Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Uhu, maar ik dacht dat Niels ook op het rijden op de baan doelde.


Tuesday

trouwens, Hamilton zat bijna 4 tiende onder de tijd van Bottas voor hij die fout maakte in zn eerste run. Geen twijfel dus wie de snelste was en daarom voor mij nog steeds de grootste kanshebber morgen. Dit soort weekenden moet hij ook gewoon pakken.

0634

Volgens Merc toch gewoon eigen fout van Lewis lees ik op Autosport. Gewoon te hard geremd, achterstevoren. Dat maakt twee fouten in Q3, dat mag gewoon eigenlijk niet. Rosberg had dus wel een klein puntje dat Lewis mentaal iets achter staat.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 21:35:47
Volgens Merc toch gewoon eigen fout van Lewis lees ik op Autosport. Gewoon te hard geremd, achterstevoren. Dat maakt twee fouten in Q3, dat mag gewoon eigenlijk niet. Rosberg had dus wel een klein puntje dat Lewis mentaal iets achter staat.

Hij staat onder grote druk en kan daar gewoon niet zo goed mee omgaan. Dit heeft hij in het verleden dan ook niet anders gedaan. Blijkbaar zit Lewis ook op zijn limiet en gaat nu overcompenseren net zoals Rosberg afgelopen races soms deed.

Wings

Nagaan dat Rosberg nog werd uitgevlakt. Geen schijn van kans had die volgens velen. En zie nu!

Wings

Citaat van: rafael25 op 21 juni 2014 - 15:50:32
Verdorie................... ik begin.......... >:( >:( >:(

Te hard geschreeuwd dat Hamilton wel eventjes kampioen zou worden. ;) Mijn moeke zou hebben gezegd: "God straft meteen."

0634

Mja, ik heb nog steeds het idee dat Lewis het wel gaat doen (niet morgen zozeer, maar het kampioenschap) en ook gewoon beter is.

Maar aan de andere kant: 'beter' is natuurlijk weer niet hetzelfde als sneller. Vandaag twee fouten in Q3. Twee. Dat mág gewoon echt niet. Als je een beetje pech hebt, kosten die twee fouten je dus gewoon punten.

Aan de andere kant, zoals Tuesday zegt, hij kan gewoon nog winnen hoor. Maar hij maakte het zichzelf nu wel heel lastig, zal morgen veel geduld moeten bewaren en bovendien kan hij zich niet meer dit soort gebbetjes veroorloven.

Slordig, die Lewis. Maar zoals gezegd, nog altijd mijn titelfavoriet.

Wings

Verder natuurlijk een fantastisch resultaat van Felipe Massa. Door velen afgeschreven en afgeserveerd en kijk nu eens!! Ik neem mijn hoed af voor de sympathieke Braziliaan.

0634

Inderdaad. Geweldig. Dreigde ook een beetje ondergesneeuwd te worden door Bottas dit jaar, maar dan doet hij dit gewoon razend knap. Gun het hem ook echt.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 21:00:58
Uhu, maar ik dacht dat Niels ook op het rijden op de baan doelde.

Laat Nielsje dan maar even duidelijkheid scheppen. Ik dacht inderdaad dat ze al vanaf 1995 op de A1 ring reden, maar dat is dus 1997. Naja, voor mij maakt het weinig uit. Dat jaar heb ik ook gemist.

Perton weet dat nog wel denk ik! Die keek toch vanaf dat jaar? Weet-ie uit z'n hoofdje nog wie won?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juni 2014 - 23:33:18
Verder natuurlijk een fantastisch resultaat van Felipe Massa. Door velen afgeschreven en afgeserveerd en kijk nu eens!! Ik neem mijn hoed af voor de sympathieke Braziliaan.
t is nog steeds een goede coureur, maar niet meer de oude. Vandaag was ie 9 honderste sneller als Bottas (die liep te blunderen), dan vind ik de keren dat ie Alonso in kwalificatie versloeg indrukwekkender. Maar tuurlijk is het mooi om Massa pole te zien pakken.

Perton

Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 23:54:38
Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 21:00:58
Uhu, maar ik dacht dat Niels ook op het rijden op de baan doelde.

Laat Nielsje dan maar even duidelijkheid scheppen. Ik dacht inderdaad dat ze al vanaf 1995 op de A1 ring reden, maar dat is dus 1997. Naja, voor mij maakt het weinig uit. Dat jaar heb ik ook gemist.

Perton weet dat nog wel denk ik! Die keek toch vanaf dat jaar? Weet-ie uit z'n hoofdje nog wie won?
Geen idee, ik was 10. Dat ik dat jaar begon te kijken zegt verder niet zoveel. Behalve Hongarije en Jerez kan ik me in alle eerlijkheid vrij weinig herinneren ;D Ik zie op Wikipedia dat het Villeneuve was, dat zou ook mijn gok geweest zijn. Volgens mij had Trulli de race nog bijna gewonnen in zijn Prostje.

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2014 - 15:38:54
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.

Meen je dat nou van dat ;) verassen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Mja, we zullen zien. Maar na het verlies in Canada, nu ook al geen eerste startrij voor één van de Mercs... brokkelt hun voorsprong alweer af of is het een beetje schlemielig (problemen voor beiden in Canada en foutenfestival gisteren)?

We gaan het vanmiddag meemaken.

Voor mij zijn Lewis en Nico de grote favo's voor de zege, maar gelukkig zullen ze er allebei enorm hun best voor moeten doen. En dat is dan weer ons geluk. Lewis moet vooral heel rustig blijven en laten zien dat hij niet onder teveel WK-druk gebukt gaat (iets wat eigenlijk ook niet zou mogen in juni, kom op he, veel te vroeg om al te gaan bibberen).