Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Jozef

Die mensen zullen wel zeggen dat ook dit een verkrachting is van de Österreichring zoals het huidige Hockenheim een verkrachting is van het origineel. :P

(ik vind in beide gevallen het origineel beter, maar het nieuwe niet slecht)

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Tussen de A1-Ring en de Red Bull Ring niks, da's gewoon zelfde circuit met een andere naam.

Tussen Österreichring en de A1/Red Bull Ring:


NielsD

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 19:09:24
Tussen de A1-Ring en de Red Bull Ring niks, da's gewoon zelfde circuit met een andere naam.

Tussen Österreichring en de A1/Red Bull Ring:



Oh ik dacht al. Ik ken die hele layout van de Osterreichring niet, omdat ik pas in 1998 F1 ging kijken ze na 1995 op de A1 Ring gingen sturen. Ik vind het dikke prima zo!

En die Tilke: topvent, heeft een leuk circuit neergelegd. Kunnen we die niet vaker inhuren?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Misschien dat ie een leuk stratencircuitje in Valencia kan aanleggen, kan dan wel het Monaco van Spanje worden, zo met de haven op de achtergrond. Ik roep maar iets!

NielsD

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 19:21:55
Misschien dat ie een leuk stratencircuitje in Valencia kan aanleggen, kan dan wel het Monaco van Spanje worden, zo met de haven op de achtergrond. Ik roep maar iets!

Best goed idee Perton, en dan met enorme uitloopstroken?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 19:01:58
He trouwens, iedereen die zo blij is met de terugkeer van dit circuit, beseffen jullie wel wie de huidige lay-out ontworpen heeft? ;)
ik zag het gisteren idd ook, maar ik dacht ik zeg mooi niks ;)

Gerard

Zo, was dat even een verrassing vanmiddag!?!? We hebben iets om naaruit te kijken morgen! Niet dat Nico en Lewis wegrijden van de rest... Nee, Lewis moet werken vanaf P9 en ik zie Nico niet 1,2,3 voorbij langs  aan de Williamsen!

B.T.W. Kootje, gefeliciteerd met dit resultaat :)


Tuesday

we hadden het gisteren over bochtennamen, maar Österreichring klinkt toch zoveel mooier als de Red Bull Ring. Laat Lauda zich daar eens druk over maken ;) maar ook dan geldt natuurlijk dat het begrijpeliljk is dat de naam veranderd is. Dit circuit verdiend de naam Österreichring misschien ook wel geen eens meer na de ingreep van Tilke.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 19:01:58
He trouwens, iedereen die zo blij is met de terugkeer van dit circuit, beseffen jullie wel wie de huidige lay-out ontworpen heeft? ;)

Herman Tilke, op basis van de oude Österreichring natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 juni 2014 - 09:35:56
Citaat van: Tuesday op 20 juni 2014 - 16:49:46
Citaat van: Kootje op 20 juni 2014 - 16:28:54
Zonder Red Bull was de Lauda Kurve er juist wel, maar idd ... dan had Oostenrijk niet op de kalender gestaan.
ik weet het niet, dan was het circuit misschien wel helemaal verdwenen.

Citaat van: Wikipedia
Dietrich Mateschitz koopt met zijn bedrijf Red Bull het circuit in 2005. Hij had grootste plannen met het circuit maar deze falen door onder andere protest van de omwonenden en belangrijke financiers die zich terugtrokken uit het project. Hierdoor zag het er allemaal niet meer zo rooskleurig uit voor het voortbestaan van het circuit. Omdat tijdens de ontwerpfase van het project al met de sloop was begonnen, was hierdoor het circuit niet meer bruikbaar voor races. De kansen voor het voortbestaan van het circuit keerden totaal onverwacht op 3 april 2008 als de Kleine Zeitung met een artikel opent op de voorpagina. De renovatie kan toch doorgang vinden in een afgeslankte vorm. Vanaf 15 mei 2011 wordt de Red Bull Ring heropend en op 5 juni 2011 wordt er weer een DTM race gereden. Vanaf seizoen 2014 wordt er ook weer een Formule 1 race georganiseerd op het vernieuwde circuit.

Ah ... dat verhaaltje kende ik niet. Ik was in de veronderstelling dat het circuit daar gewoon nog steeds lag en slechts voor lokale autosport gebruikt werd. In dat geval mogen we Red Bull extra dankbaar zijn. Niet alleen voor het terugbrengen op de kalender, maar ook voor het redden. Neemt echter niet weg dat het imo "not done" is om iemands bocht af te pakken, iemands straatnaam te wijzigen of standbeeld te verwijderen zonder dat deze die eer zelf verspeeld heeft. Lauda heeft tot zover bekend nooit iets gedaan waardoor hij die eer kwijt is geraakt, dus zo'n bocht pak je niet af. Klaar!
dat is misschien ook zo, maar van echt afpakken is natuurlijk geen sprake, al kan ik me voorstellen dat Lauda dat wel zo voelt. De naam van het circuit is veranderd, de eigenaar en er is ook echt wel over nagedacht, de Jochen Rindt bocht hebben ze bv wel in ere gehouden. Sowieso waren die bochtennamen meer een idee (elke bocht een Oostenrijkse coureur) dan een echt eerbetoon; zelfs Gerard Berger had een eigen bocht.

Perton

"We didn't see anything on the car," Wolff said, when asked by AUTOSPORT whether a technical problem had contributed to the spin.

"I think it was also bad luck. He was braking 10 metres later, he had a little bit more pressure on the brake pedal, and he hit a bump.

"All that contributed. He just lost the rear and the car spun."



Lijkt dus gewoon een foutje te zijn geweest van Hamilton.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 19:12:05
Oh ik dacht al. Ik ken die hele layout van de Osterreichring niet, omdat ik pas in 1998 F1 ging kijken ze na 1995 op de A1 Ring gingen sturen. Ik vind het dikke prima zo!

En die Tilke: topvent, heeft een leuk circuit neergelegd. Kunnen we die niet vaker inhuren?
1997, om precies te zijn. :)

Tuesday

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 20:43:01
Lijkt dus gewoon een foutje te zijn geweest van Hamilton.
niet echt des Hamiltons. Ik kan me nog herinneren dat ie een paar jaar geleden ook spinde in Hongarije en dat ie toen zei dat dat eigenlijk de eerste keer was. Is dit dan de 2e keer? ik kan me verder niet zo snel wat herinneren.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 21 juni 2014 - 20:50:02
Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 19:12:05
Oh ik dacht al. Ik ken die hele layout van de Osterreichring niet, omdat ik pas in 1998 F1 ging kijken ze na 1995 op de A1 Ring gingen sturen. Ik vind het dikke prima zo!

En die Tilke: topvent, heeft een leuk circuit neergelegd. Kunnen we die niet vaker inhuren?
1997, om precies te zijn. :)
Dat was de eerste F1-race, niet per se het jaar van verbouwing.

@Tuesday, nu je het zo zegt... natuurlijk wel allerlei incidenten in races door de jaren heen, maar dit soort spins. Dat zou inderdaad wel eens nummer 2 kunnen zijn.