Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 21 juni 2014 - 15:14:56
Rosberg dus ook de sjaak door Lewis spinnetje. Wel groot kanshebber voor morgen.

Op Sky zeiden ze dat Nico's tijd in S1 ook al niet zo denderend was.

Maikel0230

Proficiat Felipe Massa! Echt top gedaan van beide Williams coureurs, Lewis gooit tot tweemaal toe zijn eigen ruiten in en de tweede keer kost het ook zijn teamgenoot een kans op pole!

Today Felipe, nobody was faster than you!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Perton

Twee Mercedessen heb ik mijn twijfels bij. Als het echt een probleem was voor Hamilton vandaag, ben ik bang dat hij er morgen ook nog wel wat last van gaat hebben - of nog vijf plekken naar achter staat. Was het een fout... dan denk ik dat ie zichzelf zo gaat verbijten dat hij het op de een of andere manier wel weet te verneuken.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton


Tuesday

Citaat van: Perton op 21 juni 2014 - 15:37:53
Twee Mercedessen heb ik mijn twijfels bij. Als het echt een probleem was voor Hamilton vandaag, ben ik bang dat hij er morgen ook nog wel wat last van gaat hebben - of nog vijf plekken naar achter staat. Was het een fout... dan denk ik dat ie zichzelf zo gaat verbijten dat hij het op de een of andere manier wel weet te verneuken.
ja, ok, foutje is snel gemaakt natuurlijk, maar als hij zn hoofd koel houdt kan hij ook nog gewoon winnen of iig 2e worden. Alonso zie ik iig wel voor die Williamsen komen. Maar goed, deze pole hebben ze maar mooi in hun zak.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2014 - 15:38:54
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.
en gaat ook niet zo goed met de banden om, wat in kwalificatie juist een voordeel kan zijn.

rafael25


Jozef

Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:43:05
Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2014 - 15:38:54
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.
en gaat ook niet zo goed met de banden om, wat in kwalificatie juist een voordeel kan zijn.

Idd, andere teams hadden hier moeite om de banden snel genoeg op te warmen. Bij Williams hebben ze daar niet zo veel last van maar daardoor slijten de bandjes ook wel harder. Dat kan hen morgen in de problemen brengen. Ik denk daarom ook dat Rosberg de race gewoon wint. Hamilton zal wel het podium halen maar op welke positie? Een Williams laat zich niet gemakkelijk op de baan inhalen dus als hij die wil pakken, zal het met de stops moeten gebeuren...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 16:05:19
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:43:05
Citaat van: Maikel0230 op 21 juni 2014 - 15:38:54
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 15:36:37
dat was nog eens een verrassende kwalificatie, Vettel niet in Q3, Hamilton P9 en Massa op pole. Moet niet gekker worden. Wordt nu toch echt tijd dat Williams ook eens een keer een podium gaat pakken, maar denk toch dat er morgen 2 Mercedessen en een Ferrari op het podium staan.

Denk het ook, maar ik denk niet dat het twee Mercedessen zullen zijn, tot nu toe heeft Williams in bijna elke race een slechte eerste stint gekend, deze wagen is geen fan van veel benzine aan boord.

Maar goed ik laat me verassen.
en gaat ook niet zo goed met de banden om, wat in kwalificatie juist een voordeel kan zijn.

Idd, andere teams hadden hier moeite om de banden snel genoeg op te warmen. Bij Williams hebben ze daar niet zo veel last van maar daardoor slijten de bandjes ook wel harder. Dat kan hen morgen in de problemen brengen. Ik denk daarom ook dat Rosberg de race gewoon wint. Hamilton zal wel het podium halen maar op welke positie? Een Williams laat zich niet gemakkelijk op de baan inhalen dus als hij die wil pakken, zal het met de stops moeten gebeuren...
ik zie Hamilton nog wel winnen, binnen een paar rondjes rijdt ie weer top 4/5 denk ik.

Jozef

Ik wou dat het anders was maar gewoon op snelheid en strategie gaat hij Rosberg niet pakken hoor. Alleen als Rosberg problemen heeft, kan Hamilton hem verslaan vrees ik.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 juni 2014 - 18:12:01
Ik wou dat het anders was maar gewoon op snelheid en strategie gaat hij Rosberg niet pakken hoor. Alleen als Rosberg problemen heeft, kan Hamilton hem verslaan vrees ik.
ik weet het niet. Als Rosberg, zoals je zelf al zei, klem komt te zitten achter de Williamsen en misschien wel Alonso, dan kan Hamilton vrij snel aansluiten denk ik. Als ze uit de problemen blijven zie ik de Mercedessen sowieso 1 en 2 worden, waarbij Hamilton toch de betere in verkeer is denk ik. Maar goed, hij begint ook verder naar achteren dus ik schat het 50/50

Jozef

Maar Rosberg kan de leiding pakken ten laatste bij de eerste pitstop. De vraag is of de achterstand van Hamilton dan al niet te groot is?

Perton

He trouwens, iedereen die zo blij is met de terugkeer van dit circuit, beseffen jullie wel wie de huidige lay-out ontworpen heeft? ;)