Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 20 juni 2014 - 11:46:54
Toch ben ik blij dat het concern Red Bull dit circuit heeft terug gebracht naar de F1.
dat zeg je precies goed, Red Bull heeft miljoenen in het circuit gestopt en ook het binnenhalen van de GP zal ze veel geld kosten, dan hebben ze toch alle recht om dit te doen. Zonder Red Bull was er helemaal geen circuit (iig niet op de kalender) laat staan een Niki Lauda bocht.

Kootje

Zonder Red Bull was de Lauda Kurve er juist wel, maar idd ... dan had Oostenrijk niet op de kalender gestaan.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 juni 2014 - 16:28:54
Zonder Red Bull was de Lauda Kurve er juist wel, maar idd ... dan had Oostenrijk niet op de kalender gestaan.
ik weet het niet, dan was het circuit misschien wel helemaal verdwenen.

Citaat van: Wikipedia
Dietrich Mateschitz koopt met zijn bedrijf Red Bull het circuit in 2005. Hij had grootste plannen met het circuit maar deze falen door onder andere protest van de omwonenden en belangrijke financiers die zich terugtrokken uit het project. Hierdoor zag het er allemaal niet meer zo rooskleurig uit voor het voortbestaan van het circuit. Omdat tijdens de ontwerpfase van het project al met de sloop was begonnen, was hierdoor het circuit niet meer bruikbaar voor races. De kansen voor het voortbestaan van het circuit keerden totaal onverwacht op 3 april 2008 als de Kleine Zeitung met een artikel opent op de voorpagina. De renovatie kan toch doorgang vinden in een afgeslankte vorm. Vanaf 15 mei 2011 wordt de Red Bull Ring heropend en op 5 juni 2011 wordt er weer een DTM race gereden. Vanaf seizoen 2014 wordt er ook weer een Formule 1 race georganiseerd op het vernieuwde circuit.

Terminator

Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.

robbert

Citaat van: Terminator op 20 juni 2014 - 19:00:55
Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.
ja é, typisch de fia terug. Man man man, die zijn weer goed bezig.

Tuesday

Citaat van: robbert op 21 juni 2014 - 01:53:47
Citaat van: Terminator op 20 juni 2014 - 19:00:55
Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.
ja é, typisch de fia terug. Man man man, die zijn weer goed bezig.
niet eerst ff zondag afwachten?

robbert

Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 03:11:28
Citaat van: robbert op 21 juni 2014 - 01:53:47
Citaat van: Terminator op 20 juni 2014 - 19:00:55
Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.
ja é, typisch de fia terug. Man man man, die zijn weer goed bezig.
niet eerst ff zondag afwachten?

ja inderdaad, het is mss beter om zondag af te wachten en daarna een oordeel te vellen ;)


Kootje

Citaat van: Tuesday op 20 juni 2014 - 16:49:46
Citaat van: Kootje op 20 juni 2014 - 16:28:54
Zonder Red Bull was de Lauda Kurve er juist wel, maar idd ... dan had Oostenrijk niet op de kalender gestaan.
ik weet het niet, dan was het circuit misschien wel helemaal verdwenen.

Citaat van: Wikipedia
Dietrich Mateschitz koopt met zijn bedrijf Red Bull het circuit in 2005. Hij had grootste plannen met het circuit maar deze falen door onder andere protest van de omwonenden en belangrijke financiers die zich terugtrokken uit het project. Hierdoor zag het er allemaal niet meer zo rooskleurig uit voor het voortbestaan van het circuit. Omdat tijdens de ontwerpfase van het project al met de sloop was begonnen, was hierdoor het circuit niet meer bruikbaar voor races. De kansen voor het voortbestaan van het circuit keerden totaal onverwacht op 3 april 2008 als de Kleine Zeitung met een artikel opent op de voorpagina. De renovatie kan toch doorgang vinden in een afgeslankte vorm. Vanaf 15 mei 2011 wordt de Red Bull Ring heropend en op 5 juni 2011 wordt er weer een DTM race gereden. Vanaf seizoen 2014 wordt er ook weer een Formule 1 race georganiseerd op het vernieuwde circuit.

Ah ... dat verhaaltje kende ik niet. Ik was in de veronderstelling dat het circuit daar gewoon nog steeds lag en slechts voor lokale autosport gebruikt werd. In dat geval mogen we Red Bull extra dankbaar zijn. Niet alleen voor het terugbrengen op de kalender, maar ook voor het redden. Neemt echter niet weg dat het imo "not done" is om iemands bocht af te pakken, iemands straatnaam te wijzigen of standbeeld te verwijderen zonder dat deze die eer zelf verspeeld heeft. Lauda heeft tot zover bekend nooit iets gedaan waardoor hij die eer kwijt is geraakt, dus zo'n bocht pak je niet af. Klaar!

Kootje

Citaat van: robbert op 21 juni 2014 - 08:15:21
Citaat van: Tuesday op 21 juni 2014 - 03:11:28
Citaat van: robbert op 21 juni 2014 - 01:53:47
Citaat van: Terminator op 20 juni 2014 - 19:00:55
Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.
ja é, typisch de fia terug. Man man man, die zijn weer goed bezig.
niet eerst ff zondag afwachten?
ja inderdaad, het is mss beter om zondag af te wachten en daarna een oordeel te vellen ;)

Dat lijkt me wel ja.
Nu denk ik dat het oordeel al snel negatief uit zal vallen, maar toch ....eerst zien, dan pas oordelen.

Overigens moet men ook niet vergeten dat DRS hier voor het eerst gebruikt gaat worden. Toen DRS ingevoerd werd was het ook niet gelijk perfect op ieder circuit. Zelfs na meerdere aanpassingen is dat nog steeds niet overal het geval. De keuze voor de DRS zones vind ik iig wel de juiste. Als ze er dan toch moeten komen, dan dus daar.

NielsD

Misschien heb ik gemist. Maar heeft iemand nog wat meegekregen van die skidblocks bij oa Ferrari, die voor extra vonken moest zorgen? Ik heb geen foto gezien? Of mis ik iets?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 11:08:33
Misschien heb ik gemist. Maar heeft iemand nog wat meegekregen van die skidblocks bij oa Ferrari, die voor extra vonken moest zorgen? Ik heb geen foto gezien? Of mis ik iets?


Ik heb een paar vonkjes kunnen ontwaren bij de Mercedes van Nico...het stelde niet veel voor qua intensiteit. Je kunt ze zelfs tellen? ::)


Foto:

SDG


NielsD

Citaat van: Franky R. op 21 juni 2014 - 11:41:21
Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 11:08:33
Misschien heb ik gemist. Maar heeft iemand nog wat meegekregen van die skidblocks bij oa Ferrari, die voor extra vonken moest zorgen? Ik heb geen foto gezien? Of mis ik iets?


Ik heb een paar vonkjes kunnen ontwaren bij de Mercedes van Nico...het stelde niet veel voor qua intensiteit. Je kunt ze zelfs tellen? ::)


Foto:


Nou als dit het spektakel moet verhogen, laat dan maar zitten.

Het wordt tijd dat ik baas word van de Formule 1, dan krijgen we pas een mooie raceklasse. 8)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 21 juni 2014 - 13:08:14


Nou als dit het spektakel moet verhogen, laat dan maar zitten.

Het wordt tijd dat ik baas word van de Formule 1, dan krijgen we pas een mooie raceklasse. 8)


Vriend, wat zeg je me nou? Ik word de nieuwe FIA-president en niemand anders! Als je lief bent, mag je mij assisteren... ;D
;) ;) ;)