Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Matthijs

Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix

Enzo

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 11:44:56
Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix

Ah, thanks voor de reminder. Dat was de race waarbij Schumacher vlam vatte tijdens de pitstop en Kimi nog in de leiding ging voor het kampioenschap. Toffe tijden!!  8)

Figge

Dat waren toch wel tijden. Formule 1 op zn snelst. Echte ultimate performance in qualifying. Als je deze beelden ziet, zie je toch wel dat het een toefje harder gaat dan nu.
Briljante MotoGP aanremactie in bocht 2, geweldig. Is de tracklayout aangepast? Zo nee dan ben ik wel benieuwd naar de tijden van volgende week.

Perton

Volgens mij is het circuit zo'n beetje compleet opnieuw aangelegd, maar is de lay-out intact gebleven. Durf dat echter niet met zekerheid te zeggen.

Matthijs

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:06:24
Dat waren toch wel tijden. Formule 1 op zn snelst. Echte ultimate performance in qualifying. Als je deze beelden ziet, zie je toch wel dat het een toefje harder gaat dan nu.

In de bochten wel ja, maar het circuit is vooral veel rechtdoor. Ik zag op de onboard van 2003 dat Raikkonen 309 km/u reed vlak voor aanremmen van bocht 2. Ik ben benieuwd welke snelheid ze nu halen maar ik gok wel een toefje hoger.

Figge

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 13:15:29
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:06:24
Dat waren toch wel tijden. Formule 1 op zn snelst. Echte ultimate performance in qualifying. Als je deze beelden ziet, zie je toch wel dat het een toefje harder gaat dan nu.

In de bochten wel ja, maar het circuit is vooral veel rechtdoor. Ik zag op de onboard van 2003 dat Raikkonen 309 km/u reed vlak voor aanremmen van bocht 2. Ik ben benieuwd welke snelheid ze nu halen maar ik gok wel een toefje hoger.

Weet ik niet. We zullen het zien. Ik hoop van wel natuurlijk. Maar vergeet niet dat de snelheid bij de exit in bochten al een stukje hoger lag destijds, en dat die V10's van toen in qualiying soms 1000 PK zouden leveren. Ik hoop toch niet op tijden van boven de 1:10. Dat zou echt niet best zijn.

Matthijs

Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:27:53
Ik hoop toch niet op tijden van boven de 1:10. Dat zou echt niet best zijn.
Maar die kans is heel aannemelijk natuurlijk. Bijna alle baanrecords stammen nu eenmaal van 2003 of 2004, dat was de snelste periode. Daar komt bij dat de teams geen telemetrie van dit circuit hebben van voorgaande jaren, dus zeker tijdens P1 en P2 zullen de tijden royaal boven de 1:10 liggen verwacht ik. Het zal spannen of de kwalificatietijden onder de 1:10 liggen maar ik verwacht het wel. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat de layout identiek is gebleven in 10 jaar.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 11:44:56
Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix
ik had het over de pole lap, die was een seconde langzamer. Dat hij in de eerste kwalificatie sneller was had ik gezien, ik had die info nl ook van wikipedia. Het verschil zat m zoals Enzo zei in het de benzine die Schumacher aan boord had, je moest toen kwalificeren met de hoeveelheid benzine waarmee je de race zou starten. Op het moment van de snelste raceronde zal ie lichter zijn geweest, maar had ie wel weer wat mindere banden.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:19:28
Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 11:44:56
Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix
ik had het over de pole lap, die was een seconde langzamer. Dat hij in de eerste kwalificatie sneller was had ik gezien, ik had die info nl ook van wikipedia. Het verschil zat m zoals Enzo zei in het de benzine die Schumacher aan boord had, je moest toen kwalificeren met de hoeveelheid benzine waarmee je de race zou starten. Op het moment van de snelste raceronde zal ie lichter zijn geweest, maar had ie wel weer wat mindere banden.
Och ja, die benzine... Helemaal vergeten!

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 14:39:54
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:19:28
Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 11:44:56
Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix
ik had het over de pole lap, die was een seconde langzamer. Dat hij in de eerste kwalificatie sneller was had ik gezien, ik had die info nl ook van wikipedia. Het verschil zat m zoals Enzo zei in het de benzine die Schumacher aan boord had, je moest toen kwalificeren met de hoeveelheid benzine waarmee je de race zou starten. Op het moment van de snelste raceronde zal ie lichter zijn geweest, maar had ie wel weer wat mindere banden.
Och ja, die benzine... Helemaal vergeten!
ik ook hoor, gelukkig was Enzo wel scherp ;) alleen dat van het verse rubber kan niet kloppen.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 12 juni 2014 - 13:13:16
Volgens mij is het circuit zo'n beetje compleet opnieuw aangelegd, maar is de lay-out intact gebleven. Durf dat echter niet met zekerheid te zeggen.

Zover ik weet zijn het vooral de faciliteiten die vernieuwd zijn (pitscomplex en de faciliteiten voor het publiek). Red Bull heeft her en der het tarmac opnieuw aangelegd (voornamelijk de start finish straight) maar voor de rest is alles bij het oude gebleven, zelfs de run-off bij T1 ziet er nog ongeveer hetzelfde uit als pakweg 11 jaar gelden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Vond het nooit een grootse baan, maar wel een leuke. De originele Osterreichring was natuurlijk vetter.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 15:09:57
Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 14:39:54
Citaat van: Tuesday op 12 juni 2014 - 14:19:28
Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 11:44:56
Nee, Schumacher reed in de eerste kwalificatie (die hadden we toen nog) een tijd van 1:07,9 (snelste ronde ooit op A1 Ring?) en was daarmee sneller dan zijn snelste ronde in de race. In de uiteindelijk tweede kwalificatie pakte hij pole met een 1:09, de rest was ook langzamer dan in Q1. Was de baan toen vochtig wellicht?

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Austrian_Grand_Prix
ik had het over de pole lap, die was een seconde langzamer. Dat hij in de eerste kwalificatie sneller was had ik gezien, ik had die info nl ook van wikipedia. Het verschil zat m zoals Enzo zei in het de benzine die Schumacher aan boord had, je moest toen kwalificeren met de hoeveelheid benzine waarmee je de race zou starten. Op het moment van de snelste raceronde zal ie lichter zijn geweest, maar had ie wel weer wat mindere banden.
Och ja, die benzine... Helemaal vergeten!
ik ook hoor, gelukkig was Enzo wel scherp ;) alleen dat van het verse rubber kan niet kloppen.

Want?

Perton

Aan Wikipedia te zien was de snelste ronde in ronde 41, Schumacher stopte in 42, dan lijkt vers rubber me ook vrij onmogelijk. Maar wel duidelijk minimale brandstof aan boord.

Enzo

Citaat van: Perton op 12 juni 2014 - 22:56:24
Aan Wikipedia te zien was de snelste ronde in ronde 41, Schumacher stopte in 42, dan lijkt vers rubber me ook vrij onmogelijk. Maar wel duidelijk minimale brandstof aan boord.

Ok, dat lijkt me plausibel...