Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Nu zie ik vandaag verschijnen op de nieuwssites dat Force India een protest indient tegen de straf van Perez. Maar moet zo'n protest eigenlijk niet een x aantal dagen nadat de straf is uitgesproken ingediend worden en niet het raceweekend van dienst?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Het is dan ook geen protest. ;)

Zaken mogen opnieuw worden bekeken als er nieuw bewijs op tafel is gekomen en volgens Force India is dat er omdat Pérez nooit gehoord is (hij lag immers in het ziekenhuis). Er loopt een discussie over in het Canada-topic trouwens.

Maikel0230

Nu weet ik weer waarom ik van de A1-Ring hield...

Zandbakjes.....overal zandbakjes 8)

Sommigen gaan niet weten wat ze zien morgen!

;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 19 juni 2014 - 23:48:50
Nu weet ik weer waarom ik van de A1-Ring hield...

Zandbakjes.....overal zandbakjes 8)

Sommigen gaan niet weten wat ze zien morgen!

;D
Pastor zal vast wel eventjes gaan kennis maken!  ;)

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 19 juni 2014 - 23:48:50
Nu weet ik weer waarom ik van de A1-Ring hield...

Zandbakjes.....overal zandbakjes 8)

Sommigen gaan niet weten wat ze zien morgen!

;D
;D ;D ;D

Maikel0230

Toto Wolf was eens gaan peilen bij Helmut Marko waarom de Niki Lauda curve weg moest, die vertelde hem doodleuk dat we allemaal ooit eens sterven en dat Red Bull dan een bocht naar hem zal vernoemen. Dat is ook de reden waarom de Jochen Rindt curve er wel nog is.

En daarom verkopen we hem maar aan een sponsor he Helmut ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

die verkoop zal wel voor bepaalde tijd zijn, niet voor het leven
daarbij telt de Red Bull ring meer dan slechts die ene bocht, dus mocht Niki vroeger komen te overlijden dan is dat heus geen probleem
apart blijft t wel dat je des lands grootste coureur die eer ontneemt, maar ja .... Red Bull is nu eenmaal commersie, met sentiment verdien je niets

Figge

Lastig he, ego's. Vervelend voor Niki dat ie zo n grote heeft.

Franky R.

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 11:38:50
Lastig he, ego's. Vervelend voor Niki dat ie zo n grote heeft.
;D


Als compensatie voor het oor dat hij verloor... :P
;)

Maikel0230

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 11:38:50
Lastig he, ego's. Vervelend voor Niki dat ie zo n grote heeft.

Dat heeft zeker met ego's te maken, als een bestaand circuit enkele bochten heeft vernoemd naar grootheden dan moet je die niet gaan schrappen om het te verkopen aan de hoogste bieder, zoiets is gewoon niet respectvol, laag-bij-de-grond zelfs maar goed dat is mijn persoonlijk mening daarover.

Als ik zoveel had bereikt in de F1 zoals Niki Lauda zou ik ook in mijn eer geraakt zijn.

Toch ben ik blij dat het concern Red Bull dit circuit heeft terug gebracht naar de F1, al zij het met een bitter smaakje in de mond.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 14:06:09
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:27:53
Ik hoop toch niet op tijden van boven de 1:10. Dat zou echt niet best zijn.
Maar die kans is heel aannemelijk natuurlijk. Bijna alle baanrecords stammen nu eenmaal van 2003 of 2004, dat was de snelste periode. Daar komt bij dat de teams geen telemetrie van dit circuit hebben van voorgaande jaren, dus zeker tijdens P1 en P2 zullen de tijden royaal boven de 1:10 liggen verwacht ik. Het zal spannen of de kwalificatietijden onder de 1:10 liggen maar ik verwacht het wel. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat de layout identiek is gebleven in 10 jaar.

Zo te zien gaat t met de rondetijden wel goedkomen. FP1 zit al in de 1:11. :) Dat stemt mij toch positief.

Matthijs

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 11:52:20
Citaat van: Matthijs op 12 juni 2014 - 14:06:09
Citaat van: Figge op 12 juni 2014 - 13:27:53
Ik hoop toch niet op tijden van boven de 1:10. Dat zou echt niet best zijn.
Maar die kans is heel aannemelijk natuurlijk. Bijna alle baanrecords stammen nu eenmaal van 2003 of 2004, dat was de snelste periode. Daar komt bij dat de teams geen telemetrie van dit circuit hebben van voorgaande jaren, dus zeker tijdens P1 en P2 zullen de tijden royaal boven de 1:10 liggen verwacht ik. Het zal spannen of de kwalificatietijden onder de 1:10 liggen maar ik verwacht het wel. Daarbij ga ik er gemakshalve vanuit dat de layout identiek is gebleven in 10 jaar.

Zo te zien gaat t met de rondetijden wel goedkomen. FP1 zit al in de 1:11. :) Dat stemt mij toch positief.
Ze zijn zeker een seconde sneller dan ik had verwacht en volgens mij is de layout (over de ideale lijn) in 10 jaar tijd niet veranderd. Daar ben ik blij om. Mijn 'voorspelling' dat we in de kwalificatie onder de 1:10 duiken lijken we makkelijk te halen. Waarschijnlijk al in P3 en misschien 1 of 2 al in P2.

Figge

Citaat van: Maikel0230 op 20 juni 2014 - 11:46:54
Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 11:38:50
Lastig he, ego's. Vervelend voor Niki dat ie zo n grote heeft.

Dat heeft zeker met ego's te maken, als een bestaand circuit enkele bochten heeft vernoemd naar grootheden dan moet je die niet gaan schrappen om het te verkopen aan de hoogste bieder, zoiets is gewoon niet respectvol, laag-bij-de-grond zelfs maar goed dat is mijn persoonlijk mening daarover.

Als ik zoveel had bereikt in de F1 zoals Niki Lauda zou ik ook in mijn eer geraakt zijn.

Toch ben ik blij dat het concern Red Bull dit circuit heeft terug gebracht naar de F1, al zij het met een bitter smaakje in de mond.

Weet je, Niki is zelf ook ervaren in de zakenwereld. Ik kan mij dus niet voorstellen dat ie echt heel erg geraakt door deze onwikkeling.

Maikel0230

Citaat van: Figge op 20 juni 2014 - 11:57:17
Weet je, Niki is zelf ook ervaren in de zakenwereld. Ik kan mij dus niet voorstellen dat ie echt heel erg geraakt door deze onwikkeling.

Toch wel

CitaatLauda's name dropped from Red Bull Ring corner
Mercedes chairman Niki Lauda says he's disappointed by Red Bull's decision to drop his name from turn six of the Red Bull Ring, formerly the A1-Ring. The corner was named after the Austrian three-time champion following his 1984 victory and the corner name even survived Red Bull's purchase and redevelopment in 2011. However with the circuit gaining the rights' to host the Austrian Grand Prix this year, the organisers have sought sponsors for each corner, hence turn six will now be known as 'Pirelli'. After being made aware of the change, Lauda said: "I'm very disappointed. I can only presume it is because I am now at Mercedes and we are beating Red Bull," he told Kleine...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Kan ook best zijn dat ie het zegt om nog wat olie op het vuur te gooien. Ik weet het verder niet. Ik vind het persoonlijk wat treurig om bochtennamen van belangrijke of legendarische personen te veranderen in namen van sponsoren, net als voetbalstadions. Gaan we straks ook het Barclays Silverstone Circuit hebben en het Kingfisher Buddh Circuit?

Maar dat vind ik verder in het algemeen, los van het Lauda-gebeuren.