Round 8: Formula 1 Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Maikel0230, 08 juni 2014 - 23:59:38

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Enzo op 13 juni 2014 - 00:05:15
Citaat van: Perton op 12 juni 2014 - 22:56:24
Aan Wikipedia te zien was de snelste ronde in ronde 41, Schumacher stopte in 42, dan lijkt vers rubber me ook vrij onmogelijk. Maar wel duidelijk minimale brandstof aan boord.

Ok, dat lijkt me plausibel...
ik had het niet nagekeken, maar het is of het één of het ander, een volle tank en nieuwe banden of een lege tank en 'versleten' banden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Gerard


Enzo

Citaat van: Gerard op 13 juni 2014 - 08:22:59
Citaat van: Enzo op 12 juni 2014 - 00:32:17
Citaat van: Gerard op 11 juni 2014 - 18:06:55
Waarom moret ik nou aan Schumacher denken als ik aan de A1 ring (RedBullRing) denk? ;)

Hierom?

Dat geluid.... :'(

Maar uh, nee Enzo... 

Tja, eigenlijk was het niks bijzonders, behalve dan dat Rubens het tot het laatste moment liet en het een ding werd.
Dan denk ik liever terug aan spannende momenten.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 12 juni 2014 - 22:21:17
Vond het nooit een grootse baan, maar wel een leuke. De originele Osterreichring was natuurlijk vetter.
De A1-ring was qua layout natuurlijk helemaal niet bijzonder. Maar de races zijn doorgaans wel leuk en de simpliciteit van de layout is een verfrissing ten opzichte van veel spaghetti-circuits van Tilke. Meer bochten betekent niet automatisch leukere races.

Figge

Citaat van: Matthijs op 13 juni 2014 - 09:55:09
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2014 - 22:21:17
Vond het nooit een grootse baan, maar wel een leuke. De originele Osterreichring was natuurlijk vetter.
De A1-ring was qua layout natuurlijk helemaal niet bijzonder. Maar de races zijn doorgaans wel leuk en de simpliciteit van de layout is een verfrissing ten opzichte van veel spaghetti-circuits van Tilke. Meer bochten betekent niet automatisch leukere races.

Hoe eenvoudiger de layout, hoe leuker de races vaak zijn. Montréal is bijvoorbeeld ook niet heel gecompliceerd. Maar wel altijd leuk.
Ik denk ook dat eenvoudigere circuits minder van de auto's vergen, dan die moderne banen. Die zijn echt gemaakt om het potentieel van F1 uit te nutten. Dan ga je ook meer het verschil tussen de auto's zien. Een RBR is nu eenmaal beter dan een Sauber.

Franky R.

Citaat van: Figge op 13 juni 2014 - 13:01:24
Citaat van: Matthijs op 13 juni 2014 - 09:55:09
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2014 - 22:21:17
Vond het nooit een grootse baan, maar wel een leuke. De originele Osterreichring was natuurlijk vetter.
De A1-ring was qua layout natuurlijk helemaal niet bijzonder. Maar de races zijn doorgaans wel leuk en de simpliciteit van de layout is een verfrissing ten opzichte van veel spaghetti-circuits van Tilke. Meer bochten betekent niet automatisch leukere races.

Hoe eenvoudiger de layout, hoe leuker de races vaak zijn. Montréal is bijvoorbeeld ook niet heel gecompliceerd. Maar wel altijd leuk.
Ik denk ook dat eenvoudigere circuits minder van de auto's vergen, dan die moderne banen. Die zijn echt gemaakt om het potentieel van F1 uit te nutten. Dan ga je ook meer het verschil tussen de auto's zien. Een RBR is nu eenmaal beter dan een Sauber.


Kijk, wij kunnen elkaar de hand schudden, Figge!
Daarom vond ik Hockenheim ook een topbaan...geen moeilijk gedoe, want daarvoor hadden 'we' Monaco en Suzuka.


En ik weet nu al dat de race op de A1 Ring [krijg dat RB-gedoe niet uit mijn vingers c.q. strot (geintje)..LOL] een mooie race word...

Sabai

Citaat van: Matthijs op 13 juni 2014 - 09:55:09
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2014 - 22:21:17
Vond het nooit een grootse baan, maar wel een leuke. De originele Osterreichring was natuurlijk vetter.
De A1-ring was qua layout natuurlijk helemaal niet bijzonder. Maar de races zijn doorgaans wel leuk en de simpliciteit van de layout is een verfrissing ten opzichte van veel spaghetti-circuits van Tilke. Meer bochten betekent niet automatisch leukere races.

Het zijn ook heerlijke bochten die je echt kan aanvallen. Ben benieuwd of ze bocht 1 nog steeds zo mogen nemen of dat ze binnen de lijn moeten blijven.

Perton

Aangezien de FIA zich toch nooit hard durft op te stellen en ook geen straffen uitdeelt in de weekenden waarin ze de coureurs toch echt waarschuwen een zero tolerance-beleid te voeren, ga ik er vanuit dat coureurs er nog gewoon mee weg zullen komen.

Maikel0230

Dat zal ongetwijfeld een punt worden op de briefing van de coureurs volgende week, althans zeker de iets oudere coureurs die hier al gereden hebben en weten waar hier tijd gewonnen kan worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Perton op 13 juni 2014 - 16:58:15
Aangezien de FIA zich toch nooit hard durft op te stellen en ook geen straffen uitdeelt in de weekenden waarin ze de coureurs toch echt waarschuwen een zero tolerance-beleid te voeren, ga ik er vanuit dat coureurs er nog gewoon mee weg zullen komen.


Deze weet ik niet...Ook op de nieuwe Hockenheim trad met buiten de lijntjes in bocht 1...Dus waarom niet op de A1-Ring? Ik zou het wel een blatante vorm van muggenzifterij vinden, hoor!

Jozef

Citaat van: Enzo op 13 juni 2014 - 09:36:05
Citaat van: Gerard op 13 juni 2014 - 08:22:59
Citaat van: Enzo op 12 juni 2014 - 00:32:17
Citaat van: Gerard op 11 juni 2014 - 18:06:55
Waarom moret ik nou aan Schumacher denken als ik aan de A1 ring (RedBullRing) denk? ;)

Hierom?

Dat geluid.... :'(

Maar uh, nee Enzo... 

Tja, eigenlijk was het niks bijzonders, behalve dan dat Rubens het tot het laatste moment liet en het een ding werd.
Dan denk ik liever terug aan spannende momenten.

Hehe, meneer was zeker Schumacher-fan? :D

Enzo

Citaat van: Jozef op 15 juni 2014 - 14:17:28
Citaat van: Enzo op 13 juni 2014 - 09:36:05
Citaat van: Gerard op 13 juni 2014 - 08:22:59
Citaat van: Enzo op 12 juni 2014 - 00:32:17
Citaat van: Gerard op 11 juni 2014 - 18:06:55
Waarom moret ik nou aan Schumacher denken als ik aan de A1 ring (RedBullRing) denk? ;)

Hierom?

Dat geluid.... :'(

Maar uh, nee Enzo... 

Tja, eigenlijk was het niks bijzonders, behalve dan dat Rubens het tot het laatste moment liet en het een ding werd.
Dan denk ik liever terug aan spannende momenten.

Hehe, meneer was zeker Schumacher-fan? :D

Ben nog steeds Schumacher-fan... ;)


Matthijs

Citaat van: Jeroen op 16 juni 2014 - 06:13:24
Zo hoort dat ook, met fans.
Moet dat per sé? Pakweg tien jaar geleden was ik 'pro' Raikkonen en 'anti' Schumacher, maar in Schumachers laatste jaren bij Mercedes zou ik harder hebben gejuicht voor Schumacher dan voor Raikkonen als hij een race zou hebben gewonnen. Things can change.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 16 juni 2014 - 10:11:13
Citaat van: Jeroen op 16 juni 2014 - 06:13:24
Zo hoort dat ook, met fans.
Moet dat per sé? Pakweg tien jaar geleden was ik 'pro' Raikkonen en 'anti' Schumacher, maar in Schumachers laatste jaren bij Mercedes zou ik harder hebben gejuicht voor Schumacher dan voor Raikkonen als hij een race zou hebben gewonnen. Things can change.

Dat kan natuurlijk, tijden veranderen, ik ben nooit geen grote Raikkonen fan geweest, vond het vroeger maar een vreemde snuiter maar je kon toen al niet om het feit hen dat ie een lekker potje kan sturen en stampen. Na zijn comeback ben ik meer en meer gaan genieten van zijn kunstjes en ik zou zelfs durven stellen dat mijn sympathie voor Kimi op dit moment even groot is als die voor Alonso, ondanks de kwakkelende vorm.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25