Canada: Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:15:21

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Massa
Chilton
Lewis
Rosberg
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings


Kootje

Gezien het feit dat de stewards Perez als schuldige aanwijzen (niet dat die altijd gelijk hebben, maar toch ...) gaat m'n stem naar Perez.

Jehoentelaar


Maikel0230

Moet nu nog steeds lachen met chilton, dit is wat ie autosport te melden had

Citaat"I got a mega start and was really good into turns one and two," he explained.

"We were side-by-side into turn three and I was half down the inside and I braked at point where I knew I could get around corner.

"He [Bianchi] braked later - and he was only in front of me because he braked so late. There was nothing I could have done.

"I am not going to back off down the inside because he is my team-mate, he should have seen me."

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 09 juni 2014 - 10:56:21
Moet nu nog steeds lachen met chilton, dit is wat ie autosport te melden had

Citaat"I got a mega start and was really good into turns one and two," he explained.

"We were side-by-side into turn three and I was half down the inside and I braked at point where I knew I could get around corner.

"He [Bianchi] braked later - and he was only in front of me because he braked so late. There was nothing I could have done.

"I am not going to back off down the inside because he is my team-mate, he should have seen me."

En dus Chilton! Als je dit soort uitlatingen doet moet hij zijn helm zo ongeveer achterstevoren opgehad hebben....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:52:37

Volgens mij doet Perez niks daar. Baan gaat naar rechts, hij blijft recht door gaan. Ik zie niet wat hij fout doet eigenlijk.

Wings

Rechtdoor gaan terwijl de baan naar rechts gaat.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 09 juni 2014 - 11:36:38
Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:52:37

Volgens mij doet Perez niks daar. Baan gaat naar rechts, hij blijft recht door gaan. Ik zie niet wat hij fout doet eigenlijk.

Dat doet hij dus fout. De baan gaat naar rechts, hij niet. Hij gaat zelfs naar links. ::)


Citaat van: Maikel0230 op 09 juni 2014 - 10:56:21
Moet nu nog steeds lachen met chilton, dit is wat ie autosport te melden had

Wat 'n pannenkoek! Z'n slippertje kan ik 'm nog wel vergeven, dat gebeurd wel vaker zo vroeg in de race. Maar als hij dit zo tegen mij als teambaas zou zeggen, dan had het gesprek er als volgt uitgezien:


Citaat
Citaat"I got a mega start and was really good into turns one and two," he explained.

"We were side-by-side into turn three and I was half down the inside and I braked at point where I knew I could get around corner.
Blijkbaar toch niet, anders begon je niet te glijden. Te laatgeremd dus ... of te vroeg op je gas. Maar "around the corner" komen, deed je dus niet. ::)
Citaat"He [Bianchi] braked later - and he was only in front of me because he braked so late. There was nothing I could have done.
Duh .... that's racing Max. Dé manier om iemand voorbij te rijden is later te remmen. Zo is het altijd geweest en zal het altijd blijven. Met DRS is er alleen 'n 2e manier bij gekomen. Vleugeltje open en er voorbij rijden is imo echter nog steeds geen inhalen. :o
Citaat"I am not going to back off down the inside because he is my team-mate, he should have seen me."
Niemand die van je verwacht dat je hem zonder gevecht voorbij zou laten. Maar hij was je al voorbij, hij reed niet meer naast je. En zelfs als Bianchi je gezien had, waar had hij dan heen gemoeten? Jij verliest de controle over je auto, niet hij. Jij begint te glijden, niet hij. Jij staat nu op straat, niet hij. ;D



Fabian

Ach Chilton is gewoon pech. Door de drukte in het begin vannde race tikt ie Bianchi aan met z'n koude banden. Massa en Perez waren lekker aan het vechten en ik vind het dan wel mooi dat Massa het probeert. Of het verstandig is? Maybe not. Voor mij geen banaan.

0634

Dat vond ik ook mooi van Massa. Zeker omdat hem vaak verweten wordt een watje te zijn in de duels.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 12:25:22
Dat vond ik ook mooi van Massa. Zeker omdat hem vaak verweten wordt een watje te zijn in de duels.
Precies. Kan gebeuren dit als je het probeert. Raceongelukje...

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 09 juni 2014 - 10:56:21
Moet nu nog steeds lachen met chilton, dit is wat ie autosport te melden had

Citaat"I got a mega start and was really good into turns one and two," he explained.

"We were side-by-side into turn three and I was half down the inside and I braked at point where I knew I could get around corner.

"He [Bianchi] braked later - and he was only in front of me because he braked so late. There was nothing I could have done.

"I am not going to back off down the inside because he is my team-mate, he should have seen me."
Dat zijn gewoon de quotes tegenover de BBC direct na zijn uitvallen. Dat Autosport het vervolgens uren later post en het doet overkomen alsof Chilton nog steeds een retard is, is een beetje jammer van ze. Normaal zetten ze het er ook wel bij wanneer quotes vlak na een uitvallen zijn uitgesproken.

Jehoentelaar

Citaat van: Fabian op 09 juni 2014 - 13:04:27
Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 12:25:22
Dat vond ik ook mooi van Massa. Zeker omdat hem vaak verweten wordt een watje te zijn in de duels.
Precies. Kan gebeuren dit als je het probeert. Raceongelukje...
Hij kwam wel goed hard in die banden terecht. En jammer dat het er bij Williams elke keer niet uit wilt komen, maar dat komt dit seizoen nog wel.

Matthijs

Hoewel ik Perez de banaan vind in het ongeluk met Massa vind ik ook Massa een enorme banaan, maar dan voor een ander moment. Massa had enkele ronden daarvoor één enorme kans gehad om Perez in te halen, ze reden zelfs naast elkaar op het lange rechte stuk. Massa miste echter nét de snelheid om ervoor te komen. Wat mij toen opviel was dat Massa de DRS dicht had. Echter, op het volgende rechte stuk bij s/f had Massa wél DRS open. Aangezien DRS maar 1 detectiepunt heeft (voor de hairpin) was Massa dus op het rechte stuk vergeten zijn DRS te openen, of hij drukte te vroeg. Als dat klopt was dat heel stom, want dan was hij niet alleen voorbij gegaan aan Perez, maar hij had ook nog enkele ronden gehad om de beide RedBulls en Rosberg te achterhalen. Massa heeft daar een mogelijk zege vergooid.

Iemand ook opgevallen?