Canada: Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:15:21

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Massa
Chilton
Lewis
Rosberg
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

Fietser

Ik ben niet zo'n fan van kreten als 'banaan van de race'. Coureurs maken nou eenmaal fouten in de hitte van de strijd. Part of the game. Zo vind ik het foutje van Chilton niet zo'n ramp: overstuur, pats, shit happens. Maar zijn reactie bij de BBC was een afgang. Hij krijgt nu dus deze eretitel.
Nog even twijfelde ik in dit kader over Raikkonen, die beging ook fout, een groot rijder onwaardig.
En de kwestie Perez-Massa? Hier wil ik het woord 'fout' niet gebruiken. Het betrof 2 rijders in de hitte van de strijd. De ene ging in de verdediging vanwege een (nog) matige functionerende wagen. De ander ondernam een do or die-actie. Begrijpelijk van twee kanten.
Kortom: de banaan gaat wat mij betreft naar degene die zijn teamgenoot op een goedkope manier de schuld gaf tijdens een interview. Chilton dus.

Maikel0230

Probleem is dat alle filmpjes op Youtube van de crash hevig worden geblokt door FOM. Niets nieuws maar ze zitten erop te azen alsof ze van de NSA zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:00:06
Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?

Met als verschil dat Massa reden heeft naar rechts te sturen, de knik gaat nu eenmaal naar rechts, en Perez géén reden om naar links te sturen omdat hij zo de racelijn verlaat. ;)

Maar goed ... dat is één vd 4 fragmenten die men tijdens de race in replay liet zien, en tevens het beeld dat me aan het twijfelen bracht. Op de andere 3 beelden zie ik echter niets vreemds en had ik juist het gevoel dat de fout volledig bij Massa lag. Hoe dan ook is en blijft het 'n race incident. Maar wel eentje die in die fase vd race nooit mag gebeuren. Vandaar dat mijn stem toch naar één vd twee uitgaat, al was Chilton blijkbaar ook niet echt netjes tegenover de Beeb.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:00:06
Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?
hoezo nu of nooit?? het ging om 2 punten extra!! daar mag je nooit 10 punten voor op het spel zetten. Voor een overwinning ok, maar niet voor een 4e plaats

Franky R.

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:53:14
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:48:28
Massa rijdt Perez gewoon vol van achteren aan, lijkt mij weinig twijfel over. Of Perez moet een rare slinger gemaakt hebben, maar die heb ik niet gezien. Als Maldonado dit had gedaan, dan waren de rapen gaar geweest.
Joah, maar zelfs als ik Massa zou veroordelen, zou ik mijn stem alsnog uitbrengen op Chilton, door zijn domme gedrag tegenover de BBC. En ik weet hoe hypocriet dat overkomt, aangezien ik na vorig weekend nog zo liep te zeuren dat ik mijn mening alleen baseer op wat er tussen start en finish op de baan gebeurt. ;D


Ahaaaaaa!  ;D ;D ;D
;)

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:11:58
Met als verschil dat Massa reden heeft naar rechts te sturen, de knik gaat nu eenmaal naar rechts, en Perez géén reden om naar links te sturen omdat hij zo de racelijn verlaat. ;)
Jamaar Massa zit er te dicht op. Dan kan je niet zomaar naar rechts sturen. Iets meer ruimte laten dan 3 centimeter zou wel slim zijn. En Perez had ook een reden, die wilde wellicht druk op Vettel zetten die daar weer voor reed.

Maar nogmaals, ik neem het Massa niet kwalijk of zo. Vind het een raceongeval, waarbij Massa net iets meer schuld had. Hij reed ook achter, Perez in het midden, dus Massa had veruit het beste overzicht.

Franky R.

Mijn banaan is Massa..is retesnel, maar kan vervolgens Vettel niet voorbij en gooit ook nog eens belangrijke punten weg, door zijn auto kapot te rijden op Perez?! ::)

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:00:06
Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?

Serieus? Massa reageert op het vertragen van Pérez die overduidelijk vroeger van het gas ging en een onlogische stuurbeweging maakt (waarschijnlijk om te voorkomen dat Massa zijn Williams ernaast prikt). Ik ga er ook vanuit dat de stewards hier een forse reprimande tegenover stellen.

0634

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:13:04
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:00:06
Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?
hoezo nu of nooit?? het ging om 2 punten extra!! daar mag je nooit 10 punten voor op het spel zetten. Voor een overwinning ok, maar niet voor een 4e plaats

Naja, je bent racer, je hebt de beste banden, je wil naar voren. Kan me dat voorstellen. Of het slim is? Nee, vermoedelijk niet.

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:16:20
Jamaar Massa zit er te dicht op. Dan kan je niet zomaar naar rechts sturen. Iets meer ruimte laten dan 3 centimeter zou wel slim zijn. En Perez had ook een reden, die wilde wellicht druk op Vettel zetten die daar weer voor reed.

Massa zit er te dicht op? Kan er niks aan doen maar moest hier wel om lachen. Verder was Vettel natuurlijk sneller dan Pérez die ook nog eens probleem had. Hij en zijn teamgenoot hebben de Red Bulls lang achter zich kunnen houden maar uiteindelijk toch bezweken onder de druk. No way dat Pérez nog een vuist had kunnen maken ineens. Dat is echt een utopie Jeroen.

CitaatMaar nogmaals, ik neem het Massa niet kwalijk of zo. Vind het een raceongeval, waarbij Massa net iets meer schuld had. Hij reed ook achter, Perez in het midden, dus Massa had veruit het beste overzicht.

Dan nog ga je niet liften en van je lijn af. Daar is gewoon geen reden voor. In de amateurklasse kun je je biezen pakken en ben je niet meer welkom als je zoiets küft. Totally not done hoor! Dit is zelfs geen race-incident maar een doldwaze actie van Sergio. Ben benieuwd naar de sancties.

Perton

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:13:04
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:00:06
Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?
hoezo nu of nooit?? het ging om 2 punten extra!! daar mag je nooit 10 punten voor op het spel zetten. Voor een overwinning ok, maar niet voor een 4e plaats
Niet mee eens. Maar goed, ik was dan ook geen héél grote tegenstander van Bernie zijn medaillesysteem ;)

0634

Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:22:03
Massa zit er te dicht op? Kan er niks aan doen maar moest hier wel om lachen. Verder was Vettel natuurlijk sneller dan Pérez die ook nog eens probleem had. Hij en zijn teamgenoot hebben de Red Bulls lang achter zich kunnen houden maar uiteindelijk toch bezweken onder de druk. No way dat Pérez nog een vuist had kunnen maken ineens. Dat is echt een utopie Jeroen.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat hij daarom wellicht een kleine beweging maakte. Toevallig precies op het moment dat Massa het deed. En ja, die reed achter en die liet te weinig ruimte.

Maar nogmaals, raceongeval. Was niets doldriest aan. Die dingen gebeuren tijdens het racen.

Gerard


Wings

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:25:31
Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:22:03
Massa zit er te dicht op? Kan er niks aan doen maar moest hier wel om lachen. Verder was Vettel natuurlijk sneller dan Pérez die ook nog eens probleem had. Hij en zijn teamgenoot hebben de Red Bulls lang achter zich kunnen houden maar uiteindelijk toch bezweken onder de druk. No way dat Pérez nog een vuist had kunnen maken ineens. Dat is echt een utopie Jeroen.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat hij daarom wellicht een kleine beweging maakte. Toevallig precies op het moment dat Massa het deed. En ja, die reed achter en die liet te weinig ruimte.

Maar nogmaals, raceongeval. Was niets doldriest aan. Die dingen gebeuren tijdens het racen.

Maar Pérez vertraagde -op een onlogisch moment- terwijl hij een stuurbeweging maakt. Althans, zo zie ik het. Of Massa zou daar compleet zijn rempunt moeten missen. Maar zo zag het niet uit.

0634

Okee. Nou ja, de beelden geven mij niet echt heel erg veel uitsluitsel. Waarschijnlijk waren ze beiden vol adrenaline en hebben ze niet helemaal goed opgelet (of gegokt en verloren).