Canada: Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:15:21

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Massa
Chilton
Lewis
Rosberg
Raikkonen
Iemand anders namelijk. ......

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 08 juni 2014 - 22:23:43
Ik volg het sentiment van Perton, voor mij is dat voorlopig nog een race-incident.

Vond ik de actie van Chilton toch dommer en zijn gehuil op de BBC nog erger, goed dat DC dat meteen rechtzette door te stellen dat het niet uitmaakte of Bianchi daar later remde of niet, hij haalde de bocht en liet zelfs plaats genoeg voor Chilton.

Ik ben het hier ook volledig mee eens.

Van de crash van Massa en Perez waren er voorlopig geen goede beelden (de onboards die ik op de BBC zag waren schokkerig en de andere camerastandpunten gaven geen overzicht van de situatie) dus ik vind niet dat je daar nu al een banaan kunt aanwijzen.

Maar ik vond Chilton ook idioot, verloor gewoon zijn auto en knalt zijn teamgenoot van de baan om dan voor de microfoon te huilen dat Bianchi hem ruimte had moeten geven. ;D ;D

0634


Kootje

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:34:44
Hij kwam van best ver voor mijn gevoel. 

Hmmm ... dat gevoel had ik niet eigenlijk. Ik zit juist te twijfelen tussen A) Massa stuurde te laat/niet ver genoeg naar links waardoor hij Perez raakte, of B) Perez probeerde het gat dicht te gooien, maar dat kon al niet meer. Mijn eerste gevoel was idd Massa, maar de beelden geven mij alleen geen uitsluitsel, die zorgden juist voor de twijfel..

0634

Naar mijn idee zat Massa er gewoon net even té dicht op.

Maar dan nog: met een raceongeval kan ik wel leven.

Jozef

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:43:30
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:34:44
Hij kwam van best ver voor mijn gevoel. 

Hmmm ... dat gevoel had ik niet eigenlijk. Ik zit juist te twijfelen tussen A) Massa stuurde te laat/niet ver genoeg naar links waardoor hij Perez raakte, of B) Perez probeerde het gat dicht te gooien, maar dat kon al niet meer. Mijn eerste gevoel was idd Massa, maar de beelden geven mij alleen geen uitsluitsel, die zorgden juist voor de twijfel..

Inderdaad. Mijn eerste gevoel was dat Perez een deur probeerde dicht te gooien waar Massa al in stond. Maar de beelden waren niet duidelijk. Andere camera's in die buurt waren waarschijnlijk Ricciardo en Rosberg in de gaten aan het houden waardoor er geen goed beeld is?

De inhaalrace van Button hebben we ook niks van gezien. Op een gegeven moment zag ik onderaan in beeld dat hij Bottas gepakt had, maar dan heeft hij daarna dus ook nog ergens Alonso en Hülkenberg ingehaald en daar hebben we dus niet eens replays van gezien. ::) De regisseur verdient dus ook wel een banaantje.

Tuesday

Massa rijdt Perez gewoon vol van achteren aan, lijkt mij weinig twijfel over. Of Perez moet een rare slinger gemaakt hebben, maar die heb ik niet gezien. Als Maldonado dit had gedaan, dan waren de rapen gaar geweest.

Sabai

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:43:30
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:34:44
Hij kwam van best ver voor mijn gevoel. 

Hmmm ... dat gevoel had ik niet eigenlijk. Ik zit juist te twijfelen tussen A) Massa stuurde te laat/niet ver genoeg naar links waardoor hij Perez raakte, of B) Perez probeerde het gat dicht te gooien, maar dat kon al niet meer. Mijn eerste gevoel was idd Massa, maar de beelden geven mij alleen geen uitsluitsel, die zorgden juist voor de twijfel..

Ik heb er verder nog geen herhaling van gezien dus hou het voorlopig op een race incident al is dit wel een beetje des Massa zo'n incident.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:48:28
Massa rijdt Perez gewoon vol van achteren aan, lijkt mij weinig twijfel over. Of Perez moet een rare slinger gemaakt hebben, maar die heb ik niet gezien. Als Maldonado dit had gedaan, dan waren de rapen gaar geweest.

Niet van mij uit iig. Ook die had ik na bestudering vd beelden pas veroordeeld. Maar zoals ik al zei, die beelden brachten juist de twijfel omdat je in één vd beelden Perez idd naar links ziet komen terwijl de racelijn rechts ligt.

Perton

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:48:28
Massa rijdt Perez gewoon vol van achteren aan, lijkt mij weinig twijfel over. Of Perez moet een rare slinger gemaakt hebben, maar die heb ik niet gezien. Als Maldonado dit had gedaan, dan waren de rapen gaar geweest.
Joah, maar zelfs als ik Massa zou veroordelen, zou ik mijn stem alsnog uitbrengen op Chilton, door zijn domme gedrag tegenover de BBC. En ik weet hoe hypocriet dat overkomt, aangezien ik na vorig weekend nog zo liep te zeuren dat ik mijn mening alleen baseer op wat er tussen start en finish op de baan gebeurt. ;D

Matthijs

Lijkt me toch duidelijk de fout van Perez.
Perez is mijn banaan.

0634

Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 22:46:20
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:43:30
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:34:44
Hij kwam van best ver voor mijn gevoel. 

Hmmm ... dat gevoel had ik niet eigenlijk. Ik zit juist te twijfelen tussen A) Massa stuurde te laat/niet ver genoeg naar links waardoor hij Perez raakte, of B) Perez probeerde het gat dicht te gooien, maar dat kon al niet meer. Mijn eerste gevoel was idd Massa, maar de beelden geven mij alleen geen uitsluitsel, die zorgden juist voor de twijfel..

Inderdaad. Mijn eerste gevoel was dat Perez een deur probeerde dicht te gooien waar Massa al in stond. Maar de beelden waren niet duidelijk. Andere camera's in die buurt waren waarschijnlijk Ricciardo en Rosberg in de gaten aan het houden waardoor er geen goed beeld is?

De inhaalrace van Button hebben we ook niks van gezien. Op een gegeven moment zag ik onderaan in beeld dat hij Bottas gepakt had, maar dan heeft hij daarna dus ook nog ergens Alonso en Hülkenberg ingehaald en daar hebben we dus niet eens replays van gezien. ::) De regisseur verdient dus ook wel een banaantje.

Heeft ie er zoveel ingehaald dan? Door alle drama voorin moet ik bekennen dat ik zijn posities in de race enigszins ben kwijtgeraakt.

0634

Citaat van: Matthijs op 08 juni 2014 - 22:54:07
Lijkt me toch duidelijk de fout van Perez.
Perez is mijn banaan.

mwah... hij maakt een kleine stuurbeweging, maar Massa houdt ook gewoon te weinig ruimte én komt van achteren. Raceongeval in mijn ogen.

Perton

Citaat van: Matthijs op 08 juni 2014 - 22:54:07
Lijkt me toch duidelijk de fout van Perez.
Perez is mijn banaan.
Ik zie op dat filmpje een Pérez die een klein beetje naar links gaat, en een Massa die een beetje naar rechts gaat (wat ook natuurlijk kan komen omdat het een draaier naar rechts is, maar kom op, daar rijdt een auto).

Ik zie niet hoe dit duidelijk de fout van Pérez is. Maar zoals gezegd, ik vind het niemands schuld. Twee mannen die in de laatste ronde nog alles willen geven. Niet zo boeiend, in mijn ogen.

Sabai

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:53:14
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:48:28
Massa rijdt Perez gewoon vol van achteren aan, lijkt mij weinig twijfel over. Of Perez moet een rare slinger gemaakt hebben, maar die heb ik niet gezien. Als Maldonado dit had gedaan, dan waren de rapen gaar geweest.
Joah, maar zelfs als ik Massa zou veroordelen, zou ik mijn stem alsnog uitbrengen op Chilton, door zijn domme gedrag tegenover de BBC. En ik weet hoe hypocriet dat overkomt, aangezien ik na vorig weekend nog zo liep te zeuren dat ik mijn mening alleen baseer op wat er tussen start en finish op de baan gebeurt. ;D

;D

0634

Inderdaad Perton: Massa stuurt net zoveel naar rechts als Perez naar links. Aangezien Massa achter Perez rijdt, vind ik dan toch dat Massa hoofdschuldige is. Maar aan de andere kant: that's racing. Zoals je zegt: laatste ronde, er is geen tijd meer, het is nu of nooit. Kan ik ook wel weer waarderen want hoe vaak hebben wij hier wel niet Massa bekritiseerd omdat hij nooit zijn tanden liet zien in de duels?