Canada:Man van de Race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:07:24

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Ricciardo
Rosberg
Vettel
Perez
Button
Iemand anders namelijk. .........

0634

#15
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:25:45
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:22:03
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.


Bij Perez werkte de DRS ook niet, dat hielp 'm ook.
Werkte die echt niet dan? WAnt toen Mol het zei, zat Perez op 1,3 sec.

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:22:45
Ok heb dat even gemist bij de pitstop, dat zal inderdaad wel mee hebben gespeeld.

Was maar een seconde of anderhalf, maar het gat bij het uitkomen van de pits met Lewis was ook zoiets.

Perton

Dan zal dat inderdaad de voornaamste reden zijn geweest.

Viel me trouwens op dat bij de eerste pitstop de stop van Hamilton vijf tienden langer duurde, maar zijn pitstraat-tijd een hele seconde groter was. Dus Rosberg is ook gewoon sneller dan Hamilton wat betreft het maken van een pitstop. Net iets later en beter remmen voor de pitingang denk ik. Ik weet overigens niet of dit een patroon is of alleen toevallig vandaag, het viel me alleen vandaag op.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:32:28
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:25:45
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:22:03
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.


Bij Perez werkte de DRS ook niet, dat hielp 'm ook.
Werkte die echt niet dan? WAnt toen Mol het zei, zat Perez op 1,3 sec.

Volgens mij niet iig. Voordat Mol het zei viel het me al op dat Perez geen DRS had, en ook nadat Mol het zei heb ik op géén vd twee rechte stukken z'n DRS open zien gaan. Ook niet toen Ricciardo en later Vettel hem al gepasseerd waren.

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:45:59
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:32:28
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:25:45
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:22:03
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.


Bij Perez werkte de DRS ook niet, dat hielp 'm ook.
Werkte die echt niet dan? WAnt toen Mol het zei, zat Perez op 1,3 sec.

Volgens mij niet iig. Voordat Mol het zei viel het me al op dat Perez geen DRS had, en ook nadat Mol het zei heb ik op géén vd twee rechte stukken z'n DRS open zien gaan. Ook niet toen Ricciardo en later Vettel hem al gepasseerd waren.

Zou kunnen hoor, ik heb niet constant op dat vleugeltje gelet. Alleen moet ik dan wel stellen dat Perez écht heel goed reed. Want op het middenstuk was de Red Bull gewoon beter, en als je dan zonder vleugeltje ook nog de rechte stukken wint dan rijdt je wel heel goed, al heeft hij natuurlijk wel een Mercedesmotor.

Maar nogmaals, ik geef je geen ongelijk hoor, ik heb er niet op gelet. Alleen toen Mol het zei, was het gat net even te groot. 

0634

Ik zie Button erbij staan. Werd keurig vierde natuurlijk, maar was die zo goed dan vandaag? Heb hem eigenlijk niet veel gezien. Zag wel één leuke actie voor de hairpin, maar verder nauwelijks gezien toch (waarmee ik niet zeg dat hij niet goed reed, maar gewoon dat ik geen idee heb)?

Kootje

Geen idee, heb 'm welgeteld 3x in beeld gezien? ???

Jozef

Als zou blijken dat Massa echt geen schuld heeft aan de crash, dan zou ik voor Massa gaan. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk (waarschijnlijk hebben ze er beiden schuld aan).

Ik denk dat ik voor Button ga. Pakte Bottas, en later pakte hij Alonso en Hülkenberg in één beweging omdat die twee met elkaar in gevecht waren. Zette zijn McLaren daardoor toch voor een aantal jongens die mijns inziens een snellere auto hadden dit weekend.

Ricciardo is een heel leuke winnaar maar zo bijzonder is zijn prestatie nu ook weer niet, hij moest alleen Pérez inhalen en dan profiteren van de mechanische problemen van de Mercedessen. Hoe je hier nog op Rosberg kunt stemmen is me een raadsel, die maakte een paar serieuze fouten (chicane compleet missen, 'vroeger' was dat einde race geweest, en in de ronde na zijn stop verloor hij de controle en parkeerde hij zichzelf ei zo na in de muur).

0634

Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 22:55:59
Ik denk dat ik voor Button ga. Pakte Bottas, en later pakte hij Alonso en Hülkenberg in één beweging omdat die twee met elkaar in gevecht waren. Zette zijn McLaren daardoor toch voor een aantal jongens die mijns inziens een snellere auto hadden dit weekend.
Okee. Klinkt als een wereldactie, maar is mij compleet ontgaan dan, tot mijn verdriet.

Tuesday

Ricciardo. t zat m niet geheel tegen, maar hij staat er toch gewoon en pakt zn eerste overwinning. Verder de hele top 4 keurig gereden en ook Perez natuurlijk.

Fietser

Zonder enige twijfel Ricciardo. Natuurlijk zat het hem fors mee, maar hij was ook constant snel, dreigend en foutloos. En niet onbelangrijk: hij maakte op mij constant de indruk sneller te zijn dan Vettel. (Eigenlijk al het hele seizoen.) Zijn verbijsterende progressie betaalde zich in Canada volledig uit.

Naast de Australier gaat mijn sympathie ook uit naar Perez die echt geweldig reed en ook naar Vettel die een groot deel van de race klem heeft gezeten. En laten we ook niet vergeten dat Rosberg ondanks een geweldige druk van achteren en een kreupele wagen toch 2e werd, geen misselijke prestatie.

Man van de race kan er echter maar 1 zijn. Ricciardo dus.

Franky R.

Rosberg, maximaliseert met een gemankeerde auto...

Wings

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:14:14
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:10:34
Ik heb ff Ieman anders gestemd. Ik ga namelijk voor Perez of Massa, afhankelijk van wie het ongeluk veroorzaakte. De veroorzaker krijgt m'n stem voor de Banaan vd race. Helaas hebben de beelden mij geen uitsluitsel kunnen geven, dus ..... ::)
Volgens mij ging Pérez wat langzaam door zijn remproblemen en had Massa dat niet verwacht, waarna het mis ging. Of Pérez dan echt een veroorzaker is... persoonlijk vind ik van niet. Dit soort incidenten horen mijns inziens nou eenmaal bij een eindfase van een race.

Als Pérez vertraagde wel. Want als hij remproblemen heeft moet hij zich dus aanpassen en zeker niet, om te voorkomen dat Massa hem ernaast prikt, tijdens het eerder remmen, sturen. Dat is echt waanzin hoor. Het eerder vertragen lees ik op meer sites en fora (dus het is aannemelijk) wat dus overblijft is de stuurbeweging. En  daar zie ik geen enkele aanleiding toe. Bovendien vind ik het niet geheel zonder risico. Er zouden maar eens gewonden vallen door deze waanzin.

Perton

Prima, ik vind dat soort dingen best kunnen in de laatste ronde van een race.

0634

Nou ja, het kon niet. Bleek ;D