Canada:Man van de Race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:07:24

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Ricciardo
Rosberg
Vettel
Perez
Button
Iemand anders namelijk. .........

Kootje

De discussie dat Hamilton te weinig rekent en zich teveel focust op 'n dagsucces vind ik in deze sowieso je reinste bullshit. Een simpel rekensommetje leert mij namelijk dat Lewis, wanneer hij ervoor had gekozen achter Nico te blijven, 7 punten toe had gegeven en daarmee dus 'n achterstand van 11 punten op had gelopen. Had hij Nico gepasseerd, wat hij overigens ook deed totdat z'n remmen het begaven, dan was het gat juist in zijn voordeel omgedraaid en had hij het WK nu geleid. Dus hoezo alleen denken aan 'n dagsucces? Ook voor het kampioenschap, ook al is dat nog lang, was Nico passeren de enige echte optie. En aub, kom nu niet weer met dat remfalen aanzetten, want ondertussen weten we dat dat niet aan Lewis lag en ook Nico had kunen overkomen.

0634

Nou, volgens mij weten we dat niet, kan niemand dat weten, want het is gelopen zoals het gelopen is en niet anders.'De 'wat als'-theorie laat zich nooit bewijzen. Geen van beiden kanten op ;).

Overigens haalde Lewis Rosberg in door een zwakke pitstop van Rosberg. Dat had niet zoveel met Lewis' berekenende of juist niet berekenende rijden van doen.

Enzo

Had het nooit van mezelf verwacht, maar Rosberg krijgt mijn stem deze keer... ;D
Enorm strakke prestatie om zonder ERS en alleen op de voorremmen de race op die manier uit te rijden.
Dit is zijn beste prestatie ooit en bijna van een legendarisch niveau.

Jozef

Dat snap ik dus nog steeds niet, voor z'n DNF reed Lewis op P1 en niet Rosberg. Ik begrijp niet dat je de prestatie van Rosberg (die ook nog twee keer van de baan ging) dan beter kunt vinden. En volgens mij is de Mercedes ook gewoon zo goed, dat hij met een falend ERS alsnog niet minder dan het podium waard is (ook omdat ze bijna een halve race lang voorsprong hebben uitgebouwd omdat ERS het toen wel deed).

0634

LEwis reed één ronde voor Rosberg omdat Rosberg een haperende pitstop had. Je kan best vinden dat Lewis beter was, maar dat is nou niet écht een argument lijkt me, dat ene rondje.

Jozef

Niet alleen een haperende pitstop, ook omdat Rosberg in zijn outlap van de baan ging. Als die remproblemen bij Hamilton iets minder erg zijn, verliest Rosberg daar waarschijnlijk de race.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 11 juni 2014 - 16:37:45
Niet alleen een haperende pitstop, ook omdat Rosberg in zijn outlap van de baan ging. Als die remproblemen bij Hamilton iets minder erg zijn, verliest Rosberg daar waarschijnlijk de race.
alleen was dat na zn eerste pitstop en bleef ie er toen gewoon voor ;)

Jozef

Oeps, heb je helemaal gelijk in, mijn fout.  :-[

0634

Ik wou net zeggen... wat ben ik nou weer vergeten! ;D

Gelukkig dus een keertje niets. Rosberg verloor de voorsprong puur door de tragere pitstop in mijn ogen. Het gat was ook gewoon klein.

(niet dat Rosberg daarmee man van de wedstrijd is voor mij hoor, ik koos Ricciardo, maar alleen maar om aan te geven dat die voorsprong van Lewis nou ook niet echt Lewis' verdienste was, dus dat vind ik niet echt een argument van jewelste)