Canada:Man van de Race!

Gestart door Sabai, 08 juni 2014 - 22:07:24

« vorige - volgende »

Wie is Man van de Race?

Ricciardo
Rosberg
Vettel
Perez
Button
Iemand anders namelijk. .........

Wings

Maar goed, de man van de race, moeilijk. Ricciardo deed het natuurlijk niet verkeerd maar vergeet niet dat zowat iedereen die in potentie even snel of sneller was, uitviel of problemen had. Dan is het een kwestie van je auto naar de finish sturen.

Perton

Oké, laat ik het dan anders verwoorden, Jeroen. Ik vind dat zulke dingen best mogen. Nu tevreden? ;D

Wings

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 23:32:34
Prima, ik vind dat soort dingen best kunnen in de laatste ronde van een race.

Bij het autocrossen ja. ;)

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 23:34:11
Oké, laat ik het dan anders verwoorden, Jeroen. Ik vind dat zulke dingen best mogen. Nu tevreden? ;D

Dan ben ik het met je eens!

Perton

Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:35:15
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 23:32:34
Prima, ik vind dat soort dingen best kunnen in de laatste ronde van een race.

Bij het autocrossen ja. ;)
Nee. In elke raceklasse.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Gezien het feit dat de stewards Massa vrijgepleit hebben (niet dat hun oordeel altijd juist is, maar toch ...) krijgt Felipe m'n stem.

Jehoentelaar

Een hoop mannen van de race vandaag, maar Ricciardo krijgt de stem. Wat een baasje.

Arthur

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:21:26
Rosberg super knap 2 en een super race gereden .Zelfde probleem als Lewis maar het toch kunnen managen om wel te finishen knap hoor!

Blijkbaar was het probleem bij Lewis nog iets groter gezien de DNF.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Ricciardo. IJzersterke race en ook een goede strategie.

Sabai

Citaat van: Arthur op 09 juni 2014 - 11:42:16
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:21:26
Rosberg super knap 2 en een super race gereden .Zelfde probleem als Lewis maar het toch kunnen managen om wel te finishen knap hoor!

Blijkbaar was het probleem bij Lewis nog iets groter gezien de DNF.

Dat betwijfel ik dus, denk dat hij zelf er ook een aandeel in heeft gezien de problemen zich al een rondje of tien voordeden. Hij ging imo weer voor een dag succes ipv het kampioenschap.

Arthur

Citaat van: Sabai op 09 juni 2014 - 13:58:00
Citaat van: Arthur op 09 juni 2014 - 11:42:16
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:21:26
Rosberg super knap 2 en een super race gereden .Zelfde probleem als Lewis maar het toch kunnen managen om wel te finishen knap hoor!

Blijkbaar was het probleem bij Lewis nog iets groter gezien de DNF.

Dat betwijfel ik dus, denk dat hij zelf er ook een aandeel in heeft gezien de problemen zich al een rondje of tien voordeden. Hij ging imo weer voor een dag succes ipv het kampioenschap.

En hoe vertaal je dat aandeel dan?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Sabai op 09 juni 2014 - 13:58:00
Citaat van: Arthur op 09 juni 2014 - 11:42:16
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:21:26
Rosberg super knap 2 en een super race gereden .Zelfde probleem als Lewis maar het toch kunnen managen om wel te finishen knap hoor!

Blijkbaar was het probleem bij Lewis nog iets groter gezien de DNF.

Dat betwijfel ik dus, denk dat hij zelf er ook een aandeel in heeft gezien de problemen zich al een rondje of tien voordeden. Hij ging imo weer voor een dag succes ipv het kampioenschap.

Die problemen die hij al 'n ronde of 10-15 had waren van heel andere aard. Die waren ERS gerelateerd. De remproblemen volgden pas na z'n pitsstop die hij de ronde van het uitvallen maakte, niet eerder. Als ik Jozef mag geloven dan waren deze wel 'n indirect gevolg vd ERS problemen, maar dan nog had hij die remproblemen niet al rondenlang.

Sabai

Wel knap dat Rosberg dan nog tweede heeft kunnen worden zonder ers en slechte achterremmen.Lewis heeft helaas pech gehad dat hij niet de mazzel van Rosberg heeft gehad.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:25:45
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:22:03
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:13:01
Moeilijk. Rosberg was in de eindfase uitstekend bezig door snelheid te maken waar hij kon, om op de rechte stukken niet kwetsbaar te zijn. Dat er maar één iemand hem voorbij is gekomen, is zijn verdienste.

Deed ie inderdaad goed. Toen Ricciardo langs Perez kwam, zag je de problemen aankomen omdat die RBR juist op de stukken waar Rosberg snelheid maakte, ook snel is. Dus toen werkte dat geintje niet meer.

Bij Perez werkte de DRS ook niet, dat hielp 'm ook.
Perez zat ook nooit binnen een seconde aan het begin van het lange DRS stuk