Formule 1 anno 2014

Gestart door Enzo, 03 juni 2014 - 19:17:45

« vorige - volgende »

NielsD

Eindelijk zijn Bernie en ik het ergens over eens, heeft hij weer te weinig macht om het te veranderen.

CitaatVeel belangrijker vindt Ecclestone momenteel de in zijn ogen overdreven toepassing van de reglementen.

"Er zijn te veel onnodige regels. Als een coureur een bepaalde lijn passeert, wordt hij meteen bestraft. We hebben het wel over racers, die moet je ook laten racen. De stewards moeten ook na afloop van de Grand Prix ingrijpen, niet halverwege."
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Dat laatste ben ik het niet mee eens. Want dat houdt in dat je een mooi resultaat alsnog om zeep geholpen ziet worden door een tijdstraf. Terwijl als je weet dat je die gaat krijgen, je je race misschien anders aanpakt om nog wat extra tijdwinst te pakken. Om over gridpenalties maar niet te spreken.

Ik vind juist dat er zo snel mogelijk moet worden gehandeld. Als uitgebreid onderzocht moet worden of iemand schuldig is aan een botsing, dan zou je er eigenlijk al vanuit moeten gaan dat het om een race-ongeval gaat en moeten straffen achterwege blijven. De FIA wil ja immers minder straffen en alleen straffen waarbij een coureur overduidelijk iets verkeerds heeft gedaan. Dat kan prima binnen een paar ronden. Dan kan een coureur ook nog zijn strategie aanpassen en wat van de race proberen te maken.

NielsD

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 13:09:58
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Want dat houdt in dat je een mooi resultaat alsnog om zeep geholpen ziet worden door een tijdstraf. Terwijl als je weet dat je die gaat krijgen, je je race misschien anders aanpakt om nog wat extra tijdwinst te pakken. Om over gridpenalties maar niet te spreken.

Ik vind juist dat er zo snel mogelijk moet worden gehandeld. Als uitgebreid onderzocht moet worden of iemand schuldig is aan een botsing, dan zou je er eigenlijk al vanuit moeten gaan dat het om een race-ongeval gaat en moeten straffen achterwege blijven. De FIA wil ja immers minder straffen en alleen straffen waarbij een coureur overduidelijk iets verkeerds heeft gedaan. Dat kan prima binnen een paar ronden. Dan kan een coureur ook nog zijn strategie aanpassen en wat van de race proberen te maken.

Oeps shit. Ik las te snel, ik vind juist in de race afhandelen ook beter!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Aanvulling: Dat zou nu ook moeten kunnen met dat beleid van de FIA. Daarin staat immers dat Charlie Whiting nu niet meer eerst een rapport aan de wedstrijdleiding moet geven / incidenten moet melden, maar dat ze ook op eigen houtje dingen moeten onderzoeken. Dus als er nu een botsing gebeurt kunnen ze dat ook direct onderzoeken.

NielsD

Citaat van: Perton op 23 juni 2014 - 13:18:10
Aanvulling: Dat zou nu ook moeten kunnen met dat beleid van de FIA. Daarin staat immers dat Charlie Whiting nu niet meer eerst een rapport aan de wedstrijdleiding moet geven / incidenten moet melden, maar dat ze ook op eigen houtje dingen moeten onderzoeken. Dus als er nu een botsing gebeurt kunnen ze dat ook direct onderzoeken.

Ik vond het trouwens wel gek gisteren dat Gutierrez under investigation kwam, nadat hij met een losse band werd weggestuurd, maar hij direct op de ram trapte er niks aan de hand was, terwijl Kvyat bijna tegen - ik meen Button - knalde, omdat Toro Rosso hem te snel liet gaan.

Esteban kreeg geen straf, maar Kvyat zijn geval werd niet eens onderzocht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Dat dingetje wat met GutiƩrrez gebeurde is wel een stuk gevaarlijker. Zo'n band kan alsnog loskomen en een reis door de pitlane gaan maken.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 23 juni 2014 - 13:38:42
Dat dingetje wat met GutiƩrrez gebeurde is wel een stuk gevaarlijker. Zo'n band kan alsnog loskomen en een reis door de pitlane gaan maken.

Klopt. Maar een crash in de pitsstraat kan ook fout aflopen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Een coureur kan zelf ook opletten bij het uitrijden (wat 'ie deed, gelukkig). Een autoband kan dat in de regel niet.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 23 juni 2014 - 14:55:35
Een coureur kan zelf ook opletten bij het uitrijden (wat 'ie deed, gelukkig). Een autoband kan dat in de regel niet.

Daar heb je inderdaad gelijk in.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton


Jehoentelaar


Wings


Gonzalo

Hoe zijn de testen met de "vonken" trouwens verlopen? Was het de moeite?

Figge

Hahaha, dat je dat onthouden hebt. Geen idee.

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 24 juni 2014 - 12:26:40
Hoe zijn de testen met de "vonken" trouwens verlopen? Was het de moeite?


Ik had een foto van Rosberg gepost...ik telde exact zes vonkjes op dat moment... :P
Zie ook de frontpage, want dat is de betreffende foto