Formule 1 anno 2014

Gestart door Enzo, 03 juni 2014 - 19:17:45

« vorige - volgende »

Kootje

Het kan natuurlijk ook best zo zijn dat er niet één aantoonbare reden is, maar dat het juist per land verschillende oorzaken heeft. Hier in Nederland ligt het aan de decoder en de onbereidheid diep in de buidel te tasten. Zeker voor de niet voet- basketballiefhebbers. Maar in Brazilië kan het gebrek aan succesvolle Brazilianen ook best de hoofdreden zijn. Sowieso doet er nog maar één landgenoot mee, en die is niet echt succesvol geweest de laatste jaren nietwaar? In Duitsland namen de kijkcijfers ook sterk af nadat Schumi ermee stopte en daar zullen ze nu misschien weer 'n stijgende lijn vertonen. Ik weet 't niet, maar het zou kunnen. Daarnaast zullen er 'n hoop kijkers afgehaakt zijn door de dominantie van Vettel de afgelopen jaren. Hoe vaak ik zelf wel niet op het punt heb gestaan om 'n race over te slaan of weg te lopen als Seb weer eens aan de leiding ging. Had ik ook al in het Schumacher era, maar deed het niet. Kan me echter goed voorstellen dat de doorsnee liefhebber wel wegloopt. Meerdere oorzaken dus, al denk ik wel dat de decoder 'n hele grote hap uit de taart heeft genomen. Feit is dat F1 in steeds meer landen achter de decoder verdwijnt en dat niet iedereen bereid is te betalen of überhaupt over de middelen beschikt om te betalen.

0634

Helemaal eens met je verhaal, Kootje. Zo zal het ook zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 19:07:18
Als twee mensen onafhankelijk van elkaar een post verkeerd opvatten zou je ook kunnen denken: oké, het is niet opgevat zoals ik had bedoeld, laat ik het wat verduidelijken.

Maar meteen op je achterste poten staan als iemand tegen je in gaat, siert je niet echt. Met mijn opmerking mag je doen wat je wilt, maar jouw post was wel degelijk op te vatten alsof je bedoelde dat Zuid-Amerika gratis Formule 1 had. "Bijvoorbeeld Brazilië of in ieder geval Latijns-Amerika." Ik zou persoonlijk niet weten hoe ik dat had moeten opvatten als dat je alleen Brazilië als gratis land bedoelde. Dat kan je verduidelijken wanneer meerdere mensen je verkeerd hebben begrepen (zoals Wings deed in het Hamilton vs. Rosberg-topic) of je kan op je achterste poten gaan staan. Iedereen zegt wel eens iets wat verkeerd begrepen wordt, da's geen ramp, je hoeft geen harakiri te plegen (hoop ik tenminste voor je). Gewoon diep ademhalen en rustig blijven.
ik sta niet op mn achterste poten en ik zie echt niet in wat er verkeerd opgevat kan worden aan die post. Als iemand gaat vragen waar ik die informatie vandaan heb terwijl er een bron bij staat, dan mag ik toch wel even verbaasd zijn?  Bovendien kun je je afvragen of jullie in dit geval wel geheel onafhankelijk zijn want Franky had jou post ook reeds gelezen en is misschien juist daardoor wel op het verkeerde been gezet.
Ik pikte juist alleen Brazilië eruit omdat samen met Venezuela het enige Latijns Amerikaanse land in de lijst is waar F1 gratis te zien is. In het artikel werd over heel Latijns Amerika gesproken en daar zou het 50% gedaald zijn en aangezien Brazilië daar een heel groot deel van uitmaakt, zeker als je naar F1 kijkt zou je verwachten dat het daar ook significant gedaald moet zijn, misschien geen 50%, maar wel een groot deel. Hoe dan ook, je moet wel heel slecht lezen wil je uit die post halen dat ik zeg dat heel Zuid Amerika gratis F1 kan kijken.

Perton

Ik bezit dan ook niet dezelfde aan magie grenzende intelligenfie als jij om jouw literaire epossen altijd te kunnen begrijpen. Ik ben maar een nederig persoon die nog niet in jouw schaduw mag staan. Maar goed, nu weet ik hoe ik voortaan moet reageren als jij mijn post verkeerd opvat. Dan niet gaan klagen als ik weer een beetje gemeen overkom he.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2014 - 19:10:43
Er zijn gewoon heel veel mensen die F1 'wel leuk' vinden en kijken als het buiten regent en Ajax/Feyenoord/PSV niet gelijkertijd speelt (of Den Bosch als je Fabian heet). Maar die mensen gaan er natuurlijk niet voor betalen. Dat zal (denk ik) een fors percentage zijn, niet de helft of zo, maar best wel wat. Verder weet ik niet hoe het in andere landen is, maar in NL is Sport1 iig verder best ruk. Op Spanje na zijn alle grote voetbalcompetities foetsie en met Belgie, Turkije en snooker win je geen kijkers.


Dat zou idd. kunnen...er is immers maar een Ronald "Kimi won de eerste GP van het jaar" van Dam... :P


Maar wat Kootje zegt klopt ook wel...Ik blijf immers ook kijken, al is het nu op de laptop of pc. En anders via de BBC. Maar ervoor betalen, terwijl ik een euro maar een keer kan uitgeven?


@Perton,


CitaatWat jij doet is appels met peren vergelijken. Jij vergelijkt de extra betaalzenders met het normale digitale pakket. Dan is het inderdaad raar dat het in Nederland niet loopt. Maar je moet digitaal pakket met digitaal pakket en extra zenders met extra zenders vergelijken. En dan is Sport 1 / Fox Sports dus geen goede vergelijking.


Huh, je voorlaatste zin brengt mij compleet in de war... :D


Maar dan kun wel je zeggen dat Colombiaanse F1-kijkers een betere deal hebben dan Nederlandse F1-kijkers? Voor Sport1 moet immers extra worden betaald. Een beetje het Sky Sports-verhaal...

Perton

Ik kom er vanavond op terug, als ik weer achter de laptop zit.

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 21:02:02
Ik kom er vanavond op terug, als ik weer achter de laptop zit.
Ok dan! ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 20:50:20
Ik bezit dan ook niet dezelfde aan magie grenzende intelligenfie als jij om jouw literaire epossen altijd te kunnen begrijpen. Ik ben maar een nederig persoon die nog niet in jouw schaduw mag staan. Maar goed, nu weet ik hoe ik voortaan moet reageren als jij mijn post verkeerd opvat. Dan niet gaan klagen als ik weer een beetje gemeen overkom he.
gewoon normaal doen

Perton


Perton

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 20:59:58
Huh, je voorlaatste zin brengt mij compleet in de war... :D

Televisie in Nederland bestaat in principe uit drie delen (wat je vermoed ik ook wel weet).

- De basiszenders die iedereen (iedereen met een televisie tenminste) heeft: Nederland 1,2,3, RTL-zenders, SBS, regionale zenders, etc.
- Digitale zenders die je in pakketten bij je provider koopt, zoals Eurosport 2, Discovery Science, E! Entertainment, MotorsTV, CBS Reality, noem ze allemaal op
- De extra betaalzenders waar je nog apart voor moet betalen zoals Film 1, HBO, Sport 1 en Fox Sports

In Colombia valt Fox Sports in die tweede categorie, Sport 1 valt bij ons in de derde categorie. Vandaar dat het niet zoveel zin heeft om deze twee met elkaar te vergelijken en zeggen dat het raar is dat men in Nederland rijker is, maar toch minder bereid zijn om geld te betalen voor de zenders. Het zijn namelijk compleet verschillende zenderpakketten. Je zou alleen een goede vergelijking tussen Colombia/Zuid-Amerika en Nederland kunnen maken indien de Formule 1 hier ook op een digitaal kanaal te zien was i.p.v. een echt apart betaalkanaal (of vice versa natuurlijk).

Hopelijk is nu duidelijk wat ik er mee bedoelde.

Franky R.

Citaat van: Perton op 12 juni 2014 - 00:27:05
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2014 - 20:59:58
Huh, je voorlaatste zin brengt mij compleet in de war... :D

Televisie in Nederland bestaat in principe uit drie delen (wat je vermoed ik ook wel weet).

- De basiszenders die iedereen (iedereen met een televisie tenminste) heeft: Nederland 1,2,3, RTL-zenders, SBS, regionale zenders, etc.
- Digitale zenders die je in pakketten bij je provider koopt, zoals Eurosport 2, Discovery Science, E! Entertainment, MotorsTV, CBS Reality, noem ze allemaal op
- De extra betaalzenders waar je nog apart voor moet betalen zoals Film 1, HBO, Sport 1 en Fox Sports

In Colombia valt Fox Sports in die tweede categorie, Sport 1 valt bij ons in de derde categorie. Vandaar dat het niet zoveel zin heeft om deze twee met elkaar te vergelijken en zeggen dat het raar is dat men in Nederland rijker is, maar toch minder bereid zijn om geld te betalen voor de zenders. Het zijn namelijk compleet verschillende zenderpakketten. Je zou alleen een goede vergelijking tussen Colombia/Zuid-Amerika en Nederland kunnen maken indien de Formule 1 hier ook op een digitaal kanaal te zien was i.p.v. een echt apart betaalkanaal (of vice versa natuurlijk).

Hopelijk is nu duidelijk wat ik er mee bedoelde.


Ja, dan had ik je toch goed begrepen en hebben consumenten in Colombia een veel betere TV-deal :)

Perton


Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/video_schumacher_pole_red_bull_ring/

Als ik deze beelden bekijk verlang ik terug naar deze tijd en bedenk me dat vroeger alles veel beter was  ;)

Jehoentelaar

Een Duitser wint alles en voor de rest wordt er steen en been geklaagd over hoe saai het allemaal wel niet is. Is niet heel anders van wat we de afgelopen vier jaar hebben meegemaakt.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 12 juni 2014 - 16:50:22
Een Duitser wint alles en voor de rest wordt er steen en been geklaagd over hoe saai het allemaal wel niet is. Is niet heel anders van wat we de afgelopen vier jaar hebben meegemaakt.

Tja, dan kijken wij op een verschillende manier naar de sport denk ik dan maar.