Formule 1 anno 2014

Gestart door Enzo, 03 juni 2014 - 19:17:45

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Perton op 06 juni 2014 - 18:12:14
Zoals Tuesday al eens heeft verkondigd en ik vervolgens heb opgezocht aan de hand van voorbeelden: voor een weekendkaartje betaal je bij wijze van spreken 400 euro, voor een zondagkaart 380 euro. Waarom zou dan in godsnaam de prijs van een kaartje moeten worden gehalveerd voor iets wat effectief in het beste geval misschien 15 euro van de totaalprijs uitmaakt. Nou woepdiedoe, wat een gigantisch verschil maakt dat uit, man. Sorry dat ik het zeg, maar het prijskaartjeargument is echt blaten om het blaten.

-edit- een los ticket voor vrijdag in Spa kost 20 euro als ik google mag geloven. Daar zit nog altijd GP2, GP3 en Porsche Supercup bij. Dus als je het hebt over de prijs van een vrijdagticket, dan zou daar hoogstens 2 of 3 euro vanaf moeten. Nou, dat mogen ze van mij hebben hoor, dat gun ik de circuitbazen wel. Maar halveren, kom op man.

-edit2- zondagkaart Spa is 130 euro, weekendkaart 140 euro. Tien euro voor twee compleet gevulde racedagen, waar anderhalf uur van verdwijnt. Zullen we die 88 cent die eraf moeten maar gewoon laten voor wat het is?


Qua reservecoureurs heb je verder compleet gelijk, maar men moet eens een keer ophouden te zeuren over de prijzen van de toegangskaartjes in combinatie met het verdwijnen van een vrije training, want dat slaat echt compleet nergens op.
Ik ben bang dat je het tarief voor de parkeerplaats heb gevonden Perton... (over blaten gesproken)

Tuesday

#31
Citaat van: Breaktest op 06 juni 2014 - 18:24:13
Citaat van: Perton op 06 juni 2014 - 18:12:14
Zoals Tuesday al eens heeft verkondigd en ik vervolgens heb opgezocht aan de hand van voorbeelden: voor een weekendkaartje betaal je bij wijze van spreken 400 euro, voor een zondagkaart 380 euro. Waarom zou dan in godsnaam de prijs van een kaartje moeten worden gehalveerd voor iets wat effectief in het beste geval misschien 15 euro van de totaalprijs uitmaakt. Nou woepdiedoe, wat een gigantisch verschil maakt dat uit, man. Sorry dat ik het zeg, maar het prijskaartjeargument is echt blaten om het blaten.

-edit- een los ticket voor vrijdag in Spa kost 20 euro als ik google mag geloven. Daar zit nog altijd GP2, GP3 en Porsche Supercup bij. Dus als je het hebt over de prijs van een vrijdagticket, dan zou daar hoogstens 2 of 3 euro vanaf moeten. Nou, dat mogen ze van mij hebben hoor, dat gun ik de circuitbazen wel. Maar halveren, kom op man.

-edit2- zondagkaart Spa is 130 euro, weekendkaart 140 euro. Tien euro voor twee compleet gevulde racedagen, waar anderhalf uur van verdwijnt. Zullen we die 88 cent die eraf moeten maar gewoon laten voor wat het is?


Qua reservecoureurs heb je verder compleet gelijk, maar men moet eens een keer ophouden te zeuren over de prijzen van de toegangskaartjes in combinatie met het verdwijnen van een vrije training, want dat slaat echt compleet nergens op.
Ik ben bang dat je het tarief voor de parkeerplaats heb gevonden Perton... (over blaten gesproken)
nee hoor; http://www.spafrancorchamps.nl/ Een vrijdag kost in feite niks, dus waarom men dan geld terug zou moeten geven is mij een raadsel. Niet dat ik voor afschaffen van VT's ben, maar dit lijkt me geen goed tegenargument.

Perton

Citaat van: Breaktest op 06 juni 2014 - 18:24:13
Citaat van: Perton op 06 juni 2014 - 18:12:14
Zoals Tuesday al eens heeft verkondigd en ik vervolgens heb opgezocht aan de hand van voorbeelden: voor een weekendkaartje betaal je bij wijze van spreken 400 euro, voor een zondagkaart 380 euro. Waarom zou dan in godsnaam de prijs van een kaartje moeten worden gehalveerd voor iets wat effectief in het beste geval misschien 15 euro van de totaalprijs uitmaakt. Nou woepdiedoe, wat een gigantisch verschil maakt dat uit, man. Sorry dat ik het zeg, maar het prijskaartjeargument is echt blaten om het blaten.

-edit- een los ticket voor vrijdag in Spa kost 20 euro als ik google mag geloven. Daar zit nog altijd GP2, GP3 en Porsche Supercup bij. Dus als je het hebt over de prijs van een vrijdagticket, dan zou daar hoogstens 2 of 3 euro vanaf moeten. Nou, dat mogen ze van mij hebben hoor, dat gun ik de circuitbazen wel. Maar halveren, kom op man.

-edit2- zondagkaart Spa is 130 euro, weekendkaart 140 euro. Tien euro voor twee compleet gevulde racedagen, waar anderhalf uur van verdwijnt. Zullen we die 88 cent die eraf moeten maar gewoon laten voor wat het is?


Qua reservecoureurs heb je verder compleet gelijk, maar men moet eens een keer ophouden te zeuren over de prijzen van de toegangskaartjes in combinatie met het verdwijnen van een vrije training, want dat slaat echt compleet nergens op.
Ik ben bang dat je het tarief voor de parkeerplaats heb gevonden Perton... (over blaten gesproken)
nee hoor. gewoon algemene toegang voor staanplaatsen. Dus je opmerking tussen haakjes is een beetje jammer. Maar goed, het is veel makkelijker om vanuit onderbuikgevoelens te reageren dan te accepteren wat nou de daadwerkelijke feiten zijn wat betreft toegangsprijzen van een formule 1-race. En intussen wel klagen over de teams hun gedrag.

Breaktest

Citaat van: Perton op 06 juni 2014 - 19:58:27
Citaat van: Breaktest op 06 juni 2014 - 18:24:13
Citaat van: Perton op 06 juni 2014 - 18:12:14
Zoals Tuesday al eens heeft verkondigd en ik vervolgens heb opgezocht aan de hand van voorbeelden: voor een weekendkaartje betaal je bij wijze van spreken 400 euro, voor een zondagkaart 380 euro. Waarom zou dan in godsnaam de prijs van een kaartje moeten worden gehalveerd voor iets wat effectief in het beste geval misschien 15 euro van de totaalprijs uitmaakt. Nou woepdiedoe, wat een gigantisch verschil maakt dat uit, man. Sorry dat ik het zeg, maar het prijskaartjeargument is echt blaten om het blaten.

-edit- een los ticket voor vrijdag in Spa kost 20 euro als ik google mag geloven. Daar zit nog altijd GP2, GP3 en Porsche Supercup bij. Dus als je het hebt over de prijs van een vrijdagticket, dan zou daar hoogstens 2 of 3 euro vanaf moeten. Nou, dat mogen ze van mij hebben hoor, dat gun ik de circuitbazen wel. Maar halveren, kom op man.

-edit2- zondagkaart Spa is 130 euro, weekendkaart 140 euro. Tien euro voor twee compleet gevulde racedagen, waar anderhalf uur van verdwijnt. Zullen we die 88 cent die eraf moeten maar gewoon laten voor wat het is?


Qua reservecoureurs heb je verder compleet gelijk, maar men moet eens een keer ophouden te zeuren over de prijzen van de toegangskaartjes in combinatie met het verdwijnen van een vrije training, want dat slaat echt compleet nergens op.
Ik ben bang dat je het tarief voor de parkeerplaats heb gevonden Perton... (over blaten gesproken)
nee hoor. gewoon algemene toegang voor staanplaatsen. Dus je opmerking tussen haakjes is een beetje jammer. Maar goed, het is veel makkelijker om vanuit onderbuikgevoelens te reageren dan te accepteren wat nou de daadwerkelijke feiten zijn wat betreft toegangsprijzen van een formule 1-race. En intussen wel klagen over de teams hun gedrag.
Nou excuses daarvoor. Ik zag dat een parkeerplaats 19 euro kost (http://www.gpticket.nl/race/spa/24-08-2014/tickets-bestellen), de vrijdagprijzen ontbreken, maar als een afgeleide daarvan kon ik me niet voorstellen dat het evenement evenveel kost. Ik had prijzen van een heel andere orde in het hoofd, maar toegegeven, ik ben al een tijdje niet meer geweest. Zo bezien kan ik je niet anders dan gelijk geven.

gloudiesaurus

Een training vrijdag schrappen maakt de vrijdag voor de mensen op het circuit oninteresanter. Je ziet de auto's nog minder...
Enige jaren geleden had je op zondag nog een warm-up, ook dat is er vanaf.

Een circuitbezoek wordt zo ook door de stijgende prijzen steeds minder leuk.
Bernie richt zich nu eenmaal alleen op de TV-kijker waar hij het meeste aan verdiend.

En het internettijdperk is door de Formule 1 en Bernie helemaal gemist. En nog steeds. Daar sluit de Formule 1 nog steeds haar ogen voor...
Onbegrijpelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Hoeveel mensen zitten er gemiddeld dan op vrijdagen? Zoveel zal dat toch niet zijn? Zeker niet bij VT1 lijkt me.

Perton

Dat sowieso. Los daarvan: het idee is dan ook om de vrijdagtraining eventueel naar later op de dag verplaatsen, een uur of 5, zodat locals er na hun werk/school heen kunnen, of in ieder geval niet de hele dag vrij hoeven nemen. Of dat gaat werken, weet ik ook niet.

Hoe dan ook, het probleem van het schrappen van een training snap ik niet echt. Volgens mij zijn dat er namelijk ook niet veel die naar de eerste training komen kijken (maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk), bovendien hebben teams ook ontzettend veel data, dus voor hen is een training eigenlijk ook niet echt nodig. Kijk naar Bahrein, waar er van te voren een beetje paniekerig werd gedaan omdat men nog geen ervaring met de avondomstandigheden had daar. Niks aan de hand uiteindelijk.

Enige jammere van het schrappen vind ik de mogelijkheid voor derde coureurs om niet te rijden, maar voor de rest vind ik de tegenargumenten allemaal een beetje gebaseerd op het onderbuikgevoel. De warm-up van gloudisaurus bijvoorbeeld, die in 2001 nog bestond. Nou, die heb ik gemist toen ik dat jaar in Spa was, en geloof mij, toen ik op het circuit aankwam, was het echt nog niet volgepakt. Het belang van VT1 en warm-up (voor toeschouwers op het circuit) wordt in mijn ogen zwaar overschat door sommigen.

0634

Voor mij ook. Het interesseert me tamelijk weinig. Zie de VT's op vrijdag ook echt maar heel zelden.

Arthur

Voor mij mogen die VT-s op vrijdag ook gewoon weg. Enkel op zaterdag lijkt me meer dan voldoende.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

In dat geval is er (nog) minder tijd om data te vergaren en te ontwikkelen. En kunnen reserverijders het helemaal shaken. Ik denk niet dat ik dat standpunt steun.

robbert

ja dat is het nadeel, maar het voordeel is dat het racen wel nog specaculairder word, men heeft niet veel tijd om een afstelling te vinden, dan zal het veld nog dichter bij elkaar zitten, denk ik

Kootje

Of nog verder uit elkaar omdat de topcoureurs wél, maar de B-garnituur géén goede afstelling kunnen vinden in zo'n krappe tijd. We weten het niet. Maar waar het de test en reservecoureurs betreft denk ik dat het idd geen goede zaak is om na het testen, nu ook de VT's te gaan beperken.

Overigens heb ik begrepen dat het niet zozeer om 'n beperking gaat, maar slechts om 'n wijziging in het programma. In plaats van 'n 1,5 uur durende sessie 's ochtends en zo'n zelfde vroeg in de middag, nu één extra lange sessie laat in de middag. Hierdoor kunnen 'n groot aanta teamleden, waaronder de coureurs, 'n dag later naar de desbetreffende race afreizen, wat weer in de hotelkosten bespaard. Uiteraard is dat slechts 'n druppel, maar vele druppels vullen ook 'n emmer. Duurt alleen wat langer. ;)

Jehoentelaar

Leuk topic dit. Ik vind de Formule 1 dit jaar vele malen leuker dan vorig jaar, maar ik wijk ook wel af van de meestvoorkomende mening in het wereldje. De auto's zien er mijns inziens prima uit, alleen de Force India blijft een raar ding. Het geluid geniet ik veel meer van dan de V8-motoren van de afgelopen jaren, en de technologie die dit jaar achter de V6-krachtbronnen (of hoe ze die dingen tegenwoordig noemen) maakt de sport op technologisch vlak ook een stuk leuker. Moet me er nog wel een keer serieus in gaan verdiepen, want veel ervan snappen doe ik nog niet.

Om even de opsomming van Breaktest van zes dagen geleden erbij te pakken:

Startveld: meer is bij mij altijd beter zolang het geen gigantische chaos wordt. Dertig vind ik dus in principe ook prima, even los van wat er dan in Monaco kan gebeuren. Uiteindelijk wil ik gewoon gevechten zien, en die mogen ook om P20 gaan, en voor het publiek ter plekke is het leuker als er meer auto's voorbij komen rijden.

Onderscheid van concurrerende klassen: Formule 1 blijft voor mij gewoon een van de vele raceklassen, met als verschil dat de fanbase rondom Formule 1 buitenproportioneel groot is ten opzichte van al het andere spul. Een overwinning in ADAC GT, WEC, IndyCar of de Mazda MaX5 Cup vind ik in de basis net zo knap/leuk/bijzonder/you name it, er staat in F1 alleen wat meer op het spel.

Commercialiteit: ach, zolang het nog niet richting NASCAR-grappen gaat hoor je mij er niet zo over. Al is het wel jammer dat de commerciële belangen het gedrag van coureurs beïnvloedt. Maar dat heb je met alle mondiale sporten, niet alleen hier.

Gevaar ben ik blij dat dat zoveel mogelijk eruit wordt gefilterd. Het is nooit helemaal weg, maar hoe veiliger hoe beter. Ik schrok toch weer toen Massa zondag de banden in sodemieterde. Het is fijn om te weten dat de kans op serieuze gevolgen erg klein is.

Die decoderopmars is jammer, maar ik kom er met streams en buitenlandse zenders nog aardig uit. Het wordt pas een probleem als RTL Deutschland eruit gaat, maar dat schijnt op z'n vroegst pas in 2016 te gebeuren. Wie weet hoe de wereld er dan uit ziet, ik heb geen idee waar ik dan allemaal druk mee ben naast studeren en m'n buurman in de gaten houden.

ERS/DRS: ERS vind ik wel leuk omdat daar een zeker strategisch element in zit, DRS hoeft van mij niet echt. Al wordt DRS gevoelsmatig wel steeds beter toegepast dan in het begin; minder highway passes, meer coureurs bij elkaar laten rijden. Goede zaak.

Franky R.

CitaatWie weet hoe de wereld er dan uit ziet, ik heb geen idee waar ik dan allemaal druk mee ben naast studeren en m'n buurman in de gaten houden.


Buurman? Niet de buurvrouw? :P
;) ;) ;)


OT:


Het is slikken voor degenen die niet eens zijn met de huidige gang van zaken, maar ik krijg soms het gevoel van een miskoop van een muziek-CD die je dan maar maar blijft afspelen, totdat je het vanzelf mooi gaat vinden... ::)

Perton

Ik ben zijn buurman. Als die de buurvrouw in de gaten houdt, krijgt ie klapjes ;D