Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Wings

Passeren was geen koud kunstje tenzij de snelheidsverschillen redelijk waren. Daarom zat Vettel ook lang vast achter Hülkenberg en Ricciardo achter Pérez. Toen Massa aansloot waren ze ook nog eens in gevecht.

Terminator

Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:40:49
@Tuesday,

Rosberg deed dat pas nadat Lewis uitgevallen was, daarvoor was hij ook aan het pushen om Lewis van zich af te houden. Ook zijn remmen faalden met als gevolg dat z'n ERS niet meer opgeladen werd. Het was dus 'n kwestie van tijd totdat ook zijn remmen ploften door die oververhitting. Gelukkig voor hem had hij nog enige koeling dankzij de rijwind, maar dat was alles behalve 'n garantie dat zijn remmen het nog veel langer vol hadden gehouden. Hij nam dus datzelfde risico en daarom hadden de rollen dus ook omgedraaid kunnen zijn.
tja, we moeten misschien nog ff afwachten op wat meer informatie. Feit is iig dat bij de één de remmen wel ploften en bij de ander niet terwijl beiden op de hoogte waren van de problemen. En doordat Hamilton vrolijk in de aanval ging bij Rosberg terwijl hij weet dat hij tegen de max van de remmen aanzit, heeft hij wat mij betreft toch de schijn tegen.

Gerard

 @autosportlive Replays reveal that Ricciardo asked how Perez and Massa were before he felt he could celebrate #F1 Hoe stoer!!!

Tuesday

Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:51:50
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
Perez rijdt misschien een andere lijn dan Massa verwacht, maar echt naar links sturen doet ie niet. Bovendien knalt Massa er wel als een dolle stier bovenop.

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:40:49
@Tuesday,

Rosberg deed dat pas nadat Lewis uitgevallen was, daarvoor was hij ook aan het pushen om Lewis van zich af te houden. Ook zijn remmen faalden met als gevolg dat z'n ERS niet meer opgeladen werd. Het was dus 'n kwestie van tijd totdat ook zijn remmen ploften door die oververhitting. Gelukkig voor hem had hij nog enige koeling dankzij de rijwind, maar dat was alles behalve 'n garantie dat zijn remmen het nog veel langer vol hadden gehouden. Hij nam dus datzelfde risico en daarom hadden de rollen dus ook omgedraaid kunnen zijn.

@Jeroen,

Hoezo is dat gelul? Ik snap best dat Rosberg Lewis niet zomaar laat passeren, maar het is nog altijd zijn verantwoordelijkheid hoe zijn auto het uithoud. Hij kiest er zelf voor om ook vol te blijven pushen en zo Lewis achter zich te houden, met het risico dat het defect erger word. Net als dat Lewis er zelf voor koos om te blijven pushen met het risico dat het defect erger werd. Of je nu nummer 1, 2, 3 of 20 bent, je bent als coureur verantwoordelijk voor je eigen auto, niet degene die achter je rijd. Dat is pas gelul.

je hebt beiden dezelfde problemen. Dat wisten ze want dat zei men over de radio. Wat is er dsn logisch? De nr 1 laat zich inhalen en ze gaan beiden van het gas af? Of de nummer twee laat een gaatje en ze gaan beiden van het gas af?

ik zou de eerste optie nevernooit hebben gedaan. De tweede optie meteen.

Overigens ligt hier ook een taak voor het team.

Terminator

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:56:22
Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:51:50
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
Perez rijdt misschien een andere lijn dan Massa verwacht, maar echt naar links sturen doet ie niet. Bovendien knalt Massa er wel als een dolle stier bovenop.

Jawel hoor. Perez stuurt naar links. Zowel op zijn onboard als in de helicopterview te zien. Daarom knalt Massa er tegen aan.

0634


Wings


Tuesday

Citaat van: Terminator op 09 juni 2014 - 00:02:24
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:56:22
Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:51:50
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
Perez rijdt misschien een andere lijn dan Massa verwacht, maar echt naar links sturen doet ie niet. Bovendien knalt Massa er wel als een dolle stier bovenop.

Jawel hoor. Perez stuurt naar links. Zowel op zijn onboard als in de helicopterview te zien. Daarom knalt Massa er tegen aan.
hij stuurt niet echt naar links, hij stopt op een gegeven moment alleen met naar rechts sturen (in de knik naar rechts). Massa stuurt meer op Perez in,  maar ook weer vanwege die knik, wat normaal idd de racelijn is. Maar een coureur die verdedigd rijdt nou eenmaal andere lijnen, daar moet je als achterliggende partij gewoon rekening mee houden. Ik denk dat Massa zich iets te vroeg rijk rekent en m ernaast wil zetten terwijl Perez toch nog een verdedigende lijn neemt. Maar echt van richting veranderen doet ie niet.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:54:16
tja, we moeten misschien nog ff afwachten op wat meer informatie. Feit is iig dat bij de één de remmen wel ploften en bij de ander niet terwijl beiden op de hoogte waren van de problemen. En doordat Hamilton vrolijk in de aanval ging bij Rosberg terwijl hij weet dat hij tegen de max van de remmen aanzit, heeft hij wat mij betreft toch de schijn tegen.

Nu doe je net of ik Lewis schoon probeer te praten, terwijl dat niet zo is. Tuurlijk had Lewis beter voor z'n remmen moeten zorgen en uiteraard is het hem aan te rekenen dat z'n remmen ploften. Maar ... jij zag het als Rosbergs verdienste dat zijn remmen niet ploften, terwijl hij hetzelfde probleem had en dat spreek ik tegen. Had Nico voor iedere bocht eerder geremd en verdedigende lijnen gereden, dan wel. Maar dat deed hij niet. Ook Nico was volop aan het pushen en remde zo laat mogelijk om Lewis maar achter hem te houden. Hij nam dus net zo goed datzelfde risico en was dus ook net zo dom bezig. Dan vind ik niet dat je van verdiensten kunt spreken.


Citaat van: Jeroenje hebt beiden dezelfde problemen. Dat wisten ze want dat zei men over de radio. Wat is er dsn logisch? De nr 1 laat zich inhalen en ze gaan beiden van het gas af? Of de nummer twee laat een gaatje en ze gaan beiden van het gas af?

ik zou de eerste optie nevernooit hebben gedaan. De tweede optie meteen.

Overigens ligt hier ook een taak voor het team.

Dat klopt ... dat zou het slimste geweest zijn, wat Lewis deed was dat niet. Maar dat maakt het nog niet zijn verantwoording dat Rosberg meegaat in dat verhaal en ook het risico neemt op 'n desastreus defect. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om te blijven pushen en laat en hard te remmen, terwijl hij ook bij iedere bocht verdedigende lijnen had kunnen gaan rijden en iets eerder en minder hard kunnen remmen, met het risico dat Lewis hem voorbij was gegaan. Hij hoefde hem echt niet zomaar voorbij te laten, maar had zelf dus ook slimmer kunnen zijn. Nu pakte het goed voor 'm uit, maar als (let wel ... als) zijn remmen het ook hadden begeven, dan was dat wel z'n eigen verantwoordelijkheid en niet die van Lewis. Dat is echt de grootste kul die ik ooit gehoord heb.

Wings

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:08:55
hij stuurt niet echt naar links, hij stopt op een gegeven moment alleen met naar rechts sturen (in de knik naar rechts). Massa stuurt meer op Perez in,  maar ook weer vanwege die knik, wat normaal idd de racelijn is. Maar een coureur die verdedigd rijdt nou eenmaal andere lijnen, daar moet je als achterliggende partij gewoon rekening mee houden. Ik denk dat Massa zich iets te vroeg rijk rekent en m ernaast wil zetten terwijl Perez toch nog een verdedigende lijn neemt. Maar echt van richting veranderen doet ie niet.

Hij wijkt van zijn lijn af. Of hij dat nu doet door te sturen of door niet te sturen veranderd weinig aan dat feit. En er is gewoonweg geen aanleiding om daar van de lijn af te gaan en te vroeg te vertragen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 00:12:14
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:54:16
tja, we moeten misschien nog ff afwachten op wat meer informatie. Feit is iig dat bij de één de remmen wel ploften en bij de ander niet terwijl beiden op de hoogte waren van de problemen. En doordat Hamilton vrolijk in de aanval ging bij Rosberg terwijl hij weet dat hij tegen de max van de remmen aanzit, heeft hij wat mij betreft toch de schijn tegen.

Nu doe je net of ik Lewis schoon probeer te praten, terwijl dat niet zo is. Tuurlijk had Lewis beter voor z'n remmen moeten zorgen en uiteraard is het hem aan te rekenen dat z'n remmen ploften. Maar ... jij zag het als Rosbergs verdienste dat zijn remmen niet ploften, terwijl hij hetzelfde probleem had en dat spreek ik tegen. Had Nico voor iedere bocht eerder geremd en verdedigende lijnen gereden, dan wel. Maar dat deed hij niet. Ook Nico was volop aan het pushen en remde zo laat mogelijk om Lewis maar achter hem te houden. Hij nam dus net zo goed datzelfde risico en was dus ook net zo dom bezig. Dan vind ik niet dat je van verdiensten kunt spreken.
ik heb dat ook niet zo gezegd. Ik constateer alleen dat bij de één de remmen het wel begaven en bij de ander niet. En ja, ik vond Hamilton agressiever overkomen juist op het moment dat er problemen waren. Hij verremde zich al in de hairpin en gaat direct in de volgende bocht opnieuw in de aanval. Misschien wat het bij Rosberg ook wel meer geluk dan wijsheid, maar van wat ik het gezien (en gehoord van Lauda) heeft hij het gewoon wel goed aangepakt daar waar Hamilton wel teveel van zn remmen vroeg.

Terminator

Rosberg vroeg ook een keer tijdens de race naar de brake-settings van Hamilton. Misschien was dat wel daarom.