Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Volgens mij was de reden van de DNF van Hamilton toch zijn remproblemen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Perton

Autosport schrijft:

Mercedes personnel had suggested that Hamilton's brake issue was totally independent of the energy recovery drama, so our reporters will get that clarified.

Maar ook:

Rosberg explained in the post-race press conference that he managed to cool his brakes a little, as the rears had begun to overheat as a consequence of how the energy harvesting was affected by the cars' technical problems.

En Hamilton:

I was following him and when you're following someone you're gaining more heat," said Hamilton of his pursuit of Rosberg. "He was in clean air all the time in front. There was not much I could do. When I came out in front, everything was cooked already."

Kootje

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.

Tuesday

ok, ik baseer me op informatie van Lauda op RTL. Ff afwachten wat er verder nog naar buiten komt. De issues zouden wel met elkaar te maken hebben.

Perton

Ik denk dat de uitleg van Kootje een erg goede verklaring is (geen idee of je die al had gelezen toen je je eigen bericht postte, zat immers maar weinig tijd tussen).


Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:49:13
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.
op een moment dat hij Rosberg aan de buitenkant probeerde uit te remmen. Best mogelijk dus dat Lewis gewoon meer vroeg dan zn remmen aan konden.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:52:12
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:49:13
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.
op een moment dat hij Rosberg aan de buitenkant probeerde uit te remmen. Best mogelijk dus dat Lewis gewoon meer vroeg dan zn remmen aan konden.

Dat idee had ik ook al. Lewis bleef behoorlijk agressief doorrijden na de problemen daardoor heeft hij imo mogelijk teveel va n zijn remmen gevraagd.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:40:09
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:36:47
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:04:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

True. Liefst heb ik een seizoen waarin betrouwbaarheid geen rol speelt (dus evenveel uitvalbeurten) en dan zien we het op het end wel. Maar aan de andere kant, het seizoen duurt nog lang, dus wie weet wat er nog op Nico's pad komt.
Hamilton had exact hetzelfde probleem als Rosberg, maar toch weet Rosberg wel te finishen. Nou wil ik niet zeggen dat het volledig Lewis zn schuld is, maar het was mogelijk te voorkomen geweest.

Waar baseer jij op dat ze exact hetzelfde probleem hadden? Het lijkt me vrij duidelijk dat het bij Hamilton een stuk erger was, die kon amper nog remmen op het eind. ???

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:52:12
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:49:13
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.
op een moment dat hij Rosberg aan de buitenkant probeerde uit te remmen. Best mogelijk dus dat Lewis gewoon meer vroeg dan zn remmen aan konden.

Dat was idd het moment dat z'n rem het begaf, maar de problemen waren daarvoor al aanwezig aangezien de remproblemen (oververhitting) direct verband houden met het verlies aan power (niet opladen ERS)

rafael25

Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 22:56:57
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:40:09
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:36:47
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:04:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

True. Liefst heb ik een seizoen waarin betrouwbaarheid geen rol speelt (dus evenveel uitvalbeurten) en dan zien we het op het end wel. Maar aan de andere kant, het seizoen duurt nog lang, dus wie weet wat er nog op Nico's pad komt.
Hamilton had exact hetzelfde probleem als Rosberg, maar toch weet Rosberg wel te finishen. Nou wil ik niet zeggen dat het volledig Lewis zn schuld is, maar het was mogelijk te voorkomen geweest.

Waar baseer jij op dat ze exact hetzelfde probleem hadden? Het lijkt me vrij duidelijk dat het bij Hamilton een stuk erger was, die kon amper nog remmen op het eind. ???
En buiten dat na de  pech van Hamilton Rosberg reed een tijd onder 19, en Perez was nog langzaam... . Maar er zijn nog 13 races te gaan, en er kan nog van alles gebeuren!

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:47:53
Autosport schrijft:

Mercedes personnel had suggested that Hamilton's brake issue was totally independent of the energy recovery drama, so our reporters will get that clarified.

Maar ook:

Rosberg explained in the post-race press conference that he managed to cool his brakes a little, as the rears had begun to overheat as a consequence of how the energy harvesting was affected by the cars' technical problems.

En Hamilton:

I was following him and when you're following someone you're gaining more heat," said Hamilton of his pursuit of Rosberg. "He was in clean air all the time in front. There was not much I could do. When I came out in front, everything was cooked already."

Mja, niet heel snugger dan van Lewis. Als hij wist dat zijn remmen te heet werden, had hij zijn kop ns moeten gebruiken en een gat van 5 seconden moeten laten vallen. Als je kampioen wil worden, kan je niet altijd winnen en moet je soms genoegen nemen met iets minder.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 22:56:57
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:40:09
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:36:47
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:04:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

True. Liefst heb ik een seizoen waarin betrouwbaarheid geen rol speelt (dus evenveel uitvalbeurten) en dan zien we het op het end wel. Maar aan de andere kant, het seizoen duurt nog lang, dus wie weet wat er nog op Nico's pad komt.
Hamilton had exact hetzelfde probleem als Rosberg, maar toch weet Rosberg wel te finishen. Nou wil ik niet zeggen dat het volledig Lewis zn schuld is, maar het was mogelijk te voorkomen geweest.

Waar baseer jij op dat ze exact hetzelfde probleem hadden? Het lijkt me vrij duidelijk dat het bij Hamilton een stuk erger was, die kon amper nog remmen op het eind. ???
had ik dat niet hierboven al gezegd?? en ja, bij Lewis waren de problemen groten omdat hij de boel overhit heeft. Volgens hemzelf kwam dat doordat hij in tegenstelling tot Rosberg niet in free air kon rijden.

Maikel0230

Massa zou door het medisch personeel zijn doorverwezen naar het hospitaal om zich nog uitgebreider te laten testen.

Toch kon er deze selfie vanaf, let vooral op het horloge van de sponsor....



Sergio Perez zou 27G gehaald hebben bij zijn crash, dat kan niet gezond zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:58:25
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:52:12
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:49:13
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.
op een moment dat hij Rosberg aan de buitenkant probeerde uit te remmen. Best mogelijk dus dat Lewis gewoon meer vroeg dan zn remmen aan konden.

Dat was idd het moment dat z'n rem het begaf, maar de problemen waren daarvoor al aanwezig aangezien de remproblemen (oververhitting) direct verband houden met het verlies aan power (niet opladen ERS)
ja en dat probleem hadden ze dus beiden. En ze hebben dezelfde remmen. Dus ergens is het verschil gemaakt.