Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 21:50:46
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:48:08
Vettel! Top die felicitatie!
ik keek even niet. Wat deed ie?

Heel spontaan meteen uit de auto naar Ricciardo met de handen omhoog en een knuffel. Top. Spontaan.


0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 21:45:15
Moeilijk te zeggen wiens schuld het hier was. Pérez had natuurlijk zijn remproblemen, dus misschien dat hij eerder remde dan Massa verwachte, maar het had even goed een idiote actie van Massa kunnen zijn. Ben benieuwd naar de herhalingen.

Mooie overwinning voor Ricciardo.

Ik moet (en ik ben natuurlijk gigantisch biased als Hamilton-fan) wel zeggen dat ik een beetje klaar ben met zijn tegenslagen dit jaar: uitgevallen in Australië (wat hem zeker 18 punten heeft gekost, maar misschien wel meer), de gele vlag in zijn poleronde in Monaco (maar dat is een klein detail) en nu ook weer als enige Mercedes-uitvallen. Allemaal leuk en aardig als Rosberg kampioen wordt en dat gun ik hem van harte, maar de manier waarop vind ik (vooralsnog) nou niet echt indrukwekkend - maar goed, als Rosberg de komende races blijft presteren als de afgelopen twee weekenden, dan wel natuurlijk ;)

Maar zoals ik zei: ik ben biased.

Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:48:08
Vettel! Top die felicitatie!
Inderdaad. Canada, altijd geweldig. De eerste overwinning van Ricciardo. Waarom heb ik mijn gevoel niet gevolgd en 25 euro op hem gezet.  :'( >:( :(

Perton

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

janke

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:53:50
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 21:50:46
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:48:08
Vettel! Top die felicitatie!
ik keek even niet. Wat deed ie?

Heel spontaan meteen uit de auto naar Ricciardo met de handen omhoog en een knuffel. Top. Spontaan.

Jelze, Jelze. Wat lief van Vettel. Ricciardo wint met een hulpje van Mercedes door een technisch probleem. En door al het geouwehoer word Button vierde. Pakt Hulkenberg nog. Maar dat hebben we even niet gezien. Prima race van beide coureurs.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

FENOMENAAL!!!

Ik was zo in de ban van deze race dat ik gewoon helemaal ben vergeten te communiceren met mijn redactieleden via de app, wat een race!!

Ik zit hier nu te typen, 20 minuten na de race en nog steeds druipt het zweet van mijn gezicht af, ik heb meer gezweet tijdens die race dan vandaag met die hitte!

Zoals je wel kan merken, deze jongen zit hier boordevol energie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton


janke

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:09:32
Haha ik ken het gevoel. Dat had ik na Brazilië 2008 ;)

Ik bij de geboorte van mijn eerste zoon. ;) Maar prima race. Misschien tot nu wel de beste, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik hoop dat gevoel nog even een paar jaar uit te mogen stellen ;D

FolkertE

Misschien een domme en naive gedachte, maar zou Mercedes niet kunnen spelen met hun rijders? Ene race geven ze Nico het voordeel en de andere race Hamilton? Gewoon om alles spannend te maken?

Maikel0230

Als Mercedes minder dominant was zouden we misschien wel vaker van deze thrillers meemaken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Zo zo zo. Wat een race! Volle bak genoten! Jammer dat Massa niet heeft gewonnen, maar voor Ricciardo is het ook super!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna