Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Maikel0230

Om de concurentie het gevoel te geven dat ze een kans hebben alvorens hen te verpleteren in Quali?

We zullen zien maar je mag er zeker van zijn dat die twee weer de voorste rij bezetten, toch is het goed nieuws dat Williams en Ferrari er dicht (allé relatief gezien tegenover de vorige races) op zit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Guti is er niet bij in de QT straks...Chassis te zwaar beschadigd...

http://www.gppits.net/nieuws/guti_out_voor_kwalificatie/

Perton

Moeilijk om alleen op dat gifje te beoordelen, maar als je voor een unsafe release al hard wordt gestraft ook al zet je de auto direct stil, had dit qua straffenconsistentie ook  wel een grid penalty mogen zijn.

janke

Prima kwali voor Williams. Uitstekend. Vettel ook aardig bezig.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Rosberg verrassend op pole! Ik had toch igg Lewis hier verwacht. Kan nog leuk worden morgen.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 17:45:31
Gelukkig word dit niet een dominant weekend voor Mercedes. Ik denk zelfs Alonso op pole en Mercedes op 3de of 4de rij.

Iemand enig idee waarom Mercedes niet sneller ging op de ssofts?
kun je dat nog eens herhalen?? ;)
maar ok, Ferrari leek er vanmorgen (en gisteren) beter bij te zitten, maar de eerste rij was toch echt al gereserveerd voor Mercedes. Het verschil tussen Mercedes en Renault is nog steeds best groot, maar valt mij toch enigzins mee. Dankzij Vergne toch 3 Renault motoren in de top 8.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 07 juni 2014 - 20:24:50
Rosberg verrassend op pole! Ik had toch igg Lewis hier verwacht. Kan nog leuk worden morgen.
ja, zo'n beetje iedereen wel denk ik. Maar goed, in Canada betekend dat verder niet veel, dus voor morgen ligt het nog helemaal open. Maar toch op het droge Rosberg weer voor Hamilton. Die Rosberg blijft me verbazen, ik had 2014 allang aan Hamilton gegeven, maar Rosberg houdt het iig spannend.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 20:30:52
Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 17:45:31
Gelukkig word dit niet een dominant weekend voor Mercedes. Ik denk zelfs Alonso op pole en Mercedes op 3de of 4de rij.

Iemand enig idee waarom Mercedes niet sneller ging op de ssofts?
kun je dat nog eens herhalen?? ;)
maar ok, Ferrari leek er vanmorgen (en gisteren) beter bij te zitten, maar de eerste rij was toch echt al gereserveerd voor Mercedes. Het verschil tussen Mercedes en Renault is nog steeds best groot, maar valt mij toch enigzins mee. Dankzij Vergne toch 3 Renault motoren in de top 8.
"It's only Friday" is niet voor niets een welbekende uitspraak wat vrije trainingen betreft. ;)

0634

Mercedessen zoals verwacht op deze baan een maat of drie te groot voor de rest. Knap van Rosberg, had ik niet direct verwacht. Knap van Vettel. Ferrari weer gewoon rond P7. Kansloos jaar zo.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 07 juni 2014 - 20:24:50
Rosberg verrassend op pole! Ik had toch igg Lewis hier verwacht. Kan nog leuk worden morgen.
Kan ik toch nog een beetje blij zijn. Maar Kimi, Alonso en Ferrari stellen wel een beetje teleur. Ik hoopte heel erg dat ze er bij zaten. Maar er is nog hoop, Ferrari liet behoorlijk goede race snelheid zien.

En Vettel, wow, geweldig rondje. Maar ik denk dat hij daar helaas niks van kan maken. Williams gaat daar wel snel voorbij.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2014 - 21:02:20
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 20:30:52
Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 17:45:31
Gelukkig word dit niet een dominant weekend voor Mercedes. Ik denk zelfs Alonso op pole en Mercedes op 3de of 4de rij.

Iemand enig idee waarom Mercedes niet sneller ging op de ssofts?
kun je dat nog eens herhalen?? ;)
maar ok, Ferrari leek er vanmorgen (en gisteren) beter bij te zitten, maar de eerste rij was toch echt al gereserveerd voor Mercedes. Het verschil tussen Mercedes en Renault is nog steeds best groot, maar valt mij toch enigzins mee. Dankzij Vergne toch 3 Renault motoren in de top 8.
"It's only Friday" is niet voor niets een welbekende uitspraak wat vrije trainingen betreft. ;)
jawel, maar toch geven de eerste 3 trainingen normaal gesproken een redelijke indicatie. Maar Ferrari zakte in de kwalificatie steeds verder weg. Maar toch heb ik het gevoel dat Ferrari wel een stap gemaakt heeft en morgen misschien toch nog voor het podium mee kan doen.

Perton

Ik vraag me af of hamilton morgen veel kan uitrichten als hij niet direct bij de start de leiding pakt. Want als ie dicht op rosberg rijdt, wordt ie ongetwijfeld op strategie B gezet en zal die pas op het einde van de race een inhaalpoging kunnen wagen, net als rosberg in bahrein en spanje. Ik verwacht dan ook gewoon een dubbelzege in het voordeel van rosberg.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 juni 2014 - 23:11:58
Ik vraag me af of hamilton morgen veel kan uitrichten als hij niet direct bij de start de leiding pakt. Want als ie dicht op rosberg rijdt, wordt ie ongetwijfeld op strategie B gezet en zal die pas op het einde van de race een inhaalpoging kunnen wagen, net als rosberg in bahrein en spanje. Ik verwacht dan ook gewoon een dubbelzege in het voordeel van rosberg.
in Montreal kun je prima inhalen hoor. En met DRS is dat daar helemaal een fluitje van een cent. Maar goed, dat geldt dan andersom ook natuurlijk. De snelste zal gewoon winnen morgen (denk ik)

0634

In dit geval eens met Tuesday. Merc laat zijn rijders racen en ik denk dat Lewis Nico heus wel zal bijhouden en op Montreal kan je er dan gewoon ergens langs schieten. Laten we het hopen: want een leuk duel op de baan om de leiding zal geweldig zijn. Zeker als het een racelang mag duren.

Vandaag was voor Rosberg, ben benieuwd of hij het morgen ook kan waarmaken om de snelste te zijn.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 20:30:52
Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 17:45:31
Gelukkig word dit niet een dominant weekend voor Mercedes. Ik denk zelfs Alonso op pole en Mercedes op 3de of 4de rij.

Iemand enig idee waarom Mercedes niet sneller ging op de ssofts?
kun je dat nog eens herhalen?? ;)
maar ok, Ferrari leek er vanmorgen (en gisteren) beter bij te zitten, maar de eerste rij was toch echt al gereserveerd voor Mercedes. Het verschil tussen Mercedes en Renault is nog steeds best groot, maar valt mij toch enigzins mee. Dankzij Vergne toch 3 Renault motoren in de top 8.
euh....nee, ik ben ....eh op vakantie :P

Maar Ferrari valt enigszinds tegen, maar misschien dat zij zich meer op de race hebben gefocussed. Wat ik heb gezien in Fp1-3 is dat ze behoorlijke snelheid hebben.

Of Lewis Hamilton morgen Nico pakt? Ik denk het niet, ik denk dat Nico nu de betere is en Lewis in de tang heeft.Hoop alleen wel een gevecht tot het einde.