Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Enzo op 04 juni 2014 - 23:54:52
Good old Murray over The wall of champions


Hoe Villeneuve daar aan komt gereden ziet er behoorlijk raar uit trouwens, zijn daar nog beelden van? Hij verliest de auto al in het eerste deel van de chicane of zo?

Maikel0230

Ben naar de Vrije trainingen aan het kijken, man wat zijn ze verkeerd bezig met deze baan, bijna overal zijn de zanbakken vervangen door tarmac waardoor iedereen er nu gemakkelijk vanaf komt als ze een fout maken. Dit circuit stond erom bekent dat je er geen fout op mocht maken, daar blijft niet veel maar van over nu. >:(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 06 juni 2014 - 16:36:26
Ben naar de Vrije trainingen aan het kijken, man wat zijn ze verkeerd bezig met deze baan, bijna overal zijn de zanbakken vervangen door tarmac waardoor iedereen er nu gemakkelijk vanaf komt als ze een fout maken. Dit circuit stond erom bekent dat je er geen fout op mocht maken, daar blijft niet veel maar van over nu. >:(

Er komt een dag dat ze zelfs van heel Monaco een uitloopstrook maken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 15:37:26
Ik denk dat hij marketingtechnisch gezien beter Uruguayaan had kunnen blijven. De Duitse markt is verzadigd met F1 coureurs, wat zich laat blijken uit het feit dat Hülkenberg amper sponsoren weet te vinden. De Uruguayaanse markt ligt echter helemaal open op dat gebied. Daar zijn er sowieso maar 3, en sinds '56 geen meer, van geweest.

Is er überhaupt een Uruguayaanse markt dan?

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 06 juni 2014 - 16:41:38
Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 15:37:26
Ik denk dat hij marketingtechnisch gezien beter Uruguayaan had kunnen blijven. De Duitse markt is verzadigd met F1 coureurs, wat zich laat blijken uit het feit dat Hülkenberg amper sponsoren weet te vinden. De Uruguayaanse markt ligt echter helemaal open op dat gebied. Daar zijn er sowieso maar 3, en sinds '56 geen meer, van geweest.

Is er überhaupt een Uruguayaanse markt dan?

Ik vermoed dat ze daar ook wel olie hebben niet? Kan hij gaan voor de staatssteun van de lokale PVDSA variant ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Waarom zouden ze daar olie hebben? Omdat het even ver van Venezuela ligt als België van Irak? ???

Het is een klein landje met 3 miljoen inwoners en een BBP per capita 40% van dat van Duitsland. En er is geen serieuze autosportgeschiedenis voor zover ik dat weet. Dus Sutils keuze voor Duitsland is heel erg logisch. Hell, zelfs kleine Rosberg koos voor Duitsland terwijl Finland nog veel voordeliger is dan Uruguay als je er als coureur wil komen.

Perton

50.000 vaten per dag nog in Uruguay. PDVSA heeft er volgens Forbes 1,9 miljoen. Dit om even duidelijk te maken dat de olie-industrie van Uruguay niets voorstelt.

-edit- O nee ik las verkeerd, het was een raffinaderij, my bad. Uruguay heeft dus helemaal geen olie.

Kootje

Citaat van: Jozef op 06 juni 2014 - 16:41:38
Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 15:37:26
Ik denk dat hij marketingtechnisch gezien beter Uruguayaan had kunnen blijven. De Duitse markt is verzadigd met F1 coureurs, wat zich laat blijken uit het feit dat Hülkenberg amper sponsoren weet te vinden. De Uruguayaanse markt ligt echter helemaal open op dat gebied. Daar zijn er sowieso maar 3, en sinds '56 geen meer, van geweest.

Is er überhaupt een Uruguayaanse markt dan?

http://www.landenweb.net/uruguay/economie/

Jozef

Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 17:04:05
Citaat van: Jozef op 06 juni 2014 - 16:41:38
Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 15:37:26
Ik denk dat hij marketingtechnisch gezien beter Uruguayaan had kunnen blijven. De Duitse markt is verzadigd met F1 coureurs, wat zich laat blijken uit het feit dat Hülkenberg amper sponsoren weet te vinden. De Uruguayaanse markt ligt echter helemaal open op dat gebied. Daar zijn er sowieso maar 3, en sinds '56 geen meer, van geweest.

Is er überhaupt een Uruguayaanse markt dan?

http://www.landenweb.net/uruguay/economie/

BBP Uruguay: 58 miljard dollar
BBP Duitsland: 3876 miljard dollar

;)

Maikel0230

Ok, geen olie in Uruguay dus, sorry, dacht dat de meeste landen in Zuid-Amerika wel ergens wat olie hadden, beetje stereotype gedachte maar goed weten we ook weer dat dat niet altijd waar is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Alonso snelste in VT1 zag hem wel weer worstelen met de achterkant maar het ziet er goed uit. Het geluid van de Ferrari blijf ik ook het mooiste vinden op Sky goed te horen.

Kootje

Citaat van: Jozef op 06 juni 2014 - 17:13:38
Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 17:04:05
Citaat van: Jozef op 06 juni 2014 - 16:41:38
Citaat van: Kootje op 06 juni 2014 - 15:37:26
Ik denk dat hij marketingtechnisch gezien beter Uruguayaan had kunnen blijven. De Duitse markt is verzadigd met F1 coureurs, wat zich laat blijken uit het feit dat Hülkenberg amper sponsoren weet te vinden. De Uruguayaanse markt ligt echter helemaal open op dat gebied. Daar zijn er sowieso maar 3, en sinds '56 geen meer, van geweest.

Is er überhaupt een Uruguayaanse markt dan?

http://www.landenweb.net/uruguay/economie/

BBP Uruguay: 58 miljard dollar
BBP Duitsland: 3876 miljard dollar

;)

En?

Dat BBP is dan wel 67x hoger dan in Uruguay, maar ze hebben ook 25x meer inwoners. Per inwoner ligt het dus nog geen 3x zo hoog. Daar staat dan tegenover dat men in Duitsland tig coureurs heeft, tov 'n handjevol in Uruguay. In Uruguay had Sutil nu dus 'n heldenstatus kunnen hebben en daar de vruchten van kunnen plukken. Gaat in Duitsland niet gebeuren.

Jozef

Ach, wat jij wil... Ik snap ook niet hoe het per inwoner relevant is, maar je hebt gelijk, in Duitsland hebben ze dus 25x meer mensen om producten aan te slijten en die mensen hebben ook nog eens bijna 3x zoveel te besteden. Sutil had wel een erg grote plaat voor z'n kop moeten hebben om voor Uruguay te kiezen. Zelfs als je alleen naar Beieren kijkt (waar Sutil momenteel toch de grootste coureur is geloof ik) dan is dat al véle malen groter dan Uruguay. Maar wat jij wil...

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 06 juni 2014 - 16:36:26
Ben naar de Vrije trainingen aan het kijken, man wat zijn ze verkeerd bezig met deze baan, bijna overal zijn de zanbakken vervangen door tarmac waardoor iedereen er nu gemakkelijk vanaf komt als ze een fout maken. Dit circuit stond erom bekent dat je er geen fout op mocht maken, daar blijft niet veel maar van over nu. >:(
da's toch al langer zo?? de muren staan er nog steeds lekker vlak langs de baan. t was weer geweldig om de auto's daar te zien rondscheuren.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 06 juni 2014 - 18:46:38
Citaat van: Maikel0230 op 06 juni 2014 - 16:36:26
Ben naar de Vrije trainingen aan het kijken, man wat zijn ze verkeerd bezig met deze baan, bijna overal zijn de zanbakken vervangen door tarmac waardoor iedereen er nu gemakkelijk vanaf komt als ze een fout maken. Dit circuit stond erom bekent dat je er geen fout op mocht maken, daar blijft niet veel maar van over nu. >:(
da's toch al langer zo?? de muren staan er nog steeds lekker vlak langs de baan. t was weer geweldig om de auto's daar te zien rondscheuren.

Vorig jaar hadden ze hier en daar de zandbakken verkleint maar nu zijn zo nergens meer te bespeuren, een spijtige zaak als je het mij vraagt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25