Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 23:54:29
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 20:30:52
Citaat van: F1fan2987 op 07 juni 2014 - 17:45:31
Gelukkig word dit niet een dominant weekend voor Mercedes. Ik denk zelfs Alonso op pole en Mercedes op 3de of 4de rij.

Iemand enig idee waarom Mercedes niet sneller ging op de ssofts?
kun je dat nog eens herhalen?? ;)
maar ok, Ferrari leek er vanmorgen (en gisteren) beter bij te zitten, maar de eerste rij was toch echt al gereserveerd voor Mercedes. Het verschil tussen Mercedes en Renault is nog steeds best groot, maar valt mij toch enigzins mee. Dankzij Vergne toch 3 Renault motoren in de top 8.
euh....nee, ik ben ....eh op vakantie :P

Maar Ferrari valt enigszinds tegen, maar misschien dat zij zich meer op de race hebben gefocussed. Wat ik heb gezien in Fp1-3 is dat ze behoorlijke snelheid hebben.

Of Lewis Hamilton morgen Nico pakt? Ik denk het niet, ik denk dat Nico nu de betere is en Lewis in de tang heeft.Hoop alleen wel een gevecht tot het einde.

ja Ferrari had nieuwe componenten op de wagen, maar door het te warm was, geraakten die oververhit en moesten ze teruggaan naar de oudere onderdelen. Dus de nieuwe updates staan nog niet helemaal op punt

Jozef

Heb de kwalificatie niet gezien maar wel verrassend dat Rosberg pole heeft gepakt, dit is toch echt een circuit waarvan gezegd wordt dat het Hamilton erg goed ligt.

Er kan inderdaad goed ingehaald worden en ik vraag me af of dat wel goed komt. In Bahrein was het al heet en nu staat de boog nog veel meer gespannen. Inhaalmogelijkheden zijn er in Montreal maar ook mogelijkheden om op elkaar in te beuken... :-/

Perton

Hamilton en button hebben hier elkaar een keer in de regen geraakt toch, of was dat een ander circuit?

Jozef

Ja, Button drukte Hamilton tegen de pitmuur, maar dat kwam echt omdat er door de regen niks te zien viel in de spiegels. Dat was natuurlijk de race in 2011 waar Button dan teruggeslagen werd en uiteindelijk won. ;)

gloudiesaurus

Ik had ook niet verwacht dat Rosberg Hamilton hier zou verslaan.
Kan leuk worden in de race, inhaalmogelijkheden genoeg.

Goede kwalificatie van Williams ook, ik gun het team wel een podiumplekje.

Vettel voor Ricciardio, zij het nipt.
Ferrari en McLaren stellen opnieuw teleur.

En Sauber en Lotus lijken ondanks updates steeds verder af te glijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 01:56:30
Heb de kwalificatie niet gezien maar wel verrassend dat Rosberg pole heeft gepakt, dit is toch echt een circuit waarvan gezegd wordt dat het Hamilton erg goed ligt.

Er kan inderdaad goed ingehaald worden en ik vraag me af of dat wel goed komt. In Bahrein was het al heet en nu staat de boog nog veel meer gespannen. Inhaalmogelijkheden zijn er in Montreal maar ook mogelijkheden om op elkaar in te beuken... :-/

Ik lees overal dat het weer vrienden zijn. Lewis zal Nico dus best de zege gunnen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 08:52:30
Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 01:56:30
Heb de kwalificatie niet gezien maar wel verrassend dat Rosberg pole heeft gepakt, dit is toch echt een circuit waarvan gezegd wordt dat het Hamilton erg goed ligt.

Er kan inderdaad goed ingehaald worden en ik vraag me af of dat wel goed komt. In Bahrein was het al heet en nu staat de boog nog veel meer gespannen. Inhaalmogelijkheden zijn er in Montreal maar ook mogelijkheden om op elkaar in te beuken... :-/

Ik lees overal dat het weer vrienden zijn. Lewis zal Nico dus best de zege gunnen.

;D ;D ;D
Ik hoop op een mooi gevecht...
Ik zou het ook niet erg vinden als er eens 2 Mercedessen de eindstraap niet halen  ;)
Dan wel een Williams die wint en niet Vettel met de Red Bull  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Zou mooi zijn als Hammi en Britney na 'n rondenlang gevecht elkaar eraf rijden, Vettel weer eens stukgaat en het Williams duo daardoor  'n één-tweetje scoort, wat alweer van de Franse GP in 2003 geleden is.

NielsD

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 11:38:22
Zou mooi zijn als Hammi en Britney na 'n rondenlang gevecht elkaar eraf rijden, Vettel weer eens stukgaat en het Williams duo daardoor  'n één-tweetje scoort, wat alweer van de Franse GP in 2003 geleden is.

Hier kan ik mij ook wel in vinden. Ik hoop met je mee..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Ik niet als ze dan toch moeten winnen laat het ze dan maar op eigen kracht doen. Verwacht sowieso een Williams op het podium.

Kootje

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 12:16:15
Ik niet als ze dan toch moeten winnen laat het ze dan maar op eigen kracht doen. Verwacht sowieso een Williams op het podium.

Dat zou uiteraard het mooiste zijn, maar gaat niet gebeuren zolang er nog 'n Petronas AMG Mercedes rondrijd. Dus ja ... die moeten dan maar uitvallen, maar dan is het dus niet meer op eigen kracht. Hetis het een of het ander, beide gaat 'm (voorlopig) niet worden helaas.

gloudiesaurus

En als het dan toch een Mercedes wordt, dan mag dat ook best, maar wel na een mooie strijd  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 08:52:30
Citaat van: Jozef op 08 juni 2014 - 01:56:30
Heb de kwalificatie niet gezien maar wel verrassend dat Rosberg pole heeft gepakt, dit is toch echt een circuit waarvan gezegd wordt dat het Hamilton erg goed ligt.

Er kan inderdaad goed ingehaald worden en ik vraag me af of dat wel goed komt. In Bahrein was het al heet en nu staat de boog nog veel meer gespannen. Inhaalmogelijkheden zijn er in Montreal maar ook mogelijkheden om op elkaar in te beuken... :-/

Ik lees overal dat het weer vrienden zijn. Lewis zal Nico dus best de zege gunnen.
was ook weer een shouderklopje vlak voor de foto's werden gemaakt en hamilton gedroeg zich normaal in de persco dus ik denk oprecht wel dat de relatie weer normaal is. Maar dat kan maar zo weer anders worden natuurlijk.

gloudiesaurus

Jep ben benieuwd of dat na de race nog zo is als Rosberg weer voor Hamilton eindigt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 08 juni 2014 - 13:38:54
En als het dan toch een Mercedes wordt, dan mag dat ook best, maar wel na een mooie strijd  ;)

Uiteraard mag dat ook. Liefst Hamilton, maar ook Rosberg zou ik vrede mee hebben. Tenminste, als Lewis dan maar 2e wordt. Andersom heeft Nico nog 'n DNF tegoed tov Lewis, dus dat zou ik ook niet erg vinden. ;D