Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Wings

Nou nee, Massa neemt een risico binnen de lijnen van het reglement. Dat mag! Dat Pérez vervolgens geschrokken reageert en de regels moet overtreden om de aanval te pareren maakt de actie van Massa nog niet onbezonnen. Als Pérez nu ook binnen de lijnen van het reglement zou hebben geacteerd zou ik je begrijpen en mij aansluiten bij je ingenomen standpunt. Maar Pérez moet de regels overtreden om zijn positie veilig te stellen. Dus onder het motto' erachter of eraf.' Prima dat je je hardop afvraagt of het wijs was van Massa om daar aan te vallen maar dat staat volledig los van de onreglementaire verdedigingsactie van Pérez. De straf (en daar sluit ik mee af) was goed onderbouwd en volledig terecht. Of je het nu eens bent met de regel of niet.

Figge

Ik vind wel dat je extreem een schuld bij deze kwestie bij Perez ligt. Dit is gewoon een raceongeval. Beiden hebben hier schuld aan. Maar ik geloof absoluut niet in opzet van Perez. Zo lijk je het nu wel te brengen. Perez kiest een andere verdedigende lijn. Hij maakt geen stuurbewegingen om te blokken oid. Massa kiest een krappe lijn naast Perez. Dit pakt gewoon verkeerd uit. Er is gewoon over geanalyseerd in deze kwestie. En de neiging om altijd een schuldige aan te wijzen bij de FIA resulteert in een straf voor Perez. En ja natuurlijk handhaven ze die bij de FIA. Het scheidsrechter zijn wordt anders wel erg ongeloofwaardig.

Wings

Pérez overtrad de regels. Zo moeilijk is dat niet. Daarvoor wordt hij -onderbouwd en dus terecht- bestraft.

Figge

Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 17:37:48
Pérez overtrad de regels. Zo moeilijk is dat niet. Daarvoor wordt hij -onderbouwd en dus terecht- bestraft.

Ja