Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2014 - 15:45:42
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 14:13:39
Straffen hoeven van mij ook niet als de veroorzaker toch zelf al uitvalt, ik vind dat op zich al straf genoeg. k vind dat iemand de volgende wedstrijd wel gewoon weer met een schone lei moet kunnen beginnen. Als Chilton Bianchi uit de wedstrijd rijdt en Chilton kan zelf wel door, dan vind ik een stop and go wel weer op zn plaats. Maar wat mij betreft nooit straffen doorschuiven naar een volgende wedstrijd.

Indien 'het slachtoffer' geen nadelige consequenties ondervindt, prima. Dus als Alonso tegen Massa aanrijdt en Alonso naar binnen moet voor een neus terwijl Massa door kan hoeft er van mij geen straf overheen. Maar dat gebeurd wel.
ben ik het helemaal mee eens. Straffen als compensatie voor behaald voordeel vind ik ok (en zelfs wenselijk), maar als je er alleen maar nadeel van hebt hoeft er van mij geen straf over heen. Als Alonso tegen Massa aanrijdt en Massa moet de pits in, dan dus juist wel een straf voor Alonso. Maar dat dubbele straffen is nergens voor nodig idd.

Wings

Niet per sé nee. Maar ik kan me voorstellen dat het ook een mentale rem is, zoals de reglementen nu zijn opgetuigd.

Sabai

Citaat van: Enzo op 10 juni 2014 - 22:34:29
Vonden jullie het niet schokkend om te zien hoe snel de Mercedes was zonder ERS?
Dat ding heeft echt een hoop over zo lijkt het...

Idd. Pas geleden weet niet meer welke race viel het ers van Vettel uit en binnen een rondje reed hij achteraan en vervolgens een dnf.

Perton


Kootje

Mooie compilatie en veel duidelijker kun je het niet krijgen dat Perez hier de fout in ging. Al was het me na het zien vd helikopterbeelden ook al duidelijk eigenlijk. ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 19:14:51
Mooie compilatie en veel duidelijker kun je het niet krijgen dat Perez hier de fout in ging. Al was het me na het zien vd helikopterbeelden ook al duidelijk eigenlijk. ::)
maar dat wil toch nog niet zeggen dat Massa er maar vol op moeten knallen?? over de actie van Perez heb ik ook mn twijfels, maar dat Massa dr vol op knalt kan ik echt niet begrijpen.

Kootje

Sorry hoor, maar als ik jouw wil passeren, de beweging al ingezet heb, en jij komt plots naar links, waar moet ik dan heen? Oplossen in het niets?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:21:31
Sorry hoor, maar als ik jouw wil passeren, de beweging al ingezet heb, en jij komt plots naar links, waar moet ik dan heen? Oplossen in het niets?
iig niet zelf naar rechts sturen, dr was iig zeker nog de mogelijkheid om een crash te voorkomen. Een wakkere coureur was er nooit zo opgereden.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 20:34:13
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:21:31
Sorry hoor, maar als ik jouw wil passeren, de beweging al ingezet heb, en jij komt plots naar links, waar moet ik dan heen? Oplossen in het niets?
iig niet zelf naar rechts sturen, dr was iig zeker nog de mogelijkheid om een crash te voorkomen. Een wakkere coureur was er nooit zo opgereden.

hij stuurt naar echts omdat de baan daar naar rechts gaat
je mag in alle redelijkheid toch wel verwachten dat Perez daar ook naar rechts ipv links stuurt
daarbij gebeurd het allemaal in 'n split second, dus nee .... zelfs 'n coureur van wereldklasse was daar opgereden
zie bv Schumacher in 2 van z'n 3 optredens in Singapore, terwijl daar zelfs meer tijd was om te anticiperen

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:55:28
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 20:34:13
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 20:21:31
Sorry hoor, maar als ik jouw wil passeren, de beweging al ingezet heb, en jij komt plots naar links, waar moet ik dan heen? Oplossen in het niets?
iig niet zelf naar rechts sturen, dr was iig zeker nog de mogelijkheid om een crash te voorkomen. Een wakkere coureur was er nooit zo opgereden.

hij stuurt naar echts omdat de baan daar naar rechts gaat
je mag in alle redelijkheid toch wel verwachten dat Perez daar ook naar rechts ipv links stuurt
daarbij gebeurd het allemaal in 'n split second, dus nee .... zelfs 'n coureur van wereldklasse was daar opgereden
zie bv Schumacher in 2 van z'n 3 optredens in Singapore, terwijl daar zelfs meer tijd was om te anticiperen
die man van boven de 40 bedoel je? als je 2 seconden verder kijkt zie je hoe Vettel in een split second reageert, die was nog wel goed wakker. Hoe dan ook ik vind het wel heel makkelijk om Massa hier vrij te pleiten omdat Perez de bocht niet helemaal naar rechts volgt. En ja, Schumacher was ook enorme slaapkop bij de actie's die jij noemt. Als je achterop iemand rijdt moet je wel een heel goed excuus hebben, in t geval van Massa vind ik het excuus absoluut niet goed genoeg.

Kootje

Als ik 2 seconden verder kijk, dan hangen Massa en Perez al in de bandenstapels en rijd Vettel in turn 2 :P

Maar goed ... ik begrijp waar je heen wil, maar ik zie Vettel nergens reageren hoor. Ik zie hem niet remmen, noch 'n uitwijkende beweging maken. Hij had daar puur mazzel dat Massa niet bij hem binnen kwam vliegen, meer niet. Om het echt uit te sluiten dat Vettel hierin enige verdienste had zou ik onboard beelden vanuit zijn auto moeten hebben, maar op de beschikbare beelden zie ik hem niet reageren.


Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 21:07:52
Als ik 2 seconden verder kijk, dan hangen Massa en Perez al in de bandenstapels en rijd Vettel in turn 2 :P

Maar goed ... ik begrijp waar je heen wil, maar ik zie Vettel nergens reageren hoor. Ik zie hem niet remmen, noch 'n uitwijkende beweging maken. Hij had daar puur mazzel dat Massa niet bij hem binnen kwam vliegen, meer niet.
was toch duidelijk zichtbaar en ook door Vettel bevestigd

Perton

Volgens mij zag je hem op onboard beelden wel wat inhouden en klein tikje naar rechts geven.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 21:10:25
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 21:07:52
Als ik 2 seconden verder kijk, dan hangen Massa en Perez al in de bandenstapels en rijd Vettel in turn 2 :P

Maar goed ... ik begrijp waar je heen wil, maar ik zie Vettel nergens reageren hoor. Ik zie hem niet remmen, noch 'n uitwijkende beweging maken. Hij had daar puur mazzel dat Massa niet bij hem binnen kwam vliegen, meer niet.
was toch duidelijk zichtbaar en ook door Vettel bevestigd

Op de bij mij beschikbare beelden zie ik niets iig, maar zoals ik al toevoegde aan m'n eerdere comment, heb ik geen on-board beelden gezien. Dat Vettel het bevestigd heeft heb ik ook niet gezien, gehoord en/of gelezen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk.

Maar zelfs als hij idd reageerde, is dat nog niet te vergelijken natuurlijk. Het kan namelijk maar zo dat Vettel het in z'n spiegels zag gebeuren, of dat hij Massa vanuit z'n ooghoek aan zag komen. Dat geeft hem dan net de tijd die nodig is om te reageren. Tijd die Massa niet had.


Citaat van: Perton op 11 juni 2014 - 21:10:43
Volgens mij zag je hem op onboard beelden wel wat inhouden en klein tikje naar rechts geven.

Kan, ik heb geen on-board beelden gezien van hem. :-\


Maar goed, maakt ook allemaal niets uit eigenlijk. Zelfs als Massa de tijd had om te reageren, dan nog is het Perez die plots naar links komt en z'n racelijn verlaat. ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 21:17:21
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2014 - 21:10:25
Citaat van: Kootje op 11 juni 2014 - 21:07:52
Als ik 2 seconden verder kijk, dan hangen Massa en Perez al in de bandenstapels en rijd Vettel in turn 2 :P

Maar goed ... ik begrijp waar je heen wil, maar ik zie Vettel nergens reageren hoor. Ik zie hem niet remmen, noch 'n uitwijkende beweging maken. Hij had daar puur mazzel dat Massa niet bij hem binnen kwam vliegen, meer niet.
was toch duidelijk zichtbaar en ook door Vettel bevestigd

Op de bij mij beschikbare beelden zie ik niets iig, maar zoals ik al toevoegde aan m'n eerdere comment, heb ik geen on-board beelden gezien. Dat Vettel het bevestigd heeft heb ik ook niet gezien, gehoord en/of gelezen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk.

Maar zelfs als hij idd reageerde, is dat nog niet te vergelijken natuurlijk. Het kan namelijk maar zo dat Vettel het in z'n spiegels zag gebeuren, of dat hij Massa vanuit z'n ooghoek aan zag komen. Dat geeft hem dan net de tijd die nodig is om te reageren. Tijd die Massa niet had.
nee, maar dat zijn de genoemde voorbeelden van Schumacher ook niet. Het geeft wel aan hoe snel een alerte F1 coureur kan reageren.