Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Wings

Dat was het al na Lauda's uitleg. Hij beschreef wat wij allen zagen. Dus dat Wolff hier wat plooien gladstrijkt spat er vanaf. Maar toch leuk geprobeerd. 

Perton

Zoals ik een post eerder al zei, is mijn Duits niet zo sterk, dus mijn nederige excuses dat ik de Lauda-quotes niet tot op de laatste letter heb begrepen. De laatste zin in je post is dan ook een beetje jammer.

Jozef

Ik denk dat hij het leuk geprobeerd vindt van Wolff, niet van jou. ;)

Perton


0634

Citaat van: Kootje op 09 juni 2014 - 00:12:14
Dat klopt ... dat zou het slimste geweest zijn, wat Lewis deed was dat niet. Maar dat maakt het nog niet zijn verantwoording dat Rosberg meegaat in dat verhaal en ook het risico neemt op 'n desastreus defect. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om te blijven pushen en laat en hard te remmen, terwijl hij ook bij iedere bocht verdedigende lijnen had kunnen gaan rijden en iets eerder en minder hard kunnen remmen, met het risico dat Lewis hem voorbij was gegaan. Hij hoefde hem echt niet zomaar voorbij te laten, maar had zelf dus ook slimmer kunnen zijn. Nu pakte het goed voor 'm uit, maar als (let wel ... als) zijn remmen het ook hadden begeven, dan was dat wel z'n eigen verantwoordelijkheid en niet die van Lewis. Dat is echt de grootste kul die ik ooit gehoord heb.

Sorry, maar dat laatste is dit dus voor mij. Ik snap hier echt niks van.... Rosberg had Lewis maar moeten laten passeren... Onbegrijpelijk voor mij.

0634

Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:29:36


je mag toch een verdedigende lijn rijden of niet soms?? Maar goed, de stewards hebben geoordeeld dat Perez de schuldige is, dus laten we het daar maar bij houden. Ik kan me er deze keer niet in vinden, maar heb ook weinig behoefte aan eeuwige discussie's over dit soort dingen. In geen geval gaat Massa voor mij vrij uit iig.

Ik vind beiden straffen onterecht. Perez-Massa was een raceongeval en met straffen zoals bij Chilton heb ik ook moeite. Domme fout, maar precies dat: een fout. Niks meer. Die maken ze allemaal wel is. Raikkonen maakte bijvoorbeeld precies zo'n fout, maar krijgt niks omdat er toevallig niemand naast rijdt. Het is niet zo dat Chilton wekelijks dit soort strapatsen heeft. Straffen is m.i. dus onnodig.

0634

Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 01:22:21
De problemen met MGU-K waren bekend, dat de achterremmen daardoor hoger belast worden is ook vanzelfsprekend. Echter, als de temperaturen echt zo hoog werden dat het schadelijk was, dan was er in de eerste plaats een taak voor het team om Hamilton daarvan op de hoogte te stellen (de pitmuur kan namelijk de remtemperatuur lezen, de coureur niet). Wat ik echter alleen heb gehoord op de radio is iets over de problemen met ERS (MGU-K). De problemen met de mechanische remmen, heb ik niemand over horen spreken tot ná het moment dat Hamilton rechtdoor schoot in de chicane (toen het dus al te laat was). En laten we eerlijk zijn, zoals Kootje zei ging Rosberg net zo hard op de rem staan als Hamilton toen ze zij aan zij richting chicane gingen. Dus het lijkt me vrij duidelijk dat Hamiltons remprobleem inderdaad gewoon groter was dan dat van Rosberg, omdat Hamilton in de vuile lucht zat. En het is dan het falen van het team dat ze dat niet op tijd hebben zien aankomen.

Ja, mede omdat Lewis veel meer pushte. Althans, dat claimt Lauda begrijp ik. Misschien was Lewis probleem ook groter, en had hij nevernooit de finish kunnen halen. Maar feit is wel dat hij behoorlijk bleef pushen ondanks de reeds ontstane problemen. Overigens met je eens dat de grootste taak hierin bij het team ligt.

Maar goed, water onder de brug. Die dingen gingen zelf stuk dus in zoverre is het ook simpele pech...

En nog iets, want dat argument hoor ik vaker: ik weet niet wat er allemaal over de radio is geroepen. Wij horen niet de hele gesprekken, wij horen flarden. ;)

3phasE

Ik denk dat ze bij Mercedes wel heel blij zijn met Sergio Perez.
Als hij de boel niet had opgehouden had Rosberg waarschijnlijk niet op het podium gestaan.
Zowel Vettel als Massa waren duidelijk sneller maar zaten vast in de Perez-train, een sitiuatie van waaruit inhalen gewoon lastiger is.

Wat nu precies het probleem was met de merdedes krachtbron is me nog steeds niet duidelijk.
Het leek met ERS te maken te hebben maar volgens mij is dit niet bevestigd door het team?
The future is electric!

FolkertE

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.
Maar was het tijdens de race al bekent dat de Remmen aan het oververhitten waren? Als ik alles zo lees wisten beide coureurs niet dat de remmen oververhitte en wist Nico dit pas toen Hamilton uitviel. Ik heb op de team radio ook niks gehoord over dit probleem. En natuurlijk krijgen we niet alles te horen, en in de link van Franky staat dat de rem problemen onafhankelijk waren van de ERS problemen.
nog steeds had Hamilton meer afstand moeten nemen, maar andere kant waarom? Hij ging als nog even aan de leiding en voor het zelfde geld was Rosberg uit gevallen. Rosberg was ook nog steeds aan het pushen om te blijven winnen, dus dat Rosberg nu word geprezen om het thuis brengen van de auto en Lewis word beschuldigd van niet na denken. Ik vond ze allebei te veel risico nemen en het team had ze allebei wat beter kunnen begeleiden.

Maar any hoe, Geweldige race. Baal van Kiimi die wel wat aan het prutsten was, maar had ook pech met de stops.
Ricciardo gewoon geweldig.

0634

Dat klopt. Zonder Perez had ik het nog moeten zien. Die Rosberg was op het middenstuk net snel genoeg om de FI niet tegen te komen op het rechte stuk. Rosberg had de mazzel dat de FI op die stukken waar Nico snel was, niet snel genoeg was.

Overigens dacht ik dat Rosberg geen schijn van kans meer zou hebben. Ze liepen met twee seconden per ronde in. Ongekend. Rosberg zou 30 k/u langzamer rijden claimde Mol dan. En toen de aansluiting er was ging het ineens niet meer zo snel. BLijkbaar was die twee seconde per ronde vertekend omdat Rosberg toen langzamer reed dan dat hij kon om te koelen. Maar ja, als kijker denk je dat het klaar is.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:56:22
Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:51:50
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
Perez rijdt misschien een andere lijn dan Massa verwacht, maar echt naar links sturen doet ie niet. Bovendien knalt Massa er wel als een dolle stier bovenop.
Inderdaad. Mol riep dat wel, maar uit de diverse camerastandpunten bleek daar nauwelijks iets van. Ik had meer de indruk dat Perez vroegtijdig remde omdat ie problemen met zijn achterremmen had. Iets waar Massa niet op bedacht was. Ik vind het ook race incident.

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 08:28:04
Ik vind beiden straffen onterecht. Perez-Massa was een raceongeval en met straffen zoals bij Chilton heb ik ook moeite. Domme fout, maar precies dat: een fout. Niks meer. Die maken ze allemaal wel is. Raikkonen maakte bijvoorbeeld precies zo'n fout, maar krijgt niks omdat er toevallig niemand naast rijdt. Het is niet zo dat Chilton wekelijks dit soort strapatsen heeft. Straffen is m.i. dus onnodig.

Wanneer is een straf dan wel terecht?

Wings

Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 04:08:38
Ik denk dat hij het leuk geprobeerd vindt van Wolff, niet van jou. ;)

Inderdaad. En dan ook nog eens chargerend: want áls het zo is dat Hamilton teveel heeft gepusht en (mede)daardoor uitviel, hoeft de vuile was nog niet buiten. Lauda deed het -volgens mij- onbewust door Rosberg te prijzen voor wat hij een heldenrit vond.

Maikel0230

Hier is het incident tussen Perez en Massa in slow motion



Moeilijk te zeggen, de lijn tussen een gewoon race incident en Perez of Massa de fout geven is hier flinterdun, de stewards hebben geoordeeld maar ik ben nog steeds niet zeker wat er nu exact gebeurt is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 10:27:25
Citaat van: Jeroen op 09 juni 2014 - 08:28:04
Ik vind beiden straffen onterecht. Perez-Massa was een raceongeval en met straffen zoals bij Chilton heb ik ook moeite. Domme fout, maar precies dat: een fout. Niks meer. Die maken ze allemaal wel is. Raikkonen maakte bijvoorbeeld precies zo'n fout, maar krijgt niks omdat er toevallig niemand naast rijdt. Het is niet zo dat Chilton wekelijks dit soort strapatsen heeft. Straffen is m.i. dus onnodig.

Wanneer is een straf dan wel terecht?
Als er opzet in het spel is. Als je een witte lijn overschrijdt die niet overschreden mag worden. Als je te hard door de pitstraat rijdt. Als je bij herhaling ongelukken veroorzaakt. Als je roekeloos rijdt. Als je blauwe vlaggen negeert.

Zat redenen. Maar oversturend je wagen verliezen is geen reden voor een straf. Niet voor Kimi Raikkonen en niet voor Max Chilton.