Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:47:53
Autosport schrijft:

Mercedes personnel had suggested that Hamilton's brake issue was totally independent of the energy recovery drama, so our reporters will get that clarified.

Maar ook:

Rosberg explained in the post-race press conference that he managed to cool his brakes a little, as the rears had begun to overheat as a consequence of how the energy harvesting was affected by the cars' technical problems.

En Hamilton:

I was following him and when you're following someone you're gaining more heat," said Hamilton of his pursuit of Rosberg. "He was in clean air all the time in front. There was not much I could do. When I came out in front, everything was cooked already."


Dan had Hamilton toch een gaatje moeten laten...dan maar weer tweede. Nu is de schade veel groter... :-\

Wings

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:56:25
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 22:52:12
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 22:49:13
Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:45:32
Ze  hadden beiden last van  de remmen en het ers dacht ik anders heb ik het verkeerd begrepen

Klopt.

Dankzij de niet goed werkende remmen kon het ERS niet opgeladen worden. Bij Rosberg bleven z'n remmen echter nog wel redelijk intact, terwijl bij Hamilton rechtsachter (van achter gezien) leek te ontploffen.
op een moment dat hij Rosberg aan de buitenkant probeerde uit te remmen. Best mogelijk dus dat Lewis gewoon meer vroeg dan zn remmen aan konden.

Dat idee had ik ook al. Lewis bleef behoorlijk agressief doorrijden na de problemen daardoor heeft hij imo mogelijk teveel va n zijn remmen gevraagd.

Ik samen met jullie. Dat is ook wat ik eerder vandaag (in een ander topic) bedoelde dat Hamilton nog wel eens wilt overcompenseren als dingen tegenzitten. Rosberg bleef rustig en maximaliseerde. Zo win je wereldtitels.

Kootje

Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:04:43
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:47:53
Autosport schrijft:

Mercedes personnel had suggested that Hamilton's brake issue was totally independent of the energy recovery drama, so our reporters will get that clarified.

Maar ook:

Rosberg explained in the post-race press conference that he managed to cool his brakes a little, as the rears had begun to overheat as a consequence of how the energy harvesting was affected by the cars' technical problems.

En Hamilton:

I was following him and when you're following someone you're gaining more heat," said Hamilton of his pursuit of Rosberg. "He was in clean air all the time in front. There was not much I could do. When I came out in front, everything was cooked already."

Mja, niet heel snugger dan van Lewis. Als hij wist dat zijn remmen te heet werden, had hij zijn kop ns moeten gebruiken en een gat van 5 seconden moeten laten vallen. Als je kampioen wil worden, kan je niet altijd winnen en moet je soms genoegen nemen met iets minder.

Ben het volledig met je eens. Waar Rosberg vandaag met zijn verstand heeft gereden heeft Lewis zich weer laten verleiden voor een oude gewoonte van hem en het heeft hem  weer niks opgeleverd

Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.
Lewis kon ook koelen, maar ging juist in de aanval. Dat kun je op zn minst niet handig noemen.

0634

Dat zet ook dat verhaal over 'de pech' van Lewis in een wat ander daglicht. Waarom zo kort op Rosberg blijven rijden als je aan het oververhitten bent? En dan naderhand verklaren dat Rosberg's remmen het makkelijker hadden doordat die voorop reed. Kom op Lewis, dan was het gewoon niet slim van je. Laat gewoon 5 seconden vallen en jij rijdt de race (mogelijk) ook gewoon uit.

Perton

Mjah Mercedes is er altijd zo happig op dat coureurs naar het team moet luisteren, dus om de schuld daarvan volledig bij Hamilton te leggen is ook weer zo wat. Maar handig is het inderdaad niet van hem geweest verder.

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.

Dus je zegt dat Lewis dus eigenlijk met zijn aanvallende gedoe het finishen van niet één maar twee Mercedessen op het spel zette... Dan ben je niet slim hoor.

Wings

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.

Hamilton had zichzelf heel makkelijk in diezelfde positie kunnen manoeuvreren door een paar meter afstand te nemen.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:19:11
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.
Lewis kon ook koelen, maar ging juist in de aanval. Dat kun je op zn minst niet handig noemen.

Waar spreek ik dat tegen dan?


Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 23:20:49
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.

Dus je zegt dat Lewis dus eigenlijk met zijn aanvallende gedoe het finishen van niet één maar twee Mercedessen op het spel zette... Dan ben je niet slim hoor.

Nee, dat zeg ik niet. Als Nico's remmen oververhit waren geraakt doordat hij ervoor kiest Lewis'  aanvallen te blijven pareren is dat Rosbergs verantwoordelijkheid, niet die van Hamilton. Rosberg nam dat risico net zo goed als Hamilton, dus kun je het niet zijn verdienste noemen dat hij, na het uitvallen van Lewis, wel z'n remmen kon koelen. Dat is wat ik zeg.

Overigens vind ik het net zo goed de taak vd teamleiding om hun coureurs tot rust te manen als oververhitting dreigt. Net als bij het benzineverbruik, dienen zij ook hierin hun coureurs te coachen. Nu krijgen we niet al het radioverkeer door, maar getuige het continu pushen van beide heren, geloof ik niet dat dat gebeurd is.


Citaat van: Wings op 08 juni 2014 - 23:25:52
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.

Hamilton had zichzelf heel makkelijk in diezelfde positie kunnen manoeuvreren door een paar meter afstand te nemen.

Again ... waar spreek ik dat tegen dan?


Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:26:26
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:19:11
Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:17:30
Het verschil werd gemaakt doordat Hamilton z'n remmen minder gekoeld werden omdat hij achter Rosberg zat. Nadat Hamilton uitviel kon Rosberg z'n remmen gaan koelenwant ook die waren oververhit, waardoor hij de race wel uit kon rijden. Dat was absoluut niet Rosbergs verdienste, want de rollen hadden net zo goed omgedraaid kunnen zijn.
Lewis kon ook koelen, maar ging juist in de aanval. Dat kun je op zn minst niet handig noemen.

Waar spreek ik dat tegen dan?
nou, Rosberg deed dat wel, dus hoezo hadden de rollen dan net zo goed omgedraaid kunnen zijn?

0634

Citaat van: Kootje op 08 juni 2014 - 23:26:26
Nee, dat zeg ik niet. Als Nico's remmen oververhit waren geraakt doordat hij ervoor kiest Lewis'  aanvallen te blijven pareren is dat Rosbergs verantwoordelijkheid, niet die van Hamilton.

Dat is natuurlijk gelul. Je laat niet als je al een racelang de wedstrijd leidt, je teamgenoot passeren voor de leiding terwijl je beiden dezelfde problemen hebt. Dan is het normaal als de nummer twee eens nadenkt (maar dat is niet altijd Lewis' kracht geweest).

Kootje

@Tuesday,

Rosberg deed dat pas nadat Lewis uitgevallen was, daarvoor was hij ook aan het pushen om Lewis van zich af te houden. Ook zijn remmen faalden met als gevolg dat z'n ERS niet meer opgeladen werd. Het was dus 'n kwestie van tijd totdat ook zijn remmen ploften door die oververhitting. Gelukkig voor hem had hij nog enige koeling dankzij de rijwind, maar dat was alles behalve 'n garantie dat zijn remmen het nog veel langer vol hadden gehouden. Hij nam dus datzelfde risico en daarom hadden de rollen dus ook omgedraaid kunnen zijn.

@Jeroen,

Hoezo is dat gelul? Ik snap best dat Rosberg Lewis niet zomaar laat passeren, maar het is nog altijd zijn verantwoordelijkheid hoe zijn auto het uithoud. Hij kiest er zelf voor om ook vol te blijven pushen en zo Lewis achter zich te houden, met het risico dat het defect erger word. Net als dat Lewis er zelf voor koos om te blijven pushen met het risico dat het defect erger werd. Of je nu nummer 1, 2, 3 of 20 bent, je bent als coureur verantwoordelijk voor je eigen auto, niet degene die achter je rijd. Dat is pas gelul.

Terminator

Massa had hier natuurlijk moeten winnen.

Maar ja:
- Probleem bij pitstop
- Was het nodig om een 2e keer te stoppen?
- Te lang achter Bottas vast. Dom van Williams om niet in te grijpen.

gloudiesaurus

Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:46:36
Massa had hier natuurlijk moeten winnen.

Maar ja:
- Probleem bij pitstop
- Was het nodig om een 2e keer te stoppen?
- Te lang achter Bottas vast. Dom van Williams om niet in te grijpen.

En daarnaast had ik van Massa ook eerder actie verwacht om Vettel/ Perez te passeren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is