Round 7: Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Maikel0230, 26 mei 2014 - 20:47:15

« vorige - volgende »

0634

Bij Williams hadden ze de tactiek niet helemaal juist, m.i..

rafael25

Soms heb ik het gevoel dat Mercedes een voorkeur heeft voor Rosberg.

Perton

Citaat van: rafael25 op 08 juni 2014 - 22:20:52
Soms heb ik het gevoel dat Mercedes een voorkeur heeft voor Rosberg.
Ik niet. Misschien dat ie wat beter in de groep ligt, dat kan, maar Hamilton maakte gister bijvoorbeeld zelf wat foutjes in de tweede sector. Dat ligt niet aan Mercedes.

Maikel0230

Ze houden vandaag trouwens allebei powerproblemen, dus Rosberg had ook kunnen uitvallen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: rafael25 op 08 juni 2014 - 22:20:52
Soms heb ik het gevoel dat Mercedes een voorkeur heeft voor Rosberg.
Vertel. Wat gebeurde er vandaag dan wat niet in de haak zou kunnen zijn?

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 21:54:15
Lief.

Vooral ook omdat Vettel ook zuur had kunnen zijn doordat hij zijn plek aan Daniel verloor in de pits. Anders had hij wellicht gewonnen.

Maikel0230

Dat zou ik zo nog niet stellen, ja hij heeft waarschijnlijk de kans op de zege verloren in de pits maar hij maakte ook niet echt gebruik van het gevecht voor hem tussen Ricciardo en Perez niet? Tenzij RB hem niet de toestemming gaf om in te halen natuurlijk dan is het meer duidelijk.

Maar ik vond de reactie van Vettel na de race ook wel mooi, je voelt gewoon dat op dit moment de realatie tussen die twee veel beter is dan ie ooit is geweest tussen Vettel en Webber.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: rafael25 op 08 juni 2014 - 22:20:52
Soms heb ik het gevoel dat Mercedes een voorkeur heeft voor Rosberg.

Lauda en Rosberg sr drinken nog wel eens een biertje samen.  ;D
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:26:40
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 21:54:15
Lief.

Vooral ook omdat Vettel ook zuur had kunnen zijn doordat hij zijn plek aan Daniel verloor in de pits. Anders had hij wellicht gewonnen.

Tijdens de race zat hij nog wat te miepen maar op het podium toch sportief en volwassen gereageerd naar zijn teamgenoot.

Maikel0230

Vettel zag Massa op het laatste moment in zijn spiegels op hem afkomen, hij kon nog net een beetje afwijken van zijn lijn, dit had ook oor hem nasty kunnen eindigen

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/5066BADB311087518237237063680_254b8a95307.0.3.9194869828055817816.mp4?versionId=l.7WHkkgJR4T4cyLrarZp7FFWSYfzJVE

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Vettel had veel mazzel daar, als Massa hem daar geraakt had. Pfoeh.

Leek mij trouwens gewoon een race-incident. Geen schuldige aan te wijzen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:04:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

True. Liefst heb ik een seizoen waarin betrouwbaarheid geen rol speelt (dus evenveel uitvalbeurten) en dan zien we het op het end wel. Maar aan de andere kant, het seizoen duurt nog lang, dus wie weet wat er nog op Nico's pad komt.

Kootje

Citaat van: Sabai op 08 juni 2014 - 22:31:28
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:26:40
Vooral ook omdat Vettel ook zuur had kunnen zijn doordat hij zijn plek aan Daniel verloor in de pits. Anders had hij wellicht gewonnen.
Tijdens de race zat hij nog wat te miepen maar op het podium toch sportief en volwassen gereageerd naar zijn teamgenoot.

Vond de reactie van z'n engineer ook erg leuk. "concentreer jij je nou maar op je race, "want dit is hoe we er nu voor staan!" Met andere woorden: Niet zeiken, wat gebeurd is is gebeurd. Daar kunnen we nu toch niets meer aan veranderen. ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 22:36:47
Citaat van: Perton op 08 juni 2014 - 22:04:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2014 - 21:56:09
Nou ja, Rosberg reed toch vanaf gisteren voor Lewis. Ik zeg niet dattie beter is of zoiets, maar reed toch een al met al heel knap weekend op een baan waar Lewis traditiegetrouw bloedsnel is. Ik moet zeggen dat ik een iets groter gat had verwacht in het voordeel van Hamilton. Ze houden elkaar aardig in evenwicht de laatste paar races. Zit weinig tussen.
Volgens mij zeg ik ook dat Rosberg een prima weekend had.

Maar het verschil is nu 22 punten. In Australië heeft Hamilton er vrijwel zeker 18 verloren, maar misschien wel 32 (als in: als hij had gewonnen had hij 25 meer gehad dan nu en Rosberg 7 minder). Vandaag... laten we zeggen dat de problemen er wel waren maar Hamilton niet had hoeven opgeven. Ik denk dat Ricciardo hem misschien wat eerder voorbij was gekomen, dus laten we voorzichtig zeggen dat Hamilton vierde was geworden na de crash van Massa/Pérez. Is ook weer 12 punten. Dat zou dan toch een voorsprong van acht punten op Rosberg zijn geweest i.p.v. 22 achterstand. En ga je uit van een winst van Hamilton in Australië, zou het zelfs een voorsprong van 22 punten zijn geweest op Rosberg. Toch 44 punten verschil met de werkelijkheid. Maar het is te makkelijk om te zeggen dat Hamilton Australië had gewonnen, daarom houd ik het bij een verloren tweede plek voor die race.

Natuurlijk is het nog niet gedaan, maar de pech voor Hamilton telkens maakt het wel verdomd moeilijk voor hem om kampioen te worden. En dat vind ik jammer. En dat is als fan natuurlijk geheel subjectief, want ik weet ook wel dat mechanische problemen en gele vlaggen in kwalificaties erbij horen.

True. Liefst heb ik een seizoen waarin betrouwbaarheid geen rol speelt (dus evenveel uitvalbeurten) en dan zien we het op het end wel. Maar aan de andere kant, het seizoen duurt nog lang, dus wie weet wat er nog op Nico's pad komt.
Hamilton had exact hetzelfde probleem als Rosberg, maar toch weet Rosberg wel te finishen. Nou wil ik niet zeggen dat het volledig Lewis zn schuld is, maar het was mogelijk te voorkomen geweest.

Perton

Of Rosberg kon de juiste aanpassingen doen dankzij de uitvalbeurt van Hamilton ;) Nee, natuurlijk heb je gelijk met wat je zegt. Maar was het niet zo dat ze op dat moment powerproblemen hadden en Hamilton óók nog remproblemen, of had ik dat verkeerd begrepen?