Monaco .Banaan van de race?

Gestart door Sabai, 25 mei 2014 - 21:57:54

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Perez
0 (0%)
Sutil
2 (14.3%)
Kimi
1 (7.1%)
Hamilton
5 (35.7%)
Maldonado
1 (7.1%)
Iemand anders namelijk. ..,
5 (35.7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Kootje

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 21:15:26
Wat betreft groeten, ben ik volledig met je eens. Op mijn studie zit ook een figuur die het bij flink wat mensen verpest heeft (lang verhaal, niet interessant verder, en nee het was niet Jehoentelaar :P), maar die groette ik laatst ook netjes, ook al vind ik hem een zak eerste klas. Vind ik niet meer dan normaal, en daar geef ik Lauda volledig gelijk in dat hij Hamilton een trap onder de kont moet geven.

Tsja ... jij wel, ikzelf zou dat nooit doen. Als ik iemand niet mag, zelfs 'n bloedhekel aan diegene heb, ga ik 'm niet heel schijnheilig gedag zeggen terwijl ik eigenlijk denk: "Zak in de stront". Laat staan dat ik zo iemand feliciteer met 'n overwinning, promotie, behalen van 'n diploma of rijbewijs en dergelijke.

Wings

Rotterdamse mentaliteit (waarmee ik niet zeg dat je uit Rotterdam komt)! Amsterdammers vind ik wat dat aangaat stukken schijnheiliger. Veel geblaat weinig wol. Een Rotterdammer zegt je waar het op staat. Even generaliserend. Ik kan er prima mee leven en voor mij hoeven rijders geen PR-robotten te zijn die acteren zoals dat verwacht wordt uit commercieel oogpunt. Als rijder A boos is op rijder B hoeven ze van mij echt niet hypocriet een hand schudden en elkaar begroeten/feliciteren terwijl ze er geen zak van menen. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen daar op zitten te wachten. Neemt niet weg dat ik Hamilton licht vind doorschieten in het maken van zijn punt maar ach, wat zou het? Liever dat dan dingen zeggen en doen waarvan hij geen donder meent. Dus eens met kootje.

Kootje

Kom uit Utrecht, daar heerst diezelfde "recht voor z'n raap" mentaliteit.

FolkertE

#48
Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 21:52:18
Overigens vind ik Kimi de banaan van de race. Kwam goed weg (doordat vooraan één van de Red Bulls remde en Alonso erachter bleef), kon een prima tempo rijden vervolgens maar bleef niet uit de problemen. Ik zag Kimi naast Chilton rijden bij het uitkomen van de pitsstraat en kennelijk is het daar misgegaan. Goed, zonder dat ik dat Kimi aanreken vond ik hem vrij enthousiast in zijn gevecht met Kobayashi. Het was meer geluk dan wijsheid dat de boel heel bleef. Vervolgens kan hij in de chaos doorstromen naar opnieuw een puntenfinish. Prima hoor alleen parkeert hij later zijn Ferrari op een wel erg amateuristische manier tegen de 'langzamer rijdende' Magnussen. Weg punten, weg resultaat. Zo wordt het contrast met Alonso wel erg groot (Alonso 3de, 61 punten, Alonso 12de, 17 punten).
Heb je beelden gezien van dat incident? Ik heb het nergens gezien helaas. Maar ik vond ook Kimi's inhaalpoging wat amateuristisch. Maar vond dat ook niet banaan waardig. Maar aan de andere kant, het seizoen is eigenlijk al verlopen, dit gaat geen enkel team meer overbruggen, al was het verschil heel stuk kleiner, maar reed Rosberg ook niet echt meer voluit. Ik denk dat Kimi gewoon er vol voor wilde gaan en zoveel mogelijk halen. van 3de naar laatste... dat doet gewoon pijn. Dan maakt het bijna niet meer uit of je nou 8ste of 12 de word. Het contrast was hoe dan ook wel groter geworden dan het daadwerkelijk was. Kimi reed op P3 en valt buiten zijn schuld om terug naar laatste plaats.


Wings

Bijzonder dat je zegt dat het buiten zijn schuld om was terwijl je eerder zegt het incident niet te hebben gezien.

FolkertE

Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 22:29:27
Bijzonder dat je zegt dat het buiten zijn schuld om was terwijl je eerder zegt het incident niet te hebben gezien.
Misschien een beetje bijzonder, maar ik heb er verder ook niks over gelezen dat Kimi iemand geraakt heeft en dat de mensen op Sky zeiden dat iemand tegen hem aan reed. Dus ok, misschien had ik moeten wachten op mijn oordeel, maar volgens Sky reed er iemand tegen hem op.

Wings


Kootje

Het schijnt zo te zijn dat Chilton, toen hij zich achter de SC van 'n ronde mocht ontdoen, tegen Kimi aan is gereden en hem zo de lekke band heeft bezorgd waardoor hij twee keer vlak achter elkaar moest stoppen en zo terugviel naar achteren. Beelden zijn hier niet van en Max heb ik hier niet over gehoord. Kimi zelf zegt er het volgende over: "Helaas kwam ik tijdens de safety car-situatie in aanraking met de Marussia van Max Chilton, waardoor ik een extra stop moest maken en mijn goede plek zag verdwijnen." en legt daarmee imo de schuld bij zichzelf. Niet letterlijk, maar als het idd Chilton's schuld was geweest had hij denk ik wel andere woorden gebruikt. Mijn eerdere stem op Chilton gaat bij deze dus, zij het met ontzettend veel tegenzin, naar Kimi.

Perton

#53
http://www.crash.net/f1/news/204879/1/raikkonen-unhappy-with-stewards.html

Als je dit leest, dan wordt weer heel duidelijk dat Raikkonen wel degelijk de schuld bij Chilton heeft gelegd, anders zou die niet zo verontwaardigd zijn over de desinteresse van de stewards.

Bovendien heeft Chilton schijnbaar een reprimande gekregen, volgens dat artikel, en hier het bewijs ervan:

http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-06/Formula%20One%20Monaco%20Grand%20Prix%202014%20Document%20-%2058.pdf

Nu weten we allemaal hoe incapabel stewards kunnen zijn, maar ik denk dat we toch voorzichtig mogen concluderen dat Chilton misschien toch de schuldige was.

Arthur

Dit laat niets te raden over...;

"For some reason he managed to run into my rear tyre and damage it," Raikkonen explained.

"He was unlapping himself, but I don't know how he expected me to go offline in the tight corner as he was going past me.

"I don't know what he was thinking, but obviously it destroyed my race and after that point the race was gone.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Das duidelijk. M'n stem gaat nu definitief terug naar Chilton. :P

Arthur

Citaat van: Kootje op 26 mei 2014 - 23:50:46
Das duidelijk. M'n stem gaat nu definitief terug naar Chilton. :P

En dit zinnetje vind ik dan weer geweldig; [met de nadruk op het vetgedrukte...]

"For some reason he managed to run into my rear tyre and damage it," Raikkonen explained.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ik ga hier ook voor Gutiérrez. Ik zei nog lachend tegen m'n broer: dat gebeurt me ook wel eens op de computer, met het achterwiel de binnenkant van Rascasse pakken. ;D Gewoon dom.

Matthijs

Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 21:52:18Ik zag Kimi naast Chilton rijden bij het uitkomen van de pitsstraat en kennelijk is het daar misgegaan.
Nee, dat was nádat hij binnen was gekomen voor die lekke band. En reed hij niet naast Chilton, maar naast Bianchi. Bovendien hebben we daarna kunnen zien dat hij voor Bianchi reed (om positie) dus was het juist een slimme actie van Kimi.

Wings

Oké. Dan heb ik dat verkeerd ingeschat en wil ik het zelfs ombuigen naar een compliment. Het zwaarst wegend vind ik echter zijn aanraking met Magnussen waarin hij een goed resultaat vergooit. Jezelf zo verremmen vind ik meer iets voor de nieuwkomers. Die wil ik dat nog wel vergeven. Maar van een Ferrari-rijder verwacht ik meer klasse dan ik eergisteren zag.