Monaco .Banaan van de race?

Gestart door Sabai, 25 mei 2014 - 21:57:54

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Perez
0 (0%)
Sutil
2 (14.3%)
Kimi
1 (7.1%)
Hamilton
5 (35.7%)
Maldonado
1 (7.1%)
Iemand anders namelijk. ..,
5 (35.7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Gerard

Ik ga stemmen op...... Niemand.. ik kan ook niet echt dé banaan aanwijzen...
Chilton staat in zn hemd naast Bianchi.. Maldo idem naast Grosjean.. ik weet niet eens meer eat Gutierez heeft uitgevreten..  :o

Perton

Maar Jeroen, ik neem aan dat je Rosberg in Spanje dan ook een banaan vond toen hij Hamilton geen blik waardig vond voorafgaand aan het podium? Serieuze vraag, niet om te stoken of irritant te doen ofzo.

Maikel0230

#32
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 20:15:52
Ik snap eigenlijk nooit zo wat mensen bedoelen met posts met alleen een smiley erin.

Ik moet eigenlijk lachen me jullie diepe discussie over de precieze omstandigheden wanneer je iemand ene banaan mag noemen. ;D

Trouwens is het gebruikelijk in Nederland iemand een banaan te noemen, wordt dat echt veel gebruikt? Vraag het me echt af als Vlaming...

Citaat van: Gerard op 26 mei 2014 - 20:49:19
Ik ga stemmen op...... Niemand.. ik kan ook niet echt dé banaan aanwijzen...
Chilton staat in zn hemd naast Bianchi.. Maldo idem naast Grosjean.. ik weet niet eens meer eat Gutierez heeft uitgevreten..  :o

Boem-patat-kapot :-X (terwijl ie in de punten reed :()

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

;D
bedankt, heel verhelderend Maikel :)

0634

Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 20:52:47
Maar Jeroen, ik neem aan dat je Rosberg in Spanje dan ook een banaan vond toen hij Hamilton geen blik waardig vond voorafgaand aan het podium? Serieuze vraag, niet om te stoken of irritant te doen ofzo.

Nee. Sporters die tweede zijn geworden en het niet meteen kunnen opbrengen om gezellig de eerste plek van de winnaar te vieren vind ik net even anders dan het niet zeggen van een normaal 'goedemorgen'.

Perton

Veel gebruikt... dat zou ik niet willen zeggen, maar het is wel een gangbare term. Het is niet dat wanneer je dit in het openbaar tegen iemand zegt dat ie je aankijkt alsof je over zijn kat aan het heen pissen bent (da's geen Nederlandse uitdrukking trouwens, die heb ik net ter plekke zelf bedacht, voor de duidelijkheid).

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 mei 2014 - 20:54:23
Ik moet eigenlijk lachen me jullie diepe discussie over de precieze omstandigheden wanneer je iemand ene banaan mag noemen. ;D

;D

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 20:57:59
Citaat van: Perton op 26 mei 2014 - 20:52:47
Maar Jeroen, ik neem aan dat je Rosberg in Spanje dan ook een banaan vond toen hij Hamilton geen blik waardig vond voorafgaand aan het podium? Serieuze vraag, niet om te stoken of irritant te doen ofzo.

Nee. Sporters die tweede zijn geworden en het niet meteen kunnen opbrengen om gezellig de eerste plek van de winnaar te vieren vind ik net even anders dan het niet zeggen van een normaal 'goedemorgen'.
Wat bedoel je met goedemorgen? In de quote die jij aanhaalt heeft Lauda het expliciet over het podium... dus ik snap niet zo goed waar je goedemorgen vandaan haalt. Ja, daar heeft Lauda het ook over gehad en daarin ben ik het volledig met hem eens dat Hamilton dat gewoon moet doen, maar daar gaat jouw quote totaal niet over.

Want Nico heeft, in tegenstelling tot wat Lauda beweert, geen hello gezegd op het podium van Spanje, en Lauda heeft het nu over het podium van Monaco - niet de koffie op zondagochtend.

0634

O sorry, ik dacht eigenlijk dat ik die quote wel aangehaald had... sorry, te snel gelezen.

Maar Lauda zegt dat Rosberg altijd Nico gedag heeft gezegd op het podium dus dat zal dan wel. Ik heb er niet opgelet en het kan ook nog eens buiten beeld gebeuren.

Maar nogmaals, bij dat podium heb ik daar nou weer niet zoveel moeite mee, maar gewoon groeten is wel zo netjes.

Perton

Geeft niet, dan weet ik nu wat je precies bedoelde ;)

Bij podia heb ik er zelf ook weinig moeite mee, maar mijn punt is een beetje dat als mensen Hamilton veroordelen om zijn podiumgedrag in Monaco (en dan bedoel ik puur het podiumgedrag he, niet zijn interviews, niet zijn gedrag op zaterdag, niet zijn radiogesprekken, maar puur exclusief dat hij Rosberg niet feliciteerde en niet met hem praatte) het vrij frappant is dat die kritiek in Spanje uitbleef.

Wat betreft groeten, ben ik volledig met je eens. Op mijn studie zit ook een figuur die het bij flink wat mensen verpest heeft (lang verhaal, niet interessant verder, en nee het was niet Jehoentelaar :P), maar die groette ik laatst ook netjes, ook al vind ik hem een zak eerste klas. Vind ik niet meer dan normaal, en daar geef ik Lauda volledig gelijk in dat hij Hamilton een trap onder de kont moet geven.

0634

Het podiumgedrag van Lewis is prima volgens mij. Ook in Monaco. Alleen die ene keer (Spanje) liep hij te vroeg van het podium af, dat moet je niet doen, voor de fans. Voor de rest mag iemand die tweede wordt best een beetje sjagie op dat podium staan. Daarvoor ben je sporter.

Perton

O dat ie zo vroeg wegliep bedoel je. Sorry, dan heb ik je compleet verkeerd begrepen. Ja, dat was raar. Misschien had ie een nieuwe tattoo, die mogen een week niet nat worden.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 21:17:51
Het podiumgedrag van Lewis is prima volgens mij. Ook in Monaco. Alleen die ene keer (Spanje) liep hij te vroeg van het podium af, dat moet je niet doen, voor de fans. Voor de rest mag iemand die tweede wordt best een beetje sjagie op dat podium staan. Daarvoor ben je sporter.

2e is de 1e van de verliezers....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2014 - 18:32:17
Van Autosport, quote van Lauda:

Citaat"What I did not like, and I have to say, and I will tell him this on Monday, is that when you are up there [on the podium] and you don't say hello to your team-mate, which Nico has always done, that is not good.

Dan ben je een banaan.

Dus als Hamilton Rosberg een niet gemeend 'hallo' zegt omdat de fans dat graag zien is het goed? Misschien dat het bij jou en je omgeving wel zo werkt maar ik persoonlijk walg daarvan. En hecht veel waarde aan mensen die oprecht zijn. Dat Hamilton Rosberg negeert omdat diezelfde Rosberg hem op -misschien wel- onsportieve wijze heeft verslagen en hij dat Rosberg kwalijk neemt vind ik prima. Als ik acteerwerk wil zien zet ik een soap op.

Wings

Overigens vind ik Kimi de banaan van de race. Kwam goed weg (doordat vooraan één van de Red Bulls remde en Alonso erachter bleef), kon een prima tempo rijden vervolgens maar bleef niet uit de problemen. Ik zag Kimi naast Chilton rijden bij het uitkomen van de pitsstraat en kennelijk is het daar misgegaan. Goed, zonder dat ik dat Kimi aanreken vond ik hem vrij enthousiast in zijn gevecht met Kobayashi. Het was meer geluk dan wijsheid dat de boel heel bleef. Vervolgens kan hij in de chaos doorstromen naar opnieuw een puntenfinish. Prima hoor alleen parkeert hij later zijn Ferrari op een wel erg amateuristische manier tegen de 'langzamer rijdende' Magnussen. Weg punten, weg resultaat. Zo wordt het contrast met Alonso wel erg groot (Alonso 3de, 61 punten, Alonso 12de, 17 punten).