Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 25 mei 2014 - 21:50:59

« vorige - volgende »

Man van de race?

Rosberg
Bianchi
Ricciardo
Alonso
Hulkenberg
Iemand anders namelijk. ..,

Sabai


Fabian

Bianchi. Optimaal geprofiteerd van het slagveld voor hem, maar dan nog een puike prestatie met een Marussia.

gloudiesaurus

Rosberg, Pole en overwinning.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Beetje lastig te zeggen wie mijn man van de race is. Rosberg deed het goed, maar heeft Hamilton nooit echt af kunnen schudden tot die last van zijn oog kreeg / zijn banden het niet meer deden, maar aan de andere kant is afschudden ook niet nodig in Monaco.

Sutil riep ik in het Monaco-topic al van dat ie mijn man of the race zou worden, omdat ie inhaalacties plaatste, dus ik blijf bij die stem, ook al crashte hij er vervolgens dom uit. Maar elke coureur die in Monaco meerdere succesvolle inhaalacties weet te plaatsen kan op mijn waardering rekenen, ook wanneer deze vervolgens uit de race crasht.

Bianchi wel op een eervolle tweede plek. Het is te makkelijk om te zeggen dat hij er niets voor heeft moeten doen, want hij heeft Grosjean wel achter zich weten te houden, al blijkt dat uit de uitslag natuurlijk niet.

Arthur

Heb nog geen keus kunnen maken. Bianchi heeft wel een 5 sec s/g [toch] genegeerd dus feitelijk zou dan disq. moeten plaatsvinden... Rosberg heeft wel gewonnen maar dat wil niet automatisch zeggen dat ie man van de race is. Hamilton volgde het spoor maar ook niet meer dan dat. Ik denk er nog even over....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Hij heeft em niet genegeerd, maar uitgevoerd op moment dat het eigenlijk niet mocht, namelijk tijdens een safety car. De tweede vijf seconden straf hoefde hij niet voor binnen te komen, want in de reglementen staat letterlijk dat dat niet hoeft als je je laatste stop al hebt gemaakt

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 22:12:23
Beetje lastig te zeggen wie mijn man van de race is. Rosberg deed het goed, maar heeft Hamilton nooit echt af kunnen schudden tot die last van zijn oog kreeg / zijn banden het niet meer deden, maar aan de andere kant is afschudden ook niet nodig in Monaco.
uiteindelijk heeft ie m toch wel afgeschud. Als dat door het oog kwam, dan was het niet Rosberg zn verdienste, maar als het de banden waren wel.

Arthur

Dat laatste vind ik dan weer apart. Gewoon inlossen tijdens de race zeg ik [maar wie ben ik...]!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Bianchi

Optimaal geprofiteerd van de ellende bij anderen ondanks 'n dubbele, overigens terechte, tijdsstraf. Zijn brutale inhaalmanouvre op Kobayashi in Rascasse maakt het plaatje compleet.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 25 mei 2014 - 22:33:48
Bianchi

Optimaal geprofiteerd van de ellende bij anderen ondanks 'n dubbele, overigens terechte, tijdsstraf. Zijn brutale inhaalmanouvre op Kobayashi in Rascasse maakt het plaatje compleet.
+1

toen ik het zag dacht ik, dat kan nooit, maar toch ging het goed.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 25 mei 2014 - 22:30:58
Dat laatste vind ik dan weer apart. Gewoon inlossen tijdens de race zeg ik [maar wie ben ik...]!
het is een straf van 5 seconden, uiteindelijk maakt het weinig verschil, al zijn er natuurlijk wel scenario's denkbaar dat je er juist voor of nadeel van hebt als je m niet tijdens de race inlost. Maar goed, als je n extra stop moet inlassen om de straf te moeten inlossen wordt de straf wel een heel stuk zwaarder, dus dit is prima zo

Pancake Shield

Alonso zou ik zeggen, rijdt toch weer een stabiele race.

En ja Bianchi ook wel, maar die kiest iedereen al  :)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

#12
Citaat van: Arthur op 25 mei 2014 - 22:30:58
Dat laatste vind ik dan weer apart. Gewoon inlossen tijdens de race zeg ik [maar wie ben ik...]!
Ja maar dat is juist het hele idee van deze nieuwe straf, dat je race er niet zo door wordt verpest als bij een drive through-penalty, maar dat je wel een tik op de vingers krijgt en iets benadeeld wordt. Ik vind het dus totaal niet apart. In andere raceklassen is het hartstikke normaal om gewoon een kleine tijdstraf te geven aan het einde van de race, soms zelfs maar van 1 of 2 seconden, zodat je een positie in de eindklassering verliest. Dat F1 een stapje verder gaat en zegt: "Nou vooruit, je mag ook gewoon vijf seconden stilstaan bij je pitstop" dát is als je erover nadenkt eigenlijk het aparte in vergelijking met andere raceklassen waar soortgelijke tijdstraffen al langer bestaan.

Plus daarbij: het idee van de straf is dat hij lichter is dan een drive through penalty, als je hem moet inlossen en vijf seconden moet stilstaan is het per definitie een zwaardere straf dan een drive through. Dus Bianchi had hem zelfs niet eens in de race kunnen inlossen, omdat het tegen de hele filosofie van de straf ingaat.

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2014 - 22:30:50
Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 22:12:23
Beetje lastig te zeggen wie mijn man van de race is. Rosberg deed het goed, maar heeft Hamilton nooit echt af kunnen schudden tot die last van zijn oog kreeg / zijn banden het niet meer deden, maar aan de andere kant is afschudden ook niet nodig in Monaco.
uiteindelijk heeft ie m toch wel afgeschud. Als dat door het oog kwam, dan was het niet Rosberg zn verdienste, maar als het de banden waren wel.
Klopt, maar aangezien het gat telkens rond de seconde werd, toen 2 seconden werd en vervolgens na de oogproblemen nog meer steeg, durf ik niet alle credits aan Rosberg te geven. Maar dat neemt niet weg dat zijn race verder uitstekend was en, cliché, hij het resultaat precies op het juiste moment haalde toen Hamilton het momentum had. Sutil heeft alleen nou eenmaal meer indruk op me gemaakt, omdat hij wél heeft ingehaald in Monaco. En anderen ook wel, maar hij meer.

Franky R.

Bianchi toch wel...van P19 naar P8...minus de straf...P9...netjes. op het juiste moment gepiekt in een gekke race! Wel jammer dat het vier jaar moest duren.