Monaco .Banaan van de race?

Gestart door Sabai, 25 mei 2014 - 21:57:54

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Perez
0 (0%)
Sutil
2 (14.3%)
Kimi
1 (7.1%)
Hamilton
5 (35.7%)
Maldonado
1 (7.1%)
Iemand anders namelijk. ..,
5 (35.7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Matthijs

Citaat van: Wings op 27 mei 2014 - 08:51:19
Het zwaarst wegend vind ik echter zijn aanraking met Magnussen waarin hij een goed resultaat vergooit. Jezelf zo verremmen vind ik meer iets voor de nieuwkomers. Die wil ik dat nog wel vergeven. Maar van een Ferrari-rijder verwacht ik meer klasse dan ik eergisteren zag.
Tja, normaal gesproken is Kimi juist 1 van de cleanste inhalers, zelden over het randje en zelden met contact. Los daarvan vind ik Kimi's hele seizoen flink teleurstellend

FolkertE

Citaat van: Wings op 27 mei 2014 - 08:51:19
Oké. Dan heb ik dat verkeerd ingeschat en wil ik het zelfs ombuigen naar een compliment. Het zwaarst wegend vind ik echter zijn aanraking met Magnussen waarin hij een goed resultaat vergooit. Jezelf zo verremmen vind ik meer iets voor de nieuwkomers. Die wil ik dat nog wel vergeven. Maar van een Ferrari-rijder verwacht ik meer klasse dan ik eergisteren zag.
Zich verremmen? Ik dacht dat het eerder optimistische inhaal poging was. Maar idd, was amateuristisch en had meer van Kimi verwacht. Maar meer klasse? Zo erg is die poging nu ook weer niet. Zijn wel vaker Ferrari rijders geweest die ook zulke acties hebben uitgevoerd, of misschien nog wel acties met minder klasse. En ach, zijn race was toch al redelijk verprutst, al weer een weekend die niet goed verliep.

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 22:10:39
Rotterdamse mentaliteit (waarmee ik niet zeg dat je uit Rotterdam komt)! Amsterdammers vind ik wat dat aangaat stukken schijnheiliger. Veel geblaat weinig wol. Een Rotterdammer zegt je waar het op staat. Even generaliserend. Ik kan er prima mee leven en voor mij hoeven rijders geen PR-robotten te zijn die acteren zoals dat verwacht wordt uit commercieel oogpunt. Als rijder A boos is op rijder B hoeven ze van mij echt niet hypocriet een hand schudden en elkaar begroeten/feliciteren terwijl ze er geen zak van menen. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen daar op zitten te wachten. Neemt niet weg dat ik Hamilton licht vind doorschieten in het maken van zijn punt maar ach, wat zou het? Liever dat dan dingen zeggen en doen waarvan hij geen donder meent. Dus eens met kootje.


Zou het je verbazen als ik zeg dat ik een geboren en getogen Rotterdammer ben? :P
;)

Kootje

Inhaalpoging die fout liep doordat hij tijdens het remmen op de kerbs kwam en daardoor opgetild werd. Hangen je wielen in de lucht, al is het er maar één, dan kun je niet meer (voluit) remmen.

Maar goed ... het was wellicht wat optimistisch, maar who cares? Wat had hij nog te verliezen dan? Zijn race was al verkloot doordat Chilton hem 'n lekke band bezorgde tijdens het ontlappen. In mijn ogen verdient hij juist 'n pluim dat hij het probeerde. Dat het daar kan is al vaker bewezen en bewees Sutil die dag nog 'n keer of twee, dus waarom geen poging wagen?

Ik vind het iig veel te ver gaan om hem daarop af te rekenen, net als dat ik het onzin vind om te stellen dat Alonso hem tot nog toe overklast. In punten is dat idd zo, maar als je kijkt naar het waarom Kimi zo weinig punten heeft valt dat best mee. Helaas heeft hij iedere keer de pech dat als hij net zo snel, zoniet sneller is dan Fernando er bij hem iets fout gaat. De SC verklootte z'n race in Bahrein, 'n slechte pitsstopstrategie verknalde 'n goed resultaat in Spanje en in Monaco rijd Chilton tegen hem aan. Zijn toch 3 vd 6 races waarin hij Alonso de baas was maar door omstandigheden buiten zijn invloed erachter finisht.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 27 mei 2014 - 13:28:13
Inhaalpoging die fout liep doordat hij tijdens het remmen op de kerbs kwam en daardoor opgetild werd. Hangen je wielen in de lucht, al is het er maar één, dan kun je niet meer (voluit) remmen.

Maar goed ... het was wellicht wat optimistisch, maar who cares? Wat had hij nog te verliezen dan? Zijn race was al verkloot doordat Chilton hem 'n lekke band bezorgde tijdens het ontlappen. In mijn ogen verdient hij juist 'n pluim dat hij het probeerde. Dat het daar kan is al vaker bewezen en bewees Sutil die dag nog 'n keer of twee, dus waarom geen poging wagen?

Ik vind het iig veel te ver gaan om hem daarop af te rekenen, net als dat ik het onzin vind om te stellen dat Alonso hem tot nog toe overklast. In punten is dat idd zo, maar als je kijkt naar het waarom Kimi zo weinig punten heeft valt dat best mee. Helaas heeft hij iedere keer de pech dat als hij net zo snel, zoniet sneller is dan Fernando er bij hem iets fout gaat. De SC verklootte z'n race in Bahrein, 'n slechte pitsstopstrategie verknalde 'n goed resultaat in Spanje en in Monaco rijd Chilton tegen hem aan. Zijn toch 3 vd 6 races waarin hij Alonso de baas was maar door omstandigheden buiten zijn invloed erachter finisht.
China en Maleisië waren ook races waar hij werd aan getikt door een andere coureur. Kimi doet in mijn ogen ook helemaal niet veel onder voor Alonso en zit dichter bij Alonso dan Massa ooit zat.

Maar, ik heb oprecht het idee Massa nooit de kans kreeg om zich echt te bewijzen. Geruchten over in-season test coureur doen nog steeds de ronde. En als ik kijk naar afgelopen 4 jaar, zie je toch dat of Ferrari beter was dan Massa leverde of dat Massa andere auto had. Het punten verschil was te groot om alleen aan de coureur te hangen en er waren weinig incidenten waar Massa geen schuld aan had.

Sabai

Massa is gewoon minder constant dan Kimi daar zit het grootste verschil in.

Fabian

Wat mij betreft geen banaan in deze race.