Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Citaat van: rafael25 op 23 november 2014 - 17:40:43
Rosberg wil natuurlijk in het goede plaatje komen ,om Lewis voor de camera te feliciteren om respect te krijgen van de kijkers ,allemaal politieke spelletjes met voorbereidend werk natuurlijk,maargoed het is nu gerechtigheid om de waardige kampioen te zien .

Slaat nergens op, sorry. Je kan overal het slechte inzien, maar dan wordt het leven angstig zwart.

Jozef

Inderdaad. Uiteindelijk was Hamilton gewoon de beste van de twee dit jaar, ik denk niet dat daar nog discussie over moet zijn, maar Rosberg heeft zijn verlies aanvaard als een man, als een sportman, en daar heb ik veel respect voor.

Ik bedacht me vanmiddag dit: wat vandaag met Mercedes #6 gebeurde, had net zo goed met #44 kunnen gebeuren... :-\ Maar uiteindelijk ligt de pechbalans redelijk in evenwicht dit seizoen en dan is Lewis gewoon de duidelijke winnaar met 67 punten voorsprong!

Perton

Vrij duidelijk verschil inderdaad.

0634

Met dubbele punten als winnaar terwijl Rosberg nul scoorde door iets dat niet zijn eigen schuld was. Dat was toch het hele jaar een mogelijk argument ;).

Is er trouwens nog iets veranderd in het wk wat puur door de dubbele punten kwam?

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 20:34:48
Met dubbele punten als winnaar terwijl Rosberg nul scoorde door iets dat niet zijn eigen schuld was. Dat was toch het hele jaar een mogelijk argument ;).
Dat was een beetje het punt van mijn opmerking. Als dat het hele jaar door een argument was die Abu Dhabi eerlijk maakte of de titelstrijd eerlijk maakte, en je trekt die lijn heel streng door, dan is het puntenverschil natuurlijk ook gewoon eerlijk ;).

Maar om ook nog serieus te zijn en je vraag te beantwoorden: ja, Pérez heeft twee plekken gewonnen. Voor de rest heeft het uiteindelijk geen invloed gehad.

Kootje

#1490
Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 20:34:48
Met dubbele punten als winnaar terwijl Rosberg nul scoorde door iets dat niet zijn eigen schuld was. Dat was toch het hele jaar een mogelijk argument ;).

Vooruit, gooi ik 'm er nog één keer in.

Australië
NR  -7
LH  +25   gezien zijn overtuigende pole position en prestaties in VT 2 en 3 denk ik dat LH de beste winkans had
Canada
NR
LH  +25   na de achteraf desastreuze pitsstop had hij de leiding in handen, daarbij was hij al geruime tijd sneller
Gr. Brittannië
NR  +25
LH  -7      ondanks dat hij me sneller leek, denk ik niet dat hij bij machte was geweest Nico te passeren
Duitsland
NR
LH  +3     gedurende het hele weekend was Nico hem al de baas, dus ...
Hongarije
NR  +6
LH  +10   gedurende het hele weekend was hij Nico al de baas, dus ...
België
NR  +7
LH  +18   ik geef hier Rosberg het voordeel vd twijfel omdat die nu eenmaal de snelste was op het moment van de lekke band
Singapore
NR  +18   dankzij de SC lastig, maar uitgaande dat hij direct achter Lewis gefinished was omdat hij slechts in VT3 en Q2 de snellere was
LH
Abu Dhabi
NR  +36  (zonder dp +18)  die 2e plek was sowieso van hem geweest
LH
Totaal
NR  +85 = 402   (zonder dp + 67 = 384)
LH  +74 = 458   (zonder dp + 74 = 433)


Hoewel iets kleiner, nog steeds 'n duidelijk verschil. Ook zonder dubbele punten. ;)


CitaatIs er trouwens nog iets veranderd in het wk wat puur door de dubbele punten kwam?

Zonder dubbele punten:     Met dubbele punten:
P10 Magnussen  55            P10 Pérez          59
P11 Räikkönen   54            P11 Magnussen  55
P12 Pérez          53            P12 Räikkönen   55

Bij de constructeurs is er niets veranderd.


Conclusie:
De dubbele punten hebben geen enkele toegevoegde waarde gehad. Het kampioenschap was ook zonder nog niet beslist en voor de rest heeft het ook geen noemenswaardige invloed gehad. Behalve een hoop frustraties bij de tegenstanders van deze maatregel dan, dus gauw weer afschaffen. ;)

Matthijs

Wel bizar: na een heel seizoen racen heeft een technisch defect uiteindelijk een beslissing geforceerd, met fifty-fifty kans dat Hamilton m kreeg (met Rosberg kampioen) en andersom (met Hamilton kampioen). Als je ervan uitgaat dat allebei de auto's gelijk zijn had het net zo goed Hamiltons auto kunnen zijn, dus een pure loterij.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 24 november 2014 - 08:42:48
Wel bizar: na een heel seizoen racen heeft een technisch defect uiteindelijk een beslissing geforceerd, met fifty-fifty kans dat Hamilton m kreeg (met Rosberg kampioen) en andersom (met Hamilton kampioen). Als je ervan uitgaat dat allebei de auto's gelijk zijn had het net zo goed Hamiltons auto kunnen zijn, dus een pure loterij.

Vind ik ook jammer. Rosberg had dan wel een poepstart. De stint na zijn eerste pitstop ging beter dan bij Hamilton, tot hij een probleem kreeg. Stel dat Rosberg Hamilton had gepakt en Massa in de slotfase ook Hamilton had gepakt. Dan had het weer heel anders kunnen zijn.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Na het wegvallen van Rosberg heeft Hamilton wel héél erg op zijn gemak gereden. Als Rosberg daar nog had gereden, was Massa nooit in de buurt gekomen.

@Matthijs: tja, maar Hamilton heeft net zoveel pech gehad in de loop van het seizoen, dit probleem van Rosberg maakte juist dat het over heel 2014 een strijd met gelijke wapens was.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 24 november 2014 - 09:39:40@Matthijs: tja, maar Hamilton heeft net zoveel pech gehad in de loop van het seizoen, dit probleem van Rosberg maakte juist dat het over heel 2014 een strijd met gelijke wapens was.
O zeker! Qua seizoensverloop hebben beide coureurs tegenslagen gekend en vind ik Hamilton ook de beste rijder. Maar als je sec naar Abu Dhabi had gekeken had het niet uitgemaakt wie er voor lag in het klassement: het klassement is bepaald doordat Rosberg een kapotte auto had en niet andersom.

Nu weet ik dat altijd een kampioenschap bepaald kan worden door een mankement, maar het was nu wel echt een anticlimax (waarvan het met muntje net zo goed in het voordeel van Rosberg had kunnen vallen).

Hamilton#44

Denk dat Hamilton vooral in de duels het kampioenschap gepakt heeft.

Hij is helemaal niet zoveel sneller dan Rosberg, feit dat Rosberg tien poles heeft bewijst dat ook wel.
Hij is gewoon slimmer en laat zich niet zo snel gek maken misschien in duels. Is ook logisch natuurlijk want Hamilton heeft vaker met dit bijltje gehakt dan Rosberg wat betreft WK druk.

Enzo

Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2014 - 13:14:24
Denk dat Hamilton vooral in de duels het kampioenschap gepakt heeft.

Hij is helemaal niet zoveel sneller dan Rosberg, feit dat Rosberg tien poles heeft bewijst dat ook wel.
Hij is gewoon slimmer en laat zich niet zo snel gek maken misschien in duels. Is ook logisch natuurlijk want Hamilton heeft vaker met dit bijltje gehakt dan Rosberg wat betreft WK druk.

Eens, Hamilton is de betere racer t.o.v. Rosberg en dat betaald zich uit. Dat is altijd al een beetje het manco geweest van Rosberg, snel over één lap en in de race valt het tegen.

NielsD

Citaat van: Jozef op 24 november 2014 - 09:39:40
Na het wegvallen van Rosberg heeft Hamilton wel héél erg op zijn gemak gereden. Als Rosberg daar nog had gereden, was Massa nooit in de buurt gekomen.

Daar heb je een punt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Matthijs op 24 november 2014 - 08:42:48
Wel bizar: na een heel seizoen racen heeft een technisch defect uiteindelijk een beslissing geforceerd, met fifty-fifty kans dat Hamilton m kreeg (met Rosberg kampioen) en andersom (met Hamilton kampioen). Als je ervan uitgaat dat allebei de auto's gelijk zijn had het net zo goed Hamiltons auto kunnen zijn, dus een pure loterij.
Onzin, het is al beslist bij de start. Als Rosberg het probleem nou kreeg vanuit een leidende positie, met de Williamsen nog vlak achter Hamilton, dan had je kunnen zeggen dat de technische problemen hun invloed hebben gehad op de titelbeslissing, maar daar was afgelopen weekend totaal geen sprake van. Het maakte het wat dramatischer dan de anti-climax die er vanaf de eerste bocht was, maar dat was het dan ook.

Ik snap echt niet hoe je kan beweren dat het klassement is bepaald door het uitvallen van Rosberg, of je moet denken dat hij daadwerkelijk na de tweede pitstop voor Hamilton had gelegen én Massa dan nog op redelijk volle snelheid Hamilton had gepakt ipv een cruisende Hamilton die we nu hadden, en zelfs die cruisende Hamilton kon hij niet bijbenen.

Kootje

Dat laatste lijkt me sowieso niet. Voordat Nico problemen kreeg hing het gat continu rond de 2.5 seconden. Zodra Nico daar iets afreed, reed Lewis het er weer aan. Hij kwam dus geen spat dichterbij, Lewis consolideerde vanaf de 1e pitsstops en is daar nooit meer mee opgehouden.