Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 17:46:56
Nee, dat was mijn punt ook. Het moest ook niet perse. 2de was voldoende om nog een redelijke buffer te hebben om in Abu Dhabi ook met 2de plaats WK te worden. Moest hij zondag bijvoorbeeld winnen om nog kans te maken voor de titel, was Hamilton wel agressiever geweest in zijn rijden en aanvallen.
Maar Rosberg heeft meer belang bij een aanrijding dan Hamilton? Juist niet. Helemaal niet. De kans is namelijk groot dat Rosberg ook uitvalt of terug valt en zeker het WK verliest. Hamilton wint als: ze bij die aanrijding allebei uitvallen, Rosberg uitvalt, Rosberg achter Hamilton komt te rijden of Rosberg heel ver terug valt. . Rosberg wint alleen als Hamilton uitvalt of heel ver terug valt. En dan moet Rosberg de race nog winnen ook. Daarnaast is staat Rosberg op scherp bij Mercedes en nog een aanrijding kan wel eens slecht aflopen voor Rosberg.

Maar wat zou Alonso doen? Hamilton voorbij laten om hem vervolgens proberen in een foutje te dwingen?
tuurlijk is de kans ook groot dat Rosberg uitvalt, maar hij kan het risico nemen. Rosberg heeft niks te verliezen, Hamilton heel veel. Verder laat ik het daarbij.

FolkertE

Je bedoelt denk ik dat Rosberg meer heeft bij het uitvallen van Hamilton bij een aanrijding.
Maar als ze tegen elkaar aan rijden, is de kans veel groter dat Rosberg schuldig word bevonden, dan wel door de FIA, dan wel door Mercedes en dan is het gewoon klaar.

Perton

Wat heeft Mercedes er mee te maken? De titel is dan gewoon binnen hoor. Die kan Mercedes hem niet afnemen, of ze moeten hem geen nieuwe banden geven bij een pitstop, maar dat zou gewoon zielig zijn. En de FIA, nou dan krijgt ie een tijdstraf van 20 seconden. Als Hamilton uitvalt hoeft ie volgens mij maar als vijfde (?) geklasseerd te worden om nog kampioen te worden. Dat gat weet ie wel naar de nummer zes te creëren.

Ik zou me als Rosberg geen zorgen maken over een eventuele straf.

Kootje

Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)

Perton

Nee maar goed, dan ben je als coureur ook compleet debiel als je denkt daarmee weg te komen. Maar een tweede Spaatje bestraffen met een diskwalificatie uit het WK zou ik persoonlijk vrij onzinnig vinden.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:34:07
Wat heeft Mercedes er mee te maken? De titel is dan gewoon binnen hoor. Die kan Mercedes hem niet afnemen, of ze moeten hem geen nieuwe banden geven bij een pitstop, maar dat zou gewoon zielig zijn. En de FIA, nou dan krijgt ie een tijdstraf van 20 seconden. Als Hamilton uitvalt hoeft ie volgens mij maar als vijfde (?) geklasseerd te worden om nog kampioen te worden. Dat gat weet ie wel naar de nummer zes te creëren.

Ik zou me als Rosberg geen zorgen maken over een eventuele straf.
Mercedes was al niet zo blij met Rosberg na Spa, mocht hij nog een keer zo'n actie uitvoeren zal Mercedes echt niet blij zijn. Wat ze dan doen? Geen idee, maar ik acht het niet onmogelijk dat ze Rosberg ineens express een minuut binnen houden of extra pitstop laten maken.

Maar als een 2de spaatje weer om een punt gaat( dus opzettelijk het laten uitlopen op een aanrijding) is een dq gewoon logisch.

Niet dat ik het overigens verwacht hoor, maar Rosberg is echt helemaal niet het meeste gebaat bij een aanrijding.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 november 2014 - 18:38:26
Bij 'n bewuste, wk-beslissende, aanrijding (waar ik overigens niet bang voor ben) zal de straf wel iets hoger uitvallen dan 20 seconden. Denk voor de grap eens terug aan '97, het jaar vd laatste keer dat dit gebeurde. ;)
ok, ik begon ermee, dus laat ik dan direct ff duidelijk maken dat ik niet op zoiets doel. Er bestaat ook nog zoiets als avoidable collision. Kijk naar Bahrein, dat zou in Abu Dhabi wel eens andersom kunnen zijn. Rosberg kan alle risico nemen en Hamilton moet het zoveel mogelijk mijden. Maar goed, dat is slechts theorie, met alle adrenaline die er naar boven kan komen kan het in de praktijk heel anders zijn. Sowieso kan het natuurlijk ook zo maar dat Lewis gewoon op pole staat en simpel de overwinning binnen haalt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:41:22
Nee maar goed, dan ben je als coureur ook compleet debiel als je denkt daarmee weg te komen. Maar een tweede Spaatje bestraffen met een diskwalificatie uit het WK zou ik persoonlijk vrij onzinnig vinden.
Misschien was dat in 97 wel gebeurd hoor. De nummer 2 al zn punten afnemen is lekker makkelijk, maar de kampioen (op dat moment) zn titel afpakken is een heel ander verhaal natuurlijk.

Perton

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 18:45:52
Mercedes was al niet zo blij met Rosberg na Spa, mocht hij nog een keer zo'n actie uitvoeren zal Mercedes echt niet blij zijn. Wat ze dan doen? Geen idee, maar ik acht het niet onmogelijk dat ze Rosberg ineens express een minuut binnen houden of extra pitstop laten maken.
Dan kan ik Mercedes niet langer serieus nemen als team. Hoe boos ik ook zou zijn op Rosberg dat ie door zoiets kampioen zou moeten worden, ik weiger te accepteren dat Hamilton door hulp van Mercedes dan de titel pakt.

CitaatMaar als een 2de spaatje weer om een punt gaat( dus opzettelijk het laten uitlopen op een aanrijding) is een dq gewoon logisch.
Nee hoor. Als hij Hamilton van de baan drukt zoals ik praktisch elke coureur in bocht 1 in Austin zag doen, en Hamilton crasht dan, zie ik geen reden waarom dat een zware straf zou moeten opleveren.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 18:47:54
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:41:22
Nee maar goed, dan ben je als coureur ook compleet debiel als je denkt daarmee weg te komen. Maar een tweede Spaatje bestraffen met een diskwalificatie uit het WK zou ik persoonlijk vrij onzinnig vinden.
Misschien was dat in 97 wel gebeurd hoor. De nummer 2 al zn punten afnemen is lekker makkelijk, maar de kampioen (op dat moment) zn titel afpakken is een heel ander verhaal natuurlijk.
Zou kunnen. Ik denk dat de FIA sowieso anders denkt dan in 1997, met sowieso veel strengere straffen in het algemeen volgens mij. Dus misschien dat ze nu ook wel niet zullen schromen een kampioen aan te pakken. We zullen het misschien wel merken, misschien ook niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:51:25
Citaat van: Tuesday op 11 november 2014 - 18:47:54
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:41:22
Nee maar goed, dan ben je als coureur ook compleet debiel als je denkt daarmee weg te komen. Maar een tweede Spaatje bestraffen met een diskwalificatie uit het WK zou ik persoonlijk vrij onzinnig vinden.
Misschien was dat in 97 wel gebeurd hoor. De nummer 2 al zn punten afnemen is lekker makkelijk, maar de kampioen (op dat moment) zn titel afpakken is een heel ander verhaal natuurlijk.
Zou kunnen. Ik denk dat de FIA sowieso anders denkt dan in 1997, met sowieso veel strengere straffen in het algemeen volgens mij. Dus misschien dat ze nu ook wel niet zullen schromen een kampioen aan te pakken. We zullen het misschien wel merken, misschien ook niet.
tja, als het zo duidelijk is al in 97 zou ik daar ook geen problemen mee hebben, niemand denk ik.

Perton

Nee tuurlijk een doelbewuste uitschakelingsbotsing moet natuurlijk ook wel degelijk zwaar bestraft worden. Maar een gewone botsing die toevallig nare gevolgen heeft voor Hamilton.. dat lijkt me toch niet. In een beslissende race wordt er nou eenmaal meer risico genomen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:50:03
Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 18:45:52
Mercedes was al niet zo blij met Rosberg na Spa, mocht hij nog een keer zo'n actie uitvoeren zal Mercedes echt niet blij zijn. Wat ze dan doen? Geen idee, maar ik acht het niet onmogelijk dat ze Rosberg ineens express een minuut binnen houden of extra pitstop laten maken.
Dan kan ik Mercedes niet langer serieus nemen als team. Hoe boos ik ook zou zijn op Rosberg dat ie door zoiets kampioen zou moeten worden, ik weiger te accepteren dat Hamilton door hulp van Mercedes dan de titel pakt.

CitaatMaar als een 2de spaatje weer om een punt gaat( dus opzettelijk het laten uitlopen op een aanrijding) is een dq gewoon logisch.
Nee hoor. Als hij Hamilton van de baan drukt zoals ik praktisch elke coureur in bocht 1 in Austin zag doen, en Hamilton crasht dan, zie ik geen reden waarom dat een zware straf zou moeten opleveren.
Waarom niet? Het opzettelijk laten uitlopen op een aanrijding vind ik gewoon onsportief en als dat hem het WK opleverd zou ik dat gewoon niet terecht vinden en een DQ waard vinden.

Maar Hamilton van de baan drukken is wat anders dan je auto laten staan om een aanrijding te veroorzaken. Als beiden opdat moment even veel recht hebben op de bocht en 1 van de 2 crasht omdat hij niet wilt toegeven dan is het een ander verhaal en ben ik het met je eens.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 19:01:29
Nee tuurlijk een doelbewuste uitschakelingsbotsing moet natuurlijk ook wel degelijk zwaar bestraft worden. Maar een gewone botsing die toevallig nare gevolgen heeft voor Hamilton.. dat lijkt me toch niet. In een beslissende race wordt er nou eenmaal meer risico genomen.
Misschien was ik ook niet helemaal duidelijk in mijn bedoeling, maar dat is dus precies wat ik bedoel. Van Hamilton zou ik het ook niet accepteren als hij zich tot zo iets verlaagd.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 19:03:41
Citaat van: Perton op 11 november 2014 - 18:50:03
Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 18:45:52
Mercedes was al niet zo blij met Rosberg na Spa, mocht hij nog een keer zo'n actie uitvoeren zal Mercedes echt niet blij zijn. Wat ze dan doen? Geen idee, maar ik acht het niet onmogelijk dat ze Rosberg ineens express een minuut binnen houden of extra pitstop laten maken.
Dan kan ik Mercedes niet langer serieus nemen als team. Hoe boos ik ook zou zijn op Rosberg dat ie door zoiets kampioen zou moeten worden, ik weiger te accepteren dat Hamilton door hulp van Mercedes dan de titel pakt.

CitaatMaar als een 2de spaatje weer om een punt gaat( dus opzettelijk het laten uitlopen op een aanrijding) is een dq gewoon logisch.
Nee hoor. Als hij Hamilton van de baan drukt zoals ik praktisch elke coureur in bocht 1 in Austin zag doen, en Hamilton crasht dan, zie ik geen reden waarom dat een zware straf zou moeten opleveren.
Waarom niet? Het opzettelijk laten uitlopen op een aanrijding vind ik gewoon onsportief en als dat hem het WK opleverd zou ik dat gewoon niet terecht vinden en een DQ waard vinden.

Maar Hamilton van de baan drukken is wat anders dan je auto laten staan om een aanrijding te veroorzaken. Als beiden opdat moment even veel recht hebben op de bocht en 1 van de 2 crasht omdat hij niet wilt toegeven dan is het een ander verhaal en ben ik het met je eens.
zo lang Hamilton zelf de keus heeft om de aanrijding te vermijden heb ik er geen problemen mee. In Spa was dat het geval. Bij Villeneuve duidelijk niet. Als coureur ben je je volgens mij ook wel bewust van dat soort dingen, dus  speel je daar ook op in. Autoracen is soms ook gewoon blufpoker. Maar goed, gelukkig voor de Hamilton fans is Rosberg daar niet zo heel bedreven in ;)