Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634


Arthur

Citaat van: Jeroen op 09 november 2014 - 23:03:45
Dat ben ik met je eens ja... beetje rare reden. Puur commercieel gekeken. En dan zal dat best kloppen hoor, maar het is natuurlijk niet zo dat de commercieel meest aantrekkelijke maar kampioen moet worden.

Bij Bernie telt juist wel dat de commercieel meest aantrekkelijke kampioen moet worden. Dat wij daar anders over denken... tja, daarom heeft Bernie meer $ dan wij ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Ik snap Bernie helemaal, het is misschien niet slim om het uit te spreken (wel grappig), maar ik ben het volledig met hem eens.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Hij heeft ook wel en punt natuurlijk voor zichzelf. Als je alleen al naar het aantal volgers op Twitter kijkt bij Lewis dan heeft hij er zelfs meer dan het team en Nico samen + nog enkele  teams.

Jehoentelaar

Natuurlijk heeft hij een punt, maar hij is te veel vanuit een bedrijf gaan redeneren en te weinig vanuit de sport. Dat is in dit soort uitspraken niet erg, maar je ziet het vaak terug.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 10 november 2014 - 17:43:35
Hij heeft ook wel en punt natuurlijk voor zichzelf. Als je alleen al naar het aantal volgers op Twitter kijkt bij Lewis dan heeft hij er zelfs meer dan het team en Nico samen + nog enkele  teams.
Dat zal wel door die knipperrelatie van hem komen.

0634

Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 06:17:01
Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.
De sport heeft weer rijders als Kimi(Hunt) en Lauda of Montoya, DC, Senna of noem maar een paar echte persoonlijkheden. Lewis hoort daar ook bij in mijn ogen. Zegt wat hij denkt en denkt daarna pas na wat goed is of niet. Soms ongelooflijk dom, maar wel zoals het( voor hem) is.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 06:17:01
Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.
Ja, wat dat betreft krijgen ze nog een kluif aan Max... ;)

NielsD

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 10:07:25
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 06:17:01
Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.
Ja, wat dat betreft krijgen ze nog een kluif aan Max... ;)

Max is een superster qua rijden, dat is iets waar hij zich heel groot mee kan maken. De eerste twee jaar zal hij redelijk kalmpjes zijn in de sport, maar wanneer hij zich meer settelt en ook daadwerkelijk goede resultaten gaat boeken, dan verwacht ik wel dat hij een wat grotere bek geeft. Hamilton was in 2007 ook nog een poeslief ventje.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Breaktest

Citaat van: NielsD op 11 november 2014 - 10:09:01
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 10:07:25
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 06:17:01
Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.
Ja, wat dat betreft krijgen ze nog een kluif aan Max... ;)

Max is een superster qua rijden, dat is iets waar hij zich heel groot mee kan maken. De eerste twee jaar zal hij redelijk kalmpjes zijn in de sport, maar wanneer hij zich meer settelt en ook daadwerkelijk goede resultaten gaat boeken, dan verwacht ik wel dat hij een wat grotere bek geeft. Hamilton was in 2007 ook nog een poeslief ventje.
Dat lijkt me ook. Het lijkt een kip of ei kwestie, maar ik denk dat het winnen van een kampioenschap bijdraagt aan het zelfvertrouwen van de coureur en hem gelegenheid geeft om uit te groeien tot een zekere 'personality'.  Uiteraard moet de aanleg er al zijn, maar vrijwel alle kampioenen kregen duidelijk meer 'smoel' na het behalen van hun kampioenschap, dus wie weet wat dit met Rosberg doet. 
Daarom vind ik Ecclestones opmerking vooral iets over de man zelf zeggen. Het is een keuze voor meer van hetzelfde, van gokken op het bekende. Zelf denk ik dat het kampioenschap uiteindelijk meer gebaat is met regelmatig vers bloed op de troon. Dat Vettel nu eens niet kampioen wordt zal weinigen treurig stemmen.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 11:04:15
Citaat van: NielsD op 11 november 2014 - 10:09:01
Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 10:07:25
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 06:17:01
Hamilton heeft imo een popsterren imago, dat klinkt wat negatief, zo bedoel ik het zeker niet. Meer dan welke rijder dan ook. Zijn looks, zijn levensstijl, alles dat we lezen van hem in kranten en mags... Lewis is echt een superster van deze sport. Zeer goed voor het imago van de sport, denk ik, in de zin van: dat trekt kijkers. Veel meer dan de rustige, ingetogen rijders.
Ja, wat dat betreft krijgen ze nog een kluif aan Max... ;)

Max is een superster qua rijden, dat is iets waar hij zich heel groot mee kan maken. De eerste twee jaar zal hij redelijk kalmpjes zijn in de sport, maar wanneer hij zich meer settelt en ook daadwerkelijk goede resultaten gaat boeken, dan verwacht ik wel dat hij een wat grotere bek geeft. Hamilton was in 2007 ook nog een poeslief ventje.
Dat lijkt me ook. Het lijkt een kip of ei kwestie, maar ik denk dat het winnen van een kampioenschap bijdraagt aan het zelfvertrouwen van de coureur en hem gelegenheid geeft om uit te groeien tot een zekere 'personality'.  Uiteraard moet de aanleg er al zijn, maar vrijwel alle kampioenen kregen duidelijk meer 'smoel' na het behalen van hun kampioenschap, dus wie weet wat dit met Rosberg doet. 
Daarom vind ik Ecclestones opmerking vooral iets over de man zelf zeggen. Het is een keuze voor meer van hetzelfde, van gokken op het bekende. Zelf denk ik dat het kampioenschap uiteindelijk meer gebaat is met regelmatig vers bloed op de troon. Dat Vettel nu eens niet kampioen wordt zal weinigen treurig stemmen.
Dat wordt dan wel de 10e Duitse kampioen in 15 jaar. Als Rosberg een Japanner of een Australier was geweest, was de stemming vast anders.

Breaktest

Daar heb jij weer een punt.

Tuesday

Ik ben trouwens benieuwd hoe Rosberg het gaat aanpakken. Als hij pole pakt bv, gaat hij dan de boel ophouden in de hoop dat anderen Hamilton gaan aanvallen? Of gaat ie gewoon voluit en ziet ie op de finishlijn of het voldoende was?

Breaktest

Citaat van: NielsD op 10 november 2014 - 17:05:27
Ik snap Bernie helemaal, het is misschien niet slim om het uit te spreken (wel grappig), maar ik ben het volledig met hem eens.
Maar de vraag is: snapt ie jou ook?