Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 13:20:56
Citaat van: Gerard op 05 november 2014 - 13:04:40
Wel grappig...

"Men" wilde het toch spannend houden tot de laaste race? Nou, nu is dat zo...
Nu is dat zo... is het weer niet goed..
Zelfs die wolf begint ook al te piepen.

Wolff zou niet piepen als een van zijn jongens nog kansen had een rijder uit een ander team.
eens. Maar iedere teambaas zou er wel wat over te piepen hebben.

Perton

#1381
128 vs 125

en met 10-6-4-3-2-1 was het 120 vs 103

En dat is ook een beetje waarom ik tegen de dubbele punten ben. De 25-18-etc. is ooit ingevoerd om een overwinning meer te belonen dan het geval was met 10-8-6, en als je kijkt naar hoe de standen onder oude puntentellingen geweest zijn, is ook duidelijk dat Rosberg vooral profiteert van consistent tweede worden, terwijl Hamilton profiteert van heel veel overwinningen behalen. Nu is het natuurlijk een behoorlijk subjectieve mening waar iemand voorstander van is, dus daar ga ik verder ook niet op in, maar de hele filosofie achter de huidige puntentelling (exclusief dubbele punten, that is) wordt daarmee dus teniet gedaan. De dubbele punten is een paniekmaatregel ingevoerd na de dominantie van Vettel vorig jaar. Verder prima als Rosberg er kampioen mee wordt, maar de hele gedachte achter de dubbele punten vind ik gewoon compleet onzinnig. (En even voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over eerlijk of oneerlijk, maar puur over de gedachte achter de regel).

O en nog een extra duidelijkheid voor de mensen met een kort geheugen, ik heb laatst al gezegd voorstander van het medaillesysteem te zijn ook al zou dat Hamilton de titel in 2008 hebben gekost, dus al het bovenstaande is een mening die ik al langer heb, niet toevallig dit seizoen.

Figge

Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 13:37:35
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 13:20:56
Citaat van: Gerard op 05 november 2014 - 13:04:40
Wel grappig...

"Men" wilde het toch spannend houden tot de laaste race? Nou, nu is dat zo...
Nu is dat zo... is het weer niet goed..
Zelfs die wolf begint ook al te piepen.

Wolff zou niet piepen als een van zijn jongens nog kansen had een rijder uit een ander team.
eens. Maar iedere teambaas zou er wel wat over te piepen hebben.

Oja? Welke dan :P Vindt ze redelijk stil eigenlijk.

FolkertE

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 14:21:50
Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 13:37:35
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 13:20:56
Citaat van: Gerard op 05 november 2014 - 13:04:40
Wel grappig...

"Men" wilde het toch spannend houden tot de laaste race? Nou, nu is dat zo...
Nu is dat zo... is het weer niet goed..
Zelfs die wolf begint ook al te piepen.

Wolff zou niet piepen als een van zijn jongens nog kansen had een rijder uit een ander team.
eens. Maar iedere teambaas zou er wel wat over te piepen hebben.

Oja? Welke dan :P Vindt ze redelijk stil eigenlijk.
Hey, jij word me nu toch even iets te bijdehand meneer.

Ik bedoel natuurlijk als zij in de situatie zouden staan van Wolff. Kijk maar hoe Horner vorig jaar stond te piepen en hoe andere team bazen zaten te piepen over RBR. En nu en dan over Mercedes. Het zal altijd wel wat zijn tussen de teambazen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 15:07:11
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 14:21:50
Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 13:37:35
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 13:20:56
Citaat van: Gerard op 05 november 2014 - 13:04:40
Wel grappig...

"Men" wilde het toch spannend houden tot de laaste race? Nou, nu is dat zo...
Nu is dat zo... is het weer niet goed..
Zelfs die wolf begint ook al te piepen.

Wolff zou niet piepen als een van zijn jongens nog kansen had een rijder uit een ander team.
eens. Maar iedere teambaas zou er wel wat over te piepen hebben.

Oja? Welke dan :P Vindt ze redelijk stil eigenlijk.
Hey, jij word me nu toch even iets te bijdehand meneer.

Ik bedoel natuurlijk als zij in de situatie zouden staan van Wolff. Kijk maar hoe Horner vorig jaar stond te piepen en hoe andere team bazen zaten te piepen over RBR. En nu en dan over Mercedes. Het zal altijd wel wat zijn tussen de teambazen.
ja, Wolff heeft alle reden tot klagen idd, of er wordt een Mercedes coureur kampioen, of een Mercedes coureur. Tja, ik ben absoluut geen fan van het dubbele punten verhaal, maar goed, als er geen sprake is van mechanische pech, kan ik er mee leven. En heel eerlijk gezegd kan ik er sowieso prima mee leven als Hamilton het slachtoffer is ;)

Breaktest

Weer een argumentje waarom ik Ecclestone zo'n een lul vind. Gevraagd naar wie hij als kampioen meer ziet zitten, zegt ie: Hamilton. Nou prima, je mag een voorkeur hebben. Maar dan komt de argumentatie - en dan verwacht je zoiets als "Hamilton is meer een echte racer die het mes tussen de tanden kan zetten als het moet"of "Hamilton heeft twee keer zoveel overwinningen als Rosberg", of "Rosberg kan alleen winnen dankzij mijn administratieve miskleun" of: "Hamilton heeft ook vorig jaar al laten zien dat hij de snellere was." 
Maar nee, het argument luidt: Hamilton is bekend onder 80% van de Amerikanen.
Kan die man niet één keer iets van passie belijden en zijn dollar-ogen afzetten?
http://www.f1today.net/nl/nieuws/ecclestone-ziet-hamilton-als-betere-kampioen-dan-rosberg

0634

Dat ben ik met je eens ja... beetje rare reden. Puur commercieel gekeken. En dan zal dat best kloppen hoor, maar het is natuurlijk niet zo dat de commercieel meest aantrekkelijke maar kampioen moet worden.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 09 november 2014 - 23:01:16
Weer een argumentje waarom ik Ecclestone zo'n een lul vind. Gevraagd naar wie hij als kampioen meer ziet zitten, zegt ie: Hamilton. Nou prima, je mag een voorkeur hebben. Maar dan komt de argumentatie - en dan verwacht je zoiets als "Hamilton is meer een echte racer die het mes tussen de tanden kan zetten als het moet"of "Hamilton heeft twee keer zoveel overwinningen als Rosberg", of "Rosberg kan alleen winnen dankzij mijn administratieve miskleun" of: "Hamilton heeft ook vorig jaar al laten zien dat hij de snellere was." 
Maar nee, het argument luidt: Hamilton is bekend onder 80% van de Amerikanen.
Kan die man niet één keer iets van passie belijden en zijn dollar-ogen afzetten?
http://www.f1today.net/nl/nieuws/ecclestone-ziet-hamilton-als-betere-kampioen-dan-rosberg
en (oa) daarom vind je hem een lul? k ben het  ook niet met hem eens, maar meer niet.

0634

O, ik vind hem ook geen lul overigens. Maar wel een rare reden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 november 2014 - 23:05:21
O, ik vind hem ook geen lul overigens. Maar wel een rare reden.
ja, dat zeker. Maar ja, hij bekijkt het natuurlijk vanuit een iets anders perspectief als dat wij dat doen. \

0634

Hij heeft doorgaans één argument voor alles inderdaad ;).

Maar goed, daar kunnen wij wel van alles van vinden, maar als commerciele baas is dat ook wel weer zijn taak.

Perton

Qua marketing heeft Ecclestone natuurlijk best een punt. En aangezien Ecclestone degene is die met het medaillesysteem kwam, is het ook vrij logisch dat ie in dat opzicht Hamilton meer een kampioen vindt.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het met Ecclestone eens ben, maar ik snap zijn uitspraken wel.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 09 november 2014 - 23:04:22
Citaat van: Breaktest op 09 november 2014 - 23:01:16
Weer een argumentje waarom ik Ecclestone zo'n een lul vind. Gevraagd naar wie hij als kampioen meer ziet zitten, zegt ie: Hamilton. Nou prima, je mag een voorkeur hebben. Maar dan komt de argumentatie - en dan verwacht je zoiets als "Hamilton is meer een echte racer die het mes tussen de tanden kan zetten als het moet"of "Hamilton heeft twee keer zoveel overwinningen als Rosberg", of "Rosberg kan alleen winnen dankzij mijn administratieve miskleun" of: "Hamilton heeft ook vorig jaar al laten zien dat hij de snellere was." 
Maar nee, het argument luidt: Hamilton is bekend onder 80% van de Amerikanen.
Kan die man niet één keer iets van passie belijden en zijn dollar-ogen afzetten?
http://www.f1today.net/nl/nieuws/ecclestone-ziet-hamilton-als-betere-kampioen-dan-rosberg
en (oa) daarom vind je hem een lul? k ben het  ook niet met hem eens, maar meer niet.
Nee, ik begon hem een lul te vinden toen hij in '97 de labour partij voor een miljoen omkocht, en inmiddels wel gebleken is dat omkopen zijn ding is. Die man hoort in het gevang. En Jeroen, man, kijk nou uit met steeds in je vingers te snijden.  ;)

0634

Que? Waar doe ik dat dan?

Perton