Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Kootje op 14 oktober 2014 - 17:58:52
Nee ... geintje, tuurlijk kan ik dat uitleggen. Voor mij staat die smiley voor hetzelfde als zeggen: Duidelijk toch?
ik denk dat de meesten hem iets anders lezen, misschien moet je het eens ff googlen ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2014 - 17:43:20
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 13:34:34
Je rekent je wel rijk zeg. Die races moeten nog gereden worden hoor. Bij Hamilton gaat alles nu 4 races op rij uit het boekje, maar dat wil niet zeggen dat hij plots geen pech of problemen meer kan hebben, of geen fouten meer kan maken (hier zal Jeroen er wel in komen met een verwijzing naar 2007 en 2008 :P).
Nee.

Je houdt niet meer van me! :'(

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2014 - 20:01:33
Nou, wat ik wil weten: wie heeft nou de meeste pech gehad? Hebben we daar geen statistiekje van?

Wees niet bang, die komt wel weer tevoorschijn op het moment dat één van beiden weer slachtoffer van materiaalpech wordt. :P


Citaat van: Tuesday op 15 oktober 2014 - 01:02:31
ik denk dat de meesten hem iets anders lezen, misschien moet je het eens ff googlen ;)

Dat de meesten hem anders lezen is niet mijn probleem. Ik post op de wijze waarop ik dat doe, en heb daarbij geen zin om ook nog eens rekening te moeten houden met tere zieltjes. Als dat dan denigrerend gevonden wordt, jammer dan. Als je mijn manier van posten storend vind, lees ze dan niet, ga niet met me in discussie etc. etc. Doe je dat wel, dan neem je me maar zoals ik ben. ::)

0634

Citaat van: Jozef op 15 oktober 2014 - 01:23:28
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2014 - 17:43:20
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 13:34:34
Je rekent je wel rijk zeg. Die races moeten nog gereden worden hoor. Bij Hamilton gaat alles nu 4 races op rij uit het boekje, maar dat wil niet zeggen dat hij plots geen pech of problemen meer kan hebben, of geen fouten meer kan maken (hier zal Jeroen er wel in komen met een verwijzing naar 2007 en 2008 :P).
Nee.

Je houdt niet meer van me! :'(

En ik ga vreemd. Maar zeg niet met wie.

0634

Citaat van: Sabai op 14 oktober 2014 - 20:06:30
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2014 - 20:01:33
Nou, wat ik wil weten: wie heeft nou de meeste pech gehad? Hebben we daar geen statistiekje van?

Grosjean?

Ja? Heeft die daar statistiekjes van?

Jehoentelaar

Die houdt tijdens het racen complete Excelsheets bij.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 15 oktober 2014 - 05:58:45
Citaat van: Tuesday op 15 oktober 2014 - 01:02:31
ik denk dat de meesten hem iets anders lezen, misschien moet je het eens ff googlen ;)

Dat de meesten hem anders lezen is niet mijn probleem. Ik post op de wijze waarop ik dat doe, en heb daarbij geen zin om ook nog eens rekening te moeten houden met tere zieltjes. Als dat dan denigrerend gevonden wordt, jammer dan. Als je mijn manier van posten storend vind, lees ze dan niet, ga niet met me in discussie etc. etc. Doe je dat wel, dan neem je me maar zoals ik ben. ::)
ik wil je best nemen zoals je bent hoor (k zal wel moeten zelfs) en ik lees ook graag je posts, alleen die emoticon moet je gewoon niet of minder gebruiken, aangezien die een negatieve lading heeft/geeft. t Is maar een goedbedoelde tip hoor, trek je er vooral niks van aan.

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 20:57:50
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 20:27:58Leuke poging, maar helaas.  Ik zie niet hoe ik Hamilton hiermee de diepte in neem.

Het is wat offtopic maar vind dat je recht heb op uitleg. Dus zal er 1 post aan besteden.

Komt-ie: Hamilton en Rosberg rijden samen bij Mercedes dus hun prestaties worden tegen elkaar afgewogen. Hoe hoog Rosberg wordt aangeslagen is dus medebepalend hoe goed Hamilton is.

Voorbeeld 1: Rosberg heeft Schumacher verslagen en kan mee met Vettel en Alonso: Hamilton verslaat Rosberg  met 10 punten en is dus (één van) de beste van dit huidig veld.
Voorbeeld 2: Rosberg is een pannenkoek die zelfs Chilton niet kan verslaan. Hamilton verslaat Rosberg  met 10 punten en is dus beter dan de gemiddelde achterhoede coureur.

Dus door Rosberg lager weg te zetten als Kimi, zeg je eigenlijk dat Hamilton ook niet veel beter is. Als je dáár de prestatie van Alonso weer tegen afzet zou je kunnen concluderen dat Alonso een niveautje of 2 beter is. Kort samen gevat, als je nu wilt doen alsof Hamilton een wereldprestatie neerzet, moet je zijn teamgenoot niet naar beneden drukken, maar juist ophemelen.

Verder ben ik het sowieso oneens wat Rosberg betreft. Ik vind het een solide rijder en ook wat ondergewaardeerd. Toen Webber zijn teamgenoot werd dacht men dat Rosberg zou verliezen. Rosberg was beter. Toen Schumacher tekende bij Mercedes en zijn teamgenoot werd, werd al een begraafplaats gezocht voor Rosberg z'n carrière. Rosberg deed niet onder. Dus was Schumacher uitgeblust en zou Hamilton hem wel even oprollen. En wat blijkt? Die verdomde Rosberg staat wederom overeind. Kimi juist het tegenovergestelde. Hij zou Massa wel oprollen. Massa deed niet onder. Hij zou Alonso het vuur aan de schenen leggen. Alonso blaast Kimi omver.  Dus om nu te doen alsof Rosberg niet kon wat Kimi daar deed, nee. Absoluut onterecht en zelfs een toefje onredelijk.

-edit-

Niet vergeten dat Rosberg dit seizoen kampioen wordt hé!!



Aldus F1-fact.
Ik snap die uitleg van 10 punten niet echt eigenlijk. Zoals het er nu naar uitziet, gaat Hamilton Rosberg verslaan met 38 punten en kampioen worden.

Je uitleg baseer je op dat Hamilton net aan Rosberg kan verslaan, maar feit is dat Hamilton Rosberg duidelijk verslaat. Op de baan en in punten. Soms met grote voorsprong, soms met een kleine.
Enige wat je met je uitleg zegt, is dat Hamilton beter is dan Alonso, Vettel, Rosberg en Schumacher. Maar door de prestatie van Alonso er tegen af te zetten zou je kunnen zeggen dat Alonso niveautje of 2 beter is? Nee, absoluut niet, want Alonso kon Hamilton in gelijkwaardig materiaal niet verslaan. Wat je dan zou kunnen zeggen is dat Alonso niet het maximale uit de Ferrari haalt en niveautje of 2 slechter is dan Hamilton.

Maar ik zeg ook niet dat Rosberg een waardeloos coureur is, maar dat hij geen niveautje Alonso, Hamilton of Vettel is. Ricciardo is ook beter in mijn ogen.

Maar Webber won van Rosberg in 2006. En ja, ik had ook verwacht dat Schumacher gruis zou maken van Rosberg, maar hij stond zijn mannetje. Maar Hamilton rolt Rosberg nu toch wel heel erg op hoor. 1 keer 4 op een rij, 1 keer 5 op een rij. 1 keer meer uitgevallen en 2 keer pech in de kwalificatie en nog steeds 24 punten voor op Rosberg. Rosberg is na Spa compleet onderuit gemaaid, gehaald, geblazen, gestompt. Enige reden waarom Rosberg overeind bleef, was omdat Hamilton pech had. 10-4 in overwinningen, 8-1 in verslaan van de andere zonder pech of uitval.

Kimi versloeg Massa in 2007 en tot halverwege het jaar 2008 bleef Kimi ook Massa voor.
Wat je nu zegt, is eigenlijk het zelfde als ik zou zeggen Kimi doet niet onder aan Alonso. Dat is ook onzin. Het is niet onterecht of een toefje onredelijk. Kimi reed gewoon sterk in 2007 en wist races op eigen kracht te winnen in een auto (in mijn ogen) langzamer dan de Mclaren. Nico word compleet overvleugeld door Hamilton.
Enige wat je nu eigenlijk zegt is dat Alonso ook niet zo heel goed is.

Misschien is dit een betere plek om het te plaatsen.

Figge

Nou. Ik moet bekennen. Hamilton laat een duidelijke groei zien in zijn prestaties dit jaar. In Japan en Amerika beide een cleane zuivere inhaalactie waar Rosberg werkelijk niets tegen in kon brengen. In de eerste helft van het jaar was het zo dat ze beiden echt wel even snel waren. Maar de laatste races laat Hamilton duidelijk zien dat zijn prestaties met deze auto beter worden. Rosberg heeft die groei nu niet meer. Hamilton is geduldig en jaagt zijn prooi rustig op, slaat toe. Wint en laat duidelijk zien dat hij de nummer 1 is dit jaar. Dit staat overigens los van hoe alles in 2015 weer kan verlopen tussen beiden. Ik verwacht dan wat meer bemoeienis van andere teams om de overwinning. Gevoelsmatig zou dat in het voordeel van Hamilton moeten uitpakken.

Wings

Folkert, ik zal het simpel houden, hoe beter Rosberg is, des te knapper de prestatie van Hamilton om hem te verslaan.

Hamilton#44

Als het op een direct gevecht aangaat is Hamilton op alle fronten beter dan Rosberg maar als je kijkt naar pure snelheid vind ik Hamilton niet zoveel sneller dan Rosberg. Het is meer de vorm van de dag die bepaalt, dat in combinatie met Hamiltons betere duelleren zorgt er vaak voor dat Hamilton aan het langste eind trekt maar Rosberg is nooit ver uit de buurt.

Figge

Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.

FolkertE

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 11:19:45
Folkert, ik zal het simpel houden, hoe beter Rosberg is, des te knapper de prestatie van Hamilton om hem te verslaan.
Ik heb geen idee eigenlijk wat Hamilton er mee te maken had, maar ok. Wel frappant dat jij mij laatst beschuldigde dat ik overal een Hamilton discussie van maakte, terwijl jij nu echt de gene bent die Hamilton er bij haalt.

Maar goed, Simpel gezegd hoe beter Rosberg, hoe beter Hamilton en hoe slechter Alonso. Waar het nog steeds op uitdraait is dat jij Alonso maar matige coureur vind.

Maar leg mij die 10 nog eens uit dan, want je uitleg is nou niet echt kloppend.

FolkertE

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 12:23:31
Ik denk dat als het op het pure gevecht alleen aankomt Hamilton beter is dan wie dan ook.
Alleen draait het niet alleen om die kwaliteit.
Mee eens. Al denk ik dat alle andere kwaliteiten bij Hamilton ook erg gegroeid zijn.

Franky R.

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 11:18:15
Nou. Ik moet bekennen. Hamilton laat een duidelijke groei zien in zijn prestaties dit jaar. In Japan en Amerika beide een cleane zuivere inhaalactie waar Rosberg werkelijk niets tegen in kon brengen. In de eerste helft van het jaar was het zo dat ze beiden echt wel even snel waren. Maar de laatste races laat Hamilton duidelijk zien dat zijn prestaties met deze auto beter worden. Rosberg heeft die groei nu niet meer. Hamilton is geduldig en jaagt zijn prooi rustig op, slaat toe. Wint en laat duidelijk zien dat hij de nummer 1 is dit jaar. Dit staat overigens los van hoe alles in 2015 weer kan verlopen tussen beiden. Ik verwacht dan wat meer bemoeienis van andere teams om de overwinning. Gevoelsmatig zou dat in het voordeel van Hamilton moeten uitpakken.


Zou Monza een keerpunt zijn geweest? Toen kon Hamilton in de kaarten van Rosberg kijken, die toen niet zijn gebruikelijke 'cool' hield met een inlopende Hamilton.


Wat jullie?