Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 21:36:48
Ik denk alle drie. Hij heeft minder druk, zit in een flow, alles goed heerlijk.
Ach ja, belangrijkste is dat ik na 6 jaar eindelijk weer eens kan juichen voor een titel van Hamilton. ;D.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 13 oktober 2014 - 21:59:37
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 21:36:48
Ik denk alle drie. Hij heeft minder druk, zit in een flow, alles goed heerlijk.
Ach ja, belangrijkste is dat ik na 6 jaar eindelijk weer eens kan juichen voor een titel van Hamilton. ;D.
die kans is redelijk groot, maar zelfs als hij de komende 2 races wint (en Rosberg op P2, heeft hij volgens mij exact dezelfde opdracht als in 2007 en 2008, nl bij de eerste 5 eindigen. Maar goed, met deze auto mag dat geen enkel probleem zijn, bovendien lijkt Abu Dhabi mij wat dat betreft ook een stuk overzichtelijker en zal het weer niet zo snel roet in het eten gooien. Puur naar de flow en vorm gekeken lijkt het WK gedaan, al kun je nou ook weer niet zeggen dat Rosberg in de afgelopen races kansloos was. Dus ik hou nog ff hoop ;)

Kootje

Brazilië zie ik hem niet winnen. Daar heeft hij slechts één keer 'n goed resultaat gehaald (P2 in '10), maar voor de rest presteerde hij daar maar matig met 'n P6 als beste notering en grossierde hij in DNF's. Nu is er voor alles 'n eerste keer, maar Lewis en Brazilië is tot nog toe geen gelukkig huwelijk gebleken.

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:30:08
Wat Jozef zegt. De enige die de titel verdient is Lewis Hamilton.

Maar mocht Rosberg de laatste 3 races winnen, tja, dan is dat wel weer heel knap natuurlijk en werpt dat een ander licht op de zaken.

Maar dat zal niet gebeuren.

Waarom zou Rosberg de titel niet verdienen? Hamilton begon sterk, Rosberg had weer een beter middenstuk en Hamilton heeft nu weer de overhand en kan sterk eindigen. Ik zou niet weten waarom Rosberg de titel niet verdient.

Arthur

Na Dhubai weten we het, degene met de meeste punten heeft hem verdiend gewonnen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Als je het mij vraagt wel.

Kootje

Citaat van: Arthur op 13 oktober 2014 - 22:42:11
Na Dhubai weten we het, degene met de meeste punten heeft hem verdiend gewonnen!!

Abu Dhabi ;)

Arthur

Citaat van: Kootje op 13 oktober 2014 - 22:44:17
Citaat van: Arthur op 13 oktober 2014 - 22:42:11
Na Dhubai weten we het, degene met de meeste punten heeft hem verdiend gewonnen!!

Abu Dhabi ;)

Ik blijf ze door elkaar gooien merk ik.... Bedankt voor de correctie ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Wings op 13 oktober 2014 - 22:38:24
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:30:08
Wat Jozef zegt. De enige die de titel verdient is Lewis Hamilton.

Maar mocht Rosberg de laatste 3 races winnen, tja, dan is dat wel weer heel knap natuurlijk en werpt dat een ander licht op de zaken.

Maar dat zal niet gebeuren.

Waarom zou Rosberg de titel niet verdienen? Hamilton begon sterk, Rosberg had weer een beter middenstuk en Hamilton heeft nu weer de overhand en kan sterk eindigen. Ik zou niet weten waarom Rosberg de titel niet verdient.

Nú, heb ik het over. Op dit moment. De man heeft 8 zeges tegen Rosberg 4. Hoe vaak heeft Rosberg Lewis nou verslagen óp de baan? Niet zo vaak volgens mij.

Halverwege het seizoen vond ik het nog wel 50/50, maar nu niet meer. In die poll halverwege het seizoen had ik Rosberg ook 0,1 punt meer gegeven geloof ik. Maar dat gaat nu niet meer op.

Maar je hebt wel gelijk, zoals ik al zei, het kán nog keren. Als Rosberg drie keer wint, verdient hij het zeker ook. Maar ik zie het niet gebeuren. Lewis is in alles iets beter.

Arthur

Maar uiteindelijk bepalen het aantal punten wie kampioen wordt! Wie het dan verdiend had... tja, doet dan niet meer terzake ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Wings op 13 oktober 2014 - 22:38:24
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:30:08
Wat Jozef zegt. De enige die de titel verdient is Lewis Hamilton.

Maar mocht Rosberg de laatste 3 races winnen, tja, dan is dat wel weer heel knap natuurlijk en werpt dat een ander licht op de zaken.

Maar dat zal niet gebeuren.

Waarom zou Rosberg de titel niet verdienen? Hamilton begon sterk, Rosberg had weer een beter middenstuk en Hamilton heeft nu weer de overhand en kan sterk eindigen. Ik zou niet weten waarom Rosberg de titel niet verdient.
Ik vond het midden stuk van Rosberg ook niet heel sterk, net als die van Hamilton. Daar bij opgeteld was het voornamelijk tegenslag die in de weg stond van Hamilton. Kwalificaties waren een paar races zijn probleem, maar voor de rest was het midden stuk eerder gelijk dan dat Rosberg duidelijk de overhand had.

En ja, ik vind het altijd een moeilijke, want qua punten zou Rosberg dan wel de winnaar zijn, maar als Hamilton en meer overwinningen heeft en meer pech heeft vind ik het toch wel wat moeilijk om te zeggen dat Rosberg het echt verdiend (of meer verdiend dan Hamilton). heeft. Ik vind Rosberg ook net wat te veel fouten maken. Iets wat Hamilton amper gedaan heeft.

Arthur

Qua pech, inherent aan een mechanische sport. Natuurlijk wil [en ga] je dat meewegen. Maar je bereikt er niets mee, het is zoals het is, hoe spijtig ook!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Arthur op 13 oktober 2014 - 23:16:05
Qua pech, inherent aan een mechanische sport. Natuurlijk wil [en ga] je dat meewegen. Maar je bereikt er niets mee, het is zoals het is, hoe spijtig ook!
Klopt, maar het kan wel een argument zijn waarom je iemand het meer vindt verdienen dan de ander.

En dat heb ik wel een beetje, Hamilton heeft in de zomer zijn foutjes gemaakt, maar zijn fouten kwamen toch deels voort uit het feit dat hij vanaf Australië, en vervolgens vanaf Monaco, telkens met een flinke inhaalslag bezig was. Dan neem je nou eenmaal meer risico - zeker als (op dat moment tenminste) de auto van zijn teamgenoot redelijk onaantastbaar overkwam, op Canada na. Bij Rosberg heb ik (even los van Sochi, want daar begon hij natuurlijk ook met een achterstand in punten) meer het idee dat hij gewoon bezwijkt onder de druk, daar waar Hamilton toch een paar keer sterk uit tegenslagen is gekomen: de achterstand na Australië, de gebeurtenissen in België. Als je dat afstreept tegenover zijn wat zwakkere zomer (want wat de reden ook is, hij maakte toen wel een paar foutjes of had zwakke kwalificaties) heeft ie het al met al helemaal niet zo slecht gedaan dit seizoen.

Van Rosberg is er maar één periode geweest dat ik hem sterk vond rijden en dat was in juni en juli. Daarvoor en daarna vond ik hem simpelweg een stuk zwakker overkomen dan Hamilton. En ja, als Rosberg nu drie races wint, dan heeft hij, net als Hamilton, twee erg sterke perioden gekend dit seizoen, en dan komt het op details aan wie het meer zou verdienen. Zulke nietszeggende details in mijn ogen, dat ik niet zou kunnen kiezen wie het meer zou verdienen. Maar als het seizoen nu afgelopen zou zijn, zou ik Hamilton veruit de terechte kampioen vinden ten opzichte van Rosberg.

We kunnen wel heel politiek correct doen dat een kampioenschap beslist wordt over 19 races (of 16 dan, als het nu einde verhaal zou zijn), maar uiteindelijk lijkt Rosberg het vooralsnog in de beslissende fase van het kampioenschap te moeten afleggen. En dat vind ik toch wel redelijk zwaar wegen of iemand een terechte kampioen is of niet. Daarom vind ik Raikkonen bijvoorbeeld ook gewoon een terechte kampioen van 2007.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 23:25:14
Citaat van: Arthur op 13 oktober 2014 - 23:16:05
Qua pech, inherent aan een mechanische sport. Natuurlijk wil [en ga] je dat meewegen. Maar je bereikt er niets mee, het is zoals het is, hoe spijtig ook!
Klopt, maar het kan wel een argument zijn waarom je iemand het meer vindt verdienen dan de ander.

En dat heb ik wel een beetje, Hamilton heeft in de zomer zijn foutjes gemaakt, maar zijn fouten kwamen toch deels voort uit het feit dat hij vanaf Australië, en vervolgens vanaf Monaco, telkens met een flinke inhaalslag bezig was. Dan neem je nou eenmaal meer risico - zeker als (op dat moment tenminste) de auto van zijn teamgenoot redelijk onaantastbaar overkwam, op Canada na. Bij Rosberg heb ik (even los van Sochi, want daar begon hij natuurlijk ook met een achterstand in punten) meer het idee dat hij gewoon bezwijkt onder de druk, daar waar Hamilton toch een paar keer sterk uit tegenslagen is gekomen: de achterstand na Australië, de gebeurtenissen in België. Als je dat afstreept tegenover zijn wat zwakkere zomer (want wat de reden ook is, hij maakte toen wel een paar foutjes of had zwakke kwalificaties) heeft ie het al met al helemaal niet zo slecht gedaan dit seizoen.

Van Rosberg is er maar één periode geweest dat ik hem sterk vond rijden en dat was in juni en juli. Daarvoor en daarna vond ik hem simpelweg een stuk zwakker overkomen dan Hamilton. En ja, als Rosberg nu drie races wint, dan heeft hij, net als Hamilton, twee erg sterke perioden gekend dit seizoen, en dan komt het op details aan wie het meer zou verdienen. Zulke nietszeggende details in mijn ogen, dat ik niet zou kunnen kiezen wie het meer zou verdienen. Maar als het seizoen nu afgelopen zou zijn, zou ik Hamilton veruit de terechte kampioen vinden ten opzichte van Rosberg.

We kunnen wel heel politiek correct doen dat een kampioenschap beslist wordt over 19 races (of 16 dan, als het nu einde verhaal zou zijn), maar uiteindelijk lijkt Rosberg het vooralsnog in de beslissende fase van het kampioenschap te moeten afleggen. En dat vind ik toch wel redelijk zwaar wegen of iemand een terechte kampioen is of niet. Daarom vind ik Raikkonen bijvoorbeeld ook gewoon een terechte kampioen van 2007.
na Australie won hij juist 4 races. Na Spa ook.

Arthur

Citaat van: Perton op 13 oktober 2014 - 23:25:14
Citaat van: Arthur op 13 oktober 2014 - 23:16:05
Qua pech, inherent aan een mechanische sport. Natuurlijk wil [en ga] je dat meewegen. Maar je bereikt er niets mee, het is zoals het is, hoe spijtig ook!
Klopt, maar het kan wel een argument zijn waarom je iemand het meer vindt verdienen dan de ander.

En dat heb ik wel een beetje, Hamilton heeft in de zomer zijn foutjes gemaakt, maar zijn fouten kwamen toch deels voort uit het feit dat hij vanaf Australië, en vervolgens vanaf Monaco, telkens met een flinke inhaalslag bezig was. Dan neem je nou eenmaal meer risico - zeker als (op dat moment tenminste) de auto van zijn teamgenoot redelijk onaantastbaar overkwam, op Canada na. Bij Rosberg heb ik (even los van Sochi, want daar begon hij natuurlijk ook met een achterstand in punten) meer het idee dat hij gewoon bezwijkt onder de druk, daar waar Hamilton toch een paar keer sterk uit tegenslagen is gekomen: de achterstand na Australië, de gebeurtenissen in België. Als je dat afstreept tegenover zijn wat zwakkere zomer (want wat de reden ook is, hij maakte toen wel een paar foutjes of had zwakke kwalificaties) heeft ie het al met al helemaal niet zo slecht gedaan dit seizoen.

Van Rosberg is er maar één periode geweest dat ik hem sterk vond rijden en dat was in juni en juli. Daarvoor en daarna vond ik hem simpelweg een stuk zwakker overkomen dan Hamilton. En ja, als Rosberg nu drie races wint, dan heeft hij, net als Hamilton, twee erg sterke perioden gekend dit seizoen, en dan komt het op details aan wie het meer zou verdienen. Zulke nietszeggende details in mijn ogen, dat ik niet zou kunnen kiezen wie het meer zou verdienen. Maar als het seizoen nu afgelopen zou zijn, zou ik Hamilton veruit de terechte kampioen vinden ten opzichte van Rosberg.

We kunnen wel heel politiek correct doen dat een kampioenschap beslist wordt over 19 races (of 16 dan, als het nu einde verhaal zou zijn), maar uiteindelijk lijkt Rosberg het vooralsnog in de beslissende fase van het kampioenschap te moeten afleggen. En dat vind ik toch wel redelijk zwaar wegen of iemand een terechte kampioen is of niet. Daarom vind ik Raikkonen bijvoorbeeld ook gewoon een terechte kampioen van 2007.

Je zegt het goed Perton; iemand het meer vindt verdienen dan de ander. Ik kan me prima vinden in je verhaal maar [nogmaals] voor de uiteindelijke uitslag maakt het helemaal niets uit en koop je er niets voor. Ik baalde ook in 2006 toen Schumacher het kampioenschap verloor door mechanische pech. Helaas, ook niets aan te doen [terwijl ik [!] van mening was dat hij het meer verdiende......[?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel