Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 september 2014 - 20:42:17
Sorry, maar ik zie dat echt niet hoor. Het is voor mij echt een incident als Ferrari sneller is dan Red Bull dit jaar. Eigenlijk kan ik me niet één race echt herinneren. Misschien waren ze in Singapore nog het dichtsbij, maar dan nog eindigden Alonso zowel in kwali als in race achter de Bulls, om over Kimi nog maar niet eens te praten.
Over het algemeen is RBR sneller ja, maar Ferrari was in China, Monaco, Singapore en....een andere race wel minstens op gelijke hoogte. Dat zijn 3 of 4 races, en dat is niet veel, niet weinig. Maar je hebt wel gelijk, mijn eerdere stelling of opmerking dat Alonso zelfde kansen om te winnen had als Ricciardo was onjuist, dus bij deze wil ik dat dus terug nemen.
Enige echte kans om te winnen voor Alonso was Hongarije.

0634

Nou ja, je geeft me gelijk, maar zegt toch heel wat anders ;).

Al die races was Ferrari m.i. helemaal niet minstens gelijkwaardig en in Hongarije had hij ook niet kunnen winnen. Nee, sorry, Ferrari is m.i. over het algemeen het vierde team dit jaar, soms het derde en nooit het tweede. Meer kan ik er echt niet van maken. En dan kan je dus echt niet winnen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 september 2014 - 22:53:24
Nou ja, je geeft me gelijk, maar zegt toch heel wat anders ;).

Al die races was Ferrari m.i. helemaal niet minstens gelijkwaardig en in Hongarije had hij ook niet kunnen winnen. Nee, sorry, Ferrari is m.i. over het algemeen het vierde team dit jaar, soms het derde en nooit het tweede. Meer kan ik er echt niet van maken. En dan kan je dus echt niet winnen.
Met je aller laatste zin ben ik het helemaal eens, over die zinnen daarvoor zal ik maar wijten aan je doordeweekse drinken waar je het in een ander topic over had ;). Maar nee, daar zullen we het denk ik nooit over eens zijn. Maar waar ik je gelijk in gaf, is dat Ferrari over het hele jaar gezien de 3de of 4de auto heeft en helemaal geen kans heeft om te winnen. Enige kans was Hongarije, maar dat was niet van wege de snelle auto, maar door de omstandigheden.
Maar, nu ga ik me nest in, morgen vroeg staat er een monster aan me bed te schreeuwen en springen.  ;D

Figge

Volgens mij kunnen we toch gewoon stellen dat de geen enkel team op eigen kracht van Mercedes kan winnen dit jaar.
RBR is overduidelijk de 2e auto dit jaar. Williams en Ferrari om P3. Dat kan wisselen per baan. Hoge snelheidsbanen in het voordeel van Williams, low speed is meer voor Ferrari dan, met de huidige races voor de boeg denk ik dat Ferrari alleen nog op Interlagos beter is als Williams. Dus Ferrari gaat naar P4 dit jaar. Wat voor Ferrari erg nadelig is geweest is dat Kimi iig voor de zomerstop echt belachelijk slecht heeft gepresteerd. Dat heeft ze simpelweg P3 gekost. Ze hadden daar minstens 50 ptn meer moeten hebben en bij Williams dus ongeveer zoveel minder. Maar dat geldt dan ook in iets mindere mate voor RBR.

Tuesday

Citaat van: Figge op 01 oktober 2014 - 12:45:52
Volgens mij kunnen we toch gewoon stellen dat de geen enkel team op eigen kracht van Mercedes kan winnen dit jaar.
RBR is overduidelijk de 2e auto dit jaar. Williams en Ferrari om P3. Dat kan wisselen per baan. Hoge snelheidsbanen in het voordeel van Williams, low speed is meer voor Ferrari dan, met de huidige races voor de boeg denk ik dat Ferrari alleen nog op Interlagos beter is als Williams. Dus Ferrari gaat naar P4 dit jaar. Wat voor Ferrari erg nadelig is geweest is dat Kimi iig voor de zomerstop echt belachelijk slecht heeft gepresteerd. Dat heeft ze simpelweg P3 gekost. Ze hadden daar minstens 50 ptn meer moeten hebben en bij Williams dus ongeveer zoveel minder. Maar dat geldt dan ook in iets mindere mate voor RBR.
en ook voor Williams want Massa haalde voor de zomer ook (te) weinig punten binnen

Figge

Citaat van: Tuesday op 01 oktober 2014 - 13:34:52
Citaat van: Figge op 01 oktober 2014 - 12:45:52
Volgens mij kunnen we toch gewoon stellen dat de geen enkel team op eigen kracht van Mercedes kan winnen dit jaar.
RBR is overduidelijk de 2e auto dit jaar. Williams en Ferrari om P3. Dat kan wisselen per baan. Hoge snelheidsbanen in het voordeel van Williams, low speed is meer voor Ferrari dan, met de huidige races voor de boeg denk ik dat Ferrari alleen nog op Interlagos beter is als Williams. Dus Ferrari gaat naar P4 dit jaar. Wat voor Ferrari erg nadelig is geweest is dat Kimi iig voor de zomerstop echt belachelijk slecht heeft gepresteerd. Dat heeft ze simpelweg P3 gekost. Ze hadden daar minstens 50 ptn meer moeten hebben en bij Williams dus ongeveer zoveel minder. Maar dat geldt dan ook in iets mindere mate voor RBR.
en ook voor Williams want Massa haalde voor de zomer ook (te) weinig punten binnen

Nee joh, Massa presteert gewoon op het niveau dat je van em kunt verwachten :P

Jozef

Als er geen gekke dingen gebeuren in Austin, wordt Ricciardo daar mathematisch uit de titelstrijd geknikkerd.

Dan kunnen Lewis en Nico dus in de laatste twee races naar believen op elkaar inbeuken zonder echt teambelangen te schaden, want de titel is dan al zeker vanuit Mercedes' oogpunt. Dat gaat vuurwerk geven. Aangezien Lewis voor staat (ga ik toch vanuit) kan hij kei- en keihard knokken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 oktober 2014 - 18:14:02
Als er geen gekke dingen gebeuren in Austin, wordt Ricciardo daar mathematisch uit de titelstrijd geknikkerd.

Dan kunnen Lewis en Nico dus in de laatste twee races naar believen op elkaar inbeuken zonder echt teambelangen te schaden, want de titel is dan al zeker vanuit Mercedes' oogpunt. Dat gaat vuurwerk geven. Aangezien Lewis voor staat (ga ik toch vanuit) kan hij kei- en keihard knokken.
moet Rosberg wel weer aanhaken. Als Lewis de volgende race wint heeft hij aan 2e plaatsen genoeg en dan kon het juist wel eens heel saai gaan worden. Al denk ik wel dat Lewis gewoon voor overwinningen blijft gaan, alleen met wat minder risico. Wolff zei trouwens dat hij dat allemaal wel ok vond en zelfs met een einde zoals in 1989 of 1990 kan leven, als die titels eerst maar veilig zijn gesteld.

Kootje

Precies, zodra die titels veilig zijn. Eerder wou hij ze niet "unleashen" ;D

0634

1990 was overigens geen duel tussen twee teamgenoten. Dat was niet anders dan 94 of 97.

FolkertE

Ik zal wel weer bestempeld worden als fan boy :P, maar met nog 3 races te gaan is er maar 1 coureur die in mijn ogen echt de titel verdiend.
Jammer dat de strijd na Singapore een beetje als een nachtkaars uitging. Anders zat er nu slechts een punt tussen de 2 in het voordeel van Rosberg. Of 15 in het voordeel van Rosberg.

@Kootje: Ik denk dat Rosberg al redelijk "unleashed" was in Rusland ;D, zelfs de baan kon hem niet meer temmen ;D.

Jozef

Als Rosberg nu nog 3 races wint, heeft hij het ook wel een beetje verdiend. Maar in de huidige situatie verdient Lewis het inderdaad meer.

0634

Wat Jozef zegt. De enige die de titel verdient is Lewis Hamilton.

Maar mocht Rosberg de laatste 3 races winnen, tja, dan is dat wel weer heel knap natuurlijk en werpt dat een ander licht op de zaken.

Maar dat zal niet gebeuren.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2014 - 20:30:08
Wat Jozef zegt. De enige die de titel verdient is Lewis Hamilton.

Maar mocht Rosberg de laatste 3 races winnen, tja, dan is dat wel weer heel knap natuurlijk en werpt dat een ander licht op de zaken.

Maar dat zal niet gebeuren.
Dan is dat zeker heel knap en werpt dat inderdaad een ander licht op de zaken, maar dat zie ik ook niet zo heel snel gebeuren. Alleen Abu Dhabi zie Ik Rosberg Lewis nog wel verslaan, maar Brazilië en America zijn denk ik voor Hamilton.

0634

Ik denk alle drie. Hij heeft minder druk, zit in een flow, alles goed heerlijk.