Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Wings


0634

Iedereen wordt ouder. Maar hij heeft nog steeds wel zn momenten  ;)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 15 september 2014 - 06:05:08
Hij leek niet alleen 'n betere pace te hebben, maar had dat duidelijk genoeg ook. Dus ja ... de kans was zéér reëel dat hij Nico wel gepasseerd was. Bijgehaald had hij m al.

Die 2 fouten waren absoluut niet in opeenvolgende rondes. bij Nico's eerste remfout eed Lewis nog achter Massa n was er 'n gat van luttele seconden, bij Nico's 2e fout reed Lewis inmiddels op P2 en was hij net binnen DRS afstand geraakt.
ok, het was idd niet in 2 opeenvolgende ronden. Dat was hoe ik het begrepen had, bij RTL was er op dat moment net reclame helaas

Citaat van: Kootje op 15 september 2014 - 06:05:08
Hoe weet jij wat de beste indicatie voor de race en/of kwalificatie geeft qua VT's? Ken jij de proramma's van de teams?
nou, daar mag je zelf eens onderzoek naar gaan doen dan. Om misverstanden te voorkomen wil ik er nog wel ff bij zeggen dat ik het over de beste indicatie had, niet dat het 100% accurraat is. Maar goed, doen we het op jullie manier, houden we het gewoon bij feiten; dan was Hamilton in FP1 de snelste, Rosberg in FP2, reed Rosberg niet in FP3. Verder roep ik alleen maar dat ik het nog had moeten zien en ik had het vooral ook graag gezien, zeker ook gezien de gebeurtenissen 2 weken eerder. Maar goed, blijkbaar is dat raar.

0634

Raar? Neuh maar ik zag wel een ander weekend blijkbaar. Maakt verder niet ui, zoals je zei hebben we het duel tot ons aller spijt niet kunnen zien en zullen we het nooit weten wie gewonnen zou hebben. Maar los van wie sneller was, Rosberg was zelf niet foutloos.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 september 2014 - 21:40:15
Raar? Neuh maar ik zag wel een ander weekend blijkbaar. Maakt verder niet ui, zoals je zei hebben we het duel tot ons aller spijt niet kunnen zien en zullen we het nooit weten wie gewonnen zou hebben. Maar los van wie sneller was, Rosberg was zelf niet foutloos.
nee, precies, maar dat had ik allang aangeven, ik noemde het zelfs een blunder (ietwat overdreven misschien) en k had ook al gezegd dat de zege van Lewis volledig terecht was. Ik had het alleen nog moeten zien als Rosberg die fout niet had gemaakt. Ik heb dit jaar nog geen 1x een Mercedes een andere Mercedes in zien halen, niet met Rosberg voorop en niet met Hamilton voorop. En na Spa moesten ze ook nog eens extra voorzichtig zijn. Verder reed Lewis ook niet weg bij Rosberg.

Perton

Had Rosberg Hamilton toen in Bahrein niet ingehaald en dat ie een (halve) ronde later weer terug werd gepakt, of verzin ik nu dingen?

FolkertE

Citaat van: Perton op 15 september 2014 - 22:01:15
Had Rosberg Hamilton toen in Bahrein niet ingehaald en dat ie een (halve) ronde later weer terug werd gepakt, of verzin ik nu dingen?
Jep. Volgens mij keer vlak voor de eerste pitstop en aan aan het eind van de race nog 1 of 2 keer dat hij er voorbij was, maar Hamilton daarna weer voorbij ging aan Rosberg omdat Rosberg zich verremde.
Technisch gezien heeft Hamilton Rosberg ook al 2 keer ingehaald bij de start van Bahrein en Spa.

Jozef

In Canada haalden ze elkaar ook in al speelden de oververhitte remmen toen ook een grote rol.

Tuesday

Citaat van: Perton op 15 september 2014 - 22:01:15
Had Rosberg Hamilton toen in Bahrein niet ingehaald en dat ie een (halve) ronde later weer terug werd gepakt, of verzin ik nu dingen?
misschien heel korstondig, maar goed, als je een paar bochten later je positie weer kwijt bent zou ik dat niet direct een geslaagde inhaalactie willen noemen (al valt daar over te discussieren). Hoe dan ook, we hebben in Canada en Oostenrijk (enigzins vergelijkbare circuits) gezien dat inhalen erg lastig is. Dus ja, ik had het duel graag gezien.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 15 september 2014 - 22:33:00
In Canada haalden ze elkaar ook in al speelden de oververhitte remmen toen ook een grote rol.
nou precies, laten we het ff bij normale omstandigheden houden, dus geen starts etc (die was in Monza allang geweest). Gewoon ff de voorbeelden waarin de nr 2 minstens zo snel is (of lijkt) als de nr 1, maar er niet voorbij komt. En dan met Spa in het achterhoofd vind ik dat je wel mag concluderen dat Hamilton Rosberg niet zo maar ff voorbij was gegaan.

Arthur

In Singapore verwacht ik toch wel weer spektakel. Komt Lewis achter Nico dan zal hij zeker zijn pogingen wagen en er niet lijdzaam achter blijven rijden. Althans, dat hoop ik van ganser harte ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Hoop het. Het zal zoals gebruikelijk een behoorlijk lange race worden, zeker in verhouding tot de voorgaande twee circuits waarop het altijd vrij snel klaar is. Ik durf er wel op in te zetten dat een van de twee een kostbare fout gaat maken.

Kootje

Citaat van: Tuesday
Citaat van: Kootje op 15 september 2014 - 06:05:08
Hoe weet jij wat de beste indicatie voor de race en/of kwalificatie geeft qua VT's? Ken jij de proramma's van de teams?
nou, daar mag je zelf eens onderzoek naar gaan doen dan. Om misverstanden te voorkomen wil ik er nog wel ff bij zeggen dat ik het over de beste indicatie had, niet dat het 100% accurraat is.


Zelf onderzoeken? ik zou niet weten hoe. Al was ik in de gelegenheid om de VT's te kijken, dan nog vertellen de teams mij niet wat hun programma is. Enige dat 'n indicatie geeft is of ze lange cq korte stints rijden, maar zelfs dan nog weet je niets. Althans ... ik niet, jij blijkbaar wel en ik vraag me oprecht af hoe?

Dat je het over 'n indicatie had was overigens al duidelijk. Als je mijn reactie nog 'n keer leest zul je zien dat ik dat woord ook gebruik.


CitaatMaar goed, doen we het op jullie manier, houden we het gewoon bij feiten; dan was Hamilton in FP1 de snelste, Rosberg in FP2, reed Rosberg niet in FP3. Verder roep ik alleen maar dat ik het nog had moeten zien en ik had het vooral ook graag gezien, zeker ook gezien de gebeurtenissen 2 weken eerder. Maar goed, blijkbaar is dat raar.

En Hamilton in FP2 ook nauwelijks aan de bak kon. ;)

Maar goed, dat zegt allemaal niets over de race zelf en de reden waarom ik denk dat Lewis Nico wel gepasseerd zou hebben. Die is namelijk vr4ij simpel. Lewis was beduidend sneller en zal altijd 'n aanval plaatsen. Met het oog op Spa zal Nico deze niet snel met hand en tand verdedigen. Ergo, Lewis passeert Nico.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 16 september 2014 - 06:02:23
Citaat van: Tuesday
Citaat van: Kootje op 15 september 2014 - 06:05:08
Citaat van: Kootje
Hoe weet jij wat de beste indicatie voor de race en/of kwalificatie geeft qua VT's? Ken jij de proramma's van de teams?
nou, daar mag je zelf eens onderzoek naar gaan doen dan. Om misverstanden te voorkomen wil ik er nog wel ff bij zeggen dat ik het over de beste indicatie had, niet dat het 100% accurraat is.


Zelf onderzoeken? ik zou niet weten hoe. Al was ik in de gelegenheid om de VT's te kijken, dan nog vertellen de teams mij niet wat hun programma is. Enige dat 'n indicatie geeft is of ze lange cq korte stints rijden, maar zelfs dan nog weet je niets. Althans ... ik niet, jij blijkbaar wel en ik vraag me oprecht af hoe?

Dat je het over 'n indicatie had was overigens al duidelijk. Als je mijn reactie nog 'n keer leest zul je zien dat ik dat woord ook gebruik.

FP2, het 2e gedeelte doen alle teams een racesimulatie. En FP3 wordt vrijwel altijd gebruikt om een kwalificatie simulatie te doen. Maar goed, ik was niet degene die de rest van het weekend erbij haalde, ik gaf juist aan dat ik het niet zo heel relevant vond allemaal, zeker deze keer niet. Niet meer dan een indicatie van wat mogelijk komen gaat. Blijft wel staan dat de longruns in FP2 een indicatie is van racepace en FP3 (+ het snelle rondje in FP2) vnl voor kwalificatie. 

Citaat van: Kootje op 16 september 2014 - 06:02:23
CitaatMaar goed, doen we het op jullie manier, houden we het gewoon bij feiten; dan was Hamilton in FP1 de snelste, Rosberg in FP2, reed Rosberg niet in FP3. Verder roep ik alleen maar dat ik het nog had moeten zien en ik had het vooral ook graag gezien, zeker ook gezien de gebeurtenissen 2 weken eerder. Maar goed, blijkbaar is dat raar.

En Hamilton in FP2 ook nauwelijks aan de bak kon. ;)

Maar goed, dat zegt allemaal niets over de race zelf en de reden waarom ik denk dat Lewis Nico wel gepasseerd zou hebben. Die is namelijk vr4ij simpel. Lewis was beduidend sneller en zal altijd 'n aanval plaatsen. Met het oog op Spa zal Nico deze niet snel met hand en tand verdedigen. Ergo, Lewis passeert Nico.
jep, maar hij kon nog wel een snelle ronde doen op de zachtere band. Alleen de racesimulatie kon hij niet meer uitvoeren.
Wat betreft racepace, Lewis gaf na de race aan dat hij wist dat het direct na de pitstop moest gebeuren en zette dus alles op alles. Die rondjes was hij idd duidelijk sneller, maar de rest van de race zie ik dat niet echt terug. Maar goed, wellicht deed Lewis het verder rustig aan? hoe dan ook, na de pitstops had ik het gevoel dat Rosberg m wel eens zou kunnen winnen. Voor de race (voor het weekend eigenlijk al) was ik vrij zeker van Hamilton (mits een goede start), na dat hij Rosberg inhaalde ook. Ik hoop dat dat allemaal is toegestaan. Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte om hier nog heel lang over door te gaan.

FolkertE

Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar Hamilton was ruim sneller, sinds de pitstop zo'n 5 tot 6 tiende en zat al bijna in de DRS. Ik denk dat het een kwestie van tijd was. Zoals Kootje al zei, zal hij niet met hand en tand zijn positie zal verdedigen.
Maar goed, laten we hopen dat Singapore wel leuk gevecht zien.