Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:30:59
Ik heb niet het idee dat Rosberg de rest van de wedstrijd de snellere Hamilton anders wel achter zich zou hebben gehouden. Lewis was het hele weekend de betere. Terechte zege.
dat laatste sowieso, maar verder had ik het graag gezien. Het hele weekend het snelste vind ik een beetje onzin. Rosberg miste FP3 wat m mogelijk in kwalificatie wat heeft gekost, Hamilton mistte FP2 wat m mogelijk in de race parten zou kunnen spelen. Rosberg is in het begin van het seizoen wel vaker in kwalificatie overklast, maar kon in de race dan toch prima mee komen. Zondag leek het daar wat mij betreft ook op, ik had m stiekem al aan Rosberg gegeven, maar toen verremde hij zich ineens 2 ronden achter elkaar. Maar goed, met een goede start had Hamilton gewoon gewonnen.

0634

Twee rondes achter elkaar? Twee keer wel, maar niet achter elkaar toch?

Lewis reed het gat toch betrekkelijk snel dicht toen hij eenmaal achter Massa vandaan was gekomen en liep ook aardig uit toen hij voorbij Rosberg was. In de race was hij gewoon de snelste, misschien niet veel, maar wel wat.

Je kan het onzin vinden, maar hij was het hele weekend gewoon de snellere. Wat als er gebeurd zou zijn 'als' dit of dat weet ik niet, ik weet alleen wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Lewis heeft een zeer overtuigend weekend gereden waarbij hij alleen de start niet goed deed. Voor de rest is hij constant on the ball geweest en heb ik weinig twijfel gekend over wie deze race normaal gesproken zou moeten winnen.

Kootje

In dit geval hoeven we het "pech vs geluk" verhaal er iig niet bij te slepen.

Beiden misten 'n VT door technische problemen, dus dat valt tegen elkaar weg te strepen.
Lewis'' z'n launchprobleem bij de start valt weg te strepen tegen de 1e remfout van Rosberg, z'n tijdelijke probleem met ERS tegen Nico's 2e.
Blijft over het verschil in snelheid.

Arthur

Met dien verstande dat het deze keer bij Rosberg rijdersfouten waren....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 14 september 2014 - 21:11:20
Met dien verstande dat het deze keer bij Rosberg rijdersfouten waren....

Ik heb het toch ook over remfouten, niet over remfalen. ;)

Arthur

En bij Hamilton [wederom] technische problemen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 14 september 2014 - 21:17:53
En bij Hamilton [wederom] technische problemen... ;)

Klopt, alleen niet van dien aard dat ze 'n goed resultaat in de weg stonden. En gelukkig maar.

Arthur

Citaat van: Kootje op 14 september 2014 - 21:19:18
Citaat van: Arthur op 14 september 2014 - 21:17:53
En bij Hamilton [wederom] technische problemen... ;)

Klopt, alleen niet van dien aard dat ze 'n goed resultaat in de weg stonden. En gelukkig maar.

Dat zou echt zuur zijn geweest in het kampioenschap!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 14 september 2014 - 09:47:34
Twee rondes achter elkaar? Twee keer wel, maar niet achter elkaar toch?

Lewis reed het gat toch betrekkelijk snel dicht toen hij eenmaal achter Massa vandaan was gekomen en liep ook aardig uit toen hij voorbij Rosberg was. In de race was hij gewoon de snelste, misschien niet veel, maar wel wat.

Je kan het onzin vinden, maar hij was het hele weekend gewoon de snellere. Wat als er gebeurd zou zijn 'als' dit of dat weet ik niet, ik weet alleen wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Lewis heeft een zeer overtuigend weekend gereden waarbij hij alleen de start niet goed deed. Voor de rest is hij constant on the ball geweest en heb ik weinig twijfel gekend over wie deze race normaal gesproken zou moeten winnen.
hij leek idd een iets betere pace te hebben, maar je moet er nog wel ff langs hè ;) die 2 fouten waren volgens mij wel in 2 opeenvolgende ronden. Ik ga niet zeggen dat Lewis anders niet had gewonnen, maar ik had het nog moeten zien. Juist omdat hij FP2 heeft gemist, wat toch verreweg de beste indicatie voor de racepace en Rosberg FP3 miste vind ik de rest van het weekend niet zo heel relevant.

Kootje

Hij leek niet alleen 'n betere pace te hebben, maar had dat duidelijk genoeg ook. Dus ja ... de kans was zéér reëel dat hij Nico wel gepasseerd was. Bijgehaald had hij m al.

Die 2 fouten waren absoluut niet in opeenvolgende rondes. bij Nico's eerste remfout eed Lewis nog achter Massa n was er 'n gat van luttele seconden, bij Nico's 2e fout reed Lewis inmiddels op P2 en was hij net binnen DRS afstand geraakt.

Hoe weet jij wat de beste indicatie voor de race en/of kwalificatie geeft qua VT's? Ken jij de proramma's van de teams?

0634

Die Kootje... die zegt dus precies wat ik wilde zeggen ;D

Kootje

 ;D

En dat om 6 uur 's ochtends. ::)

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:30:59
Ik heb niet het idee dat Rosberg de rest van de wedstrijd de snellere Hamilton anders wel achter zich zou hebben gehouden. Lewis was het hele weekend de betere. Terechte zege.

Een wijs man zei: dat is een wereld die parallel aan de onze ligt. We weten niet wat er gebeurd zou zijn als Rosberg niet zijn rempunt zou hebben gemist. :P

0634

Klopt. Was inderdaad een wijze vent. Maar ik weet wel dat Lewis het hele weekend de snellere was.

Arthur

Citaat van: Wings op 15 september 2014 - 16:45:15
Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:30:59
Ik heb niet het idee dat Rosberg de rest van de wedstrijd de snellere Hamilton anders wel achter zich zou hebben gehouden. Lewis was het hele weekend de betere. Terechte zege.

Een wijs man zei: dat is een wereld die parallel aan de onze ligt. We weten niet wat er gebeurd zou zijn als Rosberg niet zijn rempunt zou hebben gemist. :P

We weten ook niet wat er zou zijn gebeurd als Hamilton geen malheur had gehad bij de start :P
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel