Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Enzo

Citaat van: Figge op 08 september 2014 - 15:23:38
Na gisteren, verwacht ik eigenlijk toch wel een 2e 4 op een rijtje voor Lewis. Dit zou zomaar de boost kunnen zijn die hij nodig had.
Stiekem op ik dat Nico het heft weer in handen neemt in Singapore. Ik gun hem simpelweg de titel dit jaar. Ik weet ook niet waarom.
Maar ik denk dat Hamilton het vanaf nu gaat doen.

Idem, het is nu alles of niets voor beide en een uitvalbeurt kan fataal zijn.
Nog zes races te gaan met 22 punten achterstand, alles is mogelijk.



0634

Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 20:55:09
Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 20:28:42
Wat Kootje zegt is: als je het niet zegt, maar het ook gewoon doet is er niks aan de hand. Je handen in onschuld wassen is beter dan je wagen laten staan. Of al die andere tig keer dat iemand een wagen liet staan was het per ongeluk.

Het gaat er hier toch om dat Rosberg het bewust deed om een punt te maken? Dan moet hij er wat van vinden en er iets over zeggen. Anders kan hij zijn punt niet maken. En juist omdat hij er iets over zegt veroorzaakt de ophef. Tja, jammer dan denk ik. Als je A zegt moet je B ook doen. Dat is dan de consequentie.
Natuurlijk wel. Als het punt was 'ik ben niet meer degene die zich terugtrekt uit een duel' dan was de actie op de baan genoeg. Dan hoef je het verder niet meer te zeggen lijkt me. Iedereen heeft het gezien.

Maar goed, bij het interne gesprek na afloop vond hij het toch nodig om het nog even aan te stippen en zijn teamgenoot vond het dan weer nodig om een intern gesprek op straat te leggen. Dan krijg je die ophef dus.



Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 21:10:06
Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 20:55:09
Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 20:28:42
Wat Kootje zegt is: als je het niet zegt, maar het ook gewoon doet is er niks aan de hand. Je handen in onschuld wassen is beter dan je wagen laten staan. Of al die andere tig keer dat iemand een wagen liet staan was het per ongeluk.

Het gaat er hier toch om dat Rosberg het bewust deed om een punt te maken? Dan moet hij er wat van vinden en er iets over zeggen. Anders kan hij zijn punt niet maken. En juist omdat hij er iets over zegt veroorzaakt de ophef. Tja, jammer dan denk ik. Als je A zegt moet je B ook doen. Dat is dan de consequentie.
Natuurlijk wel. Als het punt was 'ik ben niet meer degene die zich terugtrekt uit een duel' dan was de actie op de baan genoeg. Dan hoef je het verder niet meer te zeggen lijkt me. Iedereen heeft het gezien.

Maar goed, bij het interne gesprek na afloop vond hij het toch nodig om het nog even aan te stippen en zijn teamgenoot vond het dan weer nodig om een intern gesprek op straat te leggen. Dan krijg je die ophef dus.

Juist! Daarom vond hij het blijkbaar nodig het uitdrukkelijk aan te kaarten. Zonder ruchtbaarheid zou zijn punt zinloos zijn geweest [los van de dankbare punten].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat lijkt mij niet. De daad op de baan was voldoende. Iedereen heeft gezien dat hij zijn wagen niet terug trok.

Matthijs

Tja, ik vind je auto bewust laten staan echt wel van een andere orde dan iemand van de baan rossen. En ik vind ook dat Hamilton in Spa ook niet vrijuit ging. Natuurlijk, volgens de reglementen had hij recht op de bocht, maar volgens common sense had hij gewoon een metertje ruimte moeten laten.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:40:49
Tja, ik vind je auto bewust laten staan echt wel van een andere orde dan iemand van de baan rossen.

Er is ook niemand die beweert dat dat hetzelfde is.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 21:35:09
Dat lijkt mij niet. De daad op de baan was voldoende. Iedereen heeft gezien dat hij zijn wagen niet terug trok.

Mij wel! Om zijn aktie [en bewegingsredenen] nog maar eens te benadrukken en voor degenen voor wie het niet duidelijk was heeft hij het nog eens mondeling toegelicht. Ik deed het [en kon het vermijden] om een punt te maken. Hij zocht bewust de media. Dan zijn we er toch? Voor wie het niet duidelijk was [of om het nog maar eensondubbelzinnig duidelijk te maken] gaf hij er nog een niet te misverstane toelichting op. Hoe duidelijk wil je zijn?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Kootje op 08 september 2014 - 21:45:52
Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:40:49
Tja, ik vind je auto bewust laten staan echt wel van een andere orde dan iemand van de baan rossen.

Er is ook niemand die beweert dat dat hetzelfde is.
Dat bedoel ik ook niet, maar dat maakt het rondje weer compleet: ik begrijp de ophef over het incident niet zo: het is niet alsof iemand van de baan gerost is.

Kootje

Dat maakt het cirkeltje idd rond, want dan komen we weer bij deze:

CitaatIk snap de ophef prima, aangezien die niets te maken heeft met het incident zelf maar alles met de vermeende uitspraken van Rosberg achteraf.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:48:12
Citaat van: Kootje op 08 september 2014 - 21:45:52
Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 21:40:49
Tja, ik vind je auto bewust laten staan echt wel van een andere orde dan iemand van de baan rossen.

Er is ook niemand die beweert dat dat hetzelfde is.
Dat bedoel ik ook niet, maar dat maakt het rondje weer compleet: ik begrijp de ophef over het incident niet zo: het is niet alsof iemand van de baan gerost is.

Het gaat om een aanrijding die simpel te voorkomen had kunnen [en moeten] worden. De nadruk [voor mij] is dat er bewust voor gekozen is om die aanrijding NIET te voorkomen. Bijzonder kwalijk dus... !!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 21:47:31
Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 21:35:09
Dat lijkt mij niet. De daad op de baan was voldoende. Iedereen heeft gezien dat hij zijn wagen niet terug trok.

Mij wel! Om zijn aktie [en bewegingsredenen] nog maar eens te benadrukken en voor degenen voor wie het niet duidelijk was heeft hij het nog eens mondeling toegelicht. Ik deed het [en kon het vermijden] om een punt te maken. Hij zocht bewust de media. Dan zijn we er toch? Voor wie het niet duidelijk was [of om het nog maar eensondubbelzinnig duidelijk te maken] gaf hij er nog een niet te misverstane toelichting op. Hoe duidelijk wil je zijn?

Maar hij zocht de media helemaal niet! Sterker, hij wilde er aanvankelijk helemaal niet op ingaan. Hij 'zocht' de media pas nadat Lewis Hamilton na het interne overleg uit de school was geklapt (wat ik overigens best begrijp). Hamilton was de eerste die zei dat Rosberg een punt wilde maken. Dat was niet Nico Rosberg.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 22:08:45
Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 21:47:31
Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 21:35:09
Dat lijkt mij niet. De daad op de baan was voldoende. Iedereen heeft gezien dat hij zijn wagen niet terug trok.

Mij wel! Om zijn aktie [en bewegingsredenen] nog maar eens te benadrukken en voor degenen voor wie het niet duidelijk was heeft hij het nog eens mondeling toegelicht. Ik deed het [en kon het vermijden] om een punt te maken. Hij zocht bewust de media. Dan zijn we er toch? Voor wie het niet duidelijk was [of om het nog maar eensondubbelzinnig duidelijk te maken] gaf hij er nog een niet te misverstane toelichting op. Hoe duidelijk wil je zijn?

Maar hij zocht de media helemaal niet! Sterker, hij wilde er aanvankelijk helemaal niet op ingaan. Hij 'zocht' de media pas nadat Lewis Hamilton na het interne overleg uit de school was geklapt (wat ik overigens best begrijp). Hamilton was de eerste die zei dat Rosberg een punt wilde maken. Dat was niet Nico Rosberg.

Ik mag misschien het punt missen... Maar als hij juist een punt wilde maken dan lijkt me mij logisch dat hij de media er juist WEL bij wil bij betrekken. Juist dan bereik je het grote publiek en kun je je punt maken? Alleen binnenskamers bereik je niemand.. Of mis ik het dan helemaal?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Waar het Jeroen om gaat is dat het juist Hamilton was die het verhaal lekte in de media, niet Rosberg. ;)

Met de rest van je gedachtengang ben ik het wel eens, namelijk dat Rosberg het binnenskamers wel moest zeggen om binnen zijn team zijn punt te maken. Als hij niets had gezegd was het gewoon geweest van "oeps foutje, ging iets te hard voor een inhaalpoging die weinig kans op slagen had". Zoals jij zegt, moest hij zijn punt ook verbaal maken. Maar dus wel binnenskamers en niet in de media.

Niels_

Wat Rosberg achter de schermen deed was gewoon een deel van zijn strategie naast de baan: Hamilton mentaal raken, en daar is hij goed in geslaagd. Enkel ging Hamilton dit meteen in de pers gooien (en woorden wat erger maken dan ze waren). Daarmee heeft hij een deel van de mensen die aan twijfelden aan zijn kant gekregen.

En eerlijk gezegd snap ik niet dat we meer dan 2 weken alter hier nog steeds over bezig zijn. Het was echt niet zo dat Rosberg dacht "nu ga ik Hamilton eens aantikken, waarna ik door kan en hij eruit ligt. Dat kan echt niet op de manier dat hij daar zat, de kans op een uitvalbeurt voor hem was veel groter. De woorden van Rosberg na de race horen gewoon bij het spelletje poker waar beide heren al een tijd mee bezig zijn.

0634

Citaat van: Arthur op 08 september 2014 - 22:48:57
Ik mag misschien het punt missen... Maar als hij juist een punt wilde maken dan lijkt me mij logisch dat hij de media er juist WEL bij wil bij betrekken. Juist dan bereik je het grote publiek en kun je je punt maken? Alleen binnenskamers bereik je niemand.. Of mis ik het dan helemaal?

Volgens mij was de daad op de baan veelzeggend en had hij er vervolgens in de media niets over hoeven roepen. Dat vond hij intern blijkbaar wel nodig. Ik weet overigens niet of hij de hele wereld wilde bereiken of alleen de man die het betrof, namelijk Hamilton.