Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

FolkertE

Nog even iets, op Skysports zeiden ze dat het mogelijk is dat Nico te weinig benzine mee neemt. Ik kan me het preciese er niet van herinneren, maar ze zeiden: Nico underfuels his car. Ik weet niet of iemand anders dat nog gehoort heeft.

0634

Nee, maar ik meen me wel te herinneren dat ik zag dat hij over de helft was qua benzine maar nog niet in de race. Dus wie weet.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 07 september 2014 - 23:35:24
Ik keur het niet goed, maar ik snap ergens wel waar die frustratie vandaan komt.
Het is ook iets wat ik zelf niet helemaal snap, want veel mensen lijken de uitspraak van Nico en Toto te zijn vergeten en ik denk dat dat veel mensen nog erg dwars zit. Het kan Hamilton zo maar de titel kosten. Even los van het feit of er echt opzet in het spel was en hoe waar de woorden van Nico en Toto waren, velen geloven nog steeds dat Rosberg een glimp liet zien van waar hij toe in staat is. En heeft Schumacher in 94 en 97 ook niet zoiets gedaan? Toen ging het echt om de titel, maar toch. Een Duitser in het nauw, maakt rare sprongen ;D.
Nee, maar serieus, ik voelde me ook ongemakkelijk toen ik het geroep en geboe hoorde. Dat hoort niet thuis in de F1, tenzij de sport in zijn geheel in het diskrediet word gebracht, zoals USA 2005.
Maar ik had nog niet eens gezien dat Hamilton ook daar ongemakkelijk bij stond.

Het is ook niet uniek hoor. Kan me nog wel herinneren dat Senna van alles naar zijn hoofd geslingerd kreeg toen hij uitviel op Monza en langs de tribunes liep.

Matthijs

Ik snap alle ophef niet zo. Rosberg liet zijn auto staan op een plek waar hij beter had kunnen liften. Nou poepoe. Niet van de categorie: ik ros mijn grootste rivaal eraf, zoals Prost, Senna en Schumacher in het verleden hebben gedaan. Ik snap de ophef van ons niet, van de fans op het circuit niet en ook niet van Mercedes. Kampioen worden ze toch wel.

Perton

Nuja de ophef van Mercedes is dat ze de coureurs het hele jaar in principe vrij laten racen, omdat ze hun coureurs vertrouwen niet te botsen. Dat vertrouwen is geschaad, weliswaar op minimale wijze, maar de afspraak van 'niet botsen' is wel verbroken. Dus van Mercedes snap ik juist wel dat ze daar wat pissig zijn.

Voor de rest vind ik de ophef ook wat overdreven inderdaad.

Figge

Na gisteren, verwacht ik eigenlijk toch wel een 2e 4 op een rijtje voor Lewis. Dit zou zomaar de boost kunnen zijn die hij nodig had.
Stiekem op ik dat Nico het heft weer in handen neemt in Singapore. Ik gun hem simpelweg de titel dit jaar. Ik weet ook niet waarom.
Maar ik denk dat Hamilton het vanaf nu gaat doen.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 08 september 2014 - 01:51:00
Nog even iets, op Skysports zeiden ze dat het mogelijk is dat Nico te weinig benzine mee neemt. Ik kan me het preciese er niet van herinneren, maar ze zeiden: Nico underfuels his car. Ik weet niet of iemand anders dat nog gehoort heeft.

Zou kunnen, heb daar iig nog niet eerder iets over gehoord. Wat wel tegen hem speelt is zijn verbruik an sich, dat ligt altijd hoger als dat van Lewis.


Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 11:24:27
Ik snap alle ophef niet zo. Rosberg liet zijn auto staan op een plek waar hij beter had kunnen liften. Nou poepoe. Niet van de categorie: ik ros mijn grootste rivaal eraf, zoals Prost, Senna en Schumacher in het verleden hebben gedaan. Ik snap de ophef van ons niet, van de fans op het circuit niet en ook niet van Mercedes. Kampioen worden ze toch wel.

Ik snap de ophef prima, aangezien die niets te maken heeft met het incident zelf maar alles met de vermeende uitspraken van Rosberg achteraf. Ik vind dat echter geen reden om iemand uit te aan staan jouwen, dat vind ik zelfs ronduit kinderachtig.

Matthijs

Welke uitspraken? Dat hij zijn auto liet staan om een punt te maken? Had ik iig geen problemen mee.

Kootje


Matthijs


Kootje

Ik vind het schandelijk dat hij er naar eigen zeggen bewust voor kiest om 'n aanrijding te krijgen en zo z'n punt te maken, terwijl hij tevens beweerd dat makkelijk had kunnen voorkomen. Dat vind ik wel wat ophef waard, en zeker binnen het team.

0634

Wat Kootje zegt is: als je het niet zegt, maar het ook gewoon doet is er niks aan de hand. Je handen in onschuld wassen is beter dan je wagen laten staan. Of al die andere tig keer dat iemand een wagen liet staan was het per ongeluk.

Kootje

Die discussie hebben we al eerder gevoerd, maar nogmaals ... ik vind het 'n groot verschil of je je wagen laat staan omdat je denkt dat het kan, of dat je 'm laat staan terwijl je weet dat t niet kan. Nu zal dit vast niet de eerste keer zijn geweest dat het 'n bewuste actie betreft, maar wel de eerste keer dat iemand daar voor uitkomt. Had Nico idd z'n handen in onschuld gewassen was er geen ophef geweest, nu wel en terecht imo.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 20:28:42
Wat Kootje zegt is: als je het niet zegt, maar het ook gewoon doet is er niks aan de hand. Je handen in onschuld wassen is beter dan je wagen laten staan. Of al die andere tig keer dat iemand een wagen liet staan was het per ongeluk.

Het gaat er hier toch om dat Rosberg het bewust deed om een punt te maken? Dan moet hij er wat van vinden en er iets over zeggen. Anders kan hij zijn punt niet maken. En juist omdat hij er iets over zegt veroorzaakt de ophef. Tja, jammer dan denk ik. Als je A zegt moet je B ook doen. Dat is dan de consequentie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: F1fan2987 op 08 september 2014 - 01:51:00
Nog even iets, op Skysports zeiden ze dat het mogelijk is dat Nico te weinig benzine mee neemt. Ik kan me het preciese er niet van herinneren, maar ze zeiden: Nico underfuels his car. Ik weet niet of iemand anders dat nog gehoort heeft.

Mwah, het was meer iets wat Brundle zich afvroeg dan dat ze het als feit brachten.

Het verbruik van Rosberg lag in het begin van de race al een stukje hoger dan Hamilton, het zou best kunnen dat hij gokte op een SC waarin hij brandstof kon sparen.
Overal gezien was Hamilton ook de snellere man dit weekend, dus Rosberg moest iets proberen.