Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

0634

Suggesties links en rechts dat Rosberg het expres deed... Wolff ontkend. Maar dat zou hij sowieso natuurlijk doen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 15:49:59
Suggesties links en rechts dat Rosberg het expres deed... Wolff ontkend. Maar dat zou hij sowieso natuurlijk doen.
Ja, die heb ik ook gehoord. Maar dat gaat Rosberg echt niet doen.

0634

Wel als het hem opgedragen is, maar ik geloof het ook niet zo snel. Verneuk dan gewoon zijn pitstop of zo.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat het wel raar was. Tot twee keer toe was er nauwelijks rook te zien en zag ik hem ook niet remmen als een gek om te compenseren. Ogenschijnlijk leek hij zich helemaal niet te verremmen.

Kootje

Coulthard had het idee dat hij rechtdoor ging om zo 'n flatspot te voorkomen. Hij zou zich dus wel degelijk verremd hebben, maar er bewust voor gekozen hebben rechtdoor te gaan ipv te blokkeren.

De theorie dat hij het deed omdat hem dat opgedragen was geloof ik niet zo, al zag het er wel vreemd uit. Maar er zijn simpelere en minder opvallende manieren, zoals z'n pitsstop verkloten, om Lewis te laten passeren. Tenzij Nico de opdracht elk contact met Lewis te voorkomen wel erg letterlijk opvatte natuurlijk.

Pancake Shield

Het is volgens mij complete onzin dat Rosberg dit met opzet gedaan zou hebben. Ja, ik zei het wel in het race-topic, maar dat was een grap. Maar Rosberg had gewoon remproblemen of iets dergelijks.

Bovendien mocht Rosberg het met opzet gedaan hebben (vanuit het team opgedragen dan) is dat dan ook niet wedstrijdvervalsing en kan de FIA dan niet ingrijpen en straffen? Denk niet dat Mercedes dat gaat riskeren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Rosberg kon vandaag gewoon niet met de druk omgaan. Zagen jullie die lach op Wolf zijn gezicht toen Rosberg zich verremde vond ik niet echt professioneel overkomen van een teambaas. 

0634

Niet alles heeft met druk te maken. Die eerste keer bijvoorbeeld, daar was helemaal geen druk. Die tweede wel een beetje, maar ook niet heel erg. Dus dat geloof ik niet zo.

De opzettheorie al helemaal niet. Zou nergens op slaan omdat te doen na een ronde of tien, terwijl niet Lewis maar Massa achter je rijdt. Wat is dan het nut? Je neemt alleen maar risico want als Lewis niet voorbij Massa komt is Massa dus de enige die profiteert. Als je het met opzet had willen doen, had het dan een paar ronden voor het einde gedaan.

Arthur

Opzettheorie? Hou eens op zeg, wat een onzin. Druk of remproblemen enkel. Twee keer achter elkaar zou meer op remproblemen duiden. Maar ook druk moet je zeker niet uitsluiten. Heeft iemand iets gehoord over remproblemen? Ik niet...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Nee, Rosberg zegt zelf dat hij dom in de fout ging dus ging hij dom in de fout denk ik.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 17:17:36
Nee, Rosberg zegt zelf dat hij dom in de fout ging dus ging hij dom in de fout denk ik.

Dus mentale druk...!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Arthur op 07 september 2014 - 17:21:59
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 17:17:36
Nee, Rosberg zegt zelf dat hij dom in de fout ging dus ging hij dom in de fout denk ik.

Dus mentale druk...!!

Overduidelijk.

0634

Kan natuurlijk. Geen idee. Die eerste keer lijkt me sterk. Er was weinig druk toen.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 16:06:00
Coulthard had het idee dat hij rechtdoor ging om zo 'n flatspot te voorkomen. Hij zou zich dus wel degelijk verremd hebben, maar er bewust voor gekozen hebben rechtdoor te gaan ipv te blokkeren.

De theorie dat hij het deed omdat hem dat opgedragen was geloof ik niet zo, al zag het er wel vreemd uit. Maar er zijn simpelere en minder opvallende manieren, zoals z'n pitsstop verkloten, om Lewis te laten passeren. Tenzij Nico de opdracht elk contact met Lewis te voorkomen wel erg letterlijk opvatte natuurlijk.
Dat hoorde ik ook. Hij refereerde aan Duitsland 2005, met Kimi. Die in de laatste ronde zijn ophanging aangort reed door een flatspot. Oh wat was dat balen zeg, heeft hem misschien wel de titel gekost.

Persoonlijk denk ik niet dat Rosberg dit opzettelijk deed. Eerder in de race verremde hij zich ook al en daar Kon  Lewis helemaal niks aan doen. Rosberg melde het hele weekend al dat hij problemen had met de remmen.

Kootje

#1033
Is dat zo? Ik heb hem daar in Q, race en op het podium anders niet over gehoord.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315872/rosberg-baalt-van-mislopen-overwinning-op-monza/

0634

Heb hem er ook niet over gehoord en zegt na afloop gewoon twee fouten te hebben gemaakt. Mocht hij remproblemen hebben gehad, zal hij dat vast gezegd hebben.