Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Figge

Voor Nico niet toch. Mercedes ligt toch al mijlen voor in het kampioenschap. Dus met die constructeurstitel hoeft niemand in zn maag te zitten. En Nico heeft dit jaar eigenlijk maar een tegenstander en dat is Lewis. (en zn eigen betrouwbaarheid) Niks politiekcorrect. Hulde voor Nico. Lewis has got to get his act together. 

Wings

Citaat van: Franky R. op 03 september 2014 - 12:36:57
Misschien, maar het was gepaster geweest als hij had gewacht tot er een mooie voorsprong was opgebouwd. Zo veel sneller was Hamilton toch niet?
Maar goed, het is al gebeurd...

Welk punt had Nico dan gemaakt? 'Ik durf best mijn auto te laten staan maar het moet tactisch wel schikken?' Dat zou ik pas echt nichterig vinden. Nico laat zien dat hij anytime, anywhere, zijn auto laat staan. Het moment vond ik misplaatst omdat Hamilton gewoon het recht had om in te sturen en het geen kwestie was van 'ballen tonen' wat eerder is gebeurd maar als het gaat om een punt maken indien zich een situatie voordoet: altijd. Anders maak je geen punt.

SanderD

#992
Bovendien, als hij gewacht had tot een grote voorsprong, zou hem verweten zijn dat hij veel te veel risico had genomen waarmee hij dan een 1-2 klassering in gevaar had gebracht.

0634

Als ze je al laten vechten... want hoe vaak hoor je niet in slotfase dat ze posities moeten handhaven en gewoon de wagens moeten thuisbrengen.

Perton

Bij Mercedes dit jaar toch nog geen enkele keer? Of heb ik wat gemist?

Arthur

Volgens mij heb ik wel iets in die [bedekte] strekking gehoord [in mijn beleving]?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Figge

Nou, volgens mij was Lewis in Hongarije toch behoorlijk duidelijk net zijn gedrag omtrent opmerking in die strekking. Hoewel hem daar ruim voor het einde gevraagd werd om Nico voorbij te laten. Teamorders hebben tussen deze 2 geen zin meer. En dat weten ze op de muur ook bij Mercedes. Ik kan niet wachten om een mooie race tussen beide te zien zondag.

Franky R.

Citaat van: Figge op 04 september 2014 - 13:28:26
Nou, volgens mij was Lewis in Hongarije toch behoorlijk duidelijk net zijn gedrag omtrent opmerking in die strekking. Hoewel hem daar ruim voor het einde gevraagd werd om Nico voorbij te laten. Teamorders hebben tussen deze 2 geen zin meer. En dat weten ze op de muur ook bij Mercedes. Ik kan niet wachten om een mooie race tussen beide te zien zondag.


Hamilton werd in Hongarije feitelijk gevraagd om op de rem te gaan staan. Plus dat Lewis niet expliciet heeft geweigerd ["Laat Nico harder rijden"]. Snap niet dat men dat telkens maar "vergeet"...

0634


Franky R.


Tuesday

Citaat van: Franky R. op 04 september 2014 - 17:34:44
Citaat van: Jeroen op 04 september 2014 - 17:27:02
Dat is weigeren.
Expliciet? Ik vind van niet...
net zo expliciet als Vettel in Maleisie, die vond dat Webber te traag was. Tja, zo valt er altijd wel een reden te verzinnen om onder een teamorder uit te komen.

0634

Dat dus. Het team zegt dat je hem langs moet laten, ze zeggen niet: 'laat hem erlangs als hij binnen een seconde zit.' Terechte order of onterechte order, hij weigerde.

Kootje

#1002
Ligt eraan hoe je er naar kijkt. Nico heeft nooit geprobeerd hem te passeren. Had Nico dit wel geprobeerd en Lewis zou gewoon verdedigd hebben, dan kun je imo van 'n weigering spreken. Maar nu absoluut niet, want eigenlijk zei Lewis gewoon: "Prima, laat 'm maar komen."

Tuesday

Citaat van: Kootje op 04 september 2014 - 21:23:30
Ligt eraan hoe je er naar kijkt. Nico heeft nooit geprobeerd hem te passeren. Had Nico dit wel geprobeerd en Lewis zou gewoon verdedigd hebben, dan kun je imo van 'n weigering spreken. Maar nu absoluut niet en daar zijn z'n teambazen het blijkbaar mee eens. Die vonden het iig niet nodig hem te bestraffen en hebben notabene toegegeven dat de teamorder onterecht was.
je kunt er lang en breed over lullen, maar Lewis deed op dat moment niet wat het team van hem vroeg.

0634

#1004
Ja, ik snap deze hele discussie niet. Waarom moet Rosberg iets proberen? Hij kreeg te horen dat Lewis aan de kant zou gaan. Zou toch gek zijn als je er dan ineens een duel van gaat maken. Lewis zei helemaal niet 'prima, laat hem maar komen', hij zei 'schijt aan het team dat mij 20 miljoen betaald'. Volgens mij heeft zelfs Hamilton het zelf niet eens ontkend. Hij gaf zelfs een reden voor zijn weigering en alles.  ::)