Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

SanderD

Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:30:17
Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:28:11
Stop dan ook alsjebloeft met het benadrukken van de pech die Lewis voorgaande jaren te voorduren heeft gekregen. Alvast bedankt
Ga ergens anders ongesteld zitten wezen. Alvast bedankt. Mijn God, laat mensen gewoon een discussie voeren of kom met argumenten.

Dus F1fan heeft al het recht om het over de pech van Lewis te hebben in de voorgaande jaren, maar als ik over het "geluk" van Lewis' titel begin is de wereld te klein en haal ik oude koeien uit de sloot. Raar.

FolkertE

Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:28:11
Stop dan ook alsjebloeft met het benadrukken van de pech die Lewis voorgaande jaren te voorduren heeft gekregen. Alvast bedankt
Waarom? In deze discussie word er gesproken over Lewis en dat hij niet de ontwikkeling heeft laten zien die o.a. Jeroen verwachtte. En dat Hamilton niet zo goed is en geen constante uitmuntende prestaties heeft neer gezet. Daar wil ik best de pech factor bij halen omdat die pech hem wel erg in de weg heeft gestaan.

Ik zou niet weten waarom ik de pech van Hamilton er niet mag bij halen als mensen zijn prestaties kleineren.

SanderD

Excuses trouwens voor mijn toon, had niet door dat ik zo overkwam. Volg de discussie enigszins een tijdje en vind sommige redenatie's onredelijk.

SanderD

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 21:35:12
Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:28:11
Stop dan ook alsjebloeft met het benadrukken van de pech die Lewis voorgaande jaren te voorduren heeft gekregen. Alvast bedankt
Waarom? In deze discussie word er gesproken over Lewis en dat hij niet de ontwikkeling heeft laten zien die o.a. Jeroen verwachtte. En dat Hamilton niet zo goed is en geen constante uitmuntende prestaties heeft neer gezet. Daar wil ik best de pech factor bij halen omdat die pech hem wel erg in de weg heeft gestaan.

Ik zou niet weten waarom ik de pech van Hamilton er niet mag bij halen als mensen zijn prestaties kleineren.

Omdat mensen kijken naar wat Lewis op de baan laat zien. Net zoals dit jaar. Feit is dat Hamilton Nico op de baan niet overklast. Dat is iets dat Wings al vaak heeft gezegd. Dat Lewis een paar keer buiten zijn schuld is uitgevallen is natuurlijk erg vervelend, maar op de baan domineert hij Nico nou niet echt bepaald. Ze concurren gewoon erg goed.

FolkertE

Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:32:39
Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:30:17
Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:28:11
Stop dan ook alsjebloeft met het benadrukken van de pech die Lewis voorgaande jaren te voorduren heeft gekregen. Alvast bedankt
Ga ergens anders ongesteld zitten wezen. Alvast bedankt. Mijn God, laat mensen gewoon een discussie voeren of kom met argumenten.

Dus F1fan heeft al het recht om het over de pech van Lewis te hebben in de voorgaande jaren, maar als ik over het "geluk" van Lewis' titel begin is de wereld te klein en haal ik oude koeien uit de sloot. Raar.
Omdat het mij niet te doen ging om het behalen van een titel, maar of hij wel of niet goed heeft gepresteerd. Dat Hamilton geluk heeft gehad bij zijn titel is een feit, maar staat los van de pech die hem nu veel kost.
Die titel is 6 jaar geleden, 2012 of zijn laatste pech moment is nog niet eens 1 week geleden. :)

0634

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 21:35:12
Waarom? In deze discussie word er gesproken over Lewis en dat hij niet de ontwikkeling heeft laten zien die o.a. Jeroen verwachtte. En dat Hamilton niet zo goed is en geen constante uitmuntende prestaties heeft neer gezet.

Hoho, ik vind hem wel goed en ik vind ook dat hij uitmuntende prestaties heeft neergezet. Alleen niet voldoende om hem buitencategorie te noemen.

Dat dat even duidelijk is ;).

SanderD

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 21:42:01
Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:32:39
Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:30:17
Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:28:11
Stop dan ook alsjebloeft met het benadrukken van de pech die Lewis voorgaande jaren te voorduren heeft gekregen. Alvast bedankt
Ga ergens anders ongesteld zitten wezen. Alvast bedankt. Mijn God, laat mensen gewoon een discussie voeren of kom met argumenten.

Dus F1fan heeft al het recht om het over de pech van Lewis te hebben in de voorgaande jaren, maar als ik over het "geluk" van Lewis' titel begin is de wereld te klein en haal ik oude koeien uit de sloot. Raar.
Omdat het mij niet te doen ging om het behalen van een titel, maar of hij wel of niet goed heeft gepresteerd. Dat Hamilton geluk heeft gehad bij zijn titel is een feit, maar staat los van de pech die hem nu veel kost.
Die titel is 6 jaar geleden, 2012 of zijn laatste pech moment is nog niet eens 1 week geleden. :)

Helder, no hard feelings :)

FolkertE

Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:38:52

Omdat mensen kijken naar wat Lewis op de baan laat zien. Net zoals dit jaar. Feit is dat Hamilton Nico op de baan niet overklast. Dat is iets dat Wings al vaak heeft gezegd. Dat Lewis een paar keer buiten zijn schuld is uitgevallen is natuurlijk erg vervelend, maar op de baan domineert hij Nico nou niet echt bepaald. Ze concurren gewoon erg goed.
Maar pech beïnvloed toch ook de prestatie op de baan? En zoals ik in andere posten ook al zei: waren Maleisië, China en Bahrein dan geen bewijzen of feiten dat Hamilton het wel kan? 2 keer 18 seconde en tot de SC in Bahrein zo'n 10 seconden en na de SC nadelige banden met Rosberg vlak achter hem. En zoals ik al tegen Wings zei, de pech in Spa, Hongarije en Canada hinderde hem wel om daar wat te kunnen laten zien. Banen waar hij traditioneel goed rijd. En zoals ik al meerdere keren al zei, wat voor nut heeft het dit jaar om je concurrent op grote voorsprong te rijden? Met 5 seconde voorsprong heb je bij gelijkwaardige strategie genoeg voorsprong om niet meer te hoeven pushen, dus waarom nog meer voorsprong nemen? Hij word ook al jaren veroordeeld op het feit dat hij te ruw en hard is voor zijn materiaal, maar om tot beste te worden bevonden moet hij hard blijven door pushen en zo veel mogelijk van zijn materiaal vragen om maar met 30 seconde voor sprong te winnen. Met 4 seconde voorsprong win je ook en spaar je materiaal. Ik snap die tegenstrijdige veroordelingen niet.

SanderD

Hamilton die kan er wel degelijk iets van, degelijk tot een uitstekend coureur. Hoort bij de besten van het veld. Natuurlijk heeft de pech wel een beetje invloed. Maar ik vind dat je Nico te kort doet door te zeggen dat Hamilton wel x punten voor had gestaan zonder pech y. Ik vind ze namelijk op de baan gelijkwaardig. Hij heeft Rosberg (voorlopig) nog niet compleet weggereden. Iets dat veel mensen van te voren wel dachten.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 21:45:29
Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 21:35:12
Waarom? In deze discussie word er gesproken over Lewis en dat hij niet de ontwikkeling heeft laten zien die o.a. Jeroen verwachtte. En dat Hamilton niet zo goed is en geen constante uitmuntende prestaties heeft neer gezet.

Hoho, ik vind hem wel goed en ik vind ook dat hij uitmuntende prestaties heeft neergezet. Alleen niet voldoende om hem buitencategorie te noemen.

Dat dat even duidelijk is ;).
Dat is duidelijk, maar laat het niet meer gebeuren he, anders zwaait er wat..
Overigens was dit ook precies wat ik bedoelde. Jou verwachtingen in 2007 waren hoger en door uitblijven van constante uitmuntende prestaties vind jij hem geen buiten categorie.

Overigens vind ik geen van de huidige rijders echt een buiten categorie nog en vind ik Alonso, Vettel, Hamilton en Kimi dicht bij elkaar liggen. Het enige wat ze van elkaar onderscheid is de motivatie en de gedrevenheid die bij Kimi en Hamilton naast toch wat minder is dan Vettel en Alonso. Maar voldoende om te zeggen dat hun focus wel bij de F1 ligt. Maar op de baan zijn ze net zo gefocussed als Alonso en Vettel.

Overigens vind ik de F1 zelf ook schuldig aan het uitblijven van echte buitencategorieën zoals Senna en Schumacer en Prost etc. Van Schumacher werd altijd gezegd dat hij een game changer was en dat was ook zo. Maar hij was dat in een tijd waar in dat nog kon, de hedendaagse F1 is in mijn ogen te gecontroleerd en te klinisch. Er is gewoon geen ruimte meer voor echte helden of echte Karakters. Kimi is in mijn ogen 1 van de laatste, met zijn kille en niets boeiende houding en zuipen en feesten. En Alonso enigszins ook, met zijn zuurpruimen hoofd en politieke geneuzel als hij weer mind games hanteert.

FolkertE

Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 21:36:20
Excuses trouwens voor mijn toon, had niet door dat ik zo overkwam. Volg de discussie enigszins een tijdje en vind sommige redenatie's onredelijk.
Bij deze duidelijk en is excuses voor mij ook niet nodig. :)
Er zullen altijd wel wat reacties tussen zitten die wat onredelijk zijn, zolang er maar met respect op word gereageerd.

SanderD

Is de motivatie van een coureur juist niet een kwaliteit waarmee een coureur zich kan onderscheiden?

*oprechte vraag, geen sarcastische opmerking oid


FolkertE

Citaat van: SanderD op 01 september 2014 - 22:19:17
Is de motivatie van een coureur juist niet een kwaliteit waarmee een coureur zich kan onderscheiden?

*oprechte vraag, geen sarcastische opmerking oid
Yup, zoals Jeroen het al zegt. Dat is het ook. Maar op de baan zijn Kimi en Hamilton ook extreem gemotiveerd. Waarom denk je dat Vooral Hamilton soms zo gefrustreerd reageert in de media als het tegen zit? Soms heeft hij ook helemaal gelijk, maar soms is het een gefrustreerd interview die hij beter niet had kunnen geven.
En voor mij is motivatie en gedrevenheid op de baan belangrijker dan er buiten. Het zal altijd een vraag blijven of Hamilton of Kimi 1 of meer titels extra had kunnen winnen door meer gemotiveerd of toegewijd te zijn aan de sport.
Het kan en voor Vettel heeft het ogenschijnlijk wel geholpen, maar dat wilt niet zeggen dat het voor Hamilton en Kimi ook zo werkt. Misschien moet Vettel juist veel meer werken buiten de baan om op de baan de zelfde prestaties neer te zetten. Het zou heel goed kunnen dat Hamilton juist meer fouten gaat maken als hij zich net zo focussed op de F1 als Alonso en Vettel. Iedereen is anders en iedereen doet dingen op zijn manier.
Het is voor mij iig lastig om dat van buiten te kunnen zien en te kunnen zeggen dat het zo werkt, maar zo denk ik er over.

Perton

[quote author=SanderD link=topic=13250.msg409802#msg409802 date=

Omdat mensen kijken naar wat Lewis op de baan laat zien. Net zoals dit jaar. Feit is dat Hamilton Nico op de baan niet overklast. Dat is iets dat Wings al vaak heeft gezegd. Dat Lewis een paar keer buiten zijn schuld is uitgevallen is natuurlijk erg vervelend, maar op de baan domineert hij Nico nou niet echt bepaald. Ze concurren gewoon erg goed.
[/quote]Maar de meeste meningen in dit topic gaan er niet vanuit dat Hamilton zonder pech Rosberg zou domineren. Men gaat er alleen vanuit dat Hamilton het zonder pech een stuk aardiger zou doen dan de huidige stand in het kampioenschap zou vermoeden. Dus ik snap je eerste paar posts niet zo goed. Gelukkig zag je wat dat betreft in dat je in dat opzich wat te vel was, en daarom wil ik je ook bij deze mijn excuses aanbieden voor de ongesteld-post van mijn kant. (En even ter herhaling van mijn kant: uiteraard hoort pech bij de sport en valt er geen kritiek te leveren op de resultaten van Rosberg)

Verder je laatste vraag: absoluut kan een coureur zich in motivatie onderscheiden, maar ik denk dat motivatie het probleem niet is bij Hamilton. Het probleem is in mijn ogen dat hij zich soms iets te graag wil bewijzen, waardoor het dan misgaat. Dat is ontzettend zonde en een zwakte van hem, absoluut.