Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Sabai

Citaat van: Kootje op 30 augustus 2014 - 10:43:04
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:31:11
Het is te gek voor woorden dat als ik deze compilatie zie, dat hij dan nog uit haalt naar Rosberg nu hij een keer zelf de dupe is.

Doettie ook niet (meer). ;)

"Nico en ik hebben toegegeven dat we beide fouten hebben gemaakt", meldt Hamilton vrijdag op zijn Facebook-pagina. "Ik zou het verkeerd vinden om nu met een beschuldigende vinger te wijzen en verder in te gaan op de vraag wie van ons twee nou het meest fout zat."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315435/hamilton-nico-en-ik-hebben-een-solide-basis/


We zullen het zien. Vooralsnog zie ik dit meer als een pr praatje.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:31:11
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:15:52
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.
Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Lewis heeft vooral in 2011 zich belachelijk gedragen af en toe. Maar Massa was vaak ook wel verantwoordelijk voor die incidenten. Singapore 2011 is inderdaad goed voorbeeld waar de rollen omgedraaid zijn en Hamilton inschattingsfout maakte.
Hij neemt inderdaad ook veel risico en gaat soms goed, soms fout.

Het filmpje met Button vind ik juist eerder een voorbeeld hoe racen moet en daar deden beide coureurs niks fout.

Maar debiel om commentaar op Rosberg te hebben die toegeeft dat bewust liet aansturen op een aanrijding, die volgens eigen zeggen door hem zelf was te voorkomen? Dat is heel wat anders dan Commentaar geven op verkeerde inschatting of race incident.
En daarom heb ik er ook moeite mee, want Rosberg stuurt toch wel in op Hamilton en geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen. Hamilton zat er ruim voor en Rosberg had ruimte genoeg om aan de kant te gaan. En zoals ik eerder zei, race incidenten vind ik het als beide coureurs even veel verliezen en even veel schuld hebben.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het raar dat Hamilton wel vaak bestraft werd en Rosberg nu niet.

Ik noem het debiel omdat hij zelf niets anders doet. Ik vind het prima dat hij de deur voor Buttons neus dichtgooit. Dát is racen. Maar je gokt er wel op dat JB wel even lift. Dan zie je in de filmpjes met Massa dat hij dat dus wel vaker doet en bovendien zelf ook niet bereid is om te liften als hij eens aanvalt.

Begrijp me goed: daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar, en dat vind ik het debiele, dan moet je dus ook niet janken als iemand eens een keertje níet lift en jezelf dus de sjaak bent. Dat zat er een keertje aan te komen.

Dan kan je dus ook niet wegkomen met 'hij deed het bewust', want dat deed Lewis zelf al die keren ook. Sterker, als je zijn hele oeuvre doorneemt, zie je dat het blijkbaar in zijn systeem zit.

Het is te gek voor woorden dat als ik deze compilatie zie, dat hij dan nog uit haalt naar Rosberg nu hij een keer zelf de dupe is.
Als het echt een race incident was geweest, had ik het ook debiel gevonden. En ja Hamilton neemt altijd veel risico's en dat gaat soms goed en soms fout. Maar in Spa vond ik het geen echt Risico want Lewis zat bijna helemaal voor Rosberg, verkeerde inschatting is misschien meer op zijn plaats. Maar in dit geval had Rosberg moeten erkennen dat hij verslagen was voor die bocht.
Maar het punt van Hamilton was niet dat Rosberg zijn auto liet staan, maar dat Rosberg bewust de aanrijding niet wilde ontwijken. Daarom reageerde hij zo "woest" in de pers.

Zou jij ook niet pissig op mij zijn als ik bewust er voor kies om een aanrijding niet te voorkomen? Jou auto is aan gort en mijne heeft slechts wat krasjes op de bumper(nou ja, dan moet ik wel hele sterker fiets hebben, aangezien ik op dit moment geen auto meer heb ;D). Daar boven op kom je te laat op je werk en loop je je promotie mis. Ik zou furieus op jou zijn.

Wings

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:46:57
Citaat van: Kootje op 30 augustus 2014 - 10:43:04
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:31:11
Het is te gek voor woorden dat als ik deze compilatie zie, dat hij dan nog uit haalt naar Rosberg nu hij een keer zelf de dupe is.

Doettie ook niet (meer). ;)

"Nico en ik hebben toegegeven dat we beide fouten hebben gemaakt", meldt Hamilton vrijdag op zijn Facebook-pagina. "Ik zou het verkeerd vinden om nu met een beschuldigende vinger te wijzen en verder in te gaan op de vraag wie van ons twee nou het meest fout zat."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315435/hamilton-nico-en-ik-hebben-een-solide-basis/


We zullen het zien. Vooralsnog zie ik dit meer als een pr praatje.

Natuurlijk. Die oorlogspijlen worden nu pas echt opgegraven en geslepen. Alleen zullen ze in de toekomst iets verstandiger duelleren. Althans, ik kan me voorstellen dat het zo afgesproken is. Voor de buitenwereld zullen ze gebroederlijk en breedlachend op de foto gaan en ondertussen gaat de strijd om het kampioenschap door.

FolkertE

inderdaad, niks meer dan PR praat. Ik denk dat Hamilton nog steeds boos is op Rosberg, maar naar buiten toe laat hij dat niet meer merken.
Maar er hoeft maar 1 ding verkeerd te gaan en het ontploft weer. ;D
Ik vind het heerlijk.

Franky R.

@Jeroen,


Ene Ayrton Senna da Silva ging er ook vanuit dat de ander wel zou liften... ;) ;) ;)
Dus Senna was ook hypocriet? Dat zijn alle coureurs dan, want er is niet eentje op de grid die dan niet zou doen. Overigens reed Hamilton in Les Combes een racelijn.


Of ik heb iets gemist...

Wings

Ik begrijp het verband niet helemaal. Ik heb Jeroen niet zien schrijven dat Hamilton de enige is. Of dat Senna het niet deed.

Perton

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:46:57We zullen het zien. Vooralsnog zie ik dit meer als een pr praatje.
Uiteraard, maar dat zijn de excuses van Rosberg uiteraard net zo goed. ;)

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 augustus 2014 - 12:38:26
Ik begrijp het verband niet helemaal. Ik heb Jeroen niet zien schrijven dat Hamilton de enige is. Of dat Senna het niet deed.
Goed lezen...ik heb het ook over meerdere coureurs.

0634

Citaat van: Franky R. op 30 augustus 2014 - 12:09:28
@Jeroen,


Ene Ayrton Senna da Silva ging er ook vanuit dat de ander wel zou liften... ;) ;) ;)
Dus Senna was ook hypocriet? Dat zijn alle coureurs dan, want er is niet eentje op de grid die dan niet zou doen. Overigens reed Hamilton in Les Combes een racelijn.


Of ik heb iets gemist...

Ik heb altijd gezegd dat Senna acties heeft uitgehaald die niet goed waren. En ieder mens is hypocriet.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:37:25
Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 23:56:27
Eens Jeroen! Het moment van de emotie en het idee alles te verliezen of proberen alles te winnen ligt dicht bij elkaar. We zullen zien hoe het seizoen verder verloopt. Stel voor dat Hamilton Rosberg in de laatste race raakt waardoor hij uitvalt en Hamilton 50 punten pakt.... Tja?  ;)

Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico neemt, omdat de kans groot is dat jezelf ook uitvalt.

Ik kan me echter wel voorstellen dat ik zelf bereid zou zijn om een aanrijding niet uit de weg zou gaan als ik op het punt stond de wereldtitel te verliezen.

Dat zou Schumacher ook gedacht hebben ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:52:40

Als het echt een race incident was geweest, had ik het ook debiel gevonden. En ja Hamilton neemt altijd veel risico's en dat gaat soms goed en soms fout. Maar in Spa vond ik het geen echt Risico want Lewis zat bijna helemaal voor Rosberg, verkeerde inschatting is misschien meer op zijn plaats. Maar in dit geval had Rosberg moeten erkennen dat hij verslagen was voor die bocht.
Maar het punt van Hamilton was niet dat Rosberg zijn auto liet staan, maar dat Rosberg bewust de aanrijding niet wilde ontwijken. Daarom reageerde hij zo "woest" in de pers.

Zou jij ook niet pissig op mij zijn als ik bewust er voor kies om een aanrijding niet te voorkomen? Jou auto is aan gort en mijne heeft slechts wat krasjes op de bumper(nou ja, dan moet ik wel hele sterker fiets hebben, aangezien ik op dit moment geen auto meer heb ;D). Daar boven op kom je te laat op je werk en loop je je promotie mis. Ik zou furieus op jou zijn.
Boos worden is prima. En Lewis mag zeggen en vinden wat hij wil, maar ik ook. Kijk nou eens naar al die acties die hierboven staan. Dat gedoe met Button. Het is dat Button lift, maar anders klappen ze er samen af, terwijl ze toch echt naast elkaar rijden en Button even veel rechten heeft op de bocht. Lewis laat hem net zo expres staan als Rosberg op Spa. Of denk je dat hij het per ongeluk deed?

Niks hoor, Lewis ging ervanuit dat JB wel zou liften, wiens bocht het ook was. Net als Rosberg meende dat Lewis nu maar eens iets meer ruimte moest geven op Spa. Er is niets per ongeluks aan. Ook niet aan die actie aan de binnenkant bij Massa, waar hij precies doet wat Rosberg nu doet. En jij denkt dat dat wél per ongeluk is? Dat hij eigenlijk wilde liften maar vergat zijn voet van het pedaal te halen?

Kom op nou: gelijke monniken, gelijke kappen. Dat Lewis boos is en voor zijn eigen rechten op komt vind ik volkomen normaal, zou ik ook allemaal doen. Dat hij deuren dicht smijt en dat hij weinig ruimte geeft is helemaal top. Maar ga nou niet doen alsof wat Rosberg deed ook maar íets kwalijker is dan bepaalde dingen die Hamilton deed, want het is allemaal opzettelijk en het is allemaal niet altijd even sportief (niet dat dat van mij hoeft overigens, maar dit terzijde).

99 van de 100 race-incidenten onstaan omdat één van beiden zijn verlies niet wil nemen, en dat is nooit per ongeluk.

0634

Citaat van: Arthur op 30 augustus 2014 - 13:09:54
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:37:25
Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 23:56:27
Eens Jeroen! Het moment van de emotie en het idee alles te verliezen of proberen alles te winnen ligt dicht bij elkaar. We zullen zien hoe het seizoen verder verloopt. Stel voor dat Hamilton Rosberg in de laatste race raakt waardoor hij uitvalt en Hamilton 50 punten pakt.... Tja?  ;)

Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico neemt, omdat de kans groot is dat jezelf ook uitvalt.

Ik kan me echter wel voorstellen dat ik zelf bereid zou zijn om een aanrijding niet uit de weg zou gaan als ik op het punt stond de wereldtitel te verliezen.

Dat zou Schumacher ook gedacht hebben ;)

Zonder twijfel.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 13:15:15
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:52:40

Als het echt een race incident was geweest, had ik het ook debiel gevonden. En ja Hamilton neemt altijd veel risico's en dat gaat soms goed en soms fout. Maar in Spa vond ik het geen echt Risico want Lewis zat bijna helemaal voor Rosberg, verkeerde inschatting is misschien meer op zijn plaats. Maar in dit geval had Rosberg moeten erkennen dat hij verslagen was voor die bocht.
Maar het punt van Hamilton was niet dat Rosberg zijn auto liet staan, maar dat Rosberg bewust de aanrijding niet wilde ontwijken. Daarom reageerde hij zo "woest" in de pers.

Zou jij ook niet pissig op mij zijn als ik bewust er voor kies om een aanrijding niet te voorkomen? Jou auto is aan gort en mijne heeft slechts wat krasjes op de bumper(nou ja, dan moet ik wel hele sterker fiets hebben, aangezien ik op dit moment geen auto meer heb ;D). Daar boven op kom je te laat op je werk en loop je je promotie mis. Ik zou furieus op jou zijn.
Boos worden is prima. En Lewis mag zeggen en vinden wat hij wil, maar ik ook. Kijk nou eens naar al die acties die hierboven staan. Dat gedoe met Button. Het is dat Button lift, maar anders klappen ze er samen af, terwijl ze toch echt naast elkaar rijden en Button even veel rechten heeft op de bocht. Lewis laat hem net zo expres staan als Rosberg op Spa. Of denk je dat hij het per ongeluk deed?

Niks hoor, Lewis ging ervanuit dat JB wel zou liften, wiens bocht het ook was. Net als Rosberg meende dat Lewis nu maar eens iets meer ruimte moest geven op Spa. Er is niets per ongeluks aan. Ook niet aan die actie aan de binnenkant bij Massa, waar hij precies doet wat Rosberg nu doet. En jij denkt dat dat wél per ongeluk is? Dat hij eigenlijk wilde liften maar vergat zijn voet van het pedaal te halen?

Kom op nou: gelijke monniken, gelijke kappen. Dat Lewis boos is en voor zijn eigen rechten op komt vind ik volkomen normaal, zou ik ook allemaal doen. Dat hij deuren dicht smijt en dat hij weinig ruimte geeft is helemaal top. Maar ga nou niet doen alsof wat Rosberg deed ook maar íets kwalijker is dan bepaalde dingen die Hamilton deed, want het is allemaal opzettelijk en het is allemaal niet altijd even sportief (niet dat dat van mij hoeft overigens, maar dit terzijde).

99 van de 100 race-incidenten onstaan omdat één van beiden zijn verlies niet wil nemen, en dat is nooit per ongeluk.
Ja maar er is een verschil in hem laten staan als je naast elkaar rijd en bijna helemaal achter de andere rijd.
Het voorbeeld van Button vind ik juist een voorbeeld van hoe het moet en die voorbeelden van Massa en Hamilton toonde aan hoe het niet moet. En Hamilton was daar ook fout ja. Dat is het verschil tussen rijders die weten hoe ze moeten vechten om een plek en rijders die dat niet weten. En het weten waar het wel en niet kan is ook een kwaliteit.

Maar opzettelijk de auto laten staan om een aanrijding niet te voorkomen in een kansloze positie, is niet iets wat Hamilton ook al eens heeft gedaan. Misschien in 2011, maar dat was een zeer slecht jaar.

Maar ik begrijp je niet helemaal, je zegt dat het normaal is wat Hamilton doet en dat het normaal en begrijpelijk is dat hij voor zijn rechten op komt, maar dat hij niet moet doen als of het kwalijker is dan dat wat Rosberg deed?
Of doel je op mij?

Als je op mij doelt, denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik vind het even kwalijk. En Hamilton is daarom vaak ook wel terecht gestraft geweest. En Rosberg nu niet en dat is iets wat ik dan niet echt begrijp.

0634

Nee hoor, ik doel niet op jou. Meer op de algemene ophef. Lewis racet altijd heel hard, smijt overal deuren dicht en duikt in gaten zonder ooit te liften, maar Rosberg moet aan de hoogste boom worden opgeknoopt als hij het ook een keer doet.

Ik begon vorige week met te zeggen dat ik het een standaard race-incident zoals zovelen vond, waarbij ik altijd wel vind dat de achterste iets meer fout is dan de voorste, omdat de achterste simpelweg meer (over) zicht heeft. Dat vind ik nog steeds. Ik snap dat het allemaal iets heftiger is als het twee titelkandidaten betreft die voor hetzelfde team rijden, maar al met al vind ik de ophef nogal overtrokken. En zeker de verontwaardiging die ik op verschillende sites lees. Als je hier verontwaardigd over bent, kijk je heel weinig F1 denk ik dan.

Wings

@F1fan2987: Rosberg werd niet gestraft omdat het een race-incident betrof. Bovendien is Rosberg doorgaans juist diegene die schuift. Nu eens een keer niet. Dus nu pleiten voor een straf staat totaal niet in verhouding met al de keren dat de deur werd dicht gesmeten door Lewis en Nico contact (en een straf voor Lewis dus) voorkwam.