Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje

#810
Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 22:39:06
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 22:21:19
Zoals ik al eerder zei vind ik dat zeker niet wenselijk. Het gaat mij vooral om het feit dat 'n sanctie in de vorm van 'n geldboete Nico geen pijn zal doen, dus wat wel? En dan kom je vanzelf bij opties als Nico die 2 races Lewis niet aan mag vallen, het dusdanig manipuleren van Nico's race dat hij minimaal 18 punten verliest tov Lewis en/of hem 'n race toe laten kijken. Daarmee pak je zijn behaalde voordeel af en dan maak je als team pas echt 'n punt. Dat doe je niet dmv 'n boete. Maar nogmaals, ik vind het zeer zeker niet wenselijk dat het team het zo op zou lossen. Het zou voor mij 'n gigantische smet op 'n eventuele titel van Lewis geven, ondanks alle pech eerder in het seizoen. Op die manier winnen moet je als fan en coureur niet willen. Laat het ze maar lekker op de baan uitvechten.

En voor de keren dat Hamilton de deur dicht smeet: wat doen we daar mee? Hamilton 2 races Rosberg niet laten aanvallen?

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het gaat over het hier en nu waarin Mercedes aangeeft 'n sanctie aan Rosberg op te leggen, niet over wat Hamilton in bv Bahrein deed. Kwam overigens ook geen ongeluk van, dus wat valt er dan te bestraffen? Doet Hamilton ditzelfde bewust met Nico in bvc Italië, dan pas gaat het ook voor hem op.

Daarbij lees je schijnbaar over mijn "Ik vind het niet wenselijk heen", want anders zie ik sowieso niet in waarom je nu van mij verwacht dat ik vind dat Hamilton met terugwerkende kracht ook bestraft moet worden, terwijl ik niet eens van mening ben dat Nico 'n straf verdiend. Het is Mercedes die die sanctie nodig achtte en ik zet slechts wat opties neer die ik dan gepaster zou vinden dan 'n geldboete. Puur omdat ik denk dat je hem in z'n portemonnee niet raakt, 100.000,- is voor hem hetzelfde als 100,- voor mij (als ik 't daar al mee red, waarschijnlijk niet eens) en ik lig ook niet wakker van zo'n boete, maar dat doe je dus wel als je het door hem behaalde voordeel weer afpakt. Eigenlijk zeg ik dus: Als (nadruk op als) ik Nico zou straffen, dan zou ik zo'n straf opleggen en geen boete geven. Maar aangezien ik hem helemaal niet wil en ook helemaal niet kan straffen, is dit het laatste dat ik hierover zeg.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:46:13
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:51:21
Rosberg. Op alle vlakken.
Is dat echt wel zo? Ik bedoel kijk naar de reactie van Mercedes, de Fans, Rosberg zelf. Hij heeft 18 punten gewonnen, maar weet denk ik donders goed dat hij erg veel geluk heeft gehad en dat hij voorzichtig moet zijn.

Natuurlijk is dat echt zo. Fans? Welke fans? Britse fans? Ja, die wel. En vast nog wel wat andere. Maar de Duitse natie zal onverminderd achter hem staan en de meeste fans zal het een worst zijn wie de titel pakt.

Bovendien, alles waait over. Schumacher wordt herinner.d als een groot kampioen en niet aan de strapatsen. Na diens incidenten werd er ook gezegd 'dit zal alles veranderen',  maar er veranderde nooit was. Schumacher bleef populair en een groot kampioen. Laten we niet zo gek doen en dit soort fratsen zover uitvergroten. De F1 zit vol met dit soort rellen.

Mercedes wil alleen maar kampioen worden. Rosberg zit daar al jaren, als ze het hem al kwalijk zullen nemen, zal het allemaal vergeten zijn na een titel.

Rosberg komt hier als winnaar uit. Hij heeft de punten, hij heeft laten zien dat Lewis voortaan moet oppassen voor hem en Lewis heeft de zoveelste domper te verwerken gekregen, terwijl hij geen reputatie heeft waaruit blijkt dat hij mentaal heel sterk is.

En waarom heeft Rosberg geluk gehad? Ja, dat hij zelf door kon rijden. Maar zelfs al waren ze beiden uitgevallen, was dat voor hem veel minder erg geweest dan voor Lewis.

En wat wint Lewis hier allemaal mee volgens jou? Ik kan niks verzinnen hoor. De FIA vond het niet eens een straf waard, kan je nagaan.
Er zijn ook een hele hoop Zuid afrikanen, Americanen, Nederlanders, Duitsers zelfs die niet mals zijn over Rosberg.
Zo natuurlijk is dat niet echt. Het zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat Hamilton morele of mentale slag heeft gepakt. Rosberg heeft publiekelijk zijn verontschuldigingen moeten aan bieden en Mercedes was ook niet blij met hem en hebben hem gestraft. Hoe? Geen idee, maar Rosberg denkt nu ook wel beter na voor hij een (onmogelijke) poging waagt. Nu 18 punten gewonnen, volgende 2 races 25 verloren door zijn berisping. Niet dat ik zeg dat het zo is, maar bij elk volgende aanrijding zullen ze eerder naar Rosberg kijken dan naar Hamilton. Zijn uitspraak tegen over Mercedes (over het punten bewijzen) heeft hem in een zwakke positie gebracht.

En alles waait over, nog 6 dagen en bij mij is het ook weer bedaard ;D.

En ja, waar uit blijkt dat hij mentaal niet sterk is? Dat vind ik altijd maar beetje onbewezen meningen. Ja hij heeft zijn zwakke momenten en punten, maar ook zijn sterke. Net als Rosberg. Maar omdat Hamilton te veel in de pers zegt, wilt nog niet zeggen dat hij mentaal zwakker is. Kijk hoe rustig hij reageerde toen hij uitviel en hoe rustig hij bleef in Monaco.
Ook al zei hij soms wel wat domme dingen.

Nou ja, dat Rosberg geluk heeft gehad dat Hamilton een lekke band kreeg, 18 punten kon uitlopen en geen straf kreeg.
Hamilton heeft misschien niet veel gewonnen, maar het team was pissig op Rosberg en Rosberg moet nu door het stof. Hamilton weet nu dat Rosberg wel onder toezicht staat van Mercedes en de FIA zal ook wel waakzaam zijn als Rosberg wat doet.

En tja, omdat FIA het als race incident bestempelt wilt dat nog niet zegge dat het een race incident is of dat de FIA gelijk heeft. De FIA heeft al meer dan genoeg keren bewezen onterecht wel of niet te straffen. Dus wat zou ik moeten na  gaan?

Sabai

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.

Tsja Hamilton moet idd niet klagen als ik dit zo bekijk. Rosberg is eigenlijk nog veels te netjes geweest.

Wings

@F1fan2987: Of je het nu paniek noemt of extreme gedrevenheid, het resultaat dat we vaststellen blijft gelijk voortvloeiend uit omstandigheden waarin het niet meezat. Dus dat hij zich niet als een vis in het water voelt zodra dingen anders lopen dan voorspeld kunnen we wel concluderen.

Verder mogen de fans zeker gefrustreerd zijn maar vind ik het hypocriet dat de keren dat Hamilton de deur ongegeneerd dicht smeet (lees: geen sportieve ruimte bood) hij geprezen werd en nu Rosberg eens een bommetje teruggooit er gepleit wordt voor een straf. Dat gaat verder dan gefrustreerd zijn alleen. Ik vind dat onsportief, onredelijk en oneerlijk.

Verder wuift niemand iets weg: we zijn het unaniem eens dat Rosberg schuld is aan het incident alleen hoeft Rosberg niet van iedereen aan de schandpaal. Althans niet meer dan nu het geval is. Hier overheen straffen zou niet in relatie zijn tot hun confrontaties eerder. Wat gebeurd is: Rosberg liet zijn auto staan waardoor hij de achterband heeft geraakt. Niet meer dan dat. Dat Rosberg een statement heeft willen maken dat ook hij bereid is om zijn Mercedes te laten staan mag dan wel slecht getimed zijn en matig uitgevoerd, het komt wel ergens vandaan. Daarom begrijp ik ook niet dat nu moord en brand wordt geschreeuwd. Dit gaat over en weer.

Tenslotte, ik ben benieuwd of Hamilton hier sterk uitkomt. Hij is begonnen met Rosberg te bekritiseren dat hij niet hongerig genoeg is en dacht Rosberg hiermee de mokerslag te geven. Echter is Rosberg hierdoor alleen maar sterker geworden en vind ik Hamilton sindsdien meer fouten maken en steeds gefrustreerde reageren. Ik verwacht niet dat hij nu ineens er mentaal bovenop kruipt en Rosberg inpakt bekeken over het hele seizoen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.
Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Lewis heeft vooral in 2011 zich belachelijk gedragen af en toe. Maar Massa was vaak ook wel verantwoordelijk voor die incidenten. Singapore 2011 is inderdaad goed voorbeeld waar de rollen omgedraaid zijn en Hamilton inschattingsfout maakte.
Hij neemt inderdaad ook veel risico en gaat soms goed, soms fout.

Het filmpje met Button vind ik juist eerder een voorbeeld hoe racen moet en daar deden beide coureurs niks fout.

Maar debiel om commentaar op Rosberg te hebben die toegeeft dat bewust liet aansturen op een aanrijding, die volgens eigen zeggen door hem zelf was te voorkomen? Dat is heel wat anders dan Commentaar geven op verkeerde inschatting of race incident.
En daarom heb ik er ook moeite mee, want Rosberg stuurt toch wel in op Hamilton en geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen. Hamilton zat er ruim voor en Rosberg had ruimte genoeg om aan de kant te gaan. En zoals ik eerder zei, race incidenten vind ik het als beide coureurs even veel verliezen en even veel schuld hebben.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het raar dat Hamilton wel vaak bestraft werd en Rosberg nu niet.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:09:50
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.

Tsja Hamilton moet idd niet klagen als ik dit zo bekijk. Rosberg is eigenlijk nog veelste netjes geweest.
Veelste netjes geweest? Rosberg had niet veel ruimte meer om agressiever of aanvallender te zijn hoor. Maar net zoals Hamilton fout was in veel van die ongevallen, was Rosberg hier ook fout en helemaal niet netjes.

Maar goed, Hamilton roept het wel over zich zelf af door zijn manier van rijden, maar dat wilt niet zeggen dat Rosberg vrijuit gaat. Die heeft dit jaar Bottas ook al keer aan gereden en van de baan af gedrukt.

Wings

Citaat van: Kootje op 30 augustus 2014 - 09:56:33
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het gaat over het hier en nu waarin Mercedes aangeeft 'n sanctie aan Rosberg op te leggen, niet over wat Hamilton in bv Bahrein deed. Kwam overigens ook geen ongeluk van, dus wat valt er dan te bestraffen? Doet Hamilton ditzelfde bewust met Nico in bvc Italië, dan pas gaat het ook voor hem op.
Daarbij lees je schijnbaar over mijn "Ik vind het niet wenselijk heen", want anders zie ik sowieso niet in waarom je nu van mij verwacht dat ik vind dat Hamilton met terugwerkende kracht ook bestraft moet worden, terwijl ik niet eens van mening ben dat Nico 'n straf verdiend. Het is Mercedes die die sanctie nodig achtte en ik zet slechts wat opties neer die ik dan gepaster zou vinden dan 'n geldboete. Puur omdat ik denk dat je hem in z'n portemonnee niet raakt, 100.000,- is voor hem hetzelfde als 100,- voor mij (als ik 't daar al mee red, waarschijnlijk niet eens) en ik lig ook niet wakker van zo'n boete, maar dat doe je dus wel als je het door hem behaalde voordeel weer afpakt. Eigenlijk zeg ik dus: Als (nadruk op als) ik Nico zou straffen, dan zou ik zo'n straf opleggen en geen boete geven. Maar aangezien ik hem helemaal niet wil en ook helemaal niet kan straffen, is dit het laatste dat ik hierover zeg.

Het laatste deel van je post was inderdaad niet goed doorgedrongen en verandert de strekking van je post inderdaad. Mijn fout. Sorry.

Kootje

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:09:50
Tsja Hamilton moet idd niet klagen als ik dit zo bekijk. Rosberg is eigenlijk nog veels te netjes geweest.

Hij klaagt dan ook niet over het ongeval an sich, want hij heeft vaak genoeg aan de andere kant vd situatie gezeten om te weten dat dit niet altijd te voorkomen is. Waar hij wel over klaagt, is dat Nico in zijn ogen toegegeven heeft bewust tegen hem aangereden te zijn. En dat veranderd de zaak volledig natuurlijk. Het wel kunnen maar niet willen, is wat anders dan wel willen maar niet kunnen.

Sabai

Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:18:45
Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:09:50
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.

Tsja Hamilton moet idd niet klagen als ik dit zo bekijk. Rosberg is eigenlijk nog veelste netjes geweest.
Veelste netjes geweest? Rosberg had niet veel ruimte meer om agressiever of aanvallender te zijn hoor. Maar net zoals Hamilton fout was in veel van die ongevallen, was Rosberg hier ook fout en helemaal niet netjes.

Maar goed, Hamilton roept het wel over zich zelf af door zijn manier van rijden, maar dat wilt niet zeggen dat Rosberg vrijuit gaat. Die heeft dit jaar Bottas ook al keer aan gereden en van de baan af gedrukt.

Veels te netjes om zijn excuses aan te bieden

Kootje

Citaat van: Wings op 30 augustus 2014 - 10:20:41
Mijn fout. Sorry.

Ik vergeef je.

Maaruh ... volgende keer wel beter lezen hè. ;) :P :D ;D

Wings


0634

Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:15:52
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.
Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Lewis heeft vooral in 2011 zich belachelijk gedragen af en toe. Maar Massa was vaak ook wel verantwoordelijk voor die incidenten. Singapore 2011 is inderdaad goed voorbeeld waar de rollen omgedraaid zijn en Hamilton inschattingsfout maakte.
Hij neemt inderdaad ook veel risico en gaat soms goed, soms fout.

Het filmpje met Button vind ik juist eerder een voorbeeld hoe racen moet en daar deden beide coureurs niks fout.

Maar debiel om commentaar op Rosberg te hebben die toegeeft dat bewust liet aansturen op een aanrijding, die volgens eigen zeggen door hem zelf was te voorkomen? Dat is heel wat anders dan Commentaar geven op verkeerde inschatting of race incident.
En daarom heb ik er ook moeite mee, want Rosberg stuurt toch wel in op Hamilton en geeft toe dat hij het had kunnen voorkomen. Hamilton zat er ruim voor en Rosberg had ruimte genoeg om aan de kant te gaan. En zoals ik eerder zei, race incidenten vind ik het als beide coureurs even veel verliezen en even veel schuld hebben.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het raar dat Hamilton wel vaak bestraft werd en Rosberg nu niet.

Ik noem het debiel omdat hij zelf niets anders doet. Ik vind het prima dat hij de deur voor Buttons neus dichtgooit. Dát is racen. Maar je gokt er wel op dat JB wel even lift. Dan zie je in de filmpjes met Massa dat hij dat dus wel vaker doet en bovendien zelf ook niet bereid is om te liften als hij eens aanvalt.

Begrijp me goed: daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar, en dat vind ik het debiele, dan moet je dus ook niet janken als iemand eens een keertje níet lift en jezelf dus de sjaak bent. Dat zat er een keertje aan te komen.

Dan kan je dus ook niet wegkomen met 'hij deed het bewust', want dat deed Lewis zelf al die keren ook. Sterker, als je zijn hele oeuvre doorneemt, zie je dat het blijkbaar in zijn systeem zit.

Het is te gek voor woorden dat als ik deze compilatie zie, dat hij dan nog uit haalt naar Rosberg nu hij een keer zelf de dupe is.

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 augustus 2014 - 10:11:53
@F1fan2987: Of je het nu paniek noemt of extreme gedrevenheid, het resultaat dat we vaststellen blijft gelijk voortvloeiend uit omstandigheden waarin het niet meezat. Dus dat hij zich niet als een vis in het water voelt zodra dingen anders lopen dan voorspeld kunnen we wel concluderen.
Maar dat vind ik een hele tegenstellende conclusie. Paniek is ongecontroleerd, extreem gemotiveerd is meer gecontroleerd. Ok, hij compenseert soms te veel, maar lang niet altijd. Kijk nog maals naar zijn pech in Australië en hoe hij vervolgens 4 op rij wint. Of hoe hij terug kwam van achter aan de grid. Voelde zich niet als een vis in het water, maar was extreem gemotiveerd en won of kwam op het podium.

[/quote]
Verder mogen de fans zeker gefrustreerd zijn maar vind ik het hypocriet dat de keren dat Hamilton de deur ongegeneerd dicht smeet (lees: geen sportieve ruimte bood) hij geprezen werd en nu Rosberg eens een bommetje teruggooit er gepleit wordt voor een straf. Dat gaat verder dan gefrustreerd zijn alleen. Ik vind dat onsportief, onredelijk en oneerlijk.
[/quote]
Je doelt nu op Bahrein? Dat is niet te vergelijken en helemaal niet hypocriet. Want Rosberg zorgt nu voor contact en in Bahrein ontweek hij dat. En in Bahrein liet Hamilton net als in Spa genoeg sportieve ruimte. En het is een groot verschil tussen ruimte laten en ruimte niet pakken. Rosberg had in Spa ook de ruimte kunnen pakken en contact vermijden. Dat deed hij niet en Hamilton hoefde die ruimte niet te geven, want Rosberg lag bijna helemaal achter Hamilton. En ja, Bahrein reed Hamilton inderdaad 1 of 2 keer net iets te ver door om Rosberg af te knijpen, maar dat geeft een coureur nog niet direct het recht om maar te besluiten niet aan de kant te gaan. In Bahrein prees ik Rosberg ook omdat hij ook fair reed.

Citaat
Verder wuift niemand iets weg: we zijn het unaniem eens dat Rosberg schuld is aan het incident alleen hoeft Rosberg niet van iedereen aan de schandpaal. Althans niet meer dan nu het geval is. Hier overheen straffen zou niet in relatie zijn tot hun confrontaties eerder. Wat gebeurd is: Rosberg liet zijn auto staan waardoor hij de achterband heeft geraakt. Niet meer dan dat. Dat Rosberg een statement heeft willen maken dat ook hij bereid is om zijn Mercedes te laten staan mag dan wel slecht getimed zijn en matig uitgevoerd, het komt wel ergens vandaan. Daarom begrijp ik ook niet dat nu moord en brand wordt geschreeuwd. Dit gaat over en weer.
er waren geen confrontaties eerder. Rosberg besluit nu niet aan de kant te gaan terwijl hij geen recht op de bocht meer heeft. Natuurlijk komt het ergens vandaan, maar dat rechtvaardigt dat absoluut niet. Er word moord en brand geroepen omdat Hamilton vaak wel voor zulke acties is bestraft en dat het statement gewoon nergens op sloeg. Misschien niet meer dan dat, maar enorme consequenties. Logisch dat mensen moord en brand roepen. Zeker als je weet dat Rosberg het contact wilde vermijden, maar niet wilde. En dat lijkt iedereen wel weg te wuiven.

Citaat
Tenslotte, ik ben benieuwd of Hamilton hier sterk uitkomt. Hij is begonnen met Rosberg te bekritiseren dat hij niet hongerig genoeg is en dacht Rosberg hiermee de mokerslag te geven. Echter is Rosberg hierdoor alleen maar sterker geworden en vind ik Hamilton sindsdien meer fouten maken en steeds gefrustreerde reageren. Ik verwacht niet dat hij nu ineens er mentaal bovenop kruipt en Rosberg inpakt bekeken over het hele seizoen.
Meer fouten maken? Welke dan? Met alle respect hoor, maar na Australië kwam hij terug met 4 overwinningen. Toen kwam Rosberg met een "Foutje" in Monaco en won. Canada kreeg Hamilton weer (meer) Problemen en verloor weer terrein. Ok, Oostenrijk maakt hij 2 foutjes in de kwalificatie, maar kwam weer ijzersterk terug in de race. Dan Duitsland en Hongarije, wederom pech en ijzersterke terug komst.
Pech in de kwalificatie icm kleine foutjes, maar op zondag komt hij perfect weg en pakt Rosberg. Ik zie niet in hoe je bedoelt bekeken over het hele seizoen, want als je het hele seizoen bekijkt, komt Hamilton bijna altijd heel goed terug na pech. Rosberg vertoont kleine scheurtjes in zijn persoonlijkheid en maakt foutjes als hij onder druk komt. En maakt ook fouten, maar dat word vergeten?

FolkertE

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:22:48
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 10:18:45
Citaat van: Sabai op 30 augustus 2014 - 10:09:50
Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 09:55:43
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.

Tsja Hamilton moet idd niet klagen als ik dit zo bekijk. Rosberg is eigenlijk nog veelste netjes geweest.
Veelste netjes geweest? Rosberg had niet veel ruimte meer om agressiever of aanvallender te zijn hoor. Maar net zoals Hamilton fout was in veel van die ongevallen, was Rosberg hier ook fout en helemaal niet netjes.

Maar goed, Hamilton roept het wel over zich zelf af door zijn manier van rijden, maar dat wilt niet zeggen dat Rosberg vrijuit gaat. Die heeft dit jaar Bottas ook al keer aan gereden en van de baan af gedrukt.

Veels te netjes om zijn excuses aan te bieden
Ja en nee, maar ik snap wat je bedoelt.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:31:11
Het is te gek voor woorden dat als ik deze compilatie zie, dat hij dan nog uit haalt naar Rosberg nu hij een keer zelf de dupe is.

Doettie ook niet (meer). ;)

"Nico en ik hebben toegegeven dat we beide fouten hebben gemaakt", meldt Hamilton vrijdag op zijn Facebook-pagina. "Ik zou het verkeerd vinden om nu met een beschuldigende vinger te wijzen en verder in te gaan op de vraag wie van ons twee nou het meest fout zat."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315435/hamilton-nico-en-ik-hebben-een-solide-basis/