Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Wings

#795
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:57:41
Dat laatste was altijd zo, maar hij is nu ook bijna 30. We zullen zien hoe hij daar nu mee omgaat. Wel is het zo dat hij toch anders in zijn spiegels kijkt als Rosberg achter hem zit.

Ik bespeur toch altijd paniek wat zich vertaald naar overcompensatie als het niet lekker loopt bij Hamilton. Maar even los hiervan snap ik de frustratie van de fans niet helemaal: iedere teamgenoot die gewaagd was aan Hamilton lag met Hamilton overhoop. Alonso, Rosberg, Button allen op hun eigen manier hadden hun momenten met Lewis. Vind ik mooi hoor en je zult mij er ook niet over horen maar wat een drama als Lewis eens vermeend onrecht wordt aangedaan. Om eerlijk te zijn vind ik deze gevechten juist waar het om draait. Op het randje...soms er net over...: prachtig toch? Dat Lewis hier nadeel bij heeft in vorm van een band die lek raakt hoeft van mij niet en vind ik oprecht zuur maar het doorschieten van fans en media resulteert in een Formule 1 dat politiek correct wordt. Naar mijn idee is dit weer eens wat anders dan jaren lang de oersaaie Vettel-one-man-show te moeten aanschouwen. En ik had toch gedacht dat het grootste gros fans het hier wel mee eens zou zijn ongeacht wie je supportert.

0634

Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 23:03:44
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:05:40
Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.
die McLarens waren in Turkije al gebotst als daar niet ene Jenson Button achter het stuur had gezeten.

Ik volg je even niet...

0634

Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 23:10:16
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:57:41
Dat laatste was altijd zo, maar hij is nu ook bijna 30. We zullen zien hoe hij daar nu mee omgaat. Wel is het zo dat hij toch anders in zijn spiegels kijkt als Rosberg achter hem zit.

Ik bespeur toch altijd paniek wat zich vertaald naar overcompensatie als het niet lekker loopt bij Hamilton. Maar even los hiervan snap ik de frustratie van de fans niet helemaal: iedere teamgenoot die gewaagd was aan Hamilton lag met Hamilton overhoop. Alonso, Rosberg, Button allen op hun eigen manier hadden hun momenten met Lewis. Vind ik mooi hoor en je zult mij er ook niet over horen maar wat een drama als Lewis eens vermeend onrecht wordt aangedaan. Om eerlijk te zijn vind ik deze gevechten juist waar het op draait. Op het randje, soms er net over, prachtig toch? Dat Lewis hier nadeel bij heeft in vorm van een band die lek raakt hoeft van mij niet en vind ik oprecht zuur maar het doorschieten van fans en media resulteert in een Formule 1 dat politiek correct wordt. Naar mijn idee is dit weer eens wat anders dan jaren lang de oersaaie Vettel-one-man-show te moeten aanschouwen. En ik had toch gedacht dat het grootste gros fans het hier wel mee eens zou zijn ongeacht wie je supportert.
o, ik geniet hier iig volop van. We hebben toch al een paar stevige duels gezien tussen deze twee heren, en voor het seizoen had ik dat niet verwacht omdat ik Lewis hoger inschatte dan Nico. Ik vind het tot nu toe, ongeacht wie er kampioen wordt, een prachtig F1 jaar tot dusverre.

Maar goed, ik ben ook niet echt fan van Lewis noch Nico, al heb ik tegen geen van beiden iets. De racer Lewis is natuurlijk geweldig, maar het respect voor Rosberg is dit jaar immens gegroeid. Ik snap overigens prima, dat als je fan bent van Lewis, je bestolen voelt. Uiteindelijk, wat de motieven ook waren, is Rosberg zelf ook benadeeld geweest in de race, maar Lewis was natuurlijk volledig de sjaak.

Dat is kut. Zoals ik des duivels was toen Senna door Prost destijds de pas af werd gesneden op Suzuka, waarvan ik nog altijd meen dat Prost iets eerder instuurde dan dat je normaal doet in die bocht. Maar goed, het zijn wel de momenten die je eeuwig bijblijven en de jaargangen die het meest intens zijn om te volgen.

Dit hele gedoe, deze hele ophef, het is een zegen voor de sport. Scherpe rivaliteit stuwt het kijkgenot omhoog wat mij betreft. Vroeger zag je wel eens shots in de pitsstraat van Senna en Prost die elkaar passeerden of zo, zonder elkaar een blik waardig te gunnen. Spanning was te snijden op de baan maar ook ernaast. Tja, dat vind ik gewoon echt mooi.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:58:38
Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 22:56:33
De oorspronkelijke vraag hier in dit topic [poll] was of Rosberg zich opzettelijk verremde in Monaco. Ik durf nu rustig JA te stemmen... ;)

Want? Is daar ergens bewijs voor gevonden?

Natuurlijk niet. Maar de vermoedens groeien. Precies waar Schumacher altijd van beschuldigd werd. Er zijn al meerdere incidenten geweest dus ook hier zal wel een luchtje aan zitten... Dat kun je bij Rosberg dus ook gaan zeggen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 23:13:27
Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 23:03:44
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:05:40
Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.
die McLarens waren in Turkije al gebotst als daar niet ene Jenson Button achter het stuur had gezeten.

Ik volg je even niet...
in Turkije hadden de McLarens eigenlijk een veel intensere strijd, maar was het uiteindelijk Button die Lewis liet leven. Helemaal ondergesneeuwd door de RBRs, maar het scheelde maar een haar of we hadden 2 teambotsingen (of hoe noem je dat) gehad.

Wings

@Jeroen: ik ook. Daarom zou ik inmenging van Mercedes verafschuwen.

0634

Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 23:25:40
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 23:13:27
Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 23:03:44
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:05:40
Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.
die McLarens waren in Turkije al gebotst als daar niet ene Jenson Button achter het stuur had gezeten.

Ik volg je even niet...
in Turkije hadden de McLarens eigenlijk een veel intensere strijd, maar was het uiteindelijk Button die Lewis liet leven. Helemaal ondergesneeuwd door de RBRs, maar het scheelde maar een haar of we hadden 2 teambotsingen (of hoe noem je dat) gehad.
o okee, dat weet ik niet eens meer. Zo zie je maar, Lewis roept blijkbaar ook iets over zich af met zijn rijstijl.

0634

#802
Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 23:24:55
Natuurlijk niet. Maar de vermoedens groeien. Precies waar Schumacher altijd van beschuldigd werd. Er zijn al meerdere incidenten geweest dus ook hier zal wel een luchtje aan zitten... Dat kun je bij Rosberg dus ook gaan zeggen... ;)

Rosberg heeft anders een vlekkeloze staat van dienst in 8 (?) jaar F1. Ik zou nou niet meteen gaan wijzen. Anders kan ik er nog wel een paar verzinnen. Vraag eens aan Massa wat hij van Hamilton vindt? Of denk eens aan Hill, die twee keer met Schumacher in aanraking kwam in 95. Alonso heeft gekke strapatsen gehad. Mansell ook.

Zijn dat dan allemaal opzetjes omdat dezelfde coureur meerdere incidenten had? Of was het soms opzet maar soms ook een ongekende gedrevenheid die verlies niet toestaat? Waardoor ze wellicht net iets later remden, vroeger instuurden, of dachten 'de dood of de gladiolen'.

Er ligt een hele dunne scheidslijn tussen een sportman die express ongelukken veroorzaakt, of eentje die de keuze aan een ander laat, omdat hij niet bereid is zijn verlies te nemen.

Ik denk dat Prost te vroeg instuurde op Suzuka in 89. Maar of het echt opzet was of meer een all or nothing poging op een moment dat hij alles dreigde te verliezen? Ik ga uit van het laatste (nu, destijds niet ;)). Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat als het vaker gaat gebeuren, de twijfel zal toenemen.

Twijfel, en deze jat ik even gedeeltelijk van Reve, laat zich immers vaak beter verdedigen dan welke redenatie dan ook.


Arthur

Eens Jeroen! Het moment van de emotie en het idee alles te verliezen of proberen alles te winnen ligt dicht bij elkaar. We zullen zien hoe het seizoen verder verloopt. Stel voor dat Hamilton Rosberg in de laatste race raakt waardoor hij uitvalt en Hamilton 50 punten pakt.... Tja?  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Niels_

Gaat dit niet allemaal wat te ver? Het eerste wat ik mij altijd afvraag bij de vraag of het bewust is of niet: stel dat jij in de auto zit, wat zou er dan in je omgaan? Het eerste was bij mij dat het onopzettelijk was, want als je bewust iemand gaat aantikken op die manier, heb je grote kans dat je voorvleugel in de prak ligt. Meer kans dat dat gebeurd dan dat de band van de man waarmee je in duel gaat eraan gaat.

Ik ga hier niet beweren dat Rosberg het onopzettelijk deed, maar waarom zou hij onnodig bewust dat risico op een uitvalbeurt nemen? Hij had al een (weliswaar veel kleinere) voorsprong en nog een hele race om Hamilton aan te vallen. Als hij effectief meer schade had gehad en Hamilton niet, hadden we het allemaal een domme actie van hem gevonden en was Hamilton de winnaar van het weekend. Nu is het het omgekeerde en heeft Rosberg de hele situatie in zijn voordeel laten uitdraaien.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:51:21
Rosberg. Op alle vlakken.
Is dat echt wel zo? Ik bedoel kijk naar de reactie van Mercedes, de Fans, Rosberg zelf. Hij heeft 18 punten gewonnen, maar weet denk ik donders goed dat hij erg veel geluk heeft gehad en dat hij voorzichtig moet zijn.
Citaat van: Tuesday op 29 augustus 2014 - 23:03:44
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:05:40
Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.
die McLarens waren in Turkije al gebotst als daar niet ene Jenson Button achter het stuur had gezeten.
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 22:54:07
Rosberg. Hamilton is furieus en zal zijn gram willen halen. Rosberg is hier de winnaar. Is rustig gebleven, heeft de punten in de pocket en is nu in het voordeel. Hamilton moet nu scoren en onder druk vind ik hem niet opperbest.
In Duitsland en Hongarije heeft hij toch wel bewezen dat hij onder druk juist wel kan presteren.


Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 23:10:16
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:57:41
Dat laatste was altijd zo, maar hij is nu ook bijna 30. We zullen zien hoe hij daar nu mee omgaat. Wel is het zo dat hij toch anders in zijn spiegels kijkt als Rosberg achter hem zit.

Ik bespeur toch altijd paniek wat zich vertaald naar overcompensatie als het niet lekker loopt bij Hamilton. Maar even los hiervan snap ik de frustratie van de fans niet helemaal: iedere teamgenoot die gewaagd was aan Hamilton lag met Hamilton overhoop. Alonso, Rosberg, Button allen op hun eigen manier hadden hun momenten met Lewis. Vind ik mooi hoor en je zult mij er ook niet over horen maar wat een drama als Lewis eens vermeend onrecht wordt aangedaan. Om eerlijk te zijn vind ik deze gevechten juist waar het om draait. Op het randje...soms er net over...: prachtig toch? Dat Lewis hier nadeel bij heeft in vorm van een band die lek raakt hoeft van mij niet en vind ik oprecht zuur maar het doorschieten van fans en media resulteert in een Formule 1 dat politiek correct wordt. Naar mijn idee is dit weer eens wat anders dan jaren lang de oersaaie Vettel-one-man-show te moeten aanschouwen. En ik had toch gedacht dat het grootste gros fans het hier wel mee eens zou zijn ongeacht wie je supportert.
Ben ik niet helemaal met je eens. Hij is niet in paniek, maar extreem gedreven, wat af en toe resulteert in te gewaagde acties die soms fout gaan. Maar dat is ook al weer heel tijd geleden. Ik vind Hamilton op dit soort momenten juist wel sterk en beheerst over het algemeen.
En waarom mogen wij niet gefrustreerd zijn? Hamilton is in het verleden ook heel vaak gestraft voor dit soort incidenten, dus waarom Rosberg niet? En voor mij vind ik de uitspraak van Rosberg en Mercedes gewoon storend, Rosberg had het dus kunnen voorkomen maar wilde dat niet om een punt te maken. Dat is heel wat anders dan Hamilton die agressief rijd. Hij krijgt al vaak van alles over zich heen en is 1 van de meest geliefde en gehate rijder van deze tijd. En als hij de titel op zo'n manier als dit jaar misloopt, vind ik het gewoon zuur. Ik snap soms niet waarom mensen dit zo makkelijk weg wuiven of zo veel kritiek hebben op Hamilton.
Net zoals de pech, word dit incident ook weg gewuifd en zou Hamilton gefrustreerd zijn en op geven als het even niet loopt zoals hij wilt.
En ik ben het er overigens mee eens dat hij af en toe die **** eens moet houden en gewoon racen, want dat is iets waar ik me wat vaker aan irriteer. Ook al heeft hij vaak gelijk met wat hij zegt.
Ik spreek nu voor me zelf, maar ik weet dat heel veel Hamilton fans zo gefrustreerd reageren omdat Hamilton het meeste kritiek te verduren krijgt.

En ja, ene kant zou ik een straf helemaal terecht vinden, want het voordeel van Rosberg nu is ontzettend groot. Helemaal omdat het dus te voorkomen was door Rosberg. Maar andere kant zou ik het alleen maar gaver vinden als hij de titel nu als nog binnen haalt. En die kans is er nog steeds. Word wel moeilijk en hij moet zijn hoofd koel houden, maar er zijn nog 8 races qua punten. Geen fouten maken in de kwalificatie en de races winnen.

0634

Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 23:56:27
Eens Jeroen! Het moment van de emotie en het idee alles te verliezen of proberen alles te winnen ligt dicht bij elkaar. We zullen zien hoe het seizoen verder verloopt. Stel voor dat Hamilton Rosberg in de laatste race raakt waardoor hij uitvalt en Hamilton 50 punten pakt.... Tja?  ;)

Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico neemt, omdat de kans groot is dat jezelf ook uitvalt.

Ik kan me echter wel voorstellen dat ik zelf bereid zou zijn om een aanrijding niet uit de weg zou gaan als ik op het punt stond de wereldtitel te verliezen.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:51:21
Rosberg. Op alle vlakken.
Is dat echt wel zo? Ik bedoel kijk naar de reactie van Mercedes, de Fans, Rosberg zelf. Hij heeft 18 punten gewonnen, maar weet denk ik donders goed dat hij erg veel geluk heeft gehad en dat hij voorzichtig moet zijn.

Natuurlijk is dat echt zo. Fans? Welke fans? Britse fans? Ja, die wel. En vast nog wel wat andere. Maar de Duitse natie zal onverminderd achter hem staan en de meeste fans zal het een worst zijn wie de titel pakt.

Bovendien, alles waait over. Schumacher wordt herinner.d als een groot kampioen en niet aan de strapatsen. Na diens incidenten werd er ook gezegd 'dit zal alles veranderen',  maar er veranderde nooit was. Schumacher bleef populair en een groot kampioen. Laten we niet zo gek doen en dit soort fratsen zover uitvergroten. De F1 zit vol met dit soort rellen.

Mercedes wil alleen maar kampioen worden. Rosberg zit daar al jaren, als ze het hem al kwalijk zullen nemen, zal het allemaal vergeten zijn na een titel.

Rosberg komt hier als winnaar uit. Hij heeft de punten, hij heeft laten zien dat Lewis voortaan moet oppassen voor hem en Lewis heeft de zoveelste domper te verwerken gekregen, terwijl hij geen reputatie heeft waaruit blijkt dat hij mentaal heel sterk is.

En waarom heeft Rosberg geluk gehad? Ja, dat hij zelf door kon rijden. Maar zelfs al waren ze beiden uitgevallen, was dat voor hem veel minder erg geweest dan voor Lewis.

En wat wint Lewis hier allemaal mee volgens jou? Ik kan niks verzinnen hoor. De FIA vond het niet eens een straf waard, kan je nagaan.

0634

#809
Citaat van: F1fan2987 op 30 augustus 2014 - 08:35:24
Inderdaad, want als het Button niet was geweest die toch wilde inhalen terwijl het team expliciet had gevraagd elkaar niet meer moeilijk te maken na het ongeluk van de RBR rijders. Was het dan ook niet Hamilton die Button liet leven toen Button begon met inhalen?
Ik zag Turkije meer als inhalen zoals het bedoelt is. Fel, maar elkaar ruimte gunnen.

Ik kijk het net even na, maar je geeft er wel een gekke twist aan hoor. Dit is weer precies zo'n situatie, Lewis knijpt Button volledig af en als JB niet lift, is het boem en huilen.

Dat verwijt ik Lewis overigens absoluut niet, maar hij neemt willens en wetens wel heel vaak het risico dat iemand anders wel lift.



En dat terwijl hij zelf dus helemaal nooit bereid is om te liften.



Eigenlijk vind ik hem wel een behoorlijk hypocriet mannetje, tenzij iemand me het precieze verschil tussen al die situaties nou eens kan uitleggen. Is het omdat je het altijd doet, dat het dan wel mag? Als ik dit allemaal nu eens terugkijk, vind ik het eigenlijk debiel dat hij commentaar heeft op Nico Rosberg.