Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje

Zoals ik al eerder zei vind ik dat zeker niet wenselijk. Het gaat mij vooral om het feit dat 'n sanctie in de vorm van 'n geldboete Nico geen pijn zal doen, dus wat wel? En dan kom je vanzelf bij opties als Nico die 2 races Lewis niet aan mag vallen, het dusdanig manipuleren van Nico's race dat hij minimaal 18 punten verliest tov Lewis en/of hem 'n race toe laten kijken. Daarmee pak je zijn behaalde voordeel af en dan maak je als team pas echt 'n punt. Dat doe je niet dmv 'n boete. Maar nogmaals, ik vind het zeer zeker niet wenselijk dat het team het zo op zou lossen. Het zou voor mij 'n gigantische smet op 'n eventuele titel van Lewis geven, ondanks alle pech eerder in het seizoen. Op die manier winnen moet je als fan en coureur niet willen. Laat het ze maar lekker op de baan uitvechten.

Dimensie

Rosberg heeft er voor gezorgd dat RB nog iemand heeft die nog mee kan doen voor het wk en daar zullen ze helemaal niet blij mee zijn bij Mercedes....
Maar de belangen zijn te groot om te veel risico te nemen door lewis nu een voordeel te geven die aan het eind van de rit de titel zou kunnen kosten.

Kootje

Begrijp ik, maar dat laatste verwacht ik niet. Ten eerste is Mercedes zelf daarvoor te dominant. Ten tweede is Ricciardo ook niet standaard de 3e rijder over de finish. Ik zie hem dat gat dus niet snel dichten, maar verwacht dat dat juist groter zal worden, ongeacht of ze bij Mercedes idd het soort zware sancties opgelegd hebben als waar wij hier over speculeren. En dan bedoel ik speculeren in de zin van: Dat zouden ze kunnen doen. Ik verwacht en hoop iig van niet.

Wings

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 22:21:19
Zoals ik al eerder zei vind ik dat zeker niet wenselijk. Het gaat mij vooral om het feit dat 'n sanctie in de vorm van 'n geldboete Nico geen pijn zal doen, dus wat wel? En dan kom je vanzelf bij opties als Nico die 2 races Lewis niet aan mag vallen, het dusdanig manipuleren van Nico's race dat hij minimaal 18 punten verliest tov Lewis en/of hem 'n race toe laten kijken. Daarmee pak je zijn behaalde voordeel af en dan maak je als team pas echt 'n punt. Dat doe je niet dmv 'n boete. Maar nogmaals, ik vind het zeer zeker niet wenselijk dat het team het zo op zou lossen. Het zou voor mij 'n gigantische smet op 'n eventuele titel van Lewis geven, ondanks alle pech eerder in het seizoen. Op die manier winnen moet je als fan en coureur niet willen. Laat het ze maar lekker op de baan uitvechten.

En voor de keren dat Hamilton de deur dicht smeet: wat doen we daar mee? Hamilton 2 races Rosberg niet laten aanvallen?

0634

Wat Wings zegt. Het draaft allemaal zover door. Waar ligt de grens straks? Stel ze laten Rosberg een weekje thuis en een race later dreunt Lewis achterop bij Rosberg. En dan? Twee races opleggen? Er is een niemendalincidentje gebeurd op de baan. Rosberg zei sorry, zal niet meer gebeuren. Als je denkt dat Nico alles expres heeft gedaan zal het zuur zijn, maar de punten zijn uitgedeeld, en zo veel meer valt er niet aan te doen. Mercedes zou echt debiel zijn om Rosberg voor zoiets een wedstrijd aan de broek te geven en daarmee zichzelf te benadelen, terwijl de FIA het de moeite van een drivethrough niet eens waard vond.

Wings

#785
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 22:37:31
Begrijp ik, maar dat laatste verwacht ik niet. Ten eerste is Mercedes zelf daarvoor te dominant. Ten tweede is Ricciardo ook niet standaard de 3e rijder over de finish. Ik zie hem dat gat dus niet snel dichten, maar verwacht dat dat juist groter zal worden, ongeacht of ze bij Mercedes idd het soort zware sancties opgelegd hebben als waar wij hier over speculeren. En dan bedoel ik speculeren in de zin van: Dat zouden ze kunnen doen. Ik verwacht en hoop iig van niet.

Mercedes mag dan wel dominant zijn, ze hebben ook vaak problemen met de techniek en ik begreep dat Ricciardo goed in de motoren zit. Bovendien gaat Mercedes punten verkwisten als straf voor Rosberg omdat punten verkwist. Dat zou werkelijk als een tang op een varken slaan. Los daarvan vind ik een rijder bewust benadelen het slechtste wat de sport kan overkomen. Ik ga er dan ook vanuit dat Mercedes denkt in oplossingen en een lering haalt uit gebeurtenissen.

FolkertE

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 22:18:55
Citaat van: F1fan2987 op 29 augustus 2014 - 21:40:41
1) Rosberg kan 2de coureur worden voor x aantal races
Strookt niet met het verhaal dat ze de coureurs nog steeds vrijuit laten racen.

Citaat2) Rosberg kan zomaar ineens een pitstop hebben die langer duurt en Hamilton een ruime voorsprong geeft.
Kan, maar als die 5 seconden langer duurt, valt het op, als die een seconde langer duurt, lijkt Rosberg me prima in staat dat gat wel weer dicht te rijden, of ze moeten het zo perfect weten te timen dat hij net achter Ricciardo (ik ga er maar voor het gemak vanuit dat hij derde rijdt telkens) op de baan komt. Maar dat is wel vergezocht.

Citaat3) secundaire strategieën
Dat zou kunnen, maar elke keer dat Rosberg een secundaire strategie had, kon hij tegen het einde van de race nog altijd het gevecht aan met Hamilton. Of die Hamilton nou in de tweede ronde aanvalt of twee ronden voor het einde, het blijft 'gevaarlijk'.

CitaatEn misschien word hij als nog de laan uit gestuurd aan het eind van het jaar. Heel extreem, maar de rijders en constructeurs titel is iig veilig. Niet dat ik het zie gebeuren, maar je weet het nooit.
Uit het persbericht blijkt dat de straf al is gegeven. Als Rosberg dit al te horen heeft gekregen is er geen enkele reden voor hem meer om het team nog te helpen.

Dus ik geloof niet zo in elk van deze mogelijkheden. Plus wat Jeroen zegt.
Dit is overigens niet wat ik wil of hoop, maar iets wat Mercedes zou kunnen doen om Rosberg toch te straffen en wel allebei de titels binnen halen.

Maar uit nieuwsgierigheid: wanneer heeft Rosberg de secundaire strategie gehad en Hamilton nog steeds kunnen aanvallen?
Als ik kijk naar Bahrein, Hongarije en Canada, krijgt hij toch wel de betere strategie.

Overigens vind ik een straf meer dan terecht, Ik vind het alleen maar mooier als Hamilton nu als nog de titel binnen sleept. Doe een Vettel en win de laatste 7 races op rij.

Even vraag tussen door, Vettel won 9 races op een rij, maar nu zijn er na de zomer stop maar 8 races? Dacht dat er meer waren of vergis ik me nu?


En als laatste, zonder een schuldige aan te wijzen, wie heeft hier een mentale slag geslagen? Hamilton of Rosberg?

0634

Rosberg. Op alle vlakken.

Sabai


Wings

Rosberg. Hamilton is furieus en zal zijn gram willen halen. Rosberg is hier de winnaar. Is rustig gebleven, heeft de punten in de pocket en is nu in het voordeel. Hamilton moet nu scoren en onder druk vind ik hem niet opperbest.

Arthur

De oorspronkelijke vraag hier in dit topic [poll] was of Rosberg zich opzettelijk verremde in Monaco. Ik durf nu rustig JA te stemmen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Wings op 29 augustus 2014 - 22:54:07
Rosberg. Hamilton is furieus en zal zijn gram willen halen. Rosberg is hier de winnaar. Is rustig gebleven, heeft de punten in de pocket en is nu in het voordeel. Hamilton moet nu scoren en onder druk vind ik hem niet opperbest.

Dat laatste was altijd zo, maar hij is nu ook bijna 30. We zullen zien hoe hij daar nu mee omgaat. Wel is het zo dat hij toch anders in zijn spiegels kijkt als Rosberg achter hem zit.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 29 augustus 2014 - 21:40:41
Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 17:18:46
Precies, koop je weinig voor. :-X.

Ben overigens wel benieuwd naar de sanctie(s) die Mecedes zegt hem opgelegd te hebben. ???
Ik denk dat er nog best behoorlijk wat sancties kunnen zijn voor Rosberg die de constructeurs titel niet in gevaar brengen, maar Rosberg wel laten voelen wat er gebeurd als er zulke (opzettelijke) fouten worden gemaakt.

1) Rosberg kan 2de coureur worden voor x aantal races
2) Rosberg kan zomaar ineens een pitstop hebben die langer duurt en Hamilton een ruime voorsprong geeft.
3) secundaire strategieën

En misschien word hij als nog de laan uit gestuurd aan het eind van het jaar. Heel extreem, maar de rijders en constructeurs titel is iig veilig. Niet dat ik het zie gebeuren, maar je weet het nooit.

Hamilton 2 races laten winnen is niet wat wij willen zien, maar wij zullen het nooit weten. Aangezien Mercedes het jaar gewoon blijft domineren als er niks fout gaat. 5 of 10seconde lange pitstop? Geen probleem, 2de worden we wel.
dat hebben ze in Spa al gedaan. Iedereen heeft het over straffen dit en dat, maar hij heeft iig al langer stil moeten staan dan de hele straf die Alonso aan zn broek kreeg. Je kunt er nog de straf van Magnussen bovenop doen (20 sec) en hij blijft nog 2e. Dit soort dingen kun je niet bestraffen, het is een gevoel van onrechtvaardigheid waar ik me zeker iets bij voor kan stellen (ook gezien eigen ervaringen uit het F1 verleden), maar je kunt er niks aan doen. Ook al was er enige opzet, dan had Rosberg nog niet kunnen bevroeden dat het zo gunstig voor hem uit zou pakken. Wat jullie Hamilton fans willen, dat kan gewoon niet, gaat nooit gebeuren, dus forget about it. Het is vooral de selectieve verontwaardiging die zo enorm storend is.

0634

Citaat van: Arthur op 29 augustus 2014 - 22:56:33
De oorspronkelijke vraag hier in dit topic [poll] was of Rosberg zich opzettelijk verremde in Monaco. Ik durf nu rustig JA te stemmen... ;)

Want? Is daar ergens bewijs voor gevonden?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 augustus 2014 - 22:05:40
Plus, draven sommigen niet teveel door? Wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd? Zo erg is het allemaal niet hoor. Teamgenoten botsen wel eens met elkaar. Zie Turkije met de Bulls en de McLarens in Canada. Heel vervelend allemaal, maar om nou maar meteen je rijder te gaan benadelen... doe normaal zeg.
die McLarens waren in Turkije al gebotst als daar niet ene Jenson Button achter het stuur had gezeten.