Rosberg Vs Hamilton

Gestart door Enzo, 24 mei 2014 - 16:02:56

« vorige - volgende »

Verremde Rosberg zich bewust tijdens Q3 Monaco?

Ja, hij deed een Schumachertje
Nee, hij was aan het pushen en verloor de controle
Kweenie

Kootje

Precies, koop je weinig voor. :-X.

Ben overigens wel benieuwd naar de sanctie(s) die Mecedes zegt hem opgelegd te hebben. ???

Perton

Blijft intern, maar zal wel iets nietszeggend zijn als een boete. Zoals gezegd: Rosberg heeft de punten, alsof een boete van pak 'em beet 100.000 euro hem ook maar iets scheelt als hij die titel pakt.

rafael25

Citaat van: rafael25 op 29 augustus 2014 - 17:13:20
Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:55:54
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315425/rosberg-biedt-excuses-aan-voor-incident-in-spa/
Rosberg zegt sorry vanwege zijn voorsprong van 31 punten  :D
Excuses of niet, Rosberg heeft toch de punten in de pocket.. na 10 jaar en dan terug kijken en niemand weet het verschil, Stome duchter >:( >:(

Ja Rosberg krijgt gewoon 40 pk minder vermogen van Mercedes, als teambaas was!!!!! 8)


0634

Citaat van: rafael25 op 29 augustus 2014 - 17:42:31
Citaat van: rafael25 op 29 augustus 2014 - 17:13:20
Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:55:54
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315425/rosberg-biedt-excuses-aan-voor-incident-in-spa/
Rosberg zegt sorry vanwege zijn voorsprong van 31 punten  :D
Excuses of niet, Rosberg heeft toch de punten in de pocket.. na 10 jaar en dan terug kijken en niemand weet het verschil, Stome duchter >:( >:(

Ja Rosberg krijgt gewoon 40 pk minder vermogen van Mercedes, als teambaas was!!!!! 8)
Dus om te voorkomen dat je nog meer punten verspeeld door dit soort incidenten, ga je het vermogen terugschroeven, zodat je op zeker punten zal verspelen. Klinkt logisch.

0634

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 17:27:07
Blijft intern, maar zal wel iets nietszeggend zijn als een boete. Zoals gezegd: Rosberg heeft de punten, alsof een boete van pak 'em beet 100.000 euro hem ook maar iets scheelt als hij die titel pakt.
was toch van te voren wel al duidelijk. Het enige waar je die jongens mee kan raken is met het afnemen van punten, maar dan is het team zelf ook de sjaak. Dus dat kan niet (los ervan dat het zwaar overtrokken zou zijn).

Kootje

Niet dat ik 't wenselijk vind hoor, maar het éénmalig terugschroeven van Nico's motorvermogen of hem zelfs vervangen voor bv DiResta zal Mercedes dan wel de nodige punten kosten, maar als er één team is dat ditr wel kan lijden dan is het Mercedes wel. Die gaan echt de constructeurstitel niet mislopen omdat Nico 'n keer geen of nauwelijks punten scoort.

Perton

Nee, maar nog een uitvalbeurt van Hamilton erbij (niet onaannemelijk) en hij is met het oog op dubbele punten in Abu Dhabi erg kwetsbaar voor Ricciardo. Dat willen ze ook niet ;)

Kootje

#758
Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 18:09:17
Nee, maar nog een uitvalbeurt van Hamilton erbij (niet onaannemelijk) en hij is met het oog op dubbele punten in Abu Dhabi erg kwetsbaar voor Ricciardo. Dat willen ze ook niet ;)

Zullen ze idd niet willen, maar wat heeft dat ermee te maken? We hebben het hier toch over 'n sanctie die Rosberg punten kost? ???


{EDIT}

Oh wacht, ik heb 'm door. :-[

Ook Rosberg zou dan eventueel kwetsbaar worden voor Ricciardo. Ik heb niets gezegd. :-X

Perton

Nee maar dan kan in een worst case scenario Ricciardo kampioen worden. Ik denk dat dát Mercedes ook iets te ver gaat als sanctie voor Rosberg

Kootje

#760
Had m'n reactie al aangepast, kwartje kwam 'n beetje laat door. ;D


Het is echter wel de enige mogelijkheid om Nico echt te straffen en de stand weer terug te brengen naar hoe die ongeveer zou zijn geweest als Nico niet tegen Lewis aan was gereden. Uiteraard gaan we er dan gemakshalve even vanuit dat Lewis in Italië wint. ;)

Maar nogmaals, ik vind het niet wenselijk dat men zo'n sanctie oplegt. Dat dat duidelijk moge zijn.

Perton


Kootje

Voordat we dat weer gaan krijgen. ;)

Wings

Citaat van: Dimensie op 29 augustus 2014 - 15:55:54
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315425/rosberg-biedt-excuses-aan-voor-incident-in-spa/
Rosberg zegt sorry vanwege zijn voorsprong van 31 punten  :D

Deze zag je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Hamilton reed er voor dus op de ideale lijn dus had het recht de racelijn te verdedigen. De wereld vliegt over Rosberg heen en wijst hem dan ook aan als schuldige. Dus gaat Rosberg door het stof, voert een toneelstuk op en denkt bij zichzelf: de punten zijn binnen!

0634

Citaat van: Kootje op 29 augustus 2014 - 18:06:41
Niet dat ik 't wenselijk vind hoor, maar het éénmalig terugschroeven van Nico's motorvermogen of hem zelfs vervangen voor bv DiResta zal Mercedes dan wel de nodige punten kosten, maar als er één team is dat ditr wel kan lijden dan is het Mercedes wel. Die gaan echt de constructeurstitel niet mislopen omdat Nico 'n keer geen of nauwelijks punten scoort.

Feitelijk lijkt Mercedes mij bij uitstek hét team dat het zich juist níet kan veroorloven. Het is immers het enige team dat werkelijk iets te verliezen heeft  ;).